جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای در دیداری با دانشجویان نخبه، برترین های کنکور و فعالان تشکل های سیاسی فرهنگی دانشگاه ها فرمودند: "جوان باید مطالبه کند، باید احساس کند این مطالبه سودمند است... و تشویق بشود بر این مطالبه و باید احساس کند که او فقط مسئولیتش طرح سؤال و پرتاب کردن یک شعار نیست که بگوید خوب ما کارمان را کردیم. نه، پیگیری کردن، مطالعه کردن، در باره مسئله اندیشیدن، آن را پخته کردن، راه کار اجرایی برای آن جستجوکردن، برای طرحش با مراکز دست اندرکار و مجری تلاش کردن و بلآخره، خود وارد میدان کار شدن، اینها جزء تکالیف و وظایف جوان ماست که این را هم جوان ما باید درک کند..."1


این انتظار ایشان از آن جهت است که مطالبه و مطالبه گری نقش بسیار مهمی در رشد و ترقی جامعه اسلامی و سعادت آن دارد. چرا که در پرتو آن، کاستی ها و کمبودها شناخته و سعی در بهبود اوضاع می شود. مؤید این سخن کلام امام راحل است که فرمودند: "در جمهوری اسلامی همه باید با انتقادها و طرح اشکال ها راه را برای سعادت جامعه باز کنند."2

مسئله بسیار مهمی که مسئولان باید نسبت به آن حساس باشند، خطر از بین رفتن یکی از ارکان اصلی انقلاب، یعنی اطلاعات و امنیت در فضای مجازی است. انتقال اطلاعات 40 میلیون ایرانی و رشد بی رویه ی این رقم از شاهراه جاسوسی فعال دشمن، مِن جمله تلگرام، اینستاگرام، توئیتر، فیسبوک و... نکته ی بسیار حائز اهمیتی است.

  • سرباز گمنام
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَیْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّیْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ.1 اى کسانى که ایمان آورده‏ اید شراب و قمار و بتها و تیرهاى قرعه پلیدند [و] از عمل شیطانند پس از آنها دورى گزینید، باشد که رستگار شوید.

قمار به معنای به دست آوردن اموال دیگران، به قیمت قربانی کردن مال، شرف و ناموس، به اسم تفریح و بازی است؛ که البته این بازی در اسلام حرام و قمار باز همیشه بازنده است.

عقلای جهان نیز این ناهنجاری اجتماعی را که آثار سوء مادی و معنوی، فردی و اجتماعی فراوانی دارد به عنوان یک جرم تلقی کردند و مجازات خاصی نیز برای آن تعیین نموده اند. به طوری که در جوامع غیر اسلامی و حتی بی دین نیز، قمار بازی به عنوان یکی از عوامل افسردگی و بیماری های روانی با محدودیت بسیار جدی مواجه است.

اما متأسفانه در ایران مدتهاست که برای قمار کردن دیگر نیازی به پنهان کاری و رفتن به زیرزمین ها و یا قهوه خانه های خاص نیست! چرا که این دسته بازی های مضر و حرام وارد فضای مجازی شده و به حدی پیشرفت کرده که به زودی تبدیل به نوعی اعتیاد در میان جوانان خواهد شد. چرا که در اینگونه بازی های قمار، افراد چه ببرند و چه ببازند، همچنان به بازی ادامه می دهند و حاضر به ترک آن نخواهند بود. آنان که می بازند برای جبران ضرر و برگرداندن مال خود ادامه می دهند و آنهایی که می برند به طمع به دست آوردن مال بیشتر در این منجلاب فرو می روند. در هر صورت، سود سرشار این بازی ها نصیب گردانندگان سایت ها و کانال های قماربازی می شود. در واقع باید گفت قمار شغل است اما نه برای آنان که بازی می کنند!

بازی های قمار در کشورهای غیر اسلامی با محدودیت های خاص مجاز است، اما این مسئله در ایران اسلامی، جزء موضوعات مجرمانه به حساب می آید و طبق قانون مجازات اسلامی مواد (۷۰۵ تا ۷۱۱) و ماده ۵۶۴ قانون مدنی، قمار و شرط ‌بندی جرم بوده و دایرکنندگان و شرکت‌کنندگان در این‌گونه بازی ها و مسابقات به استناد به مواد فوق‌الذکر مجرم محسوب می‌شوند.  


از یک طرف، به علت رها شدگی و غیر قابل کنترل بودن فضای مجازی و با توجه به تبلیغات اغواگرایانه و آموزش های گسترده ای که در کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرام انجام می شود (آموزش پوکر، بازی پوکر با پول واقعی، پولدار شدن در کمتر از یک روز، آنلاین میلیونر شوید و...) و دسترسی آسان جوانان به این کانال ها و صفحات، هر روز تعداد بیشتری از جوانان به سبب کنجکاوی وارد فضاهایی می شوند که دیگر قادر به رها شدن از آن نیستند. و از طرفی دیگر نیز، کم کاری مسئولان و شورای عالی فضای مجازی، در ساماندهی و مدیریت این فضا و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، باعث شده تا همچنان هر روز با آسیب های جدیدی مواجه شویم؛ تا جایی که پرونده های مجرمانه در فضای مجازی با رشد قابل تأملی روبرو شده اند. اما همچنان قمارخانه های آنلاین شبانه روز پیش چشم مسئولان باز است و قماربازان و کلاهبرداران خیالشان از جانب نهادهای نظارتی امنیتی راحت است!

  • سرباز گمنام

"وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرینَ مِنْ دُونِهِمْ لاتَعْلَمُونَهُمُ اللّهُ یَعْلَمُهُمْ وَ ما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْء فی سَبیلِ اللّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنْتُمْ لاتُظْلَمُونَ1؛ هر نیروئى در قدرت دارید براى مقابله با آنها (دشمنان) آماده سازید و اسب هاى ورزیده (براى میدان نبرد) تا به وسیله آن دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید و (همچنین) گروه دیگرى غیر از اینها را که شما نمى شناسید و خدا آنها را مى شناسد و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعى اسلام) انفاق کنید به طور کامل به شما باز گردانده مى شود و به شما ستم نخواهد شد."

امروزه حساسیت در برابر دشمن و نقشه های او برای هر جامعه ای اعم از اسلامی و غیر اسلامی مسئله ای مهم و کلیدی است. دشمنان صهیونیستی پس از ناامیدی از جنگ سخت و تحریم، با استفاده از جنگ نرم، وارد فاز جدیدی از نبرد با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده اند و از ابزارهای پیشرفته ای برای مقابله با ترویج اسلام، انقلاب و تشیع استفاده می کنند. یکی از این ابزارهای بسیار مهم و کارآمد، نرم افزارهای اینترنتی-صهیونیستی است. تهیه کنندگان و کارگردانان این  نرم افزارها، 24 ساعته در حوزه فضای مجازی القائاتی را به جبهه خودی می خورانند، که باعث می شود برخی از انقلابیون دچار تحلیل غلط شده و وارد زمین بازی دشمن شوند. و در نهایتِ بی بصیرتی تحت تأثیر شعارهایی چون استفاده و بهینه سازی از سلاح دشمن علیه دشمن، با حضور حداکثری خود باعث خشنودی دشمن و سود سرشاری برای او می شوند. اما در حقیقت آنان در زمین دشمن به جای بازی کردن، بازی می خورند و اهداف شوم دشمن را مرحله به مرحله به اجراء می گذارند.

آقایان مسئولان! خداوند در آیه 60 سوره انفال می فرماید در مقابله با "دشمن"، تمام نیروهایی که در اختیار دارید اعم از نظامی، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و فرهنگی را آماده سازید تا به وسیله آن، دشمنان خدا و خویش را بترسانید! چگونه است که شما در برابر چنین دشمنی، که برای براندازی اصل نظام و به گمراهی و ضلالت کشاندن نوجوانان و جوانان غیور ما، میلیون ها دلار هزینه کرده تا فحشاخانه ها و جاسوس کده هایی چون تلگرام و اینستاگرام و... را طراحی و عرضه کند اینچنین سکوت کرده و او را تأیید نیز می کنید؟!! آیا در مبارزه با این دشمنان، از تمام نیروهای خود استفاده کرده اید؟ یا با حضور و سکوت خود موجب مشروعیت بخشی به این جاسوس کده ها شده اید؟

شما کاربران این نجس افزار ها! به این سوال مهم پاسخ دهید: آیا استکبار جهانی که دائما برای نابودی کشورهای اسلامی، به خصوص ایران اسلامی شیعی، نقشه های شوم طراحی می کنند، به شما چنین مجوزی می دهند که بتوانید علیه آنها و در زمین آنها، برضدشان و به قصد نابودی منافعشان اقداماتی سودمند انجام دهید؟!! آیا فکر می کنید دشمنی که به بچه داخل رحِم مادر رحم نمی کند، سکوت اختیار کرده و به انتظار شکست خود خواهند نشست؟! آیا جنایت ها، ظلم ها، هرزگی ها و جاسوسی هایی که در این جنگ افزارهای اینترنتی رخ می دهد و توسط پلیس فتا مرتبأ اعلام می شود را حقیقتا نمی بینید؟!! چرا به دشمنی دشمن ایمان نمی آورید؟!! چگونه از این دشمنان قسم خوردة اسلام و زخمی از انقلاب انتظار خیر و صلاح دارید؟!!

  • سرباز گمنام

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَ عَدُوَّکُمْ أَوْلِیَاء تُلْقُونَ إِلَیْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَ قَدْ کَفَرُوا بِمَا جَاءکُم؛1 ای کسانی که ایمان آوردید! دشمن من و دشمن خودتان را دوست نگیرید! شما نسبت به آنها اظهار محبت می کنید، در حالی که آنان به آنچه از حق برای شما آمده کافر شده اند.

در قرآن کریم آیات بسیاری وجود دارد که به سلطه ی دشمنان بر مسلمانان اشاره شده و اجازه نمی دهد که مسلمانان تحت سلطه کفار قرار گیرند؛ و این همه هشدار، گویای اهمیت و خطر آفرین بودن این مسئله است. این اشارات گوش دل هر مومن انقلابی و اهل عملی را می نوازد؛ چرا که پیروزی و سعادتمندی در دنیا و آخرت درگرو این است که دست دشمن را به هر نحوی که شده از دولت و کشور خود کوتاه کند و آنها را به دوستی نگیرد.


رهبر عظیم الشأن و بصیر ما نیز درکلامی فرمودند: «اینکه مسئله آمریکا و استکبار را تکرار می کنم از روی عادت نیست، احساس خطر می کنم.»2 اما این کوتاه شدن دست دشمنان از مملکت فقط با گفتن و غصه خوردن میسر نمی شود، بلکه نیاز به اقدامی انقلابی و همه جانبه در بین تمام اقشار مردم را دارد. در همین راستا است که رهبر بصیر ما چندی است فرمان آتش به اختیار را داده اند. اما نکته قابل توجه این است که در بین تمام اقشار و گروه ها، دانشگاهیان و حوزویان نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. مقام معظم رهبری در دیدار اعضاء مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، به این مهم اشاره کردند و در سخنان خود، نقش طلاب را موثرتر دانستند. ایشان در این دیدار، حوزویان را دعوت به انقلابی گری و دوری از انقلاب زدایی از محیط حوزه کرده اند معظم له فرمودند: « انقلابی ماندن حوزه های علمیه عامل انقلابی ماندن نظام است. چرا که اگر حوزه قم انقلابی نماند نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت.»3 ایشان فرمودند: «حوزه قم پشتوانه است، حرف من این است که می گویم حوزه علمیه قم بایستی به عنوان یک حوزه انقلابی به عنوان مهد انقلاب به عنوان آن کوره آتشفشان که همینطور دارد انرژی انقلابی را صادر میکند از خودش، حضور و ظهور داشته باشد.»4 از آنجایی که اعضاء حوزه علمیه کسانی جز طلاب نیستند، پس در واقع، حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به طلاب فرمودند: که باید انقلابی در صحنه باشند.

  • سرباز گمنام