جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

وبلاگ مطالبه در یادداشتی بیان داشت:


بر کسی پوشیده نیست که سرویس های جاسوسی_تروریستی دولت های مستکبر جهان، به اطلاعات کاربران در برنامه های پیام رسان و شبکه های به اصطلاح اجتماعی دسترسی کامل دارند. این مسئله وقتی جدی تر شد که کارشناسان و دولتمردان غربی، به دزدی اطلاعات توسط این شبکه ها، اعتراف نمودند. به عنوان مثال، جولین آسانژ، مدیر و موسس شرکت ویکی لیکس، فیس بوک را پایگاهی برای جمع آوری اطلاعات سازمان سیا معرفی کرد[1] و وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، هیلاری کلینتون، به بهره گیری دولت متبوع خود از شبکه مجازی توئیتر برای کنترل و هدایت آشوب های خیابانی در فتنه 88 اعتراف کرد[2]؛ به علاوه آنکه باراک اوباما، پس از خاموش شدن آتش فتنه 88، "انقلاب توئیتری" را، راهی برای دستیابی به انقلاب های رنگین عنوان نمود.[3]

در چنین شرایطی، که کاربران ناراضی از نقض حریم خصوصی خود به دنبال شبکه های اجتماعی امن تر بودند، برنامه های پیام رسان در بستر تلفن همراه نظیر ویچت، وایبر، واتس اپ، تلگرام و ... به بازار آمد. این برنامه ها در ظاهر امنیت بیشتری داشتند، زیرا افراد ناشناسِ کمتری قادر به مشاهده اطلاعات کاربری اشخاص بودند. پیام رسان واتس اپ نسبت به دیگر برنامه های مشابه، مخاطب بیشتری به خود جذب نمود و در مقابل از سرعت رشد کاربران فیس بوک و توئیتر کاست. این مسئله باعث شد که در سال 2014، مالک فیس بوک، مارک زاکربرگ، برنامه ی واتس اپ را به قیمت 19 میلیارد دلار خریداری کند. به زعم کارشناسان یکی از دلایلی این خرید میلیاردی آنست که هم اکنون، زمانی که در واتس اپ صرف می شود، به فیس بوک _همان پایگاه ثبت داده های سازمان های مخوف جاسوسی_ تعلق دارد. به این ترتیب خرید واتس‌اپ برای فیس‌بوک یک سرویس قدرتمند جاسوسی همراه (!) به وجود آورد. این امر باعث شد تا کاربران، اعتماد خود به این نرم افزار را نیز از دست داده و به دنبال جایگزینی برای این شبکه ضد اجتماعی صهیونیستی باشند. بحث اعتماد به شبکه های اجتماعی در فضای مجازی، از آن جهت اهمیت پیدا می کند که در صورت عدم اعتماد مخاطبان به یک نرم افزار، کاربران برای انتقال داده ها و پیام های خود، کمتر از آن استفاده می نمایند و در نتیجه اطلاعات پایگاه های جمع آوری داده های اطلاعاتی کاربران برای سرویس های جاسوسی، کامل نمی شود و این مسئله برای آنها ناخوشایند است.

در فوریه 2014، نرم‌افزار واتس اپ برای چهار ساعت متوقف شد؛ این اتفاق(!) باعث شد کاربران به سمت نرم افزارهای دیگر هجوم ببرند. بدین ترتیب در همان مدت 4 ساعت، حدود پنج‌ میلیون نفر در نرم‌ افزار تلگرام ثبت‌نام کردند! این قطعی نرم افزار واتس اپ و هجوم کاربران به تلگرام، بیشتر شبیه به حقه ای برای جذب کاربران به تلگرام بود تا ایرادی سخت افزاری برای واتس اپ!

پیام رسان تلگرام، در آگوست 2013،[4] با شعار "باز پس گرفتن حریم خصوصی" روانه بازار جهانی شد. برخلاف گمانه زنی های عده ای مبنی بر هندی، ایرانی، رومانیایی، یا آلمانی بودن تلگرام، این برنامه توسط دو برادر روسی به نام های "نیکلای" و "پاول دروف" طراحی و عرضه شد.

برادران دروف، بنیانگذاران شبکه بزرگ اجتماعی "وی کی" نمونه روسی فیس بوک هستند، ولی بر طبق گفته ی پاول، ملقب به زاکربرگ روسی[5]، کمپانی تلگرام هیچ وابستگی به وی کی و کشور روسیه نداشته و محل استقرار این شرکت غیر انتفاعی و مستقل، شهر برلین[6] در آلمان[7] است. این در حالیست که سرور این نرم افزار در لندن، و طبق شواهد بر یک سرور کاملا دولتی سوار است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت "قلعه دیجیتال" که در ایالات متحده مستقر است[8]، پشتیبانی مالی و زیر ساختی پیام رسان تلگرام را بر عهده دارد.[9] مدیریت "قلعه دیجیتال" به عهده پاول دروف، اکسل نف و خانواده لاشویلی است[10]، ضمن آنکه سرمایه گذار اصلی آن، "میخائیل میری لاشویلی"،  فرمانده عالیرتبه نظامی_امنیتی یگان سایرت متکل رژیم صهیونیتی و عضو هیئت رئیسه کنگره جهانی یهود می باشد.[11]

بنابر ادعای سازندگان، اشخاص ثالث و حتی مدیران تلگرام هم به اطلاعات کاربران دسترسی ندارند و پیام‌ها و فایل چت های مخفی و عمومی پس از طی یک دوره زمانی، با عملیات خود تخریبی، حذف خواهند شد. دروغ بودن چنین ادعایی، وقتی آشکار می شود که ما شاهد حذف اکانت برخی از کاربران در این پیام رسان هستیم. چگونه ممکن است تلگرام بر محتوای پیام ها و فایل های ارسالی، اشراف اطلاعاتی نداشته باشد، ولی بتواند کاربرانی که در جهت افشای ماهیت صهیونیستی تلگرام روشنگری می کنند را حذف کند؟! به علاوه شبکه ضد اجتماعی صهیونیستی "تلگرام"، مورد تائید و اعتماد بنیادی آمریکایی به نام (Electronic Frontier Foundation) است که زیر مجموعه سازمان جاسوسی NSA آمریکا محسوب می شود.[12][13] تایید و اعتماد سازمان جاسوسی آمریکا به این نرم افزار، مسئله جمع آوری داده های اطلاعاتی کاربران برای این سازمان مخوف تروریستی را حل می کند؛ بدین ترتیب علت تبلیغات گسترده این جنگ افزار اینترنتی، و تاکید آن بر سرعت، امنیت و حفظ حقوق کاربران، بیش از پیش نمایان می شود.

نرم افزار جاسوسی_صهیونیستی تلگرام، اپن سورس (منبع باز) است؛ یعنی هر شخص قادر است به صورت ساده و نرم افزاری یا به صورت تخصصی و کدنگاری، تغییراتی را در آن اعمال نماید، ظاهر نرم افزار یا خصوصیات امنیتی آن را تغییر دهد و در فضای مجازی منتشر کند. به این ترتیب مفهوم امنیت در چنین نرم افزاری اصلا قابل دفاع نیست، ضمن آنکه امکان شناسایی و سوءاستفاده افرادی که قادر به نفوذ در سورس هستند، را داراست.

به علاوه تلگرام صهیونیستی پیام ها را به صورت پلت فرم ذخیره می کند، یعنی هر مطلب در تمام نسخه های این اپلیکیشن قابل دسترسی است؛ بدین منظور هر متن یا مطلب، در سروری ذخیره می شود تا در موقع لزوم به راحتی بارگذاری شود. باید توجه داشت که ذخیره شدن مطالب بر روی سرور، رابطه عکسی با امنیت نرم افزار دارد. یعنی ذخیره شدن داده ها، حتی با وجود کدگذاری مطالب، درصدی از امنیت را کاهش داده و خطر لو رفتن داده ها و اطلاعات کاربران را افزایش می دهد. نشریه "پی سی ورد" طی چند یادداشت از باگ های این نرم افزار، پرده برداشته است[14]: زوک آوراهام، مدیر ارشد فناوری امنیت تلفن همراه در شرکت زیپریوم، مدعی شد که به راحتی می توان پیام های متنی تلگرام را بازیابی نمود و به محاوره مخفی تلگرام، از طریق بستر اندروید دسترسی یافت[15]. این محاوره ی به اصطلاح امن(!) به صورت پیام های متنی واضح در حافظه ی این برنامه ذخیره می شود، و حتی پس از پاک شدن توسط کاربر نیز، قابل بازیابی می باشد.[16] این حفره امنیتی به حدی جدی است که حتی جوزف بنو، یکی از کارشناسان بنیاد (Electronic Frontier Foundation) که زیر مجموعه سازمان جاسوسی آمریکا (NSA) می باشد، اذعان داشت زمانی که مهاجم بتواند به تلفن ‌همراه فرد دسترسی یابد، حمایت از حریم شخصی بی‌معنی می‌شود.[17]

به تازگی شبکه ضد اجتماعی صهیونیستی تلگرام، برای جذب مخاطبان بیشتر، مزیت ساخت استیکر توسط کاربران را به این نرم افزار افزوده است. این مسئله باعث شده است که دشمنان اسلام و مسلمین در پوشش استیکرهای مستهجن و ضد اخلاقی، با نقض حریم های فرهنگی، به تمسخر ارزش های مکتبی، انقلابی و اعتقادات مذهبی کاربران بپردازند. رواج این استیکرهای نامتعارف به قدری زیاد شده است که حتی برخی خبرگزاری ها از احتمال فیلترینگ این شبکه ضد اجتماعی خبر داده اند.[18] برخی از این استیکرها، با الفاظ رکیک، به توهین و هتک حرمت شخصیت های کشوری پرداخته اند و جای بسی تعجب است که مسئولان ذی ربط، مانع از فعالیت این فحشا خانه همیشه همراه صهیونیستی نشده اند. به علاوه برخی از افراد سودجو، با سوءاستفاده از تصاویر پروفایل کاربران، دست به ساخت استیکرهایی با مضامین خلاف عرف زده اند. ولی متاسفانه کاربران متضرر، در اعتراض به این نقض حریم خصوصی ناتوانند.

این نرم افزار ضد اجتماعی، که با نقشه ای از پیش تعیین شده وارد بازار پیام رسان های موبایلی شد، ثمره ی تلاش های چندین سازمان جاسوسی برای زنده نگاه داشتن رژیم نجس صهیونیستی است. سرویس های جاسوسی با ایجاد حس ناامنی در فضای مجازی، بستری برای پذیرش این جنگ افزار جاسوسی اینترنتی فراهم آوردند. القای حس عدم امنیت نسبت به شبکه های ضد اجتماعی دیگر در فضای مجازی و نبود سرعت مناسب در آن شبکه ها، زمینه ای را برای معرفی نرم افزار تلگرام که بر دو رکن سرعت و امنیت(!) استوار بود، فراهم ساخت. متاسفانه این پروژه جاسوسی، در کشوری مثل ایران که مخالف صد در صد رژیم حرامزاده صهیونیستی است، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. 

مایه تاسف است که پروژه های جاسوسی دشمنان اسلام و مسلمین به راحتی و بدون اخذ مجوز، در کشور اسلامی ما، به فعالیت و تخلیه اطلاعاتی افراد مشغولند و به طور زیرکانه، سعی بر ذائقه سازی کاربران دارند. با توجه به آنکه دشمن از تجمیع اطلاعات کاربران، به روانشناسی مذهبی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اعتقادی جامعه ایرانی دست می یابد و در مرجله بعد، نتیجه مهندسی اجتماعی خود از ملت مسلمان ایران را برای حملات نرم، عملیاتی می کند،[19] تعجب آور است که مسئولان ذی ربط، علیرقم تمام فعالیت های کارشناسی شده(!)، هنوز اعتماد خود به این بنیادهای جاسوسی را از دست نداده اند. از مسئولان محترم انتظار می رود که هرچه سریعتر نسبت به مسدود سازی این جنگ افزار اینترنتی صهیونیستی اقدام نمایند و مانع از دستیابی دشمنان صهیونیست به اطلاعات کاربران شوند و پرونده سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی کاربران توسط دشمنان اسلام و مسلمین را ببندند.



[1]  http://www.theguardian.com/books/2014/sep/25/julian-assange-eric-schmidt-google-wikileaks

[2] http://weblognews.ir/news/5099/%D8%A2%D8%B4%D9%88%D8%A8-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AA%D9%88%DB%8C%DB%8C%D8%AA%D8%B1/

[3] http://www.planetenonviolence.org/Election-en-Iran-Obama-Lance-Les-Revolutions-Twitter_a1939.html

[4] http://en.wikipedia.org/wiki/Telegram_%28software%29

[5] http://mashable.com/2015/05/18/russias-mark-zuckerberg-pavel-durov/

[6] http://telegram.org/faq#q-who-are-the-people-behind-telegram

[7] http://www.theverge.com/2014/10/6/6926205/surveillance-drives-south-koreans-to-encrypted-messaging-apps

[8] http://www.reuters.com/article/2013/08/30/idUS74722569420130830

[9] http://en.wikipedia.org/wiki/Telegram_%28software%29

[10] http://rusbase.vc/company/digital-fortress/

[11] http://www.dana.ir/News/316175.html

[12] http://www.eff.org/nsa.spying

[13] http://mashable.com/2015/05/18/russias-mark-zuckerberg-pavel-durov/

[14] http://www.pcworld.com/article/2871412/how-much-trust-can-you-put-in-telegram-messenger.html

[15] http://www.pcworld.com/article/2888112/telegram-dimisses-claim-of-a-flaw-in-its-secure-messaging-application.html

[16] همان

[17] http://www.asriran.com/fa/news/397199/%D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C

[18] http://www.khorasannews.com/onlinenews.aspx?newsid=1679636

[19] همانگونه که در فتنه 88 شاهد نتیجه ی این مهندسی اجتماعی بودیم؛ مهندسی اجتماعی که از تجمیع اطلاعات کاربران فیس بوک و توئیتر در آن زمان بدست آمده بود.

  • سرباز گمنام
وبلاگ یاران منتظر در یادداشتی بیان داشت:


امام علی علیه السلام: کُلُّ عَزیزٍ داخِلٌ تَحتَ القُدرَةِ فَذَلیلٌ؛ هر عزیزى که تحت قدرت و سلطه اى باشد ذلیل است.   (تحف العقول ص 215)

در عصر ارتباطات یکی از ابزارها  جهت پیشبرد نقش ها و طرح های جریانات خزنده سیاسی و اجتماعی، استفاده از ظرفیت های شبکه های اجتماعی است که بعضا باعث می شود از کاه، کوه بسازند و یا کوهی را به اندازه کاه جلوه  دهند. این امر به حدی جدیست که امروزه نقش این ابزارها نه تنها در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، بلکه در ایجاد جنگ ها و درگیری های فیزیکی و نظامی و پیشبرد اغراض سیاسی نیز قابل مشاهده است. برای ایجاد فضای مجازی مناسب، معیار هایی همچون سرعت مناسب، امنیت، دسترسی آسان، زیر ساخت های ارتباطی، کاربری، محتوای وب و آثار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد. حال آنکه این شبکه های به اصطلاح اجتماعی که همچون قارچ سمی در تمام کشور های دنیا -به خصوص کشورهای حوزه غرب آسیا (خاورمیانه)- گسترش یافته، تقریبا دارای هیچ کدام از معیارهای مذکور نیست. و هم اکنون شاهد آن هستیم که بیشترین ضربه را این کشورها متحمل می شوند.

براساس یکی از آمارهای موجود، شهروندان تهرانی بیش از نیمی از کاربران ایرانی فیسبوک را تشکیل می دهند. در پایگاه World Internet Stats جمعیت کاربران فیسبوک در خاورمیانه 23 میلیون نفر اعلام شده است که 46 درصد آن کاربران ایرانی هستند. با توجه به جمعیت ایران در مقایسه با کشور های پر جمعیتی نظیر چین، ایرانیان همچنان نسبت بالایی از ضریب نفوذ فیسبوک در کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده اند. برخی از شبکه های ضداجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر بعضا مطالب گوناگون ضد امنیت و ضد اخلاق و فاسد را ترویج می دهند و همین امر سبب به هم خوردن آرامش می شود. به طور مثال فراموش نمی کنیم که به اذعان صریح وزیر پیشین امور خارجه آمریکا در کنگره این کشور، تنها به منظور نقش آفرینی شبکه اجتماعی توئیتر، هماهنگی هایی برای استفاده از این ظرفیت ها در فتنه 88 ایجاد شده بود و یا در بررسی عوامل شکل دهنده به اعتراضات مردمی در سال 2011 در کشورهای عربی غرب آسیا و شمال آفریقا، علاوه بر ساخت شکننده حکومت های دیکتاتوری، وابستگی خارجی، فاصله طبقاتی گسترده و کرامت مخدوش شده مردم، فضای مجازی نیز همواره به عنوان یک عامل جدی مطرح بوده است. ضمن آنکه همین فضای مجازی که عامل شکل گیری برخی از این اعتراض ها و یا کمپین ها بوده، به شکست آن ها نیز منجر شده است؛ مانند کمپین حمایت از شیخ نمر و کمپین معترضان بی حرمتی به امام هادی (علیه السلام). به علاوه شکست انقلاب مصر که به انقلاب فیسبوکی شهرت داشت، یکی از بارز ترین مصادیق توطئه های دشمنان اسلام و مسلمین در این شبکه های ضد اجتماعی و جاسوسی است. این نقش آفرینی به گونه ای بوده است که تنها چند ماه بعد از تحولات منطقه غرب آسیا غول های فضای مجازی و اینترنت همچون روسای فیسبوک، توئیتر و مایکروسافت به اجلاس جی هشت در پاریس دعوت شدند تا موضوع چگونگی کنترل شبکه های اجتماعی مجازی مورد مطالعه قرار بگیرد. شبکه خبری سی ان ان نیز در گزارشی از نشست سران سازمان های اطلاعاتی آمریکا در مجلس سنا با موضوع نقش فیسبوک و توئیتر در انقلاب های عربی خبر داد. لئون پانتا، رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در این جلسه تعداد کاربران شبکه های مجازی را 600 میلیون نفر برای فیسبوک و 190 میلیون نفر برای توئیتر عنوان کرد. واقعیت این است که انتشار بیش از یک صد پایان نامه در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد با موضوع نقش فیسبوک و توئیتر در تغییرات اجتماعی در دانشکده های نظامی و امنیتی غرب، برگزاری صدها ساعت نشست تخصصی در اتاق فکر آمریکایی و هزاران مقاله در روزنامه های مختلف، همه و همه نشان از تاثیر پررنگ این رسانه های نوین در شکل دهی افکار عمومی جهان دارد. به نقل از شبکه العالم، این روزها دیگر ضرورتی ندارد که افسران موساد برای جذب جاسوس تلاش بسیاری را انجام دهند، چرا که آنها از طریق شبکه های ضداجتماعی، افراد را ندانسته به منبع اطلاعاتی تبدیل می کنند. روزنامه الحیات نیز درباره شیوه های جدید جاسوسی موساد نوشت: فیسبوک منبع اطلاعاتی مهمی برای موساد است، این سرویس جاسوسی از طریق فیسبوک از اوضاع فلسطینی ها مطلع می شود و اطلاعات موجود در کامپیوتر های شخصی افراد را به دست می آورد. اما بعضی از کشور ها از این آشفته بازار به نحو احسن استفاده کرده اند. به مثال های زیر توجه کنید: نخست وزیر ویتنام در کمیته جوانان حزب کمونیست کشورش تاکید کرد که شبکه اجتماعی آنلاین ضرورت اساسی برای جوانان ویتنامی محسوب می شود. وی به وزارت آی سی تی (وزارت فن آوری اطلاعات و ارتباطات) دستور داد تا در قالب یک پروژه ملی، شبکه اجتماعی آنلاین را هرچه سریعتر راه اندازی کنند. وی همچنان از جوانان نخبه خواست تا در ساختن کشوری توسعه یافته مشارکت بیشتری داشته باشند. یکی از مقامات ونزوئلا نیز به شهروندان این کشور هشدار داد که حضور در فیسبوک به نوعی همکاری با سازمان جاسوسی آمریکا (CIA) است و برای در امان ماندن از خطرات این همکاری، بهتر است اکانت های خود را ببندند.

فیسبوک و توئیتر تنها برنامه های جاسوسی در میان مردم نیستند؛ برنامه های پیام رسان در بستر تلفن همراه، مانند واتس اپ، وایبر، تلگرام، اینستاگرام و... نیز برای سرویس های جاسوسی دشمنان اسلام و مسلمین، همان نقش فیس بوک را ایفا می کند. با توجه به اینکه واتس اپ و اینستاگرام، متعلق به مالک فیس بوک، مارک زاکربرگِ ضد خدا هستند، چرا مسئولین نسبت به خطرات جاسوسی این شبکه های ضد اجتماعی هشدار نمی دهند؟ علیرغم آنکه تلگرام متعلق به پاول دروف و تحت مدیریت قلعه دیجیتال است، چرا مسئولین ما به تبلیغ این جنگ افزارهای صهیونیستی می پردازند؟

به راستی چرا دولتمردان ما به دشمنان اسلام و مسلمین اجازه می دهند که از این آب گل آلود ماهی بگیرند؟ آیا ضرورت ندارد که قوای سه گانه برای جلوگیری از سوء استفاده های سیاسی و امنیتی، به همه کاربران بالاخص جوانان هشدار دهند؟ مگر پشت صحنه این شبکه های ضد اجتماعی، سازمان های جاسوسی دشمنان اسلام و مسلمین (موساد و سیا) قرار ندارند؟ پس چرا در کشوری مانند ایران که الگوی مقاومت و استکبار ستیزی است و قطب سیاسی منطقه نیز به شمار می رود، هیچ اقدام محکم و موثری در این زمینه صورت نمی گیرد؟

در انتها پیشنهادی برای کاهش خطرات ارائه می دهیم. بهتر است در جامعه فرهنگ مستند صحبت کردن و تنها حرف مستند قبول کردن را نهادینه کنیم؛ می بایست نسبت به سند و مرجع متن ها و صحبت ها حساس بود تا شایعات و اخبار کذب، افکار نومیدانه را در جامعه انتشار ندهند. بدین منظور از دولت محترم انتظار می رود که نسبت به راه اندازی سریع شبکه ملی اطلاعات، اقدام کنند و با اجرای احکام قضایی مبنی بر فیلترینگ شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی، راه را بر سوءاستفاده دشمنان اسلام و مسلمین در جهت استحاله فکری و سیاسی کاربران، نشر اکاذیب و شبهات، نشاط کاذب سیاسی ، ناامیدی سیاسی و... ببندند.

اندکی صبر، سحر نزدیک است....

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر...

 


  • سرباز گمنام

وبلاگ صهبای حق در یادداشتی بیان داشت:


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم


تکنولوژی واژه مرکبی از تکنیک و لوژی می باشد. "لوژی" از لوگوس «Iogos» به معنای عقل گرفته شده است، بنابراین تکنولوژی علم است، نوعی تفکر و عقلانیت است. امکان ندارد که تکنیک بدون مقدمات خود در جایی یافت شود و رشد نماید. از جملة شرایط و مقدمات پیدایش تکنیک، تفکر و عقلانیت فنی است، و مثل یک ارگانیسم و یک ماشین منظم و مرتب، هماهنگ و راحت کار می کند تا راه توسعه هموار گردد. امروز دنیا بر محور علم می‌چرخد، کلید همه جوامع، علم و اطلاع فنی است، بدون علم نمی‌توان جامعه‌ای غنی، مستقل، آزاد، عزیز و قوی به وجود آورد.

دیدگاه اسلام نسبت به علم را می توان در این حدیث نبوی به خوبی دید : "اطلبو العلم ولو بالصین: در طلب دانش باشید حتی اگر برای دست‌یابی آن نیاز باشد که به چین سفر کنید." چین به عنوان دورترین نقطه و یا به اعتبار این‌که در آن ایام یکی از مراکز علم و صنعت جهان بوده یاد شده است. هر علمی که متضمن فائده و اثری باشد و آن فائده و اثر را اسلام به رسمیت بشناسد، یعنی آن اثر را اثر خوب و مفید بداند، آن علم از نظر اسلام خوب و مورد توصیه و تشویق است.

نزول آیاتی که در آن عبارات «أَفَلا تَعْقِلُونَ»، «لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُونَ» و «فانظرو» به کار رفته و نظایر فراوان اینها که در قرآن کریم آمده، همه شاهد مثال های ما برای نشان دادن اهمیت علم و دستور اسلام برای علم آموزی است.
تاریخ زندگانی انبیاء گذشته نیز شاهدی است گویا که دین هیچ وقت با دانش فنی و صنعت مخالف نبوده است. بلکه خود انبیاء از این دانش بهرهمند بودند و از آن استفاده و امرار معاش میکردند و به دیگران تعلیم میدادند. مثلا حضرت سلیمان (ع) از امکانات فراوانی برخوردار بود و قرآن کریم نحوة استفاده او را از وسایل صنعتی آن روزگار در سوره سبأ(8) بازگو میکند. به همین جهت:

الف) اصل تکنولوژی و فرایند صنعتی شدن در دین ممدوح و مورد ترغیب می‌باشد.

ب) مهمترین بهرة درست ازصنایع پیشرفته هر عصر عبارت است از تأمین نیازهای علمی و عملی مردم آن عصر.
بنابراین به روشنی می توان خط مشی دین را دربارة بهره‌برداری از صنایع و تکنولوژی استنباط نمود که استفاده از تکنولوژی در تمام امور سازنده و سودمند، رواست.

زندگی امروز ما بیش از پیش با تکنولوژی  و محصولات آن گره خورده است به گونه ای که نمی توان جهان را ثانیه ای بدون آن تصور کرد و می توان آنچه که بیشترین نفوذ و تاثیر گذاری را در زندگی بشر، بدون در نظر گرفتن محدودیت سنی داشته، فضای مجازی و محصولات این فضا دانست.

سلطه و نفوذ این دستاورد بشری چنان سمت و سوی زندگی  ها را عوض کرده که مخاطب و کاربر بدون آنکه توجه کند در مسیری قرار می گیرد که صاحبان این فضاها به دنبال آن بوده اند. حتی نوع بازی های نسل جدید و نوع تفریحات سنین مختلف با ورود در این فضا، شکل دیگری به خود پیدا کرده است. اگر تا چند سال قبل مردم با بازی های جسمی و در فضای حقیقی انرژی خود را تخلیه می کردند، امروزه به سبک دیگر و با شیوه های خطرناک دست به رفع این نیاز می زنند. آنچه که مشهود است به عرف تبدیل شدن این شیوه زندگی در بین خانواده های ایرانیست.

با توجه به تاثیر گذاری این فضا در حال و آینده افراد می توان تفسیر زیبای امام خامنه ای در تشبیه آن به شمشیر دو لبه را درک کرد.

از جمله این فضاها، سایت های پر بازدیدی از قبیل آپارات و ویسگون هستند که نیازهای مخاطبین خود را در قالب فیلم، تصویر و صوت برطرف می کنند و کاربران آن ها بعضا به دلایل تفریحی، تبلیغی یا حتی علمی در آنجا حاضر می شوند. اما آنچه که در این سایت ها قابل مشاهده است آنست که مدیران آن ها تعمدا و یا سهوا ایرادات محتوایی تصاویر و فیلم های موجود در سایت ها را نادیده می گیرند. البته نمی توان همچین اشتباه فاحشی را حول محور سهوی بودن توجیه کرد چرا که حفظ اصول اخلاقی از بدیهیات هر امری است و عدم رعایت آن، خروجی یک مدیریت ضعیف و یا افکاری پلید می باشد. وقتی خانواده به پشتوانه نظارت دولتی اسلامی مسیر استفاده از این فضاها را برای فرزندان خود میسر می کند و از فضاهای اخلاقی این محیط ها امنیت خاطر دارند، این عین خیانت به اعتماد مردم و نسل آینده ی ماست. چرا که آنچه دیده و شنیده می شود با مبانی شرعی، عرفی و اخلاقی یک دولت اسلامی بسیار فاصله دارد.

جوان و نوجوانی که تا قبل از ورود به این محیط با آموزه های شرعی، مصونیت های اخلاقی برای خود فراهم کرده است، اولین مساله ای که در بدو ورود به این فضا به ذهنش متبادر می شود، تضاد و تناقض عملکرد این مدیران با اصول اسلامی و ایرانی ماست. محیطی که دریچه چشمان کاربران را به تصاویر و فیلم هایی باز می کند که روح جوان و نوجوان تازه به بلوغ رسیده را در دریای آلوده غرایز و شهوت های جنسی غرق می کند. به راستی گذرگاه ورود به منجلاب انحرافات و فساد جنسی، چشم چرانی و این  نگاههای آلوده است که بذر شهوت را در دل بارور ساخته و صاحبش را به فتنه و انحراف مبتلا می کند. امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: چه بسا نگاه هایی که غصه های طولانی را در پی دارد. کم من  نَظْرَةٍ اورثت حسرة طویلة (کافی ج 5، ص 559، خ 12) و این بدان معنی است که چشم قوی ترین ابزار حسی است. یعنی میدان آستانه تحریک چشم از بقیه حواس وسیع تر است و بیشترین تحریکات حسی را دریافت می کند. این دل است که بعد از نگاه به کار می افتد، یعنی آنچه را دیده می بیند، دل طلب می کند و چون امکان رسیدن به آنچه دیده شده فراهم نمی شود، افسردگی و رنجوری بیماری های جنسی  و جامعه ای افسرده با افرادی به دنبال دارد که نهایت آمالشان رسیدن به چیزیست که دلشان به دنبال آن بوده است.

قُل لِلمؤمِنینَ یغُضُّوا مِنْ اَبْصارِهِمْ وَ یَحفَظُوا فُرٌجَهُمْ ذلِکَ اَزْکی لَهٌم اِنَّ اللهَ خَبیرٌ بِما یَصْنَعونَ
به مؤمنان بگو چشمان خود را فرو بندند و دامن خود را حفظ کنند،این برای آنها پاکیزه تر است و خدا به آنچه می کنند، آگاه است......

عمده ترین دلیل این بی بند و باری فاحش می تواند جذب انواع کاربران با سلایق متفاوت باشد؛ چرا که در این سایت ها آنچه باعث بالارفتن مصرف ترافیک و پهنای باند و در نهایت افزایش درآمد ها و سودهای کلان مالی می شود، همین زیاد بودن تعداد کاربران است. البته این سودهای مالی جدای از بحث دلالی باند می باشد که امنیت و استقلال اقتصادی مملکت را با بحران رو به رو کرده و منافع  قشر اندکی در این مسیر باعث سنگ اندازی و جلوگیری از تشکیل شبکه ملی اطلاعات نیز شده است. مواردی چون انتشار عکس و فیلم های مستهجن به بهانه جذب حداکثری مخاطب، مثل کلیپ های مرتبط با گروهک های تروریستی، خوانندگان ضد انقلاب، اجرای موسیقی توسط زنان بی حجاب و همچنین نقض قوانین کپی رایت برای ویدئو هایی که بدون در نظر گرفتن حقوق مادی و معنوی آن آثار، در اینگونه سایت ها منتشر می شوند و عدم محدودیت برای اشتراک گذاری عکس ها و فیلم ها جهت مصونیت کاربران و حفظ حریم خصوصی افراد، در این سایت ها به وفور دیده می شود. عدم نظارت بر این سایت ها باعث سوء استفاده افراد مغرض و بعضا از هم پاشیده شدن بنیان خانواده ها شده است.

به جاست که کاربران این سایت ها، احساس امنیت در این فضا را از دستگاه های نظارتی مسئول، مطالبه نمایند. اما گویا این امر برای مسئولین ما گران است و آینده و سلامت روحی و روانی میلیون ها کاربر این سایت ها در برابر منافع اقتصادی و اهداف پشت پرده ی عده ای قلیل، موضوع مهمی به حساب نمی آید.

 این در حالی است که طبق ماده 21 قانون جرایم رایانه ای، انتشار محتواهایی که خلاف عفت و اخلاق عمومی، مقدسات اسلامی و امنیت و آسایش عمومی است پیگیرد قانونی دارد، ولی گویا این قوانین در مورد دست اندرکاران این سایت ها صدق نمی کند. آنچه مایه تاسف بیشتر است، بی توجهی دستگاههای مرتبط از قبیل وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد، وزارت اطلاعات، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه ای و پلیس فتا می باشد. گویا مدیران و کلید داران این فضا فراموش کرده اند که هیچ هدفی در اسلام نمی تواند وسیله را توجیه کند و صحبت امام روح الله را در مورد موسیقی به طوفان بندگی قدرت سپردند و به هر ریسمان پاره ای برای جذب کاربران خود چنگ می زنند. امام خمینی (ره) در مورد موسیقی می فرمایند: اگر بخواهید مملکتتان یک مملکت صحیح باشد، موسیقی را حذف کنید؛ نترسید از اینکه به شما بگویند کهنه پرست شده اید. باشد ما کهنه پرستیم. همه این کلمات نقشه است برای اینکه شما را از کار جدی عقب بیندازند. این که می گویند اگر چنانچه موسیقی در رادیو نباشد آنها می روند از جای دیگر موسیقی می گیرند، بگذارید از جای دیگر بگیرند. شما عجالتا آلوده مباشید آنها کم کم بر می گردند به اینجا . این عذر نیست که اگر موسیقی نباشد در رادیو، آنها می روند از جای دیگر موسیقی می گیرند. حالا اگر از جای دیگر می گیرند آیا ما باید به آنها موسیقی بدهیم! ما باید خیانت کنیم! موسیقی خیانت است به یک مملکت و خیانت است به جوانهای ما. این موسیقی را حذفش کنید آن را به طور کلی عوض کنید و یک چیز دیگری بگذارید که آموزنده باشد. کم کم مردم و جوانها را عادت به امور زندگی بدهید. از آن عادت خبیثی که داشتند برگردانید. آنهایی را که می بینید می گویند اگر تلویزیون موسیقی پخش نکند می رویم سراغ موسیقی برای این است که اینها عادت کرده اند. (صحیفه نور جلد 8 صفحه 197 تا صفحه 201)

وقتی امام امت این چنین موسیقی را رد می کند و قبیح می داند، مسئولین باید فکری به حال این چاه پر از خار و خاشاکی کنند که برای این جوانان با فطرتی پاک محیا کرده اند...

والسلام علی عبادالله الصالحین

 

  • سرباز گمنام

وبلاگ یاران منتظر در یادداشتی بیان داشت:


امام علی علیه السلام :"ان الله عزوجل فرض الجهاد و عظمه و جعله نصره و ناصره ، والله ما صلحت دنیا و لا دین الا به".

امام علی علیه السلام می فرمایند : "خداوند عزوجل جهاد را واجب کرده و آن را بزرگ شمرده و یاری و یاورش قرار داده است، به خدا سوگند که دنیا و دین جز با جهاد اصلاح نمی شود." (فروع کافی ج 5 ص 8)

ﺩﺭ ﺣﺪﯾﺜﯽ ﺍﺯ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺍﮐﺮﻡ )(ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺟﻬﺎﺩ ﺑﺮ ﭼﻬﺎﺭ ﻗﺴﻢ ﺍﺳﺖ:۱-ﺍﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ۲-ﻧﻬﯽ ﺍﺯ ﻣﻨﮑﺮ  ۳-ﺭﺍﺳﺘﯽ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻪ ﺷﮑﯿﺒﺎﯾﯽ ۴-ﺩﻭﺭﯼ ﺍﺯ ﮔﻨﻬﮑﺎﺭ .ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺣﺪﯾﺚ ﭼﻨﯿﻦ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ می شود ﮐﻪ ﺍﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﻧﻬﯽ ﺍﺯ ﻣﻨﮑﺮ ﺟﺰئی ﺍﺯ ﺟﻬﺎﺩ ﺍﺳﺖ. از طرفی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری (دامت برکاته) و تاکید ایشان در مورد جهاد و مطالبه گری و نیز تشویق و ترغیب جوانان برای این امر که می فرمایند: "جوان باید مطالبه کند، باید احساس کند که این مطالبه سودمند است، ثمربخش است؛ و تشویق بشود بر این مطالبه و باید احساس کند که او فقط مسئولیتش طرح سؤال و پرتاب کردن یک شعار نیست، که بگوید خوب، ما کار خودمان را کردیم؛ نه، پیگیری کردن، مطالعه کردن، درباره‌ی مسئله اندیشیدن، آن را پخته کردن، راهِ کارِ اجرائی را برای آن جستجو کردن، برای طرحش با مراکز دست‌اندرکار و مجری تلاش کردن و فعالیت کردن و بالاخره خود وارد میدان کار شدن، اینها جزء وظایف و تکالیف جوان ماست که این را هم بایستی جوان ما درک کند؛ در کنار آن مطالبه و طلبگاری و مدعا داشتن..."، در اینجا وظیفه خود دانستم که در مورد لزوم ایجاد امنیت در فضای مجازی به مطالبه گری بپردازم؛ باشد که مورد عنایت خداوند و ولی امرشان قرار گیرد.

 با مروری بر ساختار نرم افزار های موجود آغاز می کنیم:

1-واتس اپ(What’s App) : در سال 2009 واتس اپ توسط دو مهندس آمریکایی به نام های "جان کوم" و "برایان آکتون" که قبلا هر دو در شرکت یاهو کار می کردند، ساخته شد. پس از گذشت چند سال و با توجه به موفقیت و محبوبیت بسیار زیاد این نرم افزار، شرکت های مختلفی از جمله گوگل و مایکروسافت علاقمندی خود به خرید کمپانی واتس اپ از مالک آن، جان کوم، را اعلام کردند. اما در نهایت واتس اپ در سال 2014 توسط کمپانی فیسبوک خریداری شد. مدیر عامل جدید این شرکت فردی صهیونیست است که خود را آتیئست (ضد خدا) می داند و اورشلیم مدعی شد که پیشرفت های چند ساله ی صهیونیسم و تل آویو مدیون وی، یعنی مارک زاکربرگ است. زاکربرگ (مدیرعامل فعلی واتس اپ، فیسبوک و اینستاگرام)چندین شرکت بزرگ را نیز خریداری کرده است تا منافع و خدمات بیشتری را در اختیار رژیم نجس صهیونیستی قرار دهد. از جمله این شرکت ها می توان به شرکت انگلیسی اسکنتا که تولید کننده پهپادهای جاسوسی است، اشاره کرد.

2-وایبر(Viber): در سال ۲۰۱۰ یک شرکت مدیا، برای سبقت از رقبای خود، اقدام به طراحی، ساخت و معرفی چنین نرم افزاری نمود. "وایبر مدیا" شرکتی در لاس‌وگاس می‌باشد که در قبرس به ثبت رسیده‌است و مراکز توسعه آن در بلاروس و رژیم نجس صهیونیستی قرار دارند. این شرکت را تلمن مارکو و ایگور مگزینیک، که دوستان یکدیگر در هنگام کار در نیروی دفاعی اسرائیل بوده‌اند، تأسیس کردند. این شرکت در خاک فلسطین اشغالی قرار دارد. سهام آن را یک خانواده اسرائیلی به نام های شباتای (۵۵٫۲٪) و تلمن مارکو (۱۱٫۴٪) و نیز یک شرکت آمریکایی به نام آی آر اس وست(۱۲٫۵٪) در اختیار داشته‌اند. تلمن مارکو، فارغ التحصیل دانشگاه تل آویو، مدیریت کمپانی وایبر را به عهده دارد. وی چهار سال در ارتش رژیم صهیونیستی فعالیت داشته است.

3- تلگرام (Telegram): این نرم افزار توسط دو برادر طراحی شده است: نیکولا و پاول دوروف که بنیانگذاران شبکه اجتماعی بزرگ روسی با نام VK (بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا بعد از فیسبوک) هستند. ﭘﺎﻭﻝ به زاکربرگ روسی و یا زاکربرگ دوم معروف است ﻭ هرچند طراحان این ابزار روسی هستند اما در FAQ وب سایت خود تشریح کرده اند که مقر اصلی نرم افزار در برلین است. پاول دروف دارای مدرک دکتری زبان شناسی و از دانشجویان دانشگاه سن پترزبورگ بوده و پدر یهودی وی نیز استاد فلسفه همان دانشگاه است. پاول در جریان کودتای آمریکایی اوکراین، دستور سرویس امنیتی روسیه) FSB (را جهت مسدود سازی صفحات رهبران کودتای اوکراین در شبکه اجتماعی "وی کی" و دادن اطلاعات لیدرهای میدانی کودتا را رد کرده و باعث شد نهادهای دولتی روسیه با وی برخورد کنند. بنابراین پاول دروف از روسیه خارج شد و اعلام کرد که هرگز به آنجا باز نخواهد گشت. وی قبل از خروج از طریق دوست هم دانشگاهی خود با پدر وی "مایکل میری لاشویلی" آشنا می شود و همراه با سرمایه وی شرکتی را به نام "قلعه دیجیتال" در آلمان ایجاد می کند که مرکز آن در برلین قرار دارد. مایکل میری لاشویلی  میلیاردر یهودی – صهیونیست روسی - گرجستانی و صاحب شرکت کسب و کار میری لاشویلی و یکی از بزرگترین تاجران طلا و جواهر دنیا و رهبر کنگره یهودیان روسیه است.

متاسفانه نرم افزارهای این چنینی در کشور ما، به راحتی و بدون داشتن مجوز، به فعالیت و جاسوسی از کاربران مشغولند. در حالی که در بسیاری از کشورها، این دسترسی ها محدود شده است؛ به عنوان مثال مسئولان مصری معتقدند به دلیل ریشه‌های اسرائیلی نرم‌افزار وایبر، این برنامه به تلاش‌های جاسوسی اسرائیل کمک می‌کند. ارتش مصر هر گونه استفاده از این نرم‌افزار را توسط نیروهای نظامی و خانواده‌ آنها قدغن نموده‌است. در دسامبر ۲۰۱۲ نیز، وزارت ارتباطات لبنان برنامه وایبر را در همه شبکه‌های تلفن همراه و دی اس ال کشور مسدود کرد، چرا که این برنامه صهیونیستی است. می توان به کشورهایی همچون چین نیز اشاره کرد که فضای مجازی خود را با فیلترینگ محدود ساخته تا از آسیب های احتمالی این گونه نرم افزار ها در امان باشند. و یا کشور ژاپن که با مشاهده آسیب های اجتماعی و هدر رفتن سرمایه و نیز به منظور کسب درامد، برآن شدند که نرم افزار مشابهی مانند لاین را تولید نمایند.

بر اساس چه منطق و چه مجوزی، نرم افزارهای نجس صهیونیستی در کشور اسلامی ایران فعالیت می کنند؟ حال آنکه متخصصان داخلی برای راه اندازی شبکه ای مشابه، با مشکلات مادی و معنوی بسیاری روبرو می شوند. با توجه به اینکه جاسوسی این شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی امری اثبات شده و البته بسیار واضح است، انتظار می رود که دولت محترم، به احکام قضایی در باب فیلترینگ این شبکه های نجس صهیونیستی احترام گذاشته و با مسدود سازی هرچه سریع تر این شبکه ها، مانع از سوءاستفاده دشمنان اسلام و مسلمین از اطلاعات کاربران ایرانی شود. 

باتوجه به نکات و توضیحات ارائه شده در مورد نرم افزارهای موجود، این سوال پیش می آید که چرا کاربران ایرانی جذب چنین نرم افزارهای نجس صهیونیستی می شوند؟ آیا راهکارهایی برای جبران و یا پیشگیری از مشکلات متعدد اخلاقی و خارج شدن ارز از کشوری که در تحریم همه جانبه دشمنان اسلام و مسلمین قرار دارد، ارائه شده است ؟ 17 اسفند سال 90 مقام معظم رهبری در حکمی، شورای عالی فضای مجازی را که حاصل و نتیجه ساعت ها کار دقیق کارشناسی بود، تشکیل دادند ﮐﻪ ﻧﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﺩﻏﺪﻏﻪﯼ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺮ دارد. ﺍﻋﻀﺎﯼ ﺣﻘﻮﻗﯽ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﻓﻀﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ را ﺭﺋﯿﺲ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺻﺪﺍﻭﺳﯿﻤﺎ ،ﺭﺋﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ (ﺭﺋﯿﺲ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﻓﻀﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ)، ﺭﺋﯿﺲ ﻗﻮﻩ ﻗﻀﺎییه، ﺭﺋﯿﺲ ﻣﺠﻠﺲ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ، ﻭﺯﯾﺮ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ،  ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩ ﮐﻞ ﺳﭙﺎﻩ، ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩ ﻧﺎﺟﺎ ﻭ... تشکیل می دهند. به همراه حکم تشکیل شورای مذکور، پیوستی نیز ابلاغ شد که در آن 40 دستور کاربردی در جزئی ترین مسائل مرتبط با فضای مجازی به عنوان نقشه راه در اختیار اعضاء و دبیرخانه ی شورا قرار گرفته است. یکی از این پیوست هایی که حضرت آقا ارائه فرمودند راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است. این شبکه می تواند امنیت، سرعت بالا و کاهش هزینه را به همراه داشته باشد. ﺗﺤﻘﻖ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺮ ﺑﺎ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺻﺪﺍ ﻭ ﺳﯿﻤﺎ ممکن است ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧند ﺑﺎ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ، ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﻧﺤﻮﻩ ﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺳﺎﯾﺖ ﻫﺎ ﻭ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭﻫﺎ، ﺧﻄﺮﺍﺕ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺭﺍ ﮐﺎﻫﺶ ﺩﻫﻨﺪ. از طرفی ﺭﺋﯿﺲ ﻗﻮﻩ ﻗﻀﺎﯾﯿﻪ نیز ﺑﺎ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﺟﺮﻡ ﻫﺎﯼ ﭘﯿﺸﺎﻣﺪﻩ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻓﻀﺎ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﮐﻨﺪ ﻭ ﯾﺎ ﺑﻪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺑﺮﺳﺎﻧﺪ. ﺭﺋﯿﺲ ﻗﻮﻩ ﻣﻘﻨﻨﻪ نیز می بایست ﺑﺎ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﯼ طرح ﻫﺎﯼ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻭ ﺑﺎﺯﺩﺍﺭﻧﺪﻩ ﻣﺸﮑﻼﺕ ﻓﻀﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ ﺭﺍ ﮐﺎﻫﺶ ﺩﻫﺪ... ﺍﻣﺎ متاسفانه با گذشت سه سال و اندی از تشکیل این شورا هیچ اقدام چشمگیری صورت نگرفته است و این سوال را در ذهن تداعی می کند که چرا مسئولین ذی ربط توجهی به دغدغه های ارزشمند مقام عظمای ولایت در باب فضای مجازی ندارند...

اندکی صبر، سحر نزدیک است...

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر

 

 

  • سرباز گمنام

وبلاگ سماوات در یادداشتی بیان داشت:


عزیزان من! امروز تهاجم فرهنگی با استفاده از ابزارها و فناوری های جدید ارتباطی خیلی جدی است. صدها وسیله و راهرو اطلاعات به سمت فکر جوان و نوجوان ما وجود دارد. از انواع شیوه های تلویزیونی و رادیویی و رایانه ای و امثال اینها دارند استفاده می کنند و همینطور بصورت انبوه افکار و شبهه های گوناگون را در آن می ریزند. باید در مقابل اینها ایستاد. امروز نمی شود به همان روش قدیمی خودمان اکتفا کنیم. البته که جوان نمی آید.... (مقام معظم رهبری)

انقلاب اسلامی ایران از نخستین روزهای پیروزی از گزند دشمنان داخلی و خارجی در امان نبوده است. دشمنانی که با ایجاد انواع بحران ها، فتنه ها و توطئه ها سعی در براندازی نظام مقدس اسلامی داشته اند. بحران ها و فتنه هایی که به گواه بسیاری از کارشناسان، هریک از آنها برای براندازی یک نظام قدرتمند و منسجم کفایت می کند. اما این نظام مبارک هر بار با لطف خداوند، به مدد رهبری هوشمند انقلاب و آگاهی مردم از گذرگاه های سخت تاریخ گذشته است.

پس از ناکامی دشمنان قسم خورده اسلام در هشت سال دفاع مقدس، دشمن با تغییر رویکرد از جنگ سخت به جنگ نرم با هدف دگردیسی در بنیان های ارزشی انقلاب اسلامی، همچنان به براندازی نظام اسلامی ایران می اندیشد. هدفی که تئوری پردازان آمریکایی نیز خود به آن اذعان دارند. دیوید کیو یکی از ماموران سیا سال ها قبل در این باره اظهار داشته: مهم ترین حرکت در جهت براندازی حکومت اسلامی، تغییر فرهنگ جامعه فعلی ایران است و ما به آن مصمم هستیم.

پس از افشای استراتژی نخست این جریان که سعی داشت با بازگرداندن عناصر فرهنگی غربزده به ایران، استحاله فرهنگی مردم به ویژه نسل جوان را دنبال کند، غرب و دولت های صهیونیستی بر آن شدند تا از راهکارهای کم هزینه تری برای تغییر فرهنگی– دینی ما استفاده کنند. به کارگیری رسانه های مختلف همچون شبکه های ماهواره ای و اینترنتی، تبدیل به عرصه های جدیدی شده اند تا دشمن بتواند از خارج از مرزها انقلاب اسلامی را مورد تعرض قرار دهد. مسئله ای که از نگاه تیزبین و هوشمند رهبری دور نمانده است؛ ایشان از همان سال های نخست خاتمه دفاع مقدس، بارها بحث جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی را گوشزد نموده و به مردم و مسئولین نسبت به آن هشدار داده اند.

دشمن اما با سرسختی خستگی ناپذیر، راه های بسیاری را برای آسیب رساندن به فرهنگ اسلامی آزموده است. از این میان رسانه ها در مقایسه با ابزارهای نظامی، کم هزینه ترین و پربازده ترین سلاح دشمن در جنگ نرم برای به نابودی کشاندن باورهای دینی مردم به شمار می روند. از راه اندازی ماهواره ها و شبکه های رادیویی گرفته تا ایجاد و توسعه شبکه های ضداجتماعی در فضای مجازی و تلفن های همراه هوشمند، همگی با هدف تغییر ذائقه فرهنگی_اجتماعی و سپس باورهای دینی و سیاسی مردم و رواج اندیشه ها و شبهه های مختلف، در دسترس مردم به ویژه جوانان قرار گرفته اند. به عنوان مثال اوباما در گزارشی به کنگره، یکی از دستاوردهای جنگ نرم با ایران را نفوذ تلفن های دارای سیستم عامل اندروید به بازار ایران عنوان کرده است.

امروزه امتداد خاکریز دشمن تا خانه های ما رسیده است. فعالیت رسانه های دشمنان اسلام و مسلمین مانند شبکه های 24 ساعته ماهواره به زبان فارسی، ایجاد شبکه ها و نرم افزارهای رایگان ضداجتماعی صهیونیستی در فضای مجازی و امکان دسترسی آسان از طریق تلفن همراه برای تمامی سنین، باعث پیشروی دشمن تا قلب خانه ها و ذهن خانواده ها و جوانان ما شده است. دشمن صهیونیستی با  طراحی شبکه های ناسالم گوناگون در فضای مجازی و جذب جوانان به آن، آسیب های جدی به اصول فرهنگی_ اخلاقی_ اجتماعی و باورهای اعتقادی ما وارد می کند. در واقع ورود تکنولوژی بدون معرفی روش های بهره برداری مناسب از آن و ضمائم و پیوست های فرهنگی برای خانواده ها و جامعه، آثار زیانبار و گاه جبران ناپذیری در پی دارد.

فقدان آگاهی در خانواده ها همراه با عدم مسئولیت پذیری مسئولین و خیانت آشکار و پنهان ایادی دشمن در داخل و خارج، همگی باعث تغییر تدریجی فرهنگ و سبک زندگی ایرانی_اسلامی شده است، مسئله ای که با دقت زیاد از سوی دشمنان پیگیری می شود. متاسفانه برخی افراد با توهم تاثیر گذاری، بر ماندن در شبکه های نجس صهیونیستی تاکید می کنند، غافل از آنکه صرف ماندن در این شبکه های ضد اجتماعی، برابر با سود رسانی اطلاعاتی، سیاسی، فرهنگی و مالی به دشمنان قسم خورده ی ملت ایران است.

در حالی که دشمن صهیونیستی با بکارگیری انواع رسانه ها مشغول طراحی زمین بازی و تغذیه فکری جوانان و نیروسازی برای اهداف شوم خود است، بررسی عملکرد رسانه های داخلی و مسئولین و متولیان فرهنگی در رسانه مالی، وزارت ارتباطات، سازمان تبلیغات، وزارت ارشاد، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و... قابل تامل است! متاسفانه بسیاری از مسئولین به جای هم اندیشی و بسیج نیروها در جهت انسجام روابط و گفتمان های حاکم بر فضای مجازی و رسانه ای، فعالیتهای فرهنگیِ جنگ نرم را در سمینارها، نشست های تجملی کم اثر و تبلیغاتی خلاصه کرده اند. این مسئولین و شخصیت های سیاسی_فرهنگی و در مواردی شخصیت های مذهبی، نه تنها برنامه هدفداری برای تربیت نیروهای متعهد، متخصص و دغدغه مند در این وادی ندارند بلکه خود با شرکت و حضور در این شبکه ها و نرم افزارهای صهیونیستی شائبه مشروعیت بخشی به این بلندگو های تبلیغاتی دشمنان اسلام و مسلمین را در ذهن ها ایجاد می کنند. در واقع نداشتن یک توپخانه رسانه ای واحد و متمرکز در جنگ نرم باعث انفعال جبهه خودی شده و ضریب نفوذ رسانه ای دشمن را بالا برده است.

در این میان یکی از اساسی ترین و مهم ترین مسئولیت های تمامی متولیان در این زمینه، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در فضای مجازی با هدف دسترسی به اینترنتی ایمن، ارزان، سریع و همیشه در دسترس است. از دیگر نتایج راه اندازی این شبکه، افزایش سواد رسانه ای و سایبری در میان مردم به منظور فرهنگ سازی و ارتقاء سطح آگاهی عمومی از آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی می باشد. مسئله ای که بارها از طرف مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده است.

در جایی که دشمنان نجس صهیونیستی برای قتل عام فرهنگی-عقیدتی مسلمانان، از تمام دستگاه های تبلیغاتی خود کمک گرفته و با اتحاد در تمامی عرصه ها، از کم کاری مسئولین و ناآگاهی مردم و خانواده ها سوء استفاده می کنند، زمان آن رسیده که رسانه ها به عنوان ابزارهای اصلی در خدمت افسران جنگ نرم به کار گرفته شوند. جنگ نرم مدت هاست شروع شده و با تلفاتی بیشتر نسبت به جنگ سخت در حال پیشروی است. و افسران جنگ نرم در این میدان بیش از پیش نیازمند بصیرت و همدلی هستند...

در میدان تنظیم شده از سوی دشمن بازی نکنید! چون چه ببرید, چه ببازید به نفع اوست. (امام خامنه ای)




  • سرباز گمنام

وبلاگ صلابت در یادداشتی بیان داشت:

 

 

 

به نام خدا

«إِنَّ اللّهَ لاَ یَخْفَىَ عَلَیْهِ شَیْءٌ فِی الأَرْضِ وَلاَ فِی السَّمَاء، در حقیقت هیچ چیز [نه] در زمین و نه درآسمان بر خدا پوشیده نمى‌ماند»آیه 5/آل عمران.

بحث را با این سوال آغاز می کنیم که آیا فضای مجازی هم محضر خداست، و باید بر روی نمایشگر رایانه و صفحه تلفن همراه خود، برگه ای با عنوان «ورود شیطان ممنوع» بچسبانیم؟؟!

در سال های اخیر بهره گیری از رسانه های الکترونیکی با توجه به سرعت انتقال پیام در آنها، تعامل رو در رو با مخاطب، وجود جاذبه های بصری در کنار نوشتار و همچنین مخاطبان پر هیجان، شکل فراگیری به خود گرفته و روز به روز در حال گسترش می باشد. از سوی دیگر افزایش سرعت اینترنت و دسترسی بیشتر مردم به این فناوری موجب شده تا کاربران اینترنت در کشور، طبق آمارهای رسمی به بیش از 24 میلیون نفر افزایش یابند. اکنون تصور کنید کاربرانی به دنبال جستجوی مطلب یا عکس پیرامون موضوعی، با سایت هایی رو به رو می شوند که عباراتی با این مضمون به دفعات در آن ها دیده می شود: دانلود فیلم های بالای 18 سال، خرید اکانت سایت های مستهجن، یوزر پسورد سایت های ضد اخلاقی و .......کلیپ...و......!!!!!!

تأسف بارتر اینکه بسیاری از این سایت های اشتراک گذاری فیلم وعکس، امکانات کامل دانلود این محتواهای ضدارزشی را در اختیار مخاطبان قرار می دهند. مخاطبانی که طیف وسیعی از آنها نوجوان و جوان هستند، در حین جستجوی مثلا مطالب آموزشی(!)، با جذابیت های کاذبی از این دست روبرو می شوند. بسیاری از این سایت های اشتراک گذاری فیلم وعکس از این حد هم فراتر رفته و تصاویر مذکور را با قیمت کم و بدون هزینه پست در اختیار مخاطب قرار می دهند... مگر نه اینکه طبق قانون کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و بر اساس ماده 22 قانون جرائم رایانه‌ای، در قسمتی با عنوان "محتوا علیه عفت و اخلاق عمومی" آمده است: "اشاعه فحشاء و منکرات (بند2 ماده6 ق.م) و تحریک، تشویق، ترغیب، تهدید یا دعوت به فساد و فحشاء و ارتکاب جرایم منافی عفت و... (بند ب ماده 15 قانون ج.ر و ماده 639 ق.م.ا) وانتشار، توزیع و معامله محتوای خلاف عفت عمومی ( مبتذل و مستهجن ) ( بند 2 ماده 6 ق.م و ماده 14 قانون ج.ر ) و تحریک، تشویق، ترغیب، تهدید یا تطمیع افراد به دستیابی به محتویات مستهجن و مبتذل ( ماده 15 قانون جرایم رایانه‌ای) ممنوع است و مجازات و پیگرد قانونی دارد" ؟ حال از شما مسئولین محترم وزارت ارشاد و دستگاه های امنیتی سوال می کنم؛ آیا فضای مجازی محضر خدا نیست ؟؟

آیا اشاعه و تبلیغ و فروش چنین فیلم ها و عکس هایی در ذیل قوانین ذکر شده قرار نمی گیرد؟؟؟ بر طبق کدام قانون، عکس و کلیپ و فیلم های مستهجن از بازیگران فراری و طرد شده در این سایت های اشتراک گذاری فیلم وعکس تبلیغ می شود و برخوردی از جانب شما صورت نمی گیرد؟ برطبق کدام مصوبه ویدئو های خوانندگان هتاک به نظام مقدس اسلامی و کلیپ هایی از زنان خواننده و رقاصه در این سایت ها منتشر می شود؟! و بر طبق کدام مصوبه، شما اجازه چنین فعالیت هایی را به مدیران این سایت های اشتراک گذاری فیلم وعکس با مضامین فوق الذکر می دهید؟

چگونه به فاصله یک روز بعد از اعتراض گسترده علما و مراجع تقلید نسبت به سیاست های فرهنگی خطرناک دولت یازدهم به ویژه وزیر ارشاد، جناب علی جنتی در اظهاراتی عجیب در اصفهان، نسبت به این واکنش ها مدعی می شوند که: "اعتراض مراجع تقلید و معترضان به رویکردهای فرهنگی دولت از روی اطلاعات غلط است!" آیا نشر و اشاعه فساد و فحشا در این سطح  وسیع در فضای مجازی از روی اطلاعات غلط است؟؟!!!!

مسئولین محترم وزارت ارتباطات! ما هم اکنون به اندازه کافی دارای امکانات، تجهیزات و نیروهای زبده هستیم و ایجاد شبکه ملی اطلاعات کاری دور از ذهن و مشکل به نظر نمی آید...آیا شما هیچ اطلاعی از ضرورت ایجاد این شبکه ندارید؟؟!!!  آیا بر اساس حقوق شهروندی ، مردم حق ندارند در فضای مجازی حضور پیدا کنند، اما فضایی که باطل نباشد و فضای سالمی که شما می توانید ایجاد کنید و به عنوان محیطی امن و ایمن معرفی کنید..؟!

مسئولین محترم دولت تدبیر و امید! چرا به جای متنوع کردن سرویس ها، تنها به فکر دلالی پهنای باند هستید و برای اینکه پولی به جیب بزنید پهنای باند را به اپراتورهای مختلف فروخته و آنها نیز آن را به چند برابر قیمتی که از شما خریده اند مجددا به مردم می فروشند؟!

مسئولین محترم دستگاه های امنیتی! شما  که سربازان حضرت ولی عصر (عج) هستید، شما که حافظان دین و شرف ایران اسلامی هستید، در مقابل سیل عظیم این بی حرمتی ها و سهل انگاری ها چه کرده اید؟؟!!

مسئولین محترم وزارت ارشاد! انتظارمان از شما این است که در اعطای مجوز به سایت های متخلف پخش عکس و فیلم همچون آپارات، تی وی پلاس، لنزور، ویسگون و ... شدیدا سخت گیری کنید و بر محتوای ارائه شده توسط آنها نظارتی دقیق داشته باشید... نکند روزی بیاید که پاکی و معصومیت نوجوانان وجوانان ایران شهید پرور را با دلالی پهنای باند معاوضه کنید...!!! مسئولین محترم دولت! واقعیت این است که صهیونیسم بین‌الملل از هر ابزاری برای پیشبرد اهداف زیاده‌طلبانه خود بهره می‌برد. اهدافی چون تسلط بر جهان و تشکیل حکومت جهانی از طریق دخل و تصرف در اقتصاد بین‌الملل و اقتصادهای ملی، کنترل رسانه‌های همگانی و دامن‌زدن به اختلافات مذهبی، در پروتکل‌های جهانی صهیونیستی آشکارا بیان شده است و متاسفانه، کم‌کاری و سهل‌انگاری  شما، در کنار عدم آگاهی عموم مردم از این اهداف، منجر به بروز پدیده‌های ناگواری همچون سایت های مستهجن انتشار عکس و فیلم و... شده است. مسئولین محترم! واقعا به چه کسانی یاری می رسانید؟! رهبران صهیونیستی؟! صهیونیسم بین الملل؟؟!! از شما می پرسم؛ آیا فضای مجازی هم محضر خداست؟؟

اینجاست که به این کلام پروردگار متعال می رسیم..: در آیه 7 سوره بقره: خَتَمَ اللّهُ عَلَى قُلُوبِهمْ وَعَلَى سَمْعِهِمْ وَعَلَى أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ وَلَهُمْ عَذَابٌ عظِیمٌ

خداوند بر دلها و بر گوشهایشان مهر نهاده است، و بر دیدگانشان پرده‏اى است و عذابى بزرگ [در پیش‏] دارند.

والسلام

 

 
  • سرباز گمنام

وبلاگ جهاد مجازی در یادداشتی بیان داشت:


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم

سوره نور آیه 19

"إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَن تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ"


آنان که (چون عبد اللّه ابیّ سلول و منافقان دیگر) دوست می‌دارند که در میان اهل ایمان کار منکری اشاعه و شهرت یابد آنها را در دنیا و آخرت عذابی دردناک خواهد بود و خدا (فتنه‌گری و دروغشان را) می‌داند و شما نمی‌دانید...

آن زمان که انسان افسار چشم هایش را رها کرد، معصومیت روح خود را نیز در طوفان گناه از دست داد! آغاز دست و پا زدن در منجلاب نیستی شروع شد؛ وسقوط از انسانیت اولین تحفه این هرزگی بود... و آنجاست که خدای سبحان می فرمایند: أُولئِکَ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُونَ...

و سوغاتی این حیوانیت، از دست دادن لذات معنوی و تباهی عمر... و لذت بردن از بوی متعفن گناه و نهایتا آتش خشم خدا دامنگیر انسانی می شود که فتبارک احسن الخالقین در شانش نازل شد...

 راهی که سردمداران تکنولوژی آن را متبحرانه برای تسلط بر روح و روان مخاطب زینت دادند و نهایتا علاوه بر سود های مالی هنگفت، راه آقایی آن ها را برای پادشاهی در دنیا هموار تر می کند، و این همان استفاده حداکثری از ورودی دل انسان ها یعنی چشم ﺍﺳﺖ! چشم یکی از ورودی های دل انسان است که اگر بدون کنترل باشد، روح شخص را تشنه تر می کند درست مانند اینکه شخصی برای رفع تشنگی، آب دریا بنوشد!

فضای مجازی در جمهوری اسلامی ایران نیز از این ترفند پلید عاشقان قدرت در امان نبوده است؛ سایت های اشتراک گذاری فیلم و عکس گواه این ادعاست. متاسفانه مسئولین ما _ان شاء الله نه به طور عامدانه_ با دادن مجوز و بعد از آن عدم نظارت صحیح به ویدئو ها، ﺗﺼﺎﻭﯾﺮ و مطالب خلاف عفت عمومی، مرتکب خیانت به عقاید و فرهنگ ما می شوند. تصاویر مستهجن و ضد دینی که عامل اشاعه ی تفکر نادرست و سوق دادن افراد جامعه به ارتکاب اعمال نا بهنجار و ضد ارزش است، و افکار نوجوانان و جوانان را مسموم کرده، باعث بلوغ زودرس و افزایش فاصله میان بلوغ جنسی و سن مطلوب ازدواج می شود. در نتیجه بیماری های جسمی، روانی، اختلالات شخصیتی، اختلافات خانوادگی و گمراهی های اجتماعی در جامعه افزایش می یابد.

سایت های اشتراک گذاری فیلم و عکس به دلیل جذابیت هایی که برای عموم مردم دارند، می بایست بیشتر مورد توجه قرار گیرند. لازم است که وزارت ارشاد، وزارت اطلاعات، پلیس فتا و همچنین کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اینترنتی، به عنوان نهادهای نظارتی بر محتوای اینگونه سایت ها، حساسیت بیشتری از خود نشان دهند و مانع از انتشار تصاویر و ویدئوهای ضد اخلاقی و ضد اعتقادی در سایت های اشتراک گذاری فیلم و عکس شوند. چگونه است که ویدئوهایی که از خوانندگان هتاک و ضد انقلاب و یا کلیپ های  موزیک از زنان بی حجاب در سایت هایی مثل آپارات و وتی وی پلاس موجود است؟ به چه علت عکس هایی در لنزور و ویسگون دیده می شود که مصداق اشاعه فحشاست؟

آنچه که زمینه گستاخی عمل در چنین فعالیت هایی را به صاحبان این سایت ها داده است، اظهار ارتباط این سایت ها با برخی وزارت خانه هاست که علاوه بر پوشش موجه خود، سایه بان تعدادی از کاربران خاطی نیز شده است. مع الاسف مسئولان نسبت به فیلم هایی که اعتقادات جوانان و نوجوانان ما را هدف گرفته اند، مسامحه می نمایند. چرا که نوجوانان و جوانان ما در محیطی نفس اعتقادی می کشد، که مرز بین حرام و حلال مشخص نیست... به علاوه در کنار این ضربات مهلک فرهنگی و اعتقادی، به پایه های  اقتصادی کشور هم رحم نمی شود؛ و چندین برابر هزینه ای که باید صرف ایجاد شغل و امورات داخلی کشور شود، صرف خرید پهنای باندی می شود که در سایت های اشتراک گذاری فیلم و عکس استفاده می شود. فضای آزاد و بدون محدودیت، لازمه جذب اقشار گوناگون می باشد؛ زیرا کاربران زیاد، جذب محیطی می شوند که علاوه بر نداشتن محدودیت، پذیرای دیدگاه های متفاوت باشد. متاسفانه اشاعه فحشا، مطالب و عکس های مستهجن، نیاز این سایت ها را رفع می کنند و این خود سبب ایجاد دلالی باند شده که با پشتوانه برخی از عناصر وزارت ارتباطات همراه است.

بی قانونی که بر فضای مجازی کشور حاکم شده، زمینه سوءاستفاده برخی فرصت طلبان و نقض حریم خصوصی افراد را فراهم آورده به گونه ای که به راحتی عکس های شخصی افراد را نشر می دهند. سایه نقض این قوانین بر سر برخی آثار فرهنگی کشور، من جمله آثار ویدئویی افتاده است که بدون رعایت حق کپی رایت، به راحتی انتشار می یابند. هزینه ای که کشور به خاطر این بی تدبیری ها پرداخت می کند، بنیان های اعتقادی، اقتصادی و امنیتی کشور را به لرزه در آورده است...

مسئولین ذی ربط... فاین تذهبون...

والسلام علی عبادالله الصالحین

 


  • سرباز گمنام
وبلاگ عمار فضای مجازی در یادداشتی بیان داشت:

پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «من اذاع فاحشة کان کمبتدئها»:

«کسى که کار زشتى را نشر دهد همانند کسى است که آن را در آغاز انجام داده»

از آنجا که انسان یک موجود اجتماعى است، جامعه بزرگى که در آن زندگى مى ‏کند از یک نظر همچون خانه او است، و حریم آن همچون حریم خانه او محسوب مى ‏شود، پاکى جامعه به پاکى او کمک مى ‏کند و آلودگى آن منجر به آلودگیش می شود. بنابر همین اصل، در اسلام با هر کارى که جو جامعه را مسموم یا آلوده کند شدیدا مبارزه شده است. اگر مى ‏بینیم در اسلام غیبت شدیدا تقبیح و حرام شده است، یکى از فلسفه‏ هایش این است که غیبت، عیوب پنهانى را آشکار مى ‏سازد و حرمت جامعه را جریحه دار مى‏ کند. از دلایل تاکید بر عیب پوشی نیز آن است که گناه جنبه عمومى و همگانى پیدا نکند. و اگر مى ‏بینیم در آیه 19سوره نور نیز، موضوع اشاعه فحشاء با لحنى بسیار جدی و فوق العاده کوبنده محکوم شده نیز به همان علت است. اصولا گناه همانند آتش است؛ هنگامى که در نقطه ‏اى از جامعه این آتش روشن شود باید سعى و تلاش کرد که آتش، خاموش یا حد اقل محاصره گردد، اما اگر به آتش دامن زنیم و آن را از نقطه‏ اى به نقطه دیگر ببریم، حریق همه جا را فرا خواهد گرفت و کسى قادر بر کنترل آن نخواهد بود. از این گذشته عظمت گناه در نظر عامه مردم و حفظ ظاهر جامعه از آلودگیها، خود سد بزرگى در برابر فساد است، اشاعه فحشاء و نشر گناه و تجاهر به فسق این سد را مى ‏شکند، گناه را کوچک مى کند، و آلودگى به آن را ساده مى ‏نماید.

ذکر این نکته نیز لازم است که «اشاعه فحشاء» اشکال مختلفى دارد: گاه به این مى‏ شود که دروغ و تهمتى را دامن بزند و براى این و آن بازگو کند.گاه به این است که مراکزى که موجب فساد و نشر فحشاء است به وجود آورد.گاه به این است که وسائل معصیت در اختیار مردم بگذارند و یا آنها را به گناه تشویق کنند و بالآخره گاه به این حاصل مى ‏شود که پرده حیا را بدرند و مرتکب گناه در ملاء عام شوند، همه این موارد مصداق" اشاعه فحشاء" است. چرا که این کلمه مفهومی وسیع و گسترده دارد. با توجه به این آیه ی قرآن که هر گونه فحشا و اشاعه ی آن را _به طور مطلق_ شامل می شود، در مورد مراکزی که موجب فساد و نشر فحشاء است از جمله سایت هایی که به طرقی فحشا و بی حیایی را ترویج می دهند بسیار صدق می کند. سایت هایی در فضای مجازی، که پیوند ناگسستنی با دنیای واقعی افراد دارند. 

فضای مجازی که محصول فناوری _و نه خود فناوری_ است، از جمله محصولات وارداتی می باشد که بدون همراه داشتن پیوست های فرهنگی، امنیتی، اعتقادی، سیاسی و... مهمان خانه های ما شد. افراد جامعه، در مقابل ورود چنین محصولات غربی، برخوردهای گوناگونی از خود نشان می دهند؛ برخی آن را به طور کامل رد می‌کنند، برخی به طور کامل می‌پذیرند، و عده ای نیز، به ویرایش و پالایش آن می‌پردازند. همان طور که حضرت آقا در باب این محصولات فرمودند: «امروز سلطه‌گران در همه جای دنیا -هر جایی به تناسب- در فکر سلطه فرهنگی اند...». در دهه های اخیر، دشمنان اسلام و مسلمین، از طریق وارد کردن محصولات فناوری، مانند ویدئو، ماهواره و... و اکنون هم، با معرفی اینترنت _که حاوی مجموعه ای از شبکه ها، سایت ها و اطلاعات نامحدود است_ به دنبال این سلطه فرهنگی هستند. یکی از پر مخاطب ترین این شبکه ها و سایت ها در این فضای مجازی، سایت های به اشتراک گذاری فیلم و عکس است که به دلیل محتوای سمعی و بصری خاص خود، از جذابیت بالایی برخوردارند و چون قابلیت انتشار مطالب و فیلم و عکس این سایت ها بالاست باید در مجوز دادن به آنها شرایط و قوانین سخت گیرانه تری اعمال گردد و علاوه بر این باید نظارت بیشتری بر روی آن ها صورت بگیرد که متاسفانه هیچ نظارتی نیست!!!

از آنجا که این قبیل سایت ها پهنای باند زیادی مصرف می کنند، شبکه دلالی پهنای باند داخلی کشور نیز با مدیریت برخی عناصر خائن در وزارت ارتباطات، به دنبال تقویت آن ها هستند. به این صورت که هرچه تعداد و حجم فیلم و عکس در سایت بیشتر باشد، پهنای باند بیشتری مصرف می کنند و در نتیجه سود بیشتری به همراه خواهند داشت. این مسئله، یکی از دلایلی است که مدیران این سایت ها بر محتوای این تصاویر و ویدئوها که بعضا ضدامنیتی، ضددینی و ضداخلاقی هستند نظارتی ندارند و به فکر درآمد بیشتر هستند. سایت های اشتراک گذاری فیلم و عکس برای جذب کاربران بیشتر، هیچ محدودیت محتوایی برای کاربران اعمال نکرده و محیط را کاملا آزادانه جلوه می دهند. به علاوه با کمک ابزارهای تسهیل کننده ای از جمله رابط کاربری جذاب و پرسرعت، شرایطی را بوجود می آورند که مخاطبین و کاربران ترغیب به تشکیل گروه می شوند. بدین ترتیب فعالیت های کاربران خود را افزایش می دهند و رتبه ی سایت خود را بخاطر دانلود و آپلود بیشتر بالا می برند!! اینگونه است که مدیران این سایتها فقط به سودهای کلان می اندیشند، بدون آنکه متوجه اشاعه فحشا و به فساد افتادن مردم خصوصا جوانان شوند.

 متاسفانه دولت و دستگاه های مربوطه از جمله وزارت ارشاد، وزارت اطلاعات، پلیس فتا و....هر کدام بنا به دلایلی شرایطی را فراهم آوردند که محتوای مجرمانه ی این سایت ها، ضمن اشتراک گذاری و به چشم آمدن، تاثیرگذاری بسیاری هم داشته باشند؛ که اگر این کار دانسته و عالمانه باشد، خیانت بزرگی کرده اند. در این سایتها عکس ها و تصاویر مستهجن و تصاویر مربوط به گروهک های تروریستی به اشتراک گذاشته می شود که فرهنگ و اعتقادات جوانان را هدف قرار داده است و متاسفانه با وجود گزارش دادن در مورد این تصاویر ضد اعتقادی، برخوردی از سوی مدیران این سایت ها صورت نمی گیرد. اینجاست که افرادی که  به دلیل سود و منفعت خود، راضی به اشاعه فحشا می شوند، مصداق روایت امام رضا(ع) قرار می گیرند که می فرمایند: «المذیع بالسیئة مخذول و المستتر بالسیئة مغفور له»، «آن کس که گناه را نشر دهد مخذول و مطرود است و آن کس که گناه را پنهان مى‏دارد مشمول آمرزش الهى است».

 متاسفانه برخی از این سایت ها با برقراری ارتباط و یا فعالیت زیر نظر برخی وزارت خانه ها، محیطی امن برای خود بوجود آورده اند و در سایه ی سوءاستفاده از نام نهادهایی خاص، به انجام فعالیت های خلاف عفت عمومی و بعضا ضد امنیت ملی مشغولند. یکی دیگر از فعالیت های نادرست اینگونه سایت های اشتراک گذاری فیلم و عکس این است که از تصاویر و فیلم های شخصی افراد سوءاستفاده می کنند ولی متاسفانه به علت آنکه پشت شان به وزارت خانه هایی(!!) گرم است، هیچ برخوردی با آنها صورت نمی گیرد! از جمله این سایتها می توان به سایت آپارات، لنزور، ویسگون، تی وی پلاس، فیلم و عکس و.... اشاره کرد. گوشه ای دیگر از اشاعه ی فحشای این سایت ها رواج ویدئوهایی از خوانندگان هتاک و ضد انقلاب و یا کلیپ های زنان بی حجاب است. همانطور که در آیه 19 سوره نور می فرماید: "آنان که به اشاعه فحشا می پردازند عذاب دردناکى در دنیا دارند و اما عذاب دردناک آخرت دورى از رحمت خدا و خشم و غضب الهى و آتش دوزخ مى ‏باشد." و می فرماید: "خداوند از عواقب شوم و آثار مرگبار اشاعه فحشاء در دنیا و آخرت به خوبى آگاه است، ولى شما از ابعاد مختلف این مساله آگاه نیستید". با توجه به این همه مذمت و هشدار در مورد اشاعه فحشا در آیات و روایات، دستگاه های مربوطه از جمله وزارت ارشاد، وزارت اطلاعات، پلیس فتا، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه ای و.... هر کدام می بایست در مقابل اشاعه این همه جرم و بی قانونی و فساد از طریق این سایت ها، عکس العمل نشان داده و به موقع از این فعالیت های خلاف عفت جلوگیری کنند و اجازه ندهند که مدیران این سایت ها، فرهنگ و اعتقادات جوانان این مرز و بوم را فدای سودهای کلان مادی خود نمایند.

گویا باز بعد از سالیان، بصیرت عمارگونه سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی، مرهم زخم های بی بصیرتی عده ای مسئولین فرهنگی کشورمان است؛ در هنگامه ای که این سید بزرگوار، فرصت انتخاب عبارات مناسب برای بیان اندیشه‌هایش نمی‌یافت و قامت بلند افکارش، از کوتاهی الفاظ بیرون می‌زد، یکی از دغدغه هایش این بود که چرا بسیاری از مسئولین فرهنگی، تقصیر و کوتاهی خود را پشت تهاجم تکنولوژی پنهان می‌کنند و گناه تنبلی خودشان را با تولید محصولات فرهنگی مناسب جبران نمی‌نمایند.




  • سرباز گمنام

وبلاگ مطالبه گر در یادداشتی بیان داشت:


با نگاهی گذرا به محتوای برخی از سایتهای اشتراک گذاری فیلم و عکس ایرانی از جمله آپارات، تی وی پلاس ،فیلم و عکس ، لنزور و ویسگون ، به راحتی به عدم نظارت دستگاههای ذی ربط  پی خواهیم برد .‌

اگر چه ممکن است در برخی قوانین تصویب شده در جمهوری اسلامی ایران نواقصی وجود داشته باشد ولی به برکت برقراری این نظام ، جامعه از قوانین مطابق با دستورات اسلامی بی بهره نیست.

پیدایش معضلات فرهنگی و رشد فرهنگ ابتذال در بین اقشار مردم ،به دلیل نبود و نقص قوانین اسلامی و فرهنگی نیست ، بلکه ناشی از نقص و بی توجهی مسئولانیست که در انجام مسئولیت ، تعهدات خود را به فراموشی سپرده اند .

نقص از عدم صلاحیت افرادیست که در پست های اجرایی قرار گرفته و از بی تدبیری و بی کفایتی و یا تعمدا  ، برای کسب منافع مادی بیشتر خود را به تغافل زده اند .

نقص از دنیا طلبانیست که چشمانشان را بر قوانین بسته اند تا با ذبح دین و فرهنگ به منافع مادی بیشتری دست یابند .

سؤال اینجاست که این منافع مادی  به چه میزانیست و چگونه بدست آمده ؟

 چرا سایتهای اشتراک گذاری فیلم و عکس ، در کشور اسلامی ایران بدون مانع و تا این اندازه آزادانه عرصه تاخت و تاز برخی تصاویر و فیلمهای دور از شئونات شده اند ؟!

 پاسخ این است که این سایتها از راههای متعدد ، سودهای مالی فراوان کسب می کنند .

از روابط پشت پرده با شرکتهای ارائه دهنده  خدمات اینترنتی ( isp ) که دارای مجوز از وزارت ارتباطات هستند ، گرفته تا دلالی پهنای باند که در معاملات پنهانی با  مخابرات صورت می گیرد ، همچنین فروش VPN و  تبلیغات و تولید ترافیک ، که همه و همه راههای کسب در آمدهای هنگفت این سایت ها محسوب می شوند .

اینگونه سایت ها در اغلب موارد به منظور جلب مخاطب و بازدید کننده بیشتر ، فضا را آزادانه جلوه داده تا میزان آپلود و شیر ، لود و دانلود بالاتری داشته باشند و با بدست آوردن مخاطبین بیشتر ، کاربران  فعال را افزایش داده تا بدین وسیله رتبه سایت خود را ارتقا دهند و در نتیجه سود مالی بیشتری را به دست اورند .

 

با توجه به عدم نظارت سایت های اشتراک گذاری عکس و فیلم و بدنبال اطلاع از در آمدهای مالی این سایت ها سوال دیگری مطرح می شود :

چه ارتباطی بین این سایت ها و مقامات مسئولی که وظیفه نظارت بر آنها را به عهده دارند وجود دارد که باعث شده از تخلفات اینترنتی به راحتی عبور کرده و آن را  نادیده انگارند ؟!

کدام  دستگاههای اجرایی ، مسئول رسیدگی به تخلفات اینترنتی بوده و باید پاسخگوی این بی قانونی باشند ؟!

دستگاهها و ارگانهای مربوط به تخلفات رایانه ای :

۱_کارگروه تعیین  مصادیق مجرمانه

 ۲_ پلیس فتا

«کارگروه تعیین  مصادیق مجرمانه اینترنتی »

پس از اینکه قانون جرائم رایانه ای در سال ۱۳۸۸ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و به تایید شورای نگهبان رسید ، کار گروه مصادیق مجرمانه بنیانگذاری شد .این کارگروه زیر نظر دادستان کل کشور فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس قوانین مصوب ، اعضای آن موظف شدند  هر دوهفته یکبار تشکیل جلسه داده و در خصوص فیلتر شدن سایت و یا وب گاههای مختلف بحث و تبادل نظر داشته باشند .

اعضای این کارگروه عبارتند از:

۱_دادستان کل کشور (رئیس کارگروه)

 وزرا یا نماینده های ،وزارت خانه های :

۲*اطلاعات

۳* فرهنگ و ارشاد اسلامی 

۴* ٔدادگستری 

۵* ارتباطات و فناوری اطلاعات

۶* علوم تحقیقات و فناوری

۷* آموزش و پرورش

۸*فرمانده نیروی انتظامی

۹* یک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی

۱۰*یک نفر از نمایندگان عضو کمیسیون قضائی و حقوقی به انتخاب این کمیسیون به تائید مجلس شورای اسلامی

۱۱*رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

۱۲*رئیس سازمان صدا و سیما

۱۳*نماینده دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

فهرست مصادیق محتوای مجرمانه که در صورت تخلف اینترنتی از سوی کارگروه قابل پیگیری است عبارتند از ::

الف) محتوای علیه عفت و اخلاق عمومی

ب) محتوای علیه مقدسات اسلامی

ج) محتوای علیه امنیت و آسایش عمومی

د) محتوای علیه مقامات و نهادهای دولتی و عمومی

ه) محتوایی که برای ارتکاب جرایم رایانه‌ای و سایر جرایم به‌کار می‌رود.

 

«پلیس فتا »

به موازات کارگروه مصادیق مجرمانه، پلیس فتا نیز که مخفف (فضای تولید و تبادل اطلاعات ) است ، برای فعالیت در چهار حوزه مهم و برخورد با تبهکاران و متخلفان این حوزه ها در سال ۱۳۹۱ تشکیل شد .

پلیس فتا با اهداف مشخصی شروع به کار کرد .

یکی از مهم ترین آنها صیانت از هویّت دینی، ملّی و ارزش‌های انسانی جامعه ، حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های مشروع ،  اسرار و اقتدار ملّی در فضای تولید و تبادل اطّلاعات و........می باشد .

با توجه به اینکه سایت های اشتراک گذاری عکس و فیلم  با هدف پاسخگویی به نیاز کاربران ایرانی در این زمینه تشکیل شده و طبق قانون می بایست در محیطی سالم و ایمن بر پا شوند ، متاسفانه شاهد آن هستیم که این فضا به محیطی نا امن بخصوص برای قشر آسیب پذیر ، یعنی جوانان و نوجوانان تبدیل شده است.

اینک به چند مورد از تخلفات این سایت ها اشاره می کنیم :

انتشار کلیپ های ضد شیعی و اشخاص معلوم الحال وهابی از جمله عبدالحمید ، مفتی گروهک تروریستی توحید و جهاد ویا عبد القادر ، کارشناس شبکه تکفیری سیاسی ، به منظور  تحریک مردم در کشتار شیعیان و توهین های ملازاده به امام خمینی( رحمت الله علیه )توسط مدیر شبکه وهابی ...

تبلیغ و نشر سخن جاسوسان سرویس های اطلاعاتی که علیه مکتب اهل بیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی سخن پراکنی می کنند .

تبلیغ و نشر کلیپ های مبتذلی که به  روابط جنسی اشاره داشته و یا در آن  تبلیغ ادیان و اشخاص فاسد  صورت گرفته است .

تبلیغ و نشر آثار خواننده های هتاک و توهین کننده به اهل بیت و آیات قرآن .

تبلیغ فیلم و تصاویر  مراسم قمه زنی ، از گروههای بظاهر شیعی که در خدمت دستگاههای جاسوسی صهیونیستی می باشند  و به رواج تفکرات انحرافی صادق شیرازی می پردازند.

کلیپ های تبلیغ مسیحیت و بزرگنمایی ادیان ایرانی و آریایی و نازی و معرفی هیتلر ، به عنوان بزرگ مرد تاریخ .....

اینها نمونه هایی از تخلفات اینترنتی در سایت های اشتراک گذاری فیلم و عکس بود که  از طرف دستگاههای اجرایی مورد بی توجهی قرار گرفته و بعضا در صورت شکایت ترتیب اثر داده نشده است  و این در حالیست که برخی از فیلم و کلیپ های تصاویر جنگ تحمیلی و به عنوان مثال کشتار حلبچه به بهانه دلخراش بودن با گزارش افراد معلوم الحال حذف شده اند !.

با شناخت اعضای کارگروه و مطالعه اهداف و قوانین دستگاهای اجرایی و مشاهده تخلفات اینترنتی که از سوی برخی سایت های داخلی صورت میگیرد و بی توجهی مسئولان مربوطه ،  مشخص می شود قانون آنها را موظف به اجرای احکام اسلامی دانسته و اشتراک گذاری فیلم و عکس ، با محتوی خلاف مقدسات و عفت عمومی ، جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد

 

اما با همه این تفاسیر  ، جای بسی تعجب و تاسف است که شاهد اینگونه تخلفات از سوی سایت های داخلی هستیم و تاسف بالاتر از عدم توجه و نظارت مطلوب دستگاههای ذی ربط بر این تخلف هاست.

 

سوال آخر...

سوال آخر از مسئولین مربوطه اینست که اگر شما مجری قانون مصوب در جمهوری اسلامی ایران هستید ، طبق احکام کدام اسلام ،قانون را پیاده کرده اید ؛

"اسلام آمریکایی یا اسلام ناب محمدی (ص)؟!"

              

     

  • سرباز گمنام

نظارت کجاست؟

۰۵
خرداد

وبلاگ مطالبه در یادداشتی بیان داشت:


در دنیای جدید و در فضایی که لایک کردن و لایک گرفتن، تبدیل به ارزش شده است، شاهد آنیم که کاربران، برای اثبات خود و رسیدن به شهرت در فضای مجازی، اقدام به اشتراک تصاویر و ویدئو های _گاها خصوصی_ خود  در شبکه های اجتماعی و سایت ها می نمایند. لنزور، ویسگون، میهن ویدئو، فیلم و عکس، آپارات و تی وی پلاس از جمله مشهور ترین سایت های اشتراک گذاری تصویر و ویدئو هستند. به طور طبیعی، این عکس ها، ویدئو ها و موسیقی های ارسالی کاربران، جزو پر بازدید ترین محتوای موجود در سایت ها هستند.

سایت های اشتراک گذاری موزیک، ویدئو و عکس، به علت داشتن جذابیت های دیداری و شنیداری، نظر مخاطبین بسیاری را به خود جلب می کنند، ضمن آنکه قابلیت انتشار فوق العاده موثری دارند. بنابراین محتوای این سایت ها نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. این مهم، توجه و حساسیت بیشتر نهاد های ناظر بر محتوای سایت ها را می طلبد، به علاوه آنکه می بایست اعطای مجوز به اینگونه سایت ها، سختگیرانه تر و قاطعانه تر باشد.

نکته مهم آنست که اینگونه سایت ها باید دارای محدودیت محتوایی باشند؛ یعنی هر تصویر و یا ویدئو، اجازه انتشار در این سایت ها را پیدا نکند. ولی متاسفانه آنچه شاهدیم، مبین این مطلب است که نظارت بر محتوای این سایت ها اصلا وجود ندارد و یا بسیار ضعیف است.  

سایت های اشتراک گذاری فیلم و عکس، پهنای باند بسیاری مصرف می کنند؛ بنابراین شبکه دلالی پهنای باند که تحت مدیریت برخی عناصر خائن در وزارت ارتباطات اداره می شوند، از پر مخاطب بودن این سایت ها استقبال می نمایند. البته جذب مخاطب، فی نفسه ایرادی ندارد، اما جذب به وسیله ی به اشتراک گذاری محتوای مستهجن، ضد اخلاقی و ضد دینی در برخی از این سایت ها، و عدم کنترل و نظارت نهادهای مربوطه، محل اشکال است.

در پاره ای از اوقات، سایت های اشتراک گذاری فیلم و عکس به منظور کاهش ترافیک زائد در مسیر دیده شدن سایت خود، با برخی شرکت های ارائه دهنده اینترنت و خدمات آن (ISP)، قراردادهای پنهانی می بندند؛ در نتیجه این شرکت ها بر خلاف دستورات نهادهای امنیتی و ناظر بر فعالیت های فضای مجازی، بعضی محدودیت ها در ارائه خدمات را اعمال نمی کنند و بدین ترتیب اجازه دسترسی آزادانه به محتوای مجرمانه این سایت ها را می دهند. سایت های اشتراک گذاری فیلم و عکس، از قِبل این پهنای باند و کاربران فعال خود، درآمد بسیاری کسب می کنند، این مسئله باعث می شود که مخالف هرگونه محدودیت بر محتوای تصاویر و ویدئو ها باشند، تا با ایجاد محیطی کاملا آزاد و بدون فیلتر، کاربران را برای دانلود، آپلود و شِیر و ریشِیر جذب کنند. اینگونه است که نظارت قابل توجه بر محتوایی که غالبا ضد امنیتی، ضد دینی، ضد اخلاقی و هنجار شکنانه است، ندارند. بر عکس این سایت ها با ایجاد جذابیت های ظاهری، ایجاد رابط کاربری پر سرعت، درگیر کردن کاربران به ایجاد گروه و هدایت آن ها در مسیر جذب کاربران بیشتر، و همچنین بالا بردن فعالیت این کاربران، رتبه سایت خود را از نظر آپلود و دانلود افزایش می دهند.

در این شرایط، انتظار میرفت که دولت محترم و نهاد های ناظر برمحتوای سایت ها، اعم از کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اینترنتی، وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد، وزارت ارتباطات و پلیس فتا حساسیت بیشتر و نظارت دقیق تری بر محتوای مجرمانه این سایت های پر مخاطب و تاثیر گذار داشته باشند، ولی متاسفانه، نه تنها تصاویر مستهجن و ویدئوهای ضد مذهبی و ضد امنیتی، به راحتی و بدون هیچ محدودیتی، در این سایت ها منتشر می شوند، بلکه تاثیر گذاری فراوانی نیز بر مخاطبین خود دارند. این تصاویر ضد اخلاقی و ویدئو های نامناسب، فرهنگ، اخلاق و اعتقادات جوانان ما را نشانه رفته است. متاسفانه دشمنان اسلام و مسلمین با نفوذ در اینگونه سایت های اشتراک گذاری فیلم و عکس، مطالب مورد نظر خود را در قالب هایی زیبا و فریبنده، به کاربران ارائه و گاها نظرات و اعتقادات منحط خود را دیکته می کنند. به عنوان مثال گروهک های تروریستی مانند داعش، النصره و... با انتشار کلیپ هایی از فعالیت های خود، ضمن ایجاد جو روانی، تصویری کاملا وارونه را از اسلام به نمایش می گذارند. مشاهده شده است که پس از ارسال گزارش های چنین تخلفاتی، مدیران سایت های اشتراک گذاری فیلم و عکس، بعضا بی تفاوت از کنار این مسائل مهم عبور کرده و این کلیپ های ساخته شده به دست دشمنان اسلام و مسلمین و کاربرانی که این محتوا را به اشتراک گذاشته اند، حذف نکرده اند.

سوء استفاده از تصاویر خصوصی افراد و به دنبال آن ایجاد معضلات اخلاقی برای کاربران از دیگر آسیب های عدم نظارت دقیق بر محتوای سایت های اشتراک گذاری فیلم و عکس است. به علاوه، رعایت نکردن حق کپی رایت برای ویدئو هایی که از نظر قانونی و شرعی، نباید به طور رایگان عرضه شوند، خودً مسئله ای قابل پیگیری و مهم است که متاسفانه از سوی نهاد های ناظر بر محتوای اینگونه سایت ها، مورد تغافل واقع شده است.

 مع الاسف برخی از این سایت ها، با وصل کردن خود به نهاد های امنیتی، حاشیه امنی برای خود و کاربران خاطی فراهم کرده و از این ارتباطات به بدترین شکل ممکن استفاده می نمایند. انتظار می رود که دستگاههای مربوطه، هرکدام در جای خود به این مسائل ورود کنند و مانع از فرصت طلبی برخی مدیران جاهل و یا خائن که مروج بی اخلاقی و بی دینی هستند، شوند. کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اینترنتی، پلیس فتا و دستگاه های دولتی اعم از وزارت ارتباطات، وزارت اطلاعات و وزارت ارشاد می بایست نسبت به وظایف ذاتی خود در برخورد با اینگونه سایت های متخلف که بستر هرج و مرج، بی قانونی و اعمال ضد امنیت ملی را فراهم می آورند، بدون مماشات عمل نمایند و راه را بر سوءاستفاده دشمنان اسلام و مسلمین از این بسترهای داخلی ببندند.

والسلام

  • سرباز گمنام