جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

 

دیدے یھ وقت میخواے یھ حرفے بزنے
هیچڪس حرفتو باور نمیڪنھ
راهے ندارے جز اینڪھ قسم بخورے‼️
میگے: بخدااا به پیغمبر...فلان و بیسار

بھ نظرتون خدا چجورے باید قسم بخوره؟
وقتے ماها حرفشو باور نمیڪنیم؟!!

 

«سوگند بھ روز وقتے نور مےگیرد 
و بھ شب وقتے آرام مےگیرد 
ڪھ من، نھ تو را رها ڪرده‌ام 
و نھ، با تو دشمنے ڪرده‌ام»

 

 

اَللّٰهُمَ عَجْل لوَلِیِّکَ اَلفَرَج

 

  • سرباز گمنام

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بخش اوّل: آیاتی در بیان وضعیت گروه‌های مختلف مردم در قیامت

 

در اینجا به برخی از آیاتی که وضع گناهکاران و کافران و نیز برخی آیاتی که وضع مؤمنان را در قیامت بیان می‌کنند اشاره می‌شود:

یَأَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُواْ رَبَّکُمْ آن زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَیْءٌ عَظِیمٌ؛ اى مردم! از (عذاب) پروردگارتان بترسید، که زلزله رستاخیز امر عظیمى است! (حج:۱)

کافران از همان لحظه مرگ مورد خشم و عذاب خدا قرار می‌گیرند:

وَ لَوْ تَرى‏ إِذْ یَتَوَفَّى الَّذینَ کَفَرُوا الْمَلائِکَةُ یَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَ أَدْبارَهُمْ وَ ذُوقُوا عَذابَ الْحَریق؛ و اگر بنگرى سختى حال کافران را هنگامى که فرشتگان جان آنها را مى‏گیرند و بر روى و پشت آنها مى‏زنند و (مى‏گویند) بچشید طعم عذاب سوزنده را(انفال: ۵۰)

زَعَمَ الَّذینَ کَفَرُوا آن لَنْ یُبْعَثُوا قُلْ بَلى‏ وَ رَبِّی لَتُبْعَثُنَّ ثُمَّ لَتُنَبَّؤُنَّ بِما عَمِلْتُمْ وَ ذلِکَ عَلَى اللَّهِ یَسیر؛ کافران گمان کردند که هرگز (پس از مرگ) برانگیخته نمى‏شوند. بگو: چرا، به خداى من سوگند که البته برانگیخته مى‏شوید و سپس به (نتیجه) اعمال خود آگاهتان گردانند و این کار بر خدا بسیار آسان است. (تغابن:۷)

أُوْلَئکَ الَّذِینَ کَفَرُواْ بِآیَاتِ رَبِّهِمْ وَ لِقَائهِ فَحَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَلَا نُقِیمُ لَهُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَزْنًا؛ آن‌ها کسانى هستند که به آیات پروردگارشان و لقاى او کافر شدند به همین جهت، اعمالشان حبط و نابود شد! از این رو روز قیامت، میزانى براى آن‌ها برپا نخواهیم کرد! (کهف:۱۰۵)

  • سرباز گمنام

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ضرورت و اهمیت اعتقاد به معاد

شناخت هدف نهایی، نقش اساسی را در جهت دادن به فعالیت‌ها و انتخاب اعمال ایفا می‌کند ودر واقع عامل اصلی در تعیین خط مشی زندگی، نوع بینش و شناخت انسان نسبت به حقیقت خود و کمال و سعادتش می‌باشد. کسی که حقیقت خود را تنها مجموعه‌ای از عناصر مادی می‌پندارد و حیات خود را منحصر به چند روزه زندگی دنیا می‌داند و لذت و سعادتی را غیر بهره‌های مربوط به همین زندگی مادی نمی‌شناسد، رفتار‌های خود را به گونه ای تنظیم می‌کند که تنها خواسته‌های تن خود را تامین کند. چنین انسانی تا آنجا که از دستش بر می‌آید در راه ارضا تمایلات نفسانی و مادی خویش می‌تازد وبا هر مانعی که بر سر راهش بیاید می‌جنگد واز هیچگونه ظلم و ستم و جنایت برای رسیدن به خواسته‌های خود کوتاهی نمی‌کند ونتیجه همین می‌شود که می‌بینیم، دنیا یک میدان امتحان برای مستکبران کوچک وبزرگ بوده و هست. هیچ یک از عقاید و ارکان معارف دینی به پای اعتقاد به معاد و ایمان به قیامت نمی‌رسد چنانچه اگر عقیده به معاد نباشد بقیه اعتقادات، نقشی ندارند وحال آنکه اکثریت مردم مسلمان به رستاخیز و زندگی جاوید درآن دنیا و کیفر و پاداش های آن جهان مؤمن نیستند، واین بی ایمانی به جهان آخرت، تاثیر عمیقی در اعمال انسان خواهد داشت به طوری که نمی‌تواند از تعلق و دلبستگی به دنیا و لذت آن جدا شود و از هوس گرائی‌ها صرف نظر کرده و بدون هیچ اضطراب و نگرانی، زهد داشته باشد. انواع شدائد و مشکلات در راه دین و تقوی را تحمل کند. اما باور و ایمان به آخرت، توجه انسان‌ها را معطوف به عالمی می‌سازد که نعمت‌ها و لذات جاودانی آن، جبران کننده تمام سختی جهاد با نفس و ریاضت‌ها و گذشت و ایثار‌ها و شهادت خواهد بود و مایه تسلیت و آرامش قلب می‌گردد وانسان را مطمئن می‌سازد و آنچه را که در این جا به جهت حفظ ایمان خود از لذت‌های زودگذر چشم پوشی کرده تا در آن جهان گرفتار عذاب نباشد، خداوند به بهترین وجه جبران می‌کند.

  • سرباز گمنام

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

معنای معاد

پنجمین اصل از اصول اعتقادات شیعه، معاد است. معاد به معنای «بازگشت در سرای دیگر، بازگشت به سوی اعمال و بازگشت به سوی زندگی جاوید» می‌باشد.

اعتقاد به معاد و حیات بعد از مرگ، یکی از مهمترین و مشکلترین مباحث اعتقادات در همه ادیان آسمانی است. دین مبین اسلام نیز، اهتمام خاصی برای این مسئله قائل است تا حدی که یکی از مهمترین اصول اعتقادات در اسلام، معاد است. همه آفریدگان هستی خود را، از آفریدگار یگانه دریافت می‌دارند و همگی تحت تدبیر حکیمانه او هستند و هیچکدام در هیچ کاری و در هیچ زمان و مکانی، بی‌نیاز از او نیستند و جهان و به خصوص انسان که اشرف مخلوقات است برای هدف و غرضی آفریده شده‌اند که آن تکامل و رسیدن به سعادت جاودانی است. در این درس، پیرامون اثبات وقوع معاد از طریق آیات و روایات، برهان، فطرت و همچنین از طریق عقل (برهان حکمت الهی، عدالت الهی، بقاء روح مجرد) بحث خواهد شد ان شاء الله.

 

اسامی قیامت در قرآن

  • سرباز گمنام

بروشور غدیر

۲۱
مرداد

صفحه داخلی بروشور

دوستانی که مایل به چاپ بروشور هستند برای دریافت سایز اصلی بروشور، روی عکس کلیک کنند.

 

 

 

صفحه پشت بروشور

  • سرباز گمنام

کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه ی اینترنتی، بر اساس ماده ۲۲ جرائم رایانه ای، با هدف نظارت بر فضای مجازی و پالایش سایت های حاوی مطالب مجرمانه، در سال ۸۸ آغاز به کار کرد. این کارگروه به سرپرستی دادستان کل کشور، مسئولیت نظارت بر محتوای فضای سایبری و فیلترینگ محتوای مجرمانه را برعهده دارد. بهره مندی از اینترنتی سالم و امن، به قدری مهم و خطیر است که کارگروه نظارت بر محتوای آن، از ۱۳ نهاد مهم کشوری تشکیل شده است؛ از وزرات اطلاعات، ارتباطات و ارشاد گرفته تا نمایندگان قوه مقننه، قوه قضاییه، صدا و سیما و نیروی انتظامی. ضمن آنکه مسئولیت اجرای فیلترینگ به عهده ی وزارت ارتباطات است.


ده سال پیش اگر کلمه «فیلترشکن» را در اینترنت جستجو می کردیم، صفحه ی مورد نظر حتما فیلتر بود، یعنی مدیریت فضای وب، به شیوه ای سازماندهی شده بود که حتی جستجوی این کلمه غیر قانونی و خلاف عرف، به نظر می رسید. ولی در سال های اخیر، از یک سو شاهد افزایش تعداد سایت ها و وبلاگ های فیلتر شده و از سوی دیگر شاهد فروش آزادانه ی فیلتر شکن و «وی‌پی‌ان» در فضای وب هستیم. اصولا وجود و استفاده از فیلتر شکن، برابر دور زدن قانون است؛ پس چگونه و با چه منطقی، این سایت ها مجوز فعالیت گرفته اند؟

  • سرباز گمنام

چله ترک گناه

۰۱
مرداد

 

بیایید از امروز با هم به استقبال #محرم برویم.

 

آیت الله بهجت میفرمود:

۴۰ روز مانده به محرم #چله_ترک_گناه بگیرید

چشمی که به خاطر حسین گناه نکرده باشد خوب گریه میکند...

 

بیاییم با خود عهد کنیم از امروز تا چهل روز دروغ نگوییم، غیبت نکنیم، به نامحرم نگاه نکنیم، حق مردم را ضایع نکنیم، به پدرو مادر بی حرمتی نکنیم، به دستورات رهبری بی اعتنایی نکنیم و هر گناه دیگری که قبلا انجام میدادیم دیگر انجام ندهیم...

 

۴۰ روز دگر مانده که با ناله بگویند

ای اهل حرم...

میر و علمدار نیامد...

سقای حسین... 

سید و سالار نیامد...

علمدار نیامد...

 

چشم و زبانی که 40 روز گناه نکرده باشد، وقتی برای مولای اشک بریزد و التماس کند🤲🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج شاید دعایش مستجاب شود و شاید دعاهایمان مستجاب شود و محرم امسال سال ظهور گردد. ان شاءالله😭😭

 

دوستان تا میتونید باز نشر کنید این چله برکات زیادی در زندگی شخصی و اجتماعی ما داره...

 و اثار زیبای این چله را در زندگیتون برای ما بفرستید...

از همگی قبول باااشه🌷🍃

  

 

اَللّٰهُمَ عَجْل لوَلِیِّکَ اَلفَرَج

 

  • سرباز گمنام