جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

یسئَلُونَک عَنِ الْخَمْرِ وَ الْمَیسِرِ قُلْ فِیهِمَا إِثْمٌ کبِیرٌ وَ مَنَفِعُ لِلنَّاسِ وَ إِثْمُهُمَا أَکبرُ مِن نَّفْعِهِمَا وَ یسئَلُونَک مَا ذَا ینفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ کَذَلِک یبَینُ اللَّهُ لَکُمُ الاَیتِ لَعَلَّکمْ تَتَفَکَّرُونَ‏.(۱)
درباره شراب و قمار، از تو می‏پرسند، بگو: «در آن دو، گناهی بزرگ، و سودهایی برای مردم است، و[لی‏] گناهشان از سودشان بزرگتر است. »۱



از جمله گناهان کبیره از نظر دین اسلام خوردن مشروبات الکلی است. چرا که استفاده از مشروبات الکی آثار زیان بخشی بر روی مغز و عقل انسان می گذارد، به گونه ای که عملکرد مغز را دچار اختلال کرده و آن را از کار می اندازد. پر واضح است که با زایل شدن عقل، پرده شرم و حیا نیز در انسان دریده می شود. در نتیجه زمام عقل به دست غرایز حیوانى سپرده و خوی حیوانی و وحشی گری و افسار گریختگی به انسان دست می دهد. "مفضل از امام صادق علیه السلام می پرسد: چرا خداوند، شراب را حرام کرده است ؟ فرمودند: چون شراب معتاد به آن را، به ارتعاش مبتلا می سازد. روشنی و بینش را از او می گیرد، شرف و غیرت و جوانمردی اش را زایل می کند و او را به گناهکاری و به کشتن بی گناهان و ارتکاب زنا، دلیر می سازد... بر میگسار، جز بدی و پلیدی، چیزی افزوده نمی شود."۲

مضرات مشروبات الکی نه تنها در آیات و روایات بلکه از نظر علمی نیر به اثبات رسیده است.

  • سرباز گمنام

بسم الله الرحمن الرحیم 


سپاس خدایی را سزاست که حمد حامدین است و شکر شاکرین. ذکر ذاکرین است و سعی مخلصین. 

سلام بر مخلصان سبز قامت 
که در این هیاهوی سبقت از دنیاپرستی ردای گمنامی به تن کردند و همسایگی اهل سماء را بر زر و زیور ، جاه و مال و مقام برتری دارند.
وه که چه خوش سر دلبری حضرت معشوق را در مکتب روح الله به امامت امام خامنه ای سیاهه کردند.
سربازان سرو قامت این شمایید که مصداق اجابت وَ کَثّرْ عِدّتَهُمْ،
وَ اشْحَذْ أَسْلِحَتَهُمْ،
وَ احْرُسْ حَوْزَتَهُمْ،
وَ امْنَعْ حَوْمَتَهُمْ،
وَ أَلّفْ جَمْعَهُمْ،
وَ دَبّرْ أَمْرَهُمْ،
وَ وَاتِرْ بَیْنَ مِیَرِهِمْ،
وَ تَوَحّدْ بِکِفَایَةِ مُؤَنِهِمْ،
وَ اعْضُدْهُمْ بِالنّصْرِ،
وَ أَعِنْهُمْ بِالصّبْرِ،
وَ الْطُفْ لَهُمْ فِی الْمَکْرِ.. امام عارفین هستید.



گمنامان آشنا خاک پایتان توتیای چشم ما که تفسیر کردید آیه رحما بینهم و اشدد علی الکفار  را....

تشکر و قدردانی از شما که همواره خویش را در برابر انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئول می‌دانید و موجب عزت، اقتدار، امنیت و افتخار نظام و مردم ما هستید...
ملت ما همیشه دعاگوی شما مجاهدان پرتلاش صحنه خطیر امنیت کشور هستند.

  • سرباز گمنام

خداوند در آیات ۷۴ و ۷۵ سوره مبارکه اسرا می‌فرماید: «اگر ما تو را ثابت قدم نمی‌ساختیم (و در پرتو مقام عصمت، مصون از انحراف نبودى)، نزدیک بود به آنان تمایل پیدا کنى. و اگر چنین می‌کردى، ما دو برابر مجازات (مشرکان) در زندگى دنیا، و دو برابر (مجازات) آنها را بعد از مرگ، به تو می‌چشاندیم سپس در برابر ما، یاورى براى خود نمی‌یافتى.»؟!!

 

 

چرا؟!

خداوند متعال چرا در این آیات به پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله وسلم) هشدار می‌دهد که از وسوسه‌هاى این گروه بر حذر باش؟ مبادا کمترین ضعفى در مبارزه با شرک و بت‌پرستى به خود راه بدهی، که باید با قاطعیت هر چه تمام‌تر دنبال گردد. شاید این توصیه نشان از این واقعیت دارد که حالت بشر اینگونه است که اگر مراقبت نکند وسوسه‌هاى دشمنان در او اثر گذار خواهد بود! وقتی خداوند به پیامبر پاک و معصوم خود اینگونه هشدار میدهد پس تکلیف بقیه انسان ها روشن است که تا چه اندازه باید مراقب سلامت روح و روان آنان بود!

  • سرباز گمنام

بسم الله الرحمن الرحیم

 


پرسش و پاسخ[۱]

سؤال۱: ضرورت وجود امام معصوم علیهم السلام بعد از رسول خدا صلی الله و علیه و آله چیست؟

پاسخ: امامت استمرار رسالت است و بدون امام هدایتی که به وسیله رسول خدا صلی الله و علیه و آله به سوی مردم آمده است به سر منزل مقصود نمی‌رسد. با وجود امام علیه السلام است که هدایت کامل می‌شود و از مسیر منحرف نمی‌شود. با امام است که معانی پیام خدا فهمیده می‌شوند و مردم از گمراهی نجات می‌یابند.

سؤال۲: چرا باید امام از سوی خدا تجهیز و یاری شود؟

  • سرباز گمنام

بسم الله الرحمن الرحیم

 

شیعه کیست؟

 شیعه در لغت به معنی پیرو، یاور، دوست، اتباع، اعوان و انصار می‌باشد. یاران و پیروان هر کس را شیعه و پیرو او می‌گویند. کلمات هم خانواده از این لغت، مشایعت (دنبال کسی راه افتادن و بدرقه کردن) و تشییع جنازه (به دنبال جنازه رفتن) است.



پیروان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و یازده جانشین و فرزندان ایشان: را گروه «امامیه» و «شیعه» می‌نامند.

گرچه مذهب شیعه منحصر به «امامی اثنی عشریه» نیست و شعب و فرق دیگری نیز دارد، مانند «زیدیه» که تنها به چهار امام عقیده دارند و «اسماعیلیه» که هفت امامی هستند و...، ولی مشهورترین آن‌ها شیعیان دوازده امامی هستند که مراکز علمی بزرگی در غالب کشورهای اسلامی به آن‌ها تعلق دارد و دهها هزار کتاب از سوی علمای شیعه در باره عقاید اسلامی، فقه، اصول، تفسیر، حدیث، رجال، درایه، فلسفه و تاریخ اسلام، تألیف و چاپ و منتشر شده است و از جمله کتابهای مشهور آن‌ها نهج البلاغه، اصول و فروع کافی، تهذیب، استیصار، وسائل الشیعه، بحار الانوار، جواهر و... می‌باشد.

  • سرباز گمنام

بسم الله الرحمن الرحیم

 

درباره ولادت با سعادت حضرت ولی عصر حجه بن الحسن العسکری علیه السلام

حکیمه خاتون دختر بزرگوار حضرت امام جواد علیه السلام روایت نموده است که من پیوسته به خدمت آن امام بزرگوار حضرت امام حسن عسکری علیه السلام مشرف می‌شدم و برای آن جناب دعا می‌کردم که خداوند او را فرزندی روزی فرماید. روزی بر آن جناب داخل شدم و برای آن حضرت دعا کردم پس به من فرمودند: ای عمه، آنچه دعا مینمودی که خداوند به من روزی کند امشب متولد می‌شود که حقتعالی بواسطه او زنده میگرداند زمین را به علم و ایمان و هدایت، بعد از آنکه مرده باشد به واسطه شیوع کفر و ظلالت (و آن شب، شب جمعه و نیمه شعبان سال ۲۵۵ بود) پس امشب نزد ما افطار کن. گفتم: ای مولای من، این مولود عظیم از چه کسی متولد خواهد شد؟ فرمودند: از نرجس، عرض کرده ام، ای سید من، در او اثر حملی نمیبینم، حضرت تبسم کردند و فرمودند: چون صبح شود اثر حمل بر او ظاهر خواهد شد و مثل او، مثل مادر موسی است که تا هنگام ولادت هیچ تغییری بر او ظاهر نشد و احدی بر حال او مطلع نگردید.



پس شب در آنجا ماندم و افطار کردم و نزدیک نرجس خوابیدم، هر ساعت حیرتم زیاده می‌شد. در این شب بیش از شبهای دیگر به نماز و تهجد برخاستم و نماز شب ادا کردم چون به نماز وتر رسیدم نرجس بیدارشد و و وضو ساخت و نماز شب را بجای آورد و خوابید، چون نظر کردم صبح کاذب طلوع کرده بود، نزدیک بود شکی در دلم پدید آید که ناگاه حضرت امام حسن علیه السلام از آنجائی که نشسته بودند مرا صدا زدند و فرمودند: ای عمه، تعجیل منما که اینک امر ولادت نزدیک شد،

  • سرباز گمنام

بسم الله الرحمن الرحیم

اعتقاد به وجود مقدس حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف و قیام و تشکیل حکومت جهانی آن حضرت، مخصوص شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام نیست بلکه تمام فرق اسلامی، ظهور مردی از دودمان پیامبر آخرالزمان به نام مهدی علیه السلام که دنیا را پر از عدل و داد می‌کند را، پذیرفته‌اند و روایات آن را در کتب خود، از پیامبر صلی الله و علیه و آله وسلم نقل کرده‌اند، که از روایات قطعی و متواتر است.


 

نگاهی اجمالی به موضوعات مهم در بحث مهدویت

ابتدا موضوعات مهم در بحث مهدویت را برمی شمریم و سپس به تفصیل به بررسی برخی از این موارد پرداخته می‌شود:

 

مسأله ایمان به غیب (بقره/ آیه ۳)

غیب، به معنای آن چیزهایی است که پنهان هستند. وجود خود خدا غیب است بهشت و جهنم و فرشتگان و روح غیب هستند آینده غیب است ایمان به ظهور امام مهدی علیه السلام نیز غیب است که باید به آن ایمان داشت.

  • سرباز گمنام

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بخش دوم: اثبات از طریق احادیث

برای اثبات خلافت و ولایت ائمه طاهرین علیهم السلام، اخبار متواتر بین فریقین و شمه‌ای از اخبار در ذکر و تصریح به خلافت ائمه معصومین و بعضی از فضائل و مناقب آن عزیزان بیان می‌شود:

 


۱ ـ حدیث غدیرخم

روایت غدیر از اخبار متواتر است که پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله بعد از قرائت از وظایف حجه‌الوداع درمحل غدیر خم در روز هجدهم ذی الحجه سال دهم هجری فرمان از طرف خداوند متعال مبنی بر اینکه این مطلب، ولایت حضرت علی علیه السلام را به مردم ابلاغ کن. پیامبر اکرم مردم را نگه داشتند و فرمان دادند آن‌هایی که جلوتر رفته‌اند بازگردند و آن‌هایی که جامانده‌اند خود را برسانند. سپس منبری از جحاز شتر برای حضرت درست کردند. حضرت روی جحاز رفتند و خطبه مفصلی در جمع همه حجّاج ایراد نمودند و ابتدا از مردم سوال کردند:

  • سرباز گمنام

 

 

رمان زیبا و واقعی دلارام من.

نویسنده: فاطمه شکیبا (فرات).

ژانر: اجتماعی.

خلاصه: حوراء دختری است در خانواده‌ای ثروتمند اصفهانی؛ اما با بقیه خانواده‌اش فرق دارد؛ تفاوت حوراء، شاید به نظر دیگران عجیب بیاید اما او عاشق این تفاوت است. تفاوتی که در آخر، او را به دلارام می‌رساند.

پدر حوراء سال‌هاست از دنیا رفته و چیز زیادی درباره پدرش نمی‌داند، گرچه ناپدری‌اش هرچه خواسته دراختیارش گذاشته؛ حوراءِ نوزده ساله به دنبال خود، خانواده و دلارام حقیقی‌اش می‌گردد؛ او در ابتدای جست و جویش، به جوانی حامد نام برمی‌خورد و جاذبه‌ای در او می‌یابد که در هیچ یک از مردان اطرافش نیست، جاذبه حامد، حورا را به مسیری تازه رهنمون می‌کند و رازهای سربه مهری برایش برملا می‌شود که...

دلارام من، ترسیم فراز و نشیب‌های یک خانواده ایرانی ست درسایه دفاع مقدس و حماسه مدافعان حرم...

 

داستان را در سایت جبهه اقدام مطالعه کنید

 

http://jebheeqdam.ir/node/8

 

  • سرباز گمنام