جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

۱۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

«إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ . کسانی که دوست دارند زشتیها در میان مردم با ایمان شیوع یابد عذاب دردناکی برای آنها در دنیا و آخرت است، و خداوند می‏داند و شما نمی‏دانید.»۱



"وقتی که جوانان یک نسل فاسد شدند، دیگر ملتی وجود ندارد و مقاومتی به چشم نمی خورد."۲

حیا، عفت و غیرت از جمله ارزش هایی هستند که امروزه متأثر از فرهنگ اباحه گر غرب کمرنگ گردیده و ارزش های انسانی را به زیر کشانده است.

  • سرباز گمنام

 بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند: ما باید در کارهایی که دشمن های ما می‏کنند دقت کنیم و تحلیل کنیم، ببینیم که آنها به چه چیز زیاد اهمیت می‏دهند و انگشت روی چه حیثیتی از حیثیت های مسلمین می‏گذارند و بفهمیم که آنچه که آنها بر آن اصرار دارند همانی است که برای مسلمین و برای بشر بد است. ما از گفتار و کردار آنها باید کشف کنیم که آنها چه می‏خواهند و ما باید چه بکنیم. هر راهی را که آنها انتخاب کرده‏اند، ما باید راه مقابلش را انتخاب کنیم.۱      


               

چه بسیار امت هایی که در طول تاریخ در اثر غفلت از دشمنان و فقدان آگاهی و بصیرت سیاسی و اجتماعی در شناخت توطئه های بیگانگان و عدم اتخاذ مواضع به موقع و صحیح توسط نخبگان و خواص آن جامعه به سرنوشتی هلاکت بار دچار گردیده اند. 

  • سرباز گمنام

إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَنْ تَشِیعَ الْفاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ  وَ لَوْ لا فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَ رَحْمَتُهُ وَ أَنَّ اللَّهَ رَؤُفٌ رَحِیمٌ» همانا براى کسانى که دوست دارند زشتى‌ها در میان اهل‌ایمان شایع گردد، در دنیا وآخرت عذاب دردناکى است، و خداوند مى‌داند و شما نمى‌دانید. و اگر فضل و رحمت الهى بر شما نبود و این که خداوند رئوف و مهربان است (شما را سخت کیفر مى‌داد.)۱



پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله و سلم) نیز می فرمایند: «من اذاع فاحشة کان کمبتدئها: کسى که کار زشتى را نشر دهد همانند کسى است که آن را در آغاز انجام داده.۲

 اگـر مـى بـیـنـیم در مورد اشاعه فحشاء و فساد چه در قرآن و چه در روایات، با لحنى بسیار شدید و فوق ـ العاده کوبنده صحبت کرده، دلیلش اینست که اصـولا گـنـاه همانند آتش است،

  • سرباز گمنام

 اولین انتظار ملت ها از حکومت های خود ایجاد امنیت است که امروزه شکل گسترده ای به خود گرفته است؛ این امنیت تنها به عدم حضور مادی افراد جاسوس و بدخواه کشورهای مختلف خلاصه نمی شود؛ با ورود شبکه های ضد اجتماعی و صهیونیستی به فضای مجازی کشور، جاسوسی شکلی جدیدتر و سرعت بیشتری به خود گرفته است. مساله جاسوسی بقدری مهم است که هیچ دولتی، هیچ قانونی و هیچ کشوری نمی پذیرد که یک سرویس جاسوسی، اطلاعات مردم و مسئولین و سازمان‌های آن  کشور را تخلیه کند.


آیه بیست و سه سوره مبارکه توبه با بیان قاطع به اشخاصی که برای امنیت مردم و جامعه اهمیتی قائل نیستند چنین پاسخ مى‏دهد، نخست مى‏گوید: (یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا آباءَکُمْ وَ إِخْوانَکُمْ أَوْلِیاءَ إِنِ اسْتَحَبُّوا الْکُفْرَ عَلَى الْإِیمانِ)..

  • سرباز گمنام

 لَا تَجِدُ قَوْمًا یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ یُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ کَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِیرَتَهُمْ ... هیچ قومی را که ایمان به خدا و روز قیامت دارد نمی ‏یابی که با دشمنان خدا و رسولش دوستی کنند، هر چند پدران یا فرزندان یا برادران یا خویشاوندان آنها باشند...۱



امروزه مهم‌ترین ابزار دشمن در جنگ نرم، فضای مجازی است که چنان با زندگی مردم آمیخته است که در بسیاری از خانواده‌ها، به عضوی جدید مبدل شده است. عضوی که می تواند بسیار خطرناک باشد و از آنان مجرمی غیرقابل بخشش بسازد.

  • سرباز گمنام

 امام خامنه ای (مدظلّه العالی) :"پی گیری کردن، مطالعه کردن، درباره ی مسأله اندیشیدن، آن را پخته کردن، راه کار اجرایی را برای آن جستجو کردن، برای طرحش با مراکز دست اندرکار و مجری تلاش کردن و فعالیت کردن و بالاخره خود وارد میدان کارشدن و در کنار آن، مطالبه و طلب کاری و مدعا داشتن؛ این ها جزء وظایف و تکالیف جوان است که این را بایستی جوان ما درک کند.[۱]"



بیش از یک قرن است که استعمارگران از طریق برنامه ها و سیاست های فرهنگی، روش نفوذ در کشورها را تغییر داده اند و تلاش می کنند از راه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به اهداف شوم خود برسند. دشمنان می خواهند فرهنگ و ارزش های مورد پسند خود را، به عنوان الگوی مترقی در جامعه هدف جلوه داده و از این طریق به راحتی معیارهای بومی و ملی کشورها را مورد هجوم و شبیخون قرار دهند. 

  • سرباز گمنام

از آن روزی که امام مهربانی ها سنگ بنای ایستادگی در برابر ظالم را نهاد،  تمامی کفر در برابر او ایستاد تا نگذارد کلام آن مجاهد فی سبیل الله به عمق جان مردم آگاه نشیند. اما به لطف خداوند این شیطان بزرگ چونان گذشته پوزه اش به خاک مالیده شد و در اوج ظلمت، امام با اندیشه ی استکبار ستیزی و ایستادگی در برابر بیداد پا به عرصه جهاد گذاشت. 


اعتقاد امام این بود که برای رسیدن به حقیقت باید مطالبه گری کرد. ایشان می فرمودند: «مطالبه گر اگر بداند و یا احتمال دهد که امر و نهی او با تکرار مؤثر واقع می شود واجب است تکرار کند.» در این برهه ی زمانی که ابلیس کده های بسیاری در جامعه ی ما مشغول فعالیت هستند چرا باید این کلام امام به فراموشی سپرده شود؟!

  • سرباز گمنام

«شبکه ملی اطلاعات مکمل اینترنت است و همین حالا هم مشغول فعالیت و ارائه خدمات به مردم و کسب و کارهای ایرانی است!!!»۱

بر اساس تعریفی که در تبصره ۲ ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه، درباره شبکه ملی اطلاعات آمده است که شورای عالی فضای مجازی نیز آن را تصویب کرده، «شبکه ملی اطلاعات کشور، شبکه‌ای مبتنی بر قرارداد اینترنت (IP)، به همراه سوئیچ‌ها و مسیریاب‌ها و مراکز داده‌ای است. به صورتی که درخواست‌ های دسترسی داخلی و اخذ اطلاعاتی که در مراکز داده داخلی نگهداری می‌شوند، به هیچ‌وجه از طریق خارج کشور مسیریابی نشود و امکان ایجاد شبکه‌های اینترانت، خصوصی و امن داخلی در آن فراهم شود.»۲



و اما ساده تر اینکه، شبکه ملی اطلاعات یعنی شبکه‌ای متشکل از زیرساخت‌های ارتباطی با مدیریت کاملاً مستقلِ داخلی. شبکه‌ای با امکان عرضه انواع محتوا و خدمات ارتباطی سراسری برای آحاد مردم و با تضمین کیفیت از جمله قابلیت تحرک و قابلیت عرضه انواع خدمات امن و برقراری ارتباطات امن و پایدار میان دستگاه‌ها و مراکز حیاتی کشور اعم از رمزنگاری و امضای دیجیتالی به کلیه کاربرا و قابلیت شبکه‌ای پرظرفیت، پهن باند و با تعرفه رقابتی شامل مراکز داده و میزبانی داخلی. شبکه‌ای کاملاً مستقل و حفاظت شده نسبت به دیگر شبکه‌ها (از جمله اینترنت) با امکان تعامل مدیریت شده با آنها.

ناظمی معاون وزیر ارتباطات، اخیرأ ادعاهایی کرده که جز عوام فریبی معنای دیگری ندارد!

  • سرباز گمنام

چندیست رسانه ها، فضای مجازی، فضای عمومی جامعه و... در مسیری قدم گذاشته است که انتهای آن قربانی شدن زنان و فرو ریختن دیوارها و بنیان خانواده است.
شبکه های غربی از هر کانالی وارد می شوند تا به اسم فمنیست و زن سالاری زن ایرانی را به سمت و سوی هویتی ببرند که منافعشان در آن تامین می شود. 



دعوت همه جانبه غربی ها به سوی جریان آزادی های بی حد و مرز از جمله رهایی از مقوله ای به نام حجاب و... در حالی است که بر اساس آمارهای منتشر شده در گزارش شبکه ملی مبارزه با تعارض جنسی، در آمریکا که مهد تمدن و آزادی هاست، ۳۲۱۵۰۰ نفر در سال از سن ۱۲ به بالا بطور متوسط در معرض تعارض قرارگرفته اند.
 البته این آزار و اذیت ها تنها به آمریکا محدود نمی شود و در سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز رواج دارد بطوری که در بسیاری از شرکت های اروپایی، مدیران، ارتباط با زنان کارمند مجموعه شان را جزئی از کسب و کار خود می دانند و در صورت اعتراض و یا اعلام گزارش موجبات تنبیه یا اخراجشان فراهم می شود.

  • سرباز گمنام

« وَلاَ تُؤْتُوا السُّفَهَاءَ أَمْوَالَکُمُ الَّتِی جَعَلَ اللّهُ لَکُمْ قِیَاماً » (آیه ۵، سوره نساء)

«و اموالی که خدا، قوام زندگی شما را به آن مقرّر داشته، به تصرّف سفیهان ندهید.»

از زمان پیامبر تا کنون دشمنان از هر روشی برای تحریم اقتصادی مسلمانان استفاده کرده اند تا با تضعیف بنیه اقتصادی، راه نفوذی بر آنان بیابند؛ اما طبق سفارش قرآن، اموال مسلمانان باید عامل مقاومت و استقامت باشد و از تصرف دشمنان و سفیهان جامعه ایمن بماند.



با توجه به تحریم های اعمال شده از طرف آمریکا و کشورهای غربی علیه ایران، این سؤال به ذهن می رسد که چرا اینترنت و شبکه های به اصطلاح اجتماعی تحریم نشده اند؟! امروزه دشمن صهیونیستی خیلی زیرکانه از علوم جدید برای ضربه زدن به مسلمین جهان استفاده می کند. شاید قبل از ادعای وزیر اقتصاد رژیم جعلی اسرائیل به شکستن بایکوت کالاهای اسرائیلی توسط "وایبر"، کسی فکر نمی کرد که در جنگ نرم، به نفع دشمن کلیک کرده باشد! ولی با بررسی های دقیق کارشناسان این موضوع بر همه ثابت شد.

  • سرباز گمنام

 استفاده از فیلتر شکن و موجی که عده ای از سر آگاهی در جامعه راه انداختند تا بتوانند با سواری بر این موج به اهداف مخفی و آشکار خود جامه ی عمل بپوشانند و با همراهی مردم سرپوشی بر قانون گریزی آشکار خود بنهند؛ طنز تلخی که اگر چند سال دیگر بچه های ما و نسل های بعد در مورد مسئولین کنونی ارتباطات در تاریخ بخوانند همان حالی را خواهند داشت که امروز مردم از خواندن تاریخ و دیدن عکس های تازه به دوران رسیده ی قاجار و پهلوی دارند. هم می خندند از این همه بلاهت و هم غصه می خورند از این همه خیانت و حماقت در مقابل غرب. گویا برخی مسئولین شاگردان ممتاز پهلوی و قاجار هستند که آبرو؟ مقام، عزت، تحصیلات و آرامش را از جمهوری اسلامی و نفس مقدس مستضعفین این خاک دارند اما ذره ای دغدغه ی اعتلا و رشد این نظام را ندارند. شبکه های صهیونیستی که امروزه به راحتی عزت و ناموس این خاک را قی کرده، به همت برخی مسئولین مثل بیماری طاعون فرد به فرد این جامعه را مستقیم یا غیر مستقیم در گیر خود کرده است.



اما به راستی آیا استفاده از فیلترشکن جرم است؟سوالی است که علی الخصوص بعد از فیلتر شدن تلگرام، مطرح می شود و با ایجاد موج هایی مردم را از اصل ماجرا دور کرده اند.
در این خصوص میان حقوق دانان اختلاف نظر هایی است که در این مقاله سعی می کنیم به بیان این دیدگاه ها پرداخته و نظر حق با آشکار کنیم.
برای جرم دانستن استفاده از فیلتر شکن به ادله زیر می توان استدلال کرد: 

  • سرباز گمنام

بسم الله الرحمن الرحیم

امامت خاصه

اثبات خلافت حضرت علی علیه السلام و یازده فرزند جانشین ایشان:

بعد از اثبات لزوم امام و خلیفه معصوم رسول اکرم صلوات الله علیه و آله بحث در اثبات خلافت بلافصل حضرت علی و یازده فرزند معصوم و گرامی ایشان علیهم السلام از طریق آیات و روایات متواتر بین فریقین می‌باشد.

قبل از بیان نص قولی و فعلی خدا و رسول اکرم صلوات الله علیه و آله در امامت و خلافت آن‌ها، فضائل و مناقب ائمه معصومین علیهم السلام را از طریق عامه و خاصه، متذکّر می‌شویم.



این امامان؛ متّصف به همه صفات و کمالات عالیه در اعلی مرتبه نفسانی، ایمانی و عبادت می‌باشند. در زهد، تقوی، صبر، شجاعت، سخاوت، حلم، عفت، عدالت و عصمت ورع و... و مبرا از جمیع رذائل نفسانی و موانع امامت بوده، البته باید متذکّر شویم که فضائل ائمه معصومین علیهم السلام که مظهر ذات و صفات و فعل خداوند هستند را، تنها امام معصوم می‌تواند بیان فرماید همانگونه که امام‌هادی علیه السلام در زیارت جامعه، صفات آنان را بیان فرموده‌اند.

در آیات و روایت متعدّد دیگر نیز، فضایل و برتری‌های ایشان بیان شده است: به عنوان مثال در خصوص اوّلین جانشین پیامبر که حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام است باید بیان کرد که او کسی است که قرآن او را «ومن عنده علم الکتاب (رعد:۳۷)» یعنی کسی که علم کتاب نزد اوست، خوانده است. او کسی است که قرآن او را از صادقین خوانده است.

  • سرباز گمنام

بسم الله الرحیم

 

ضرورت وجود امام معصوم علیهم السلام

ضرورت وجود امام معصوم علیه السلام را در دو زمینه بررسی می‌کنیم:

الف) درزمینة تشریع

ب) در زمینة تکوین

 

الف) در زمینه تشریع

در بحث نبوت بیان شد که پیامبر اسلام، پیامبر خاتم صلوات الله علیه و آله هستند و بعد از ایشان پیامبری نمی‌آید. فلسفة ختم نبوت، در صورتی با حکمت بعثت انبیاء سازگاری دارد که بعد از پیامبر اسلام افرادی باشند و راه پیامبر را ادامه دهند. تنها تفاوتی که دارند این است که بعد از پیامبر ما پیامبری نمی‌آید. حالا ادامه مسیر پیامبر، بر عهده کیست؟ این راه باید امام معصومی که خداوند او را هدایت کرده و از خطا و اشتباه و گناه معصوم قرار داده است، ادامه دهد. یعنی امام باید تمام وظایف پیامبر را انجام دهد. یعنی هدایت و تربیت جامعه، سرپرستی جامعه، رساندن جامعه به سر حد کمال، بیان اعتتقادات و اخلاق اسلام، بیان احکام اسلامی، مبارزه با بدعت‌ها و خرافات، جلوگیری از تحریف دین، پاسخگویی به شبهات، بیان معارف قرآن، توضیح آن‌ها را بیان فرماید.

  • سرباز گمنام