جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است


«الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا؛ کسانی که پیام های الهی را به گوش مردم می رسانند و از خداوند خشیت دارند و از غیر او در تبلیغ احکام الهی واهمه نمی کنند. و خداوند در حسابرسی کفایت می کند.»1

عالمان دینی به عنوان سکان داران کشتی جامعه، نقش مهمی در هدایت و سعادت انسان ها دارند. از وظایف مهم علماء و روحانیون تبیین و گسترش حق، مبارزه علیه باطل و بصیرت افزایی در عرصه های سیاسی و اجتماعی است. رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای فرمودند: «هدایت فکری و دینی، هدایت سیاسی و بصیرت افزایی و راهنمایی و حضور درعرصه خدمات اجتماعی، سه وظیفه عمده روحانیت است. که طلاب باید با کسب صلاحیت ها و آگاهی های لازم، در دنیای متفاوت امروز خود را برای ایفای مسئولیت های تعیین کننده در جامعه آماده کنند.»2

طلاب و حوزه های انقلابی از گذشته تا به امروز، رسالت مهمی در عرصه های سیاسی و اجتماعی داشته اند. از مهمترین این رسالت ها هدایت دینی جامعه بوده است. حوزه های علمیه و جامعه روحانیت را، با پیشینه ای شایسته و درخشان می توان به عنوان نیروهای پیشتاز و تاثیر گذار در جامعه بر شمرد. از عینی ترین نقش و جایگاه روحانیت بر فرهنگ، اخلاق و دین مردم، سال های مبارزه با رژیم فاسد پهلوی و دفاع مقدس است؛ هر جا که روحانیت در عرصه های اجتماعی حضوری عالمانه و جهادی داشته است، کسانی مانند میرزای شیرازی، سید جمال، نواب صفوی و امام خمینی متولی میدان مبارزه بوده اند که با خارج کردن اسلام از انزوا، نهضت های مردمی را به پیروزی رسانده اند. ضرورت وجود نیروهای پیشتاز در تحولات اجتماعی و اثر بخشی این تحولات، در قرآن کریم نیز تأکید شده است: «و باید از میان شما مسلمانان گروهی منسجم و هماهنگ باشند، که خلق را به خیر و صلاح دعوت کنند و امر به نیکی و نهی از بد کاری نمایند و اینها (که واسطه هدایت خلق هستند،) رستگارند.»3

 

طلاب و حوزه های انقلابی باید پشتیبان و پاسدار نظام بوده و نسبت به خطرها و آفت هایی که ارکان و بنیان انقلاب را تهدید می کند، حساس باشند. و این مهم امکان پذیر نمی باشد، مگر آنکه پیوسته در حال رصد دشمن بوده تا بتوانند به عنوان طلایه داران مبارزه با استعمار و استکبار ستیزی به وظیفه خود جامه عمل بپوشانند و به بیان خردمندانه مقام معظم رهبری: "به عنوان کوره آتشفشانی که همین طور انرژی انقلاب را صادر کند از خودش، حضور داشته باشد و ظهور داشته باشد."4

سیطره رسانه ای غرب به ویژه آمریکا، امروز توانسته است در پرتو سلطه و تحمیل خواسته های خود، سلیقه ها و گرایش های فرهنگی را به سمت تامین منافع خود هدایت کند. با ورود اینترنت نجس آمریکایی-صهیونیستی به ایران اگر چه بستری را برای استفاده کاربران از اینترنت فراهم نموده، اما به دلیل حاکمیت و مدیریت این فضا توسط سردمداران صهیونیسم جهانی، نظام و فرهنگ اسلامی را با مخاطره ای بسیار مهم و خطرناک رو به رو کرده است. به طور مثال، نرم افزارهای صهیونیستی مانند تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ و... بدون هیچ مجوز و نظارتی، در سایه تاییدات دولت در ایران آزادانه فعالیت می کنند. خواص جامعه اَعَم از مسئولان و روحانیون نیز به خوبی می دانند که این شبکه های ضد اجتماعی نه تنها امکان جاسوسی و سرقت اطلاعات از کاربران را داشته و سود سرشاری را برای مالکان آن در پی دارند؛ بلکه تمام فتنه ها و آشوب های ده سال اخیر همه در این جنگ افزارها طراحی و برنامه ریزی می شود!

 اما اینکه تلگرام صهیونیستی همچنان با 40 میلیون کاربر و بعد از آن اینستاگرام صهیونیستی به عنوان دومین شبکه اجتماعی محبوب، در میان کاربران ایرانی 30 تا 35 میلیون کاربر فعال دارد به چه معناست؟؟؟!!!

  • سرباز گمنام



"إِنَّ الشَّیَاطِینَ لَیُوحُونَ إِلَى أَوْلِیَآئِهِمْ لِیُجَادِلُوکُمْ وَإِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّکُمْ لَمُشْرِکُونَ؛ شیاطین به دوستان خود مطالبی مخفیانه القاء می کنند، تا با شما به مجادله برخیزند؛ اگر از آنها اطاعت کنید، قطعا شما هم مشرک خواهید بود. (انعام 121)

اکنون پس از گذشت قریب به چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران، اصلی ترین و مهمترین تهدید برای جامعه اسلامی ما جنگ نرم و نفوذ فرهنگی دشمن است. نقشه نفوذ دشمن، پروژه ای بسیار زیرکانه و خطرناک است. چرا که آنان نتوانسته اند بسیاری از افراد انقلابی ما را به راحتی از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی جدا نمایند. لذا با برنامه ریزی دقیق، طراحی و ساخت نرم افزارهایی چون فیس بوک، توئیتر، وایبر، واتس اپ، تلگرام و اینستاگرام سعی در پیاده سازی نقشه های شوم خود دارند. حال این سوال مطرح می شود که آیا استفاده کردن از این نرم افزارهای ضد اجتماعی کمک به ظلم ظالم است؟


در جواب باید گفت از آنجایی که واحد اندازه گیری و سود دهی در اینترنت کلیک و تاچ است و این بدافزارها نیز کاربر محور هستند و این کاربرانند که تولید محتوا می کنند؛ لذا هرچه بیشتر فعالیت کنند سود بیشتری نصیب صاحبان این نجس افزارها می شود. به طوری که چندی پیش نفتالی بنت وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی اعلام کرد: موفقیت میلیون دلاری وایبر پاسخی به تحریم اسرائیل است.

پس وقتی خود صاحبان و سرمایه گذاران این جاسوس کده ها اعتراف می کنند که استفاده از این ابزارها به نفع آنان است، لذا همه کاربران، بخصوص طلاب و روحانیون ولایی و انقلابی _که مع الأسف حضورشان در این نجس افزار های صهیونیستی زیاد می باشد_ موظفند، عالمانه و عاقلانه به فتوای رهبر معظم و بصیر انقلاب که فرموند اگر استفاده از نرم افزارهای صهیونیستی باعث تقویت دشمنان اسلام شود، استفاده از آن ها جایر نیست، عمل کنند.

  • سرباز گمنام


وبلاگ هوالحق در یادداشتی بیان داشت:

 

وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَیُدْهِنُونَ؛ کافران بسیار مایلند که تو با آنها مداهنه و مدارا کنی (و متعرض بت هایشان نشوی) تا آنها هم (به نفاق) با تو مداهنه و مدارا کنند. (سوره قلم آیه 9)

فضای سایبری بستر مناسبی برای دشمنان اسلام و مسلمین در جهت ایجاد جاذبه‌های گوناگون و تبلیغات فریبنده است. به طوری که گاه، کلیک بر روی یک آگهی، دروازه سایت ها و وبلاگ هایی غیر اخلاقی با تصاویری آلوده و مستهجن را باز می کند و کاملا هدفمند، کاربران و به ویژه جوانان و نوجوانان را به سمت اهداف مغرضانه خود هدایت می‌ نماید.

از خصلت های بارز ملت ایران، پایبندی به اعتقادات اسلامی، غیرت دینی، عزت نفس و شور و نشاط و شادابی است که در این فضای مسموم شده توسط دشمن، به شدت مورد تهدید است. در این میان، شبکه‌های ضداجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ، توئیتر، فیس بوک و... نقشی اساسی در از بین بردن خصلت های مثبت جامعه دارند. آسیب های غیر قابل جبرانی که این جنگ افزارهای اینترنتی_صهیونیستی به قشرهای مختلف جامعه اسلامی ما وارد می کنند قابل شمارش نیست. با توجه به اینکه سازندگان این جاسوسکده های همیشه همراه برای رسیدن به اهداف پلید خود، عمدتاً از بعد عاطفی افراد استفاده می کنند، آسیب های روحی، روانی و جانی که در این بخش متوجه دختران ما می‌شود بسیار مهم تر و گاهاً نابود کننده است.

 

در بسیاری از کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی مطالبی پخش و به اشتراک گذاشته می شود که بسیار دقیق و گسترده روح و روان کاربران را هدف قرار داده است. آنان بسیار نامحسوس و آرام کاربران خود را به سوی پرخاشگری و خشونت سوق می دهند؛ و این مسئلة به ظاهر ساده، خود یکی از پایه های اصلی یک زندگی سالم، یعنی زندگی بر اساس صبر، مهربانی و بردباری را از بین می برد. یا به زبان ساده تر، پدران و مادران آینده این ملتِ صبور، مقاوم و غیور را به افرادی پرخاشگر، خشن و غیر قابل تحمل تبدیل می کنند.

تحقیقات نشان می دهد که آسیب های فضای مسموم مجازی بر روی دختران بسیار بیشتر از پسران است و در آینده نیز بیشتر خواهد شد. چرا که آنان با ایجاد هیجاناتی کاذب و لذت بخش، قدرت اندیشیدن و تعقل را از جوانان ما می گیرند و هرگز فرصت رشد علمی به آنان نمی دهند. از طرفی دیگر نیز با استفاده از جاذبه های جنسی آنان را به سمتی می‌کشانند که بی باز گشت بوده یا اینکه بسیار سخت می توانند برگردند. 

  • سرباز گمنام

امام خامنه ای مدظله العالی در سالگرد فرزند بزرگوار امام رحمت الله در قم یک سخنرانی ایراد فرموده و این آیه ی شریفه را قرائت نمودند: "وَ أَوحی رَبَّکَ إلَی النَحل أَنِ أَتَّخَذی مَن الجَبالِ بُیُوتاً وَ مِنَ الشَجَرِ وَ مَما یَعرشون*ثُّمَ کُلی مَن کُلِ الثَمَرات فَاسلُکی سُبُلَ رَبِّک1؛ و خطاب به امام بزرگوار فرمودند: این زنبورهای عسل، همان طلبه ها بودند که نشستند این شهد را -حرف شما را- مکیدند، بعد منتشرکردند در جاهای مختلف و این شهد را به کام مردم ریختند؛ آنجایی هم که لازم بود نیش زنند؛ نیش هم زدند! انقلاب توسط طلاب حوزه علمیه فراگیر شد، اگر حوزه نبود این انقلاب و حرکت امام همه گیر نمی شد. حوزه علمیه باید یک حوزه انقلابی و مهد انقلاب باقی بماند و در رسیدن به این هدف نیازمند اندیشه، تدبیر و برنامه ریزی دقیق است، اگر حوزه انقلابی باقی نماند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت.2"



"یک طلبه انقلابی باید آرمان ها و اهداف انقلاب را بشناسند و در درجه بعد در تریبون و منابر آن را تبلیغ کند؛ زیرا لازمه ی حفظ انقلاب و حرکت صحیح  و سریع انقلاب این است، که مردم آرمان ها و اهداف آن را به خوبی بشناسند. یک طلبه و حوزه علمیه انقلابی باید روحیه ی استکبار ستیزی داشته باشند و بدانند که استکبار با اصل انقلاب دشمن است و چیزی که حوزه علمیه را تهدید می کند همان است که برخی بزرگان حوزه، فکر استکبار ستیزی را از ذهن خود بیرون کرده و به پیمان های پوشالی دشمن اعتماد نموده، امید دوستی و صمیمیت از دشمن داشته باشند. و این طبیعی است که با این روحیه و ترویج آن در منابر، آرمان اصلی انقلاب که استقلال کشور است زیر سوال برود.3"

  • سرباز گمنام

 هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ؛ بگو: آیا کسانی که (وظیفه‌ خود را در قبال خدا) می‌دانند، با کسانی که (چنین چیزی را) نمی‌دانند، برابر و یکسانند؟! (هرگز). تنها خردمندان (فرق اینان را با آنان تشخیص می دهند، و از آن) پند و اندرز می‌گیرند. (سوره زمر/ آیه 9)

به حق، نقش طلاب، علما و حوزه های علمیه را، در پیروزی انقلاب اسلامی نمی توان نادیده گرفت. به طوری که امام خامنه ای در اسفند ماه 94 فرمودند: "ما قدردان مبارزات دانشجویان هستیم اما اگر این مبارزات بدون حضور مبارزات روحانیت بود قطعا به همان محیط دانشگاه محدود می شد و به اتمام می رسید." ایشان همچنین در ادامه افزودند: "آن نیرویی که مردم را به انقلاب آورد و آن راهپیمایی های بزرگ و میلیونی را شکل داد تأثیر گذاری طلاب بود." با توجه به سخنان ارزشمند ایشان، اهمیت حضور طلاب در خط مقدم انقلاب و استمرار آن مشخص می شود؛ البته در بحث آسیب شناسی هم حضرت آیت الله خامنه ای فرموده اند: "اگر بخواهیم نظام اسلامی همچنان انقلابی و اسلامی بماند باید حوزه علمیه، انقلابی بماند زیرا اگر حوزه علمیه، انقلابی نماند، نظام در خطر انحراف از انقلاب، قرار خواهد گرفت."


زمان شناسی و آگاهی به زمان عامل بسیار مهمی در شناخت تکالیف و انجام آن است و دغدغه مندی در هر زمینه ای هر چند مهم، اگر با زمان شناسی پیوند نخورد از اعتبار می افتد و بعید نیست جای فرع با اصل تعویض گردد و تاثیر گذاری خود را از دست دهد. حال سوأل اینجاست؛ نقش طلاب در دهة چهارم انقلاب اسلامی چیست؟ آیا اگر طلاب با وظایف خود آشنا شوند همچون طلاب دهة اول انقلاب، نقش آفرین خواهند بود و طلاب انقلابی نام خواهند گرفت؟! و البته تأثیر بی بدیل خود را در حفظ نظام و استمرار آن خواهند داشت؟!

  • سرباز گمنام

"اگر بخواهیم نظام اسلامی همچنان اسلامی و انقلابی بماند باید حوزه های علمیه انقلابی باشد؛ زیرا اگر حوزه علمیه انقلابی نماند نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت." (مقام معظم رهبری ۲۵/۱۲/۹۴)

اهمیت این فرمایش رهبری از آن جهت است که قوام اصلی و دست مایه ی اساسی انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را حوزه های علمیه تشکیل‌ داده و می دهند. حضور به موقع طلبه انقلابی نقش به سزایی در حفظ نظام اسلامی و دستاوردهای انقلاب دارد، به طوری که انقلاب توسط طلاب حوزه علمیه فراگیر شد. طلبه انقلابی طلبه ایست که اهداف و آرمانهای انقلاب را بشناسد و از تریبون ها و منابر در جهت نشر آرمان های جمهوری اسلامی بهره برده و تبلیغ کند. روحیه استکبار ستیزی طلبه انقلابی باعث می شود که دشمن نتواند به انقلاب آسیب برساند و این عنصر انقلابی با کار و تلاش مضاعف می تواند دیگران را هم به سوی کار انقلابی دعوت کند و عامل تقویت باور به وعده های الهی پیروزی حق بر باطل خواهد بود.

پس یک طلبه باید انقلابی بیندیشد، انقلابی عمل کند و انقلابی بماند. البته در این مسیر باید به معیارهای لازم توجه کرد و یکی از این معیارها درک مقتضیات زمان است. زمان در حال تغییر و تحول است و به همین میزان انسانها با متغییرهای گوناگون روبرو هستند. شناخت وضعیت موجود و توجه به تغییرهای هر عصر و زمان از لوازم حوزه و طلبه انقلابی است و چون در نظام جمهوری اسلامی فصل الخطاب ولی فقیه می باشد تبیین مواضع ایشان در هر زمان ملاک و محور انقلابی گری است و در این بین بسنده کردن به مواضع کلی ایشان کافی نیست بلکه مواضع جزئی را باید تبیین کرد؛ مانند پروژه نفوذ. دشمن از هر طریقی سعی دارد پروژه نفوذ را اجرایی کند. یکی از این راه ها و مصادیق نفوذ، فضای مجازی رها شده و شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی مانند تلگرام و اینستاگرام در جمهوری اسلامی است که زمینه تسلط فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و اطلاعاتی بر کاربران را چند صد برابر کرده است. شبکه های به ظاهر رایگانی که بیشترین مخاطبان آن کاربران ایرانی هستند و بر همگان محرز گردیده که با آمدن این شبکه در فضای مجازی جمهوری اسلامی چقدر امنیت ملی، فردی، اجتماعی و حتی امنیت خانوادگی کاربران ایرانی کم شده است.

  • سرباز گمنام

"الَّذِینَ یَتَرَبَّصُونَ بِکُمْ فَإِنْ کَانَ لَکُمْ فَتْحٌ مِنَ اللَّهِ قَالُوا أَلَمْ نَکُنْ مَعَکُمْ وَإِنْ کَانَ لِلْکَافِرِینَ نَصِیبٌ قَالُوا أَلَمْ نَسْتَحْوِذْ عَلَیْکُمْ وَنَمْنَعْکُمْ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ فَاللَّهُ یَحْکُمُ بَیْنَکُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَلَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا"؛ همانان که مترصد شمایند پس اگر از جانب خدا به شما فتحی برسد می‌گویند مگر ما با شما نبودیم و اگر برای کافران نصیبی باشد می‌گویند مگر ما بر شما تسلط نداشتیم و شما را از (ورود در جمع) مؤمنان باز نمی‌داشتیم پس خداوند روز قیامت میان شما داوری می‌کند و خداوند هرگز بر (زیان) مؤمنان برای کافران راه (تسلطی) قرار نداده است.(141/نساء)

استقلال و امنیت برای هر جامعه ای اعم از اسلامی و غیر اسلامی مسئله ی مهم و اساسی به شمار می رود. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک جامعه اسلامی در طول سی و چند سال اخیر توانسته است استقلال و امنیت ملی، که حاصل خون چندین هزار شهید است را به تک تک ساکنان خود هدیه دهد؛ به طوری که همسایگانش نیز بی بهره نمانده اند. از سوی دیگر همیشه آماج بدخواهی کشورهای مستکبر، خودخواه و منفعت طلب بوده که به شیوه های گوناگون مانند تحریم، جنگ، و تهدید به جنگ به مبارزه با نظام جمهوری اسلامی پرداخته اند. اما پس از رویارویی با مقاومت و دفاع مردم، به دنبال تسلط بر افکار مردم بر آمدند تا نهایتا، خود مردم به جنگ با نظام جمهوری اسلامی بپردازند.

شبکه های اجتماعی صحنه های نابرابری از جنگ نرم علیه کشور عزیزمان می باشد؛ نابرابر از آن جهت که دشمنان اسلام و مسلمین مدیریت نرم افزار، کنترل اعمال و رفتار و جهت دهی افکار و عقاید کاربران ایرانی را در دست خود دارند و می توانند تنها با یک کلیک کاربران را مسدود یا حذف نمایند.

  • سرباز گمنام