جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

وبلاگ صلابت در یادداشتی بیان داشت:


به نام خدا

وَلا تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ    و از گامهاى شیطان پیروى نکنید چرا که او دشمن آشکار شماست‏. بقره/168  

چه بسیار امت هایی که در طول تاریخ در اثر غفلت از دشمنان و فقدان آگاهی و بصیرت سیاسی و اجتماعی در شناخت توطئه های بیگانگان و عدم اتخاذ مواضع به موقع و صحیح توسط نخبگان و خواص آن جامعه به سرنوشتی هلاکت بار دچار گردیده اند. امیر مومنان علی (ع) در این باره می فرمایند: مَنْ نَامَ عَنْ عَدُوِّهِ أَنْبَهَتْهُ الْمَکَایِدُ. هر کس در برابر دشمنش به خواب رود (از او غافل بماند) حیله های (غافلگیرانه دشمن) او را از خواب بیدار می کند(غرر الحکم،جلد 5 ص244). در همین رابطه بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند: ما باید در کارهایی که دشمن های ما می‏کنند دقت کنیم و تحلیل کنیم، ببینیم که آنها به چه چیز زیاد اهمیت می‏دهند و انگشت روی چه حیثیتی از حیثیت های مسلمین می‏گذارند و بفهمیم که آنچه که آنها بر آن اصرار دارند همانی است که برای مسلمین و برای بشر بد است. ما از گفتار و کردار آنها باید کشف کنیم که آنها چه می‏خواهند و ما باید چه بکنیم. هر راهی را که آنها انتخاب کرده‏اند، ما باید راه مقابلش را انتخاب کنیم(صحیفه نور، جلد 12 ص 277).                      

شبکه های ضد اجتماعی بستری را فراهم می آورند برای تهدیدات پیچیده و فرهنگ محور دشمن؛ و از آنجایی که این شبکه ها با سرعت بسیاری در حال رشد و توسعه اند تا تمام شئونات زندگی کاربران را تسخیر کنند، غفلت از این موضوع می تواند تاثیرات بسیاری بر امنیت اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و در نهایت امنیت عمومی جامعه داشته باشد. و چه تاسف بار است که بخشی از کاربران این شبکه های ضداجتماعی، مسئولین ارشد کشور باشند که با بازی در پازل استکبار و موجه جلوه دادن این فضا، بستر فساد و انهدام بنیان خانواده، جاسوسی آسان از کاربران و فراخوان اغتشاش و ... را فراهم کرده اند تا فرزندان ایران اسلامی با حمایت مسئولین دولتی و الگو برداری از آنها، مشغول دِروی محصولات نجس صهیونیستی در این شبکه ها باشند!

مسئولین محترم دستگاه های امنیتی! مستحضر هستید که صهیونیست ها "زاکربرگ" را که صاحب فیس بوک است، از "نتانیاهو" نیز صهیونیست تر می دانند؛ زیرا با شناسایی و دزدی اطلاعات کاربران سعی در تزریق سبک زندگی صهیونیستی به ملت های جهان و از جمله مردم ایران دارد و طبق آرشیو گزارش های گاردین، کمپانی فیس بوک ابر پسوردی ایجاد کرده و آن را در اختیار سرویس های جاسوسی- تروریستی قرار داده است تا آن ها بتوانند به صورت مخفیانه به اکانت تمامی کاربران این شبکه ها وارد شوند... و این یعنی نقض حقوق کاربری؛ و شما نه تنها امکان جلوگیری از این سرقت اطلاعاتی را ندارید، بلکه خود مروج استفاده از این جاسوس خانه ها شده اید!

مسئولین محترم وزارت ارشاد! آیا می دانید که در جمهوری اسلامی، صدها فساد خانه و مشروب خانه ی اینترنتی به راه افتاده است که در برابر آن حتی یک مسجد اینترنتی هم وجود ندارد! بسیار تاسف بار است که سیاست دولت الکترونیک ما در دستان اوباما  قرار دارد و ده دستور او در مورد فضای مجازی با جدیت و نکته به نکته اجرا می گردد و چهل دستور مقام معظم رهبری هم چنان بر زمین مانده است!

مسئولین محترم وزارت ارتباطات! حتما مطلع هستید مطالبه خانواده ها این است که فرزندانشان را از این شبکه های ضد اجتماعی نجات بدهند؛ شبکه های ضد اجتماعی که علاوه بر وقت گیر بودن، مروج فساد، بی حیایی، بی غیرتی، بی دینی و... هستند. آیا می دانید حداقل هشت گزارش بین المللی از دانشگاه های چین، روسیه، کره شمالی و ژاپن گرفته تا دانشگاه های فرانسه، آلمان، انگلیس، کانادا و آمریکا در رابطه با تاثیر شبکه های اجتماعی بر کاربران وجود دارد که حاکی از آن است که افرادی که وارد این شبکه ها می شوند دچار آسیب های جدی روانی و احساسی می شوند؟! با این اوصاف، شما چگونه مروج عضویت در این شبکه های ضد اجتماعی شده اید؟!

چه زیبا امام صادق (ع) فرمودند: یُغْفَرُ لِلْجَاهِلِ‌ سَبْعُونَ‌ ذَنْباً قَبْلَ أَنْ یُغْفَرَ لِلْعَالِمِ ذَنْبٌ وَاحِدٌ (اصول کافی،جلد اول ص 37). هفتاد گناه جاهل بخشوده می شود پیش از آنکه یک گناه از عالم بخشوده شود. آری! انسان عالم اگر گناه کند گناهش مضاعف است...

مسئولین محترم قوه قضاییه! حتما آگاه هستید که حتی انگلستان هم هفتاد درصد محتوای اینترنت خود را فیلتر کرده است و این یعنی آنها هم در مورد منافع ملی شان با کسی تعارف ندارند، منافع ملی ایران شهید پرور را به چه چیز می فروشید؟! وقتی می دانید واتس اپ و اینستاگرام وابسته به دولت صهیونیستی آمریکاست اما فقط ده درصد افرادی که در این نجس افزارها فعالیت می کنند، آمریکایی اند و تلگرام در انحصار رئیس کنگره صهیونیست های روسیه و آلمان است و وایبر اسرائیلی است، چگونه با عضویت در این ضد شبکه ها باعث کسب رتبه ی اول جهانی حضور کاربران ایرانی در این جنگ افزارها می شوید؟!

چه دلنشین است سخن مولا علی (ع) که فرمودند: حَسْبُکَ مِنَ الْجَهْلِ أَنْ تُعْجَبَ بِعِلْمِک (مجموعة ورام، ج‌2، ص78). و از نادانى همین بس که به دانش خود ببالى ... آری! هیچ انسان عاقلی اطلاعات اجتماع خود را به غریبه ها نمی سپرد. اکنون از شما می پرسم، در حیاط خلوت شیطان چه می کنید؟! شما که باید الگوی افراد جامعه باشید، بیشتر از آنها به قوانین احترام بگذارید... چگونه است که برخی از شما مسئولین ارشد نظام، هنجارشکنی کرده و در شبکه های صهیونیستی و فیلتر شده عضو می شوید؟!

مسئولین محترم دولت! وقتی می دانید با عضویت هر کاربر در این فحشاخانه های همیشه همراه، 145 دلار به ارزش سهام آنها افزوده می گردد، وقتی پس از افشاگری های ادوارد اسنون درباره جاسوسی های آژانس امنیت ملی آمریکا، می دانید که دستگاه اطلاعاتی این کشور تنها در عرض یک ماه 14 میلیارد بسته اطلاعاتی شامل تمام مکالمات، پسوردها و اطلاعات کاربران را از ایرانیان جاسوسی کرده، چگونه به عنوان الگوی دولتی و مملکتی، باز هم به این جاسوس کده های صهیونیستی اعتماد کرده و عضویت در آنها را می پذیرید؟! چگونه دروغی به نام حریم خصوصی و جریان آزاد اطلاعات را در این ضد شبکه ها باور کرده اید؟! آیا می دانید با عضویت در این شبکه های ضد اجتماعی و تبلیغ آنها چگونه باعث خروج ارز از کشور می شوید؟! چگونه با این همه اشتیاق دست شیطان را می فشارید؟! آیا تا کنون به ارایه رایگان خدمات این ضد شبکه‌ها ی صهیونیستی توجه کرده اید؟! شبکه‌هایی که هم تماس صوتی و تصویری اینترنتی رایگان و هم پیامک مجانی را در اختیار عموم بدون هیچ چشمداشتی قرار می‌دهند. شاید نمی دانید ،این اقدام طعمه‌ای برای جلب مخاطب و ایجاد بستری برای قرار دادن آن‌ها در فضایی عمومی به منظور انتقال اطلاعات است؛ تا صاحبان  صهیونیست این شبکه‌ها نیز با دسته بندی اطلاعات رد و بدل شده، محتوای سازمان یافته گفت‌و‌گو‌ها را برای سیاستگذاری سرویس‌های اطلاعاتی طبقه بندی کرده و به فروش برسانند و  با تکیه بر آن، از ریز‌ترین خاستگاه‌های جمعی آگاه شوند و به شناسایی و سرمایه‌گذاری بر روی افراد و اشخاص مورد هدف بپردازند...چگونه شما مسئولین ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی ،این چنین کودکانه طعمه ی ضد شبکه های صهیونیسم جهانی شده اید؟!

چه زیبا فرمودند مقام معظم رهبری: " مراقب دشمن باشید؛ دشمن را خوب بشناسید؛ مبادا از شناسایی دشمن غفلت کنید. غریبه‌هایی را که در لباس خودی خودشان را در همه جا داخل می‌کنند بشناسید؛ دستهای پنهان را ببینید. هیچ کس به ‌خاطر غفلت ستایش نمی‌شود. هیچ‌کس به‌ خاطر چشمها را بر هم گذاشتن، مدح نمی‌شود (بیانات در دیدار دانشجویان و مردم 1/4/78).

مسئولین محترم و ارشد کابینه یازدهم! انتظارمان از شما این است که نه به بیراهه بروید و نه مبلغ آن باشید. چقدر زیبنده شما بود اگر این فرمایش مقام معظم رهبری را به گوش جان می شنیدید: "در میدان تنظیم شده ی از سوی دشمن بازی نکنید.این را مراقب باشید. چون چه ببرید، چه ببازید، به نفع اوست" (۱۳/۸/87).

و چه دلنشین است فرازی از وصیتنامه شهید احمد ابوالقاسم زاده: "هیچ گاه از یاد نبرید که همه ما در محضر خداوند تبارک و تعالی هستیم و همه حسابرسی خواهیم شد. از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنید، زیرا همه ی شما مسئولید و با رفتن ما مسئولیت شما سنگین تر خواهد شد..."

مسئولین محترم! آیا حاضرید بر روی خون شهیدان پا گذاشته و به بیراهه بروید؟!

والسلام

 



  • سرباز گمنام

وبلاگ صلابت در یادداشتی بیان داشت:

 

 

 

به نام خدا                                                     

وَمَکَرُواْ وَمَکَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ

آنها مکر کردند و خدا هم [در پاسخ آنها] مکر در میان آورد و خدا ماهرترین مکر کنندگان است. آل عمران / 54

بی‌تردید در عصر دانش و فناوری مهم‌ترین ثروت و اندوخته قابل‌تبادل مردم دنیا، اطلاعات آن‌هاست. بر همین پایه استعمارگران که قبلاً فقط به دنبال تسلط بر منابع نفت و انرژی بودند، اکنون به دنبال تسلط بر شریان‌های تولید، تبادل و ذخیره اطلاعات در سطح جوامع، و حتی جزئی تر، به دنبال تسلط بر تک‌ تک افراد جامعه هستند. چرا که با کنترل اطلاعات متعلق به افراد می‌توانند منابع مادی و معنوی افراد را نیز تحت تسلط خود داشته باشند. همزمان با گسترش دانش‌ و فناوری پردازش و فراوری اطلاعات از قبیل فن‌های داده‌کاوی، تحلیل شبکه و غیره، استعمارگران دیروز می کوشند تا در قالبی جدید، سران کشورها را به بهانه "پیشرفت" متقاعد کنند که از تقویت فناوری بومی و شبکه ملی اطلاعات خود صرف‌نظر نموده و آنان را با نسخه‌های وارداتی این فناوری یعنی گسترش نفوذ اینترنت آمریکایی، سرگرم نمایند. بدین وسیله فرایندهای ارتباطاتی ملت‌ها را در چارچوب منافع خود کنترل کرده و مانع پیشرفت سریع و مستقل آن‌ها شوند.

حال این سوال مطرح می شود که چگونه ممکن است وزارت ارتباطات هم اختیار قانون‌گذاری، هم در بسیاری از حوزه‌ها انحصار در اجرا و هم وظیفه نظارت بر حسن انجام مأموریت‌های خویش(!) را دارا باشد؟ در صورتی که این وزارت خانه تنها مجری بخشی از قانون است و نباید و نمی تواند که وظایف تمام قوا را راسا انجام دهد! چرا چنین وزارت خانه ای در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در باب فضای مجازی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، در سکون به سر می برد؟! آن هم در شرایطی که این وزارتخانه، مانند مجلس قانون می‌گذارد، خلاف اصل ۴۴ در دولت انحصار اجرا دارد و در جایگاه قوه‌ قضاییه اختیار نظارت و حتی صدور حکم را نیز برای خویش قائل شده! چرا زمانی که انتظار می رفت وزیر محترم پس از دریافت کارت زرد، متوجه ضرر و زیان های افزایش پهنای باند بدون ارائه ی پیوست های فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی بشود، وزیر محترم اعلام کرد که "افزایش پهنای باند اینترنت، ادامه می یابد..."؟!

آری! به قول رییس‌جمهور محترم، وقتی همه این اختیارات یکجا جمع شود، فساد می‌شود!

متاسفانه با توجه به اینکه سیاست‌های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، ولی وزارت ارتباطات با جسارت تمام دقیقاً عکس آن را عمل کرده و نه تنها شبکه ملی اطلاعات آماده نشده بلکه برنامه ای نیز برای توسعه آن وجود ندارد! در عوض دولت تمام هم و غم خود را به افزایش پهنای باند اختصاص داده و به جای اجرای 40 دستور مقام معظم رهبری، به طور اعجاب انگیزی مجری 10 دستور اوباما در مورد آزادی دسترسی به سرویس های جاسوسی-تروریستی شده است که این خود نشان دهنده وجود دست های پشت پرده و خائن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است! امروز متاسفانه افزایش پهنای باند بدون ارائه‌ی پیوست های فرهنگی، قانونی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی تنها باعث شده نجاست این پهنای باند آمریکایی، افراد بیشتری را آلوده کند! امروز متاسفانه بهره‌مندی از اینترنتی پر سرعت، امن، ارزان و همیشه در دسترس، که از حقوق مسلّم هر کاربر ایرانی است، اهمیتی ندارد، اما پهنای باند و اینترنت آمریکایی موجود که هیچ کدام از این چهار مؤلفه را ندارد در اولویت قرار گرفته و بدین ترتیب حقوق شهروندی و امنیت ملی، بازیچه‌ی دست دشمنان صهیونیستی شده است! امروز این سوال مطرح است که چرا دولت محترم پهنای باند را به اپراتورهای مختلف فروخته و آنها نیز آن را به چند برابر قیمتی که از دولت خریده اند مجددا به مردم می فروشند و لذا دولت به جای متنوع کردن سرویس ها تنها دلالی می کند؟! در حالی که پر واضح است راهکار این مساله راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است. امروز مردم حق دارند در فضای مجازی حضور پیدا کنند که باطل نباشد و تنها فضای سالمی که تحت عنوان شبکه ملی اطلاعات شناخته می شود، می تواند به عنوان محیطی امن و ایمن معرفی شود...

دولت محترم چرا وقتی یکی از مراجع معظم، هشدار می دهد که به جای افزایش پهنای باند و شتاب برای دستیابی به نسل های بعدی اینترنت پرسرعت، فضای فرهنگی را در جهت استفاده بهتر از ظرفیت ها، به جای اشتراک گذاری محتواهای غیر اخلاقی آماده کنیم، افراد روشن فکر نما معترض می شوند که دین مخالف رشد و توسعه رسانه‌ای است؟ و این اقدام به جای مرجع عالیقدر را هم رتبه ی تندروی های طالبانی و داعشی می کنند؟

مسئولین محترم آیا واقعا به خواب رفته اید یا خود را به خواب زده‌اید که این چنین مسئله را گم کرده و در تاریکی به دنبال روشنایی می گردید؟

وزیر محترم ارتباطات! آیا در مورد توسعه پهنای باند پیش از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات که از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد واکنش تند خود را به یاد می آورید که: "این حرف درستی نیست. مگر امکان دارد که کار کشور را تعطیل کنیم تا شبکه ملی اطلاعات اجرا شود؛ شبکه ملی به این معنا است که شبکه فعلی ICT کشور به طور مداوم باید توسعه یابد و خدمات متعددی بر بستر آن ارائه شود!" وزیر محترم آیا راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در حیطه کارهای کشور نیست؟؟! از شما انتظار می رفت که پس از دریافت کارت زرد، متوجه ضرر و زیان های افزایش پهنای باند بدون ارائه ی پیوست های فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی بشوید اما برخلاف انتظارات، اعلام کردید که "افزایش پهنای باند اینترنت، ادامه می یابد!"

مسئولین محترم دولت! نیاز به یک شبکه پیشرفته در فضای ‌مجازی که بر پایه مزیت‌های ملی رشد و شکوفایی ظرفیت‌های علمی و اقتصادی کشور بوده و در نتیجه موجبات پیشرفت فرهنگی را به ارمغان بیاورد، در قالب تکلیف ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه و نیز اسناد بالادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی در خصوص مأموریت شورای عالی فضای‌مجازی کشور نهادینه ‌شده و با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکیدات مراجع تقلید، متخصصان و دلسوزان کشور به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است... این مطالبه عمومی شما را مکلف می‌کند که پهنای باند در دسترس مردم را در قالب طرح پیشرفته «شبکه ملی اطلاعات» و اخذ مجوزهای مربوطه از «شورای عالی فضای ‌مجازی» و رعایت مصالح ملی و پس از تصویب «پیوست فرهنگی» مربوطه که متضمن رعایت مصالح جامعه ارزشی و انقلابی کشور باشد، افزایش دهید تا بتوان از فرصت‌ های فضای ‌مجازی به مطلوب‌ترین شکل بهره برد و پیشرفت علمی و اقتصادی را رشدی شتابان بخشید.

تا شاید کلام مولا علی(علیه السلام) شامل حالتان نشود که در خطبه34 نهج البلاغه مى فرماید: "به خدا سوگند! کسى که دشمن را بر خویش مسلّط کند تا گوشتش را بخورد و استخوانش را بشکند و پوستش را بشکافد، عجز و ناتوانیش بسیار بزرگ و آنچه در درون سینه دارد [یعنى قلب و اراده و تصمیمش] بسیار ضعیف و کوچک است."     والسلام

 

  • سرباز گمنام

وبلاگ جهاد مجازی در یادداشتی بیان داشت:


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم

سوره مبارکه اعراف آیه 86

وَلاَ تَقْعُدُواْ بِکُلِّ صِرَاطٍ تُوعِدُونَ وَتَصُدُّونَ عَن سَبِیلِ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِهِ وَتَبْغُونَهَا عِوَجًا وَاذْکُرُواْ إِذْ کُنتُمْ قَلِیلًا فَکَثَّرَکُمْ وَانظُرُواْ کَیْفَ کَانَ عَاقِبَةُ الْمُفْسِدِینَ

و بر سر هر راهى منشینید تا مؤمنان را تهدید کنید و (آنان را) از راه خدا، که کج جلوه مى دهید بازدارید و یاد کنید زمانى را که اندک بودید، پس خداوند شما را بسیار گرداند و بنگرید که عاقبت مفسدان چگونه بود!

خرید اینترنتی مقوله ای است که در چند سال اخیر به صورت تدریجی جای خود را در میان کاربران حرفه ای اینترنت در کشور باز کرده و در واقع جزئی از زندگی روزمره عموم جامعه را تشکیل داده است. اما همیشه افراد با دو مشکل در این زمینه روبرو بوده اند: 1- سرعت پایین اینترنت و قطع شدن مکرر آن 2- بحث امنیت و نگرانی افراد از اینکه مبادا اطلاعات مربوط به کارت بانکی آن ها توسط یک درگاه نامطمئن پرداخت الکترونیکی فاش گردد. اما با این وجود افراد زیادی به دلیل صرفه جویی در وقت برای خرید مایحتاج خود، کالای مورد نیاز را از این فروشگاه های اینترنتی تهیه می کنند. به دلیل این استقبال گسترده، مسئولین کشور سعی در به رسمیت بخشیدن فروشگاه های خرید اینترنتی و برقراری امنیت بیشتر در فضای کسب و کار الکترونیک کشور نموده و در همین راستا ساز و کارهای قانونی را تدارک دیده اند؛ به این صورت که هر کدام از این فروشگاهها ملزم به اخذ تائیدیه ای از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کشور که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است می باشند.

با اوج گرفتن فرهنگ خرید اینترنتی و افزایش استفاده از این سرویس، مشکلات فرهنگی بسیاری در این قبیل معاملات رخ داده است. به گونه ای که برخی از این سایت ها با سوء استفاده از بستر اینترنت و با حمایت پنهان و غیر مستقیم دولت های غربی، توانسته اند جوانان بسیاری را با شیوه های جذاب و فریبنده به دام خود گرفتار کرده و آسیب جدی به بنیان خانواده وارد کنند. از جمله فروشگاه هایی که می توان به آن اشاره کرد مراکز فروش اینترنتی البسه زنان می باشد.

مایه تأسف است که کشورهایی که آوازه بی بند و باری آنان گوش فلک را پر کرده، امروزه برای نوع پوشش بانوان خود حد و مرز تعیین می کنند. اما در کشور ما، جایی که قانون آن بر پایه ی احکام مترقی اسلامی است، در قالب این فروشگاههای اینترنتی و برای رسیدن به سود مادی بیشتر به ترویج پوشیدن لباس های زننده و استفاده از جذابیت های کاذب ظاهری می پردازند. امروزه وقتی به دنبال یک نرم افزار صفحات سایت های دانلود را مرور می کنیم مدام چشم هایمان به تبلیغات محرکی می افتد که بیش از تبلیغ محصول به دنبال تبلیغ پوشش زننده و معارض با هنجارهای اسلامی هستند. نوع پوشش زنان در تبلیغات این فروشگاه های اینترنتی، نتیجه ای جز ترویج مد های غربی که تحریک پذیری جنسی و عادی سازی برهنگی را به دنبال دارد، نخواهد داشت. مایه تاسف است که مسئولان در نهادهای نظارتی، چشمان خود را بر این اشاعه فحشاء در قالب فروشگاه اینترنتی بسته اند و هیچ اقدام موثری در راستای کنترل و نظارت بر محتوای مجرمانه اینگونه سایت ها ندارند. جذابیت بیش از پیش پوشش ها و تنوع آن باعث می شود، بانوانی که مجذوب این تبلیغات می شوند از این پوشش غربی و ضد اسلامی الگو بگیرند. هنگامی که به این تبلیغات در وب سایت های ایرانی نگاه می کنیم متوجه می شویم ژست زنان و زاویه عکاسی به گونه ای است که با اثرگذاری بر ذهن مخاطب او را به سمت انحرافات جنسی و فساد اخلاقی سوق می دهد و با عادی سازی این نوع پوشش، هنجارهای اخلاقی و اعتقادی به تدریج زیر پا گذاشته می شود. به راستی چگونه می توان سکوت و تغافل نهاد های نظارتی مانند پلیس فتا، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اینترنتی، وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات و... نسبت به این مسائل خلاف عفت و غیر اخلاقی را توجیه نمود؟

به نظر می رسد هم اکنون فضای مجازی، بیش از آنکه در خدمت انسان باشد، به تسخیر شیطان درآمده و دیری نخواهد پایید که با کم کاری مسئولان و عدم نظارت دقیق بر محتوا و نوع تبلیغات این سایت ها، عاقبت کار به جایی برسد که در نقد اینترنت نجس آمریکایی و این سایت های خرید و فروش اینترنتی هم نتوان کلامی نوشت.

بر طبق قانون یکی از ماموریت های اصلی دفتر تبلیغات واطلاع رسانی فرهنگ و ارشاد اسلامی، نظارت بر آگهی های تبلیغاتی و انطباق آن با موازین شرعی و قانونی کشوراست؛ ولی در کمال تاسف شاهد بی تفاوتی و بی غیرتی مسئولان فرهنگی در قبال این هنجارشکنی ها هستیم.

در حالی که امام خامنه ای با هوشیاری و بصیرت مثال زدنی خود از همان سال های ابتدایی پس از دفاع مقدس، از توطئه و شبیخون فرهنگی دشمن خبر داده بودند جای بسی تعجب است که سیاست گذاران فرهنگی و دستگاه های نظارتی از جمله پلیس فتا در مقابل این حجم وسیع تهاجم فرهنگی خاموش نشسته اند. امیدواریم که نهادهای مسئول از این خواب غفلت بیدار شده و سریعا اقدامات لازم را در جهت جلوگیری از ترویج فرهنگ منحط غربی و به انحراف کشیده شدن جوانان این مرز و بوم انجام دهند.

الحمدالله رب العالمین

 


  • سرباز گمنام

وبلاگ صهبای حق در یادداشتی بیان داشت:


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ وَمَن یَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ فَإِنَّهُ یَأْمُرُ بِالْفَحْشَاء وَالْمُنکَرِ؛

اى مؤمنان! از گام هاى شیطان پیروى نکنید؛ و هر که از گام هاى شیطان پیروى کند (هلاک می شود) زیرا شیطان به کار بسیار زشت و عمل ناپسند فرمان می دهد.

امروزه با توجه به رشد فکری و آگاهی عمومی ملت های جهان، نفوذ و سلطه و به دست آوردن مستعمرات از راه لشکر کشی های نظامی به آسانی امکان پذیر نیست و در صورت اجرا هزینه های زیادی را بر مهاجمان تحمیل می کند؛ به همین سبب بیش از یک قرن است که استعمارگران روش نفوذ در کشورها را تغییر داده اند و از طریق سیاست های فرهنگی تلاش می کنند به اهداف شوم خود برسند. زیرا فهمیده اند که بهترین راه نفوذ در سایر کشورها، نفوذ در فرهنگ آنان و استحاله درونی است. آنان می خواهند ارزش های مورد پسند خود را ارزش های مترقی جلوه دهند تا بتوانند آن را جایگزین معیارهای بومی و ملی ملت ها سازند که در فرهنگ ملت ها از این اقدامات به هجوم فرهنگی تعبیر می شود. امام خامنه ای از همان اولین سالهای بعد از پایان دفاع مقدس، دست دشمنان را خوانده و خبر از تهاجم و شبیخون فرهنگی آنان دادند. چنانچه در یکی از سخنرانی ها می فرمایند: "دشمن از راه اشاعه فرهنگ غلط - فرهنگ فساد و فحشاء- سعی می کند جوان های ما را از ما بگیرد. کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی می کند یک تهاجم فرهنگی، بلکه باید گفت یک شبیخون فرهنگی و یک قتل عام و غارت فرهنگی است."

از جمله گام های شیطانی که برخی مسئولین  برداشته اند -وان شاءالله که عامدانه نباشد- چشم پوشی از اوامر و هشدارهای جدی امام خامنه ای در باب فرهنگ بوده است. هر چند در گذشته هم مقوله ای به نام تهاجم فرهنگی وجود داشته و شاهد شبیخون فرهنگی دشمنان اسلام و مسلمین به مسلمانان بوده ایم، اما امروزه این امر با گسترش فناوری ارتباطات و پدید آمدن فضای مجازی، شدت، سرعت و پیچیدگی بیشتری پیدا کرده است و این نگرانی ها خود را به صورت ناتوی فرهنگی در کلام گهربار سکان دار کشتی انقلاب، نشان می دهد؛ ناتوی فرهنگی یا همان تهدید نرم که در این نوع تهدید، دشمن با به کارگیری ابزار فرهنگی به دنبال سلطه فرهنگی و در نهایت سلطه سیاسی می باشد.

به تعبیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی ناتوی فرهنگی "مجموعه زنجیره ای به هم پیوسته رسانه های گوناگون و اینترنت، ماهواره ها، تلویزیون و رادیو ... می باشد که در جهت مشخص حرکت می کنند تا سررشته تحولات جوامع را بر عهده بگیرند... اینها صهیونسیت ها و سرمایه دارهایند و عمدتاً هم در آمریکا و اروپایند."

مسلما در کشوری چون ایران که اساس و بنیان اعتقادیشان مکتبی چون اسلام است، پیاده کردن بسیاری از افکار شوم دولت های نجس صهیونیستی به سادگی سایر کشورهای تحت سلطه آن ها نیست و همین عاملی شده تا گام به گام و با ظاهری تزئین شده و عامه پسند، وارد میدان استحاله فرهنگی جامعه ی ما شوند. در راستای این اهداف شوم، دشمنان اسلام و مسلمین با وارد کردن مقوله مد و مدپرستی، جوانان این مرز و بوم را به سوی ظاهر بینی سوق داده اند...

 بی شک این حمایت درونی برخی از سیاستمداران داخلی بوده است که میدان را برای عرض اندام این دولت های نجس صهیونیستی باز گذاشته است. اینترنت و فضای مجازی، امکان تاختن این دولت های منحوس و ضد بشری را سرعت بخشیده که فضای آکنده از بی بند و باری اخلاقی حاکم بر اینترنت ایران گواه این مسأله می باشد. به عنوان نمونه ای از این فضای مسموم حاکم می توان به فروشگاه های البسه زنان اشاره کرد که آشکارا دارای محتوایی منافی عفت و حیای عمومی حاکم بر جامعه مسلمین است. این فروشگاه ها که تضاد حقیقی با تربیت اسلامی دارد، بدون توجه به سلامت جامعه و حفظ ارزش های انسانی در جلوگیری از مفاسد، چشم کاربران را به بهانه فروش پوشاک، به تصاویر خلاف عفت و غیر اخلاقی عادت می دهند و جوان یا نوجوان را دچار بحران جنسی می کنند. تصاویر و محتوای ارائه شده در این فروشگاههای اینترنتی چنان است که منجر به بلوغ زودرس در نوجوانان شده و آشفتگی روحی و انحرافات جنسی را به دنبال خواهد داشت. نوع رنگ مورد استفاده در تبلیغ این نوع پوشاک به گونه ای است که بیدار کننده قوه ی شهوانی می باشد؛ نمای ایستادن افرادی که به عنوان مانکن، به پوشیدن این البسه و تبلیغ در این فروشگاه ها مبادرت می کنند، و حتی چهره آنان، موجب قبح شکنی و انحراف قلب و نگاه کاربران می گردد. مسئله بسیار تاسف آور آن است که این سایت ها، به صورت قانونی و در پوششِ نشان دادن مد و لباس، به اشاعه فحشا مشغولند... به راستی مسئولان را چه شده که در قبال به انحراف کشیدن روح و قلب جوانان این مرز و بوم، سکوت کرده اند؟... چرا دستگاه های نظارتی، مانع از فعالیت این سایت ها، که عملا به نابودی اعتقادات کاربران مشغولند، نمی شوند؟

جوان و نوجوانی که روحش در بحران جنسی سرگردان شود، مسلما مسیر انحراف یک جامعه را میسر کرده و نمی تواند در آینده در تأمین نیازهای جامعه خود بکوشد. در این سیل به راه افتاده امکان غرق شدن خود و اطرافیان وی بسیار زیاد است و این همان استحاله فرهنگی است که هدف و غایت دولت های نجس صهیونیستی برای سلطه بر جامعه ی شیعی ایران است. این توطئه حاکم بر فضای مجازی با دقت و احساس مسئولیت دستگاههای نظارتی قابل کنترل است، ولی گویا این خواب گران برای عده ای بسیار شیرین است!!!

إِنَّ الَّذِینَ یحُبُّونَ أَن تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فىِ الَّذِینَ ءَامَنُواْ لهَمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فىِ الدُّنْیَا وَ الاَخِرَةِ  وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ(19)

آنان را که دوست دارند در میان اهل ایمان کار منکری اشاعه و شهرت یابد، در دنیا و آخرت عذابی دردناک خواهد بود و خدا فتنه گری و دروغشان را می داند..

این آیه هشداری صریح برای کسانی است که همچون کبک، سر خود را در برف فرو برده و در این توهم به سر می برند که کسی متوجه خیانت آشکارشان نمی گردد. از دستگاه های ناظر مانند کارگروه مصادیق مجرمانه اینترنتی، پلیس فتا، وزارت اطلاعات و وزارت ارتباطات، انتظار می رود که بر محتوای مجرمانه اینگونه سایت ها، نظارت بیشتری نمایند و مانع از فعالیت دشمنان اسلام و مسلمین در قالب سایت های فروش پوشاک شوند.

هنوز دیری از داغ تازه شده مادران، در حسرت قد رعنای فرزندانشان نگذشته است؛ 175شهید غواصی  که تمام آمالشان را برای خط شکنی در عملیات کربلای 4، به امید لبخند و رضایت ولایت ذبح کردند و بعد از 29 سال آمدند تا با دستان بسته ی خود بیعت با ولایت را تجدید کنند. عده ای رفتند تا بماند حیا و ارزش ها...

والسلام علی عبادالله الصالحین

 


  • سرباز گمنام

وبلاگ یاران منتظر در یادداشتی بیان داشت:


رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) همواره بر لزوم مقابله با مستکبران جهانخوار تاکید داشته و می فرمایند: "از جمله چیزهایی که برای قیام مسلمانان و مستضعفان جهان علیه چپاولگران جهانی و مستکبران جهانخوار لازم به تذکر است آن است که نوعا قدرتهای ستمگر از راه ارعاب و تهدید یا به وسیله بوق های تبلیغاتی خودشان و یا به وسیله اعمال مزدور بومی خائن شان مقاصد شوم خود را اجرا می کنند، در صورتی که ملت ها با هشیاری و وحدت در مقابلشان بایستند موفق به اجرای آن نخواهند شد و زنده ترین شاهد در کشورهای منطقه، ایران است."

در قرآن کریم، خداوند همواره به مخلوقات خود دستور می دهد تا در برابر دشمنان استراتژی خاصی داشته باشند و همچنین روش هایی که توسط دشمنان علیه اسلام و مسلمین استفاده می شود را گوشزد می کند که به اختصار به آنها می پردازیم:

الف. ایجاد تردید و حیرانی: تردید و ایجاد سرگشتگی برای انسان از جمله ابزارهای مهم دشمنان است که از این طریق زمینه پذیرش انحرافات برای انسان فراهم می‌شود. تردید در مؤمنان عمدتاً با وسوسه شروع می‌شود. وسوسه می‌تواند مؤمنان را نسبت به باورهای خود سست نموده و راه را برای تردید و حیران شدن فراهم نماید و کسی که این چنین مردد و حیران شود، نمی‌تواند مطیع اوامر الهی باشد. بنابراین، از حق منحرف خواهد شد.

ب. ایجاد اختلاف بین مؤمنان: اختلاف و تفرقه افکنی نیز از دیگر ابزارهای دشمنان است. این ابزار کارآمد، باعث شکستن صفوف مستحکم مؤمنان شده و دشمنان نیز از آن برای انحراف مؤمنین استفاده می‌کنند. خداوند درباره تفرقه افکنی کفار می‌فرماید: «إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلا فِی الْأَرْضِ وَ جَعَلَ أَهْلَها شِیَعا»؛ فرعون در زمین برترى‌‏جویى کرد و اهل آن‌ را به گروه‏‌هاى مختلفى تقسیم نمود.

ج. جنگ روانی: از دیگر شیوهای کلی دشمنان جنگ روانی است. در قرآن موارد مختلفی را می‌توان یافت که دشمنان با هدف ضربه زدن به جامعه اسلامی از آن استفاده می‌کنند. مواردی از قبیل تحقیر مؤمنان و بزرگ‌نمایی مخالفان، توجیه، شایعه پراکنی، تضعیف باورهای دینی، اظهارات دروغین و یا ریاکارانه، وعده‌های دروغین، فریب و... از جمله آنها می‌باشد. هدف دشمنان از چنین رفتارهایی القای یأس و ناامیدی در مردم و روی برگرداندن از اولیاء الله و دستورات الهی است. به عنوان مثال می‌توان به شگرد فریب اشاره کرد که معمولاً با کذب و دروغ همراه است.

با توجه به روشنگری های قرآن و مقایسه ی آنها با امروز در می یابیم که دشمن هنوز هم با همان ترفندهای قدیمی خود و تنها با تغییر صورت ظاهری آن گام در فضای مجازی و حقیقی گذاشته است. فضای مجازی به گونه ای طراحی شده است که گام به گام با شگرد های معاندین پیش می رود تا هر آنچه که آنها می خواهند از کشورهای تحت سلطه تغذیه کنند و نهایتا با اتمام نقشه ها و به خاک سیاه نشاندن کشور مورد نظر  به دنبال مستعمره ی دیگر می روند. در این مسیر دشمن برای رسیدن به اهداف خود از ابزارهای گوناگونی همچون شبکه های به اصطلاح اجتماعی استفاده می کند تا بتواند اطلاعات خود را از طریق جاسوسی و تجسس در این شبکه ها بدست آورد و بعد از مدتی علیه همان کشور استفاده نماید که ایران نیز از این امر مستثنا نیست. ﺩﺷﻤﻦ ﺍﺳﻼﻡ ﻭ ﻣﺴﻠﻤﯿﻦ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﺮﺍﯼ مقابله با ﺍﺳﻼﻡ و مسلمین از  ﭼﻬﺎﺭ روش بهره می گیرد، می توان گفت همان روش های اشاره شده در قرآن، که تنها تغییر نام داده است: ﺗﻄﻤﯿﻊ، ﺗﺤﻘﯿﺮ، ﺗﻬﺪﯾﺪ ﻭ ﺣﺬﻑ. این شیوه ی برخورد دشمنان هم در دنیای واقعی و هم در فضای مجازی صادق است. ﺑﺎ مروﺭﯼ ﺑﺮ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﻫﺮ ﭼﻬﺎﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﯼ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﻋﺮﺍﻕ به وضوح مشاهده کنیم. ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺷﺮﻭﻉ ﺟﻨﮓ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﻋﺮﺍﻕ، ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻭ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻏﺮﺑﯽ ﻭﺳﻮﺳﻪ ﯼ ﺍﺑﺮﻗﺪﺭﺕ ﺷﺪﻥ ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺭﺍ در ﮔﻮﺵ ﺻﺪﺍﻡ ﺯﻣﺰﻣﻪ می ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﻭ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺧﯿﺎﻝ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺗﺎﺯﻩ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﮐﺮﺩﻩ ﺭﺍ تحت ﺳﻠﻄﻪ ﺧﻮﺩ گرفته و کشورگشایی کند، ﺑﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﺟﻨﮓ ﺷﺪ. ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﻭ ﺍﮐﺜﺮ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﺍﺯ ﻫﯿﭻ ﺣﻤﺎﯾﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﮊﯾﻢ بعثی ﻓﺮﻭ ﮔﺬﺍﺭ ﻧﮑﺮﺩﻧﺪ. ﺳﺎﻟﻬﺎ پس از ﺍﺗﻤﺎﻡ ﺟﻨﮓ، ﺗﺤﻘﯿﺮ ﻋﺮﺍﻕ ﺗﻮﺳﻂ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺁﻏﺎﺯ ﺷﺪ، ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻋﺮﺍﻕ کشوری اﺴﺖ ﺑﺎ ﺫﺧﺎﯾﺮ ﺑﻤﺐ ﻫﺎﯼ ﺍﺗﻤﯽ ﻭ ﺳﻼﺡ ﻫﺎﯼ ﮐﺸﺘﺎﺭ ﺟﻤﻌﯽ ﻭ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ بهانه ﻋﺮﺍﻕ ﺗﻬﺪﯾﺪ ﺷﺪ، ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻟﺸﮕﺮ ﮐﺸﯽ، ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ تغییر دولت اﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ.

ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺖ ﺯﻣﺎﻥ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺭﺳﯿﺪﻧﺪ ﮐﻪ قادر به جنگ رودررو مقابل ایران نمی باشند، ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ با استفاده از بستر ﻓﻀﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ بر آن شدند ﺗﺎ ﺍﻫﺪﺍﻑ پلید ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺳﺎﺯﯼ ﮐﻨﻨﺪ. ﻫﺮ ﭼﻬﺎﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻓﻀﺎ ﻧﻈﺎﺭﻩ ﮔﺮ ﺷﺪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﺎ ﺳﺎﺧﺖ ﺻﻔﺤﺎﺕ ﻭ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭﻫﺎﯼ ﺯﯾﺒﺎ ﻭ ﻭﺳﻮﺳﻪ ﺍﻧﮕﯿﺰ افراد ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺭﺍ ﮔﺮﺩﻫﻢ ﺟﻤﻊ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﯼ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﺗﺤﻘﯿﺮ ﺩﯾﻦ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻃﻨﺰ ﻫﺎﯼ ﮔﺴﺘﺎﺥ ﻭ ﺑﯽ ﺍﺩﺑﺎﻧﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺭﺍﺟﻊ ﺑﻪ ﺩﯾﻦ ﻣﺒﯿﻦ ﺍﺳﻼﻡ ﻭ ﻗﻮﻣﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺳﺖ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺗﻮﺳﻂ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﻣﯽ ﭼﺮﺧﺪ. ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﮐﻢ ﮐﻢ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﯼ ﺗﻬﺪﯾﺪ ﺁﻏﺎﺯ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﻭ ﻋﺒﺎﺭﺍﺕ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺯﯾﺒﺎ ﻭ ﺩﻟﮑﺶ ﺗﻬﺪﯾﺪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺟﻨﮓ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﻭ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﮏ ﻭ ﺷﺒﻬﻪ ﺩﺭ ﺫﻫﻦ ﮐﺎﺭﺑﺮﺍﻥ ﻭ ﺩﯾﺪﻥ ﺗﻀﺎﺩﻫﺎ ﻭ ﺑﺪﺑﯿﻨﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ. ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺗﺎ ﺟﺎﯾﯽ ﭘﯿﺶ ﻣﯽ ﺭﻭﺩ ﮐﻪ ﺣﺬﻑ ﮐﺎﻣﻞ ﺍﺳﻼﻡ ﻭ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺭﺍ ﭘﺎﯾﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. قطعا شناخت به موقع این توطئه ها و به دست آوردن اطلاعات از نقشه ها و برنامه های شیطانی آنها، مانع از بروز دشمنی و پیش روی توطئه خواهد شد. اما با نگاهی بر گذشته ی شیطان بزرگ، آمریکا، و دیگر دشمنان در می یابیم که فقط ایران اسلامی نیست که از جاسوسی و سوء استفاده ی این کشورها در امان نمانده، بلکه با توجه به افشاگری های اخیر وب سایت ویکی لیکس در میابیم سرویس های جاسوسی-تروریستی دولت های صهیونیستی همواره به تخلیه ی اطلاعاتی کاربران در کشورهای مختلف مشغول هستند.  وزارت اطلاعات آمریکا و سازمان های جاسوسی آمریکا (سیا) و اسرائیل (موساد) به قدری حقیر و گستاخ هستند  که توانسته اند در طی سالهای 2006 تا 2012 میلادی از ریاست جمهوری فرانسه و صدر اعظم آلمان که دوست و شفیق خود آنهاست جاسوسی کنند. لازم به ذکر است که خود آمریکایی ها مجبور به استفاده ی محدود از شبکه های اجتماعی هستند. بارها و بارها باراک اوباما اشاره کرده است که فرزندان وی حق استفاده از نرم افزارها و شبکه های اجتماعی را ندارند. همچنین این دولتمردان صهیونیستی تاکید کرده اند که شبکه های به اصطلاح اجتماعی را برای دیگر کشور ها و دیگر مقاصد تولید کرده اند.

این اعترافات گواه خوبی است برای آنکه ما به این نتیجه برسیم، در معرض حملات و جاسوسی قرار داریم و باید بسیار هوشیار باشیم؛ زیرا دشمن همیشه هوشیار است. تنها ابهامی که وجود دارد این است که ما می دانیم که دشمنان اسلام و مسلیمن از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی همیشه به دنبال نابود کردن ریشه های اسلام و ایران هستند و نیز می دانیم که آنان از روش فرهنگی وارد شده اند و تمامی شبکه های ضداجتماعی صهیونیستی نظیر فیس بوک، وایبر، تلگرام، واتس اپ و غیره زیر نظر آنها فعالیت می کنند. پس  عاقلانه نیست که اجازه دهیم این جاسوسکده های همیشه همراه آزادانه در کشورمان فعالیت کنند و عقلانی نیست که مسئولین و یا ارگان های حساس برای امور اداری و شخصی خود از این نجس افزارها استفاده نمایند. قوه قضائیه باید نظارت بیشتری بر شبکه های ضد اجتماعی داشته باشد و نیز قوه مقننه نیز باید قوانین و طرح هایی را تصویب کند تا هیچ یک از مسئولین از این گونه نرم افزارها استفاده ننمایند. البته این را نیز می دانیم که داشتن تبادل اطلاعات می تواند بسیار سازنده باشد؛ پس از قوه مجریه این انتظار می رود که با وجود هزاران جوان دانش آموخته در رشته های مرتبط با فناوری اطلاعات، به طراحی نرم افزارهای بومی و تسهیل در بروکراسی در جهت اجرایی شدن این گونه طرح ها کمک نمایند.

اندکی صبر، سحر نزدیک است...

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر...



 


  • سرباز گمنام

وبلاگ مطالبه در یادداشتی بیان داشت:


تاکنون احکام قضایی متعددی در رابطه با مسدود سازی شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی و غیرایرانی مشکل ساز صادر شده است؛ لیکن در سال های اخیر، این احکام پس از ابلاغ به وزارت ارتباطات، به مرحله اجرا نرسیده است. مسئله ای که در این یادداشت سعی بر روشن سازی آن داریم، آن است که آیا دستگاه های اجرایی و مشخصا وزارت ارتباطات حق ایستادگی در برابر اجرای احکام قضایی را دارد؟ وهمچنین، احکام صادره از سوی قوه قضائیه، لازم الاجرا هستند یا تنها برای رفع تکلیف صادر و ابلاغ شده اند؟! آیا ضمانت اجرایی برای این احکام صادره وجود دارد؟

به طور کلی قانون اعلام کرده است که احکام قضایی لازم الاجراست و باید در اسرع وقت اجرایی شود.[1] در خرداد ماه  سال 93 حکم فیلترینگ اینستاگرام توسط دستگاه قضا صادر شد. در شهریور همان سال نیز قوه ی قضائیه، طی حکمی، دولت را موظف به فیلترینگ برخی شبکه های ضد اجتماعی نظیر واتس اپ، وایبر و تانگو کرد؛ دلیل این حکم، انتشار گسترده محتوای مجرمانه، ارتکاب انواع جرائم علیه عفت، اخلاق اسلامی و امنیت عمومی، و بالاخص انتشار وسیع مطالب موهن علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) ذکر شده بود.[2] بنابراین مسئولان محترم در وزارت ارتباطات، ملزم به اجرای فیلترینگ این شبکه های ضد تعاملی و ضد اجتماعی در مدت زمانی یک ماهه مذکور در متن حکم قضایی بودند. ولی به دلایلی مبهم از اجرای این احکام سرباز زدند.

بر طبق قانون، مسئولانی که مستنکف از این احکام باشند، جرم انگاری شده و باید خسارت های وارد شده را جبران کنند.[3] آیا مسئولان ذی ربط از این موضوع آگاه هستند که عدم اجرای احکام مرتبط با فیلترینگ شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی، چه خسارت عظیم و غیر قابل جبرانی به نظام و به تک تک اعضای جامعه وارد کرده است؟ آیا از نظر مسئولان وزارت ارتباطات، از بین رفتن قبح توهین به بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و مسئولان نظام قابل جبران است؟ بی اعتماد کردن مردم به نظام اسلامی، که جزو اصلی ترین خدعه های دشمنان اسلام و مسلمین در این جنگ افزارها به شمار می رود، جرمی است که مجازات سنگینی به دنبال خواهد داشت. بر طبق آمار، فتنه این شبکه های ضد اجتماعی، از دلایل عمده رواج طلاق های رسمی و عاطفی به شمار می رود؛ مسئولان خطاکار چگونه پاسخ تنهایی و کمبود محبت های فرزندان طلاق و تبعات ناشی از آن را خواهند داد؟ روابط نامشروعی که در سایه این فحشا خانه های همیشه همراه، شکل گرفته و حتی گریبانگیر افراد متاهل هم شده است، چگونه قابل جبران است؟ آیا مسئولان غافل، می توانند پاسخگوی رواج مسائل غیر اخلاقی و رفتارهای خلاف عفت که در بستر این نجس افزارها شکل گرفته است، باشند؟ جاسوسی دشمنان اسلام و مسلمین از طریق این جنگ افزارها، امری واضح و بدون تردید است؛ اهمال مسئولان وزارت ارتباطات در قبال این جاسوسی ها مستحق چه مجازاتی خواهد بود؟

تمام نهادها و سازمان ها، می بایست نسبت به آرای مراجع قضایی تمکین کنند؛ طبق قوانین مجازات اسلامی، آیین دادرسی مدنی و قانون نظام عدالت اداری، همه شخصیت های حقیقی و حقوقی مکلف به اجرای احکام صادره از سوی قوه قضائیه هستند. "انفصال از خدمت" یکی از مجازات هایی است که کارمندان مستنکف به آن محکوم می شوند. شایسته است هیئت های نظارت بر اجرای احکام، نسبت به حسن اجرای احکام صادره در رابطه با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، حساسیت و جدیت بیشتری از خود نشان داده و مانع از تغافل و خیانت برخی عناصر در وزارت خانه های مربوطه شوند. با توجه به اینکه کارگروه مصادیق مجرمانه اینترنتی، یکی از نهادهای تصمیم ساز در زمینه نظارت بر محتوای مجرمانه شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی است، جای بسی تعجب است که برخی از اعضای آن، عملا از روند غیرقانونی حضور رسمیِ نماینده سرویس های جاسوسی_تروریستی دولت های صهیونیستی در قالب این جنگ افزارها، در فضای مجازی کشور حمایت می کنند. شایسته است اعضای این کارگروه، حکم صریحی در رابطه با نجس افزارهایی مانند تلگرام، واتس اپ، وایبر و اینستاگرام صادر نموده و سرویس های جاسوسی دولت های صهیونیستی را از دسترسی به فضای مجازی کشورمان، ناامید کنند.

در رابطه با چنین مسائلی که برای کیان نظام اسلامی، بسیار مهم و حیاتی است، لازم است که قوای سه گانه، ارگان های دولتی و غیر دولتی و تمامی نهاد های مسئول در قبال جاسوسی این ابرجاسوسان اینترنتی، احساس وظیفه نمایند و برای آگاه نمودن مردم و کوتاه نمودن دست دشمنان اسلام و مسلمین از فضای مجازی کشور، تلاشی جهادگونه انجام دهند. لازم است که همه ارگان ها تلاش کنند تا ماهیت ضد انسانی، ضد اجتماعی و ضد تعاملی این جنگ افزارهای صهیونیستی را آشکار نمایند. صدا و سیما به عنوان تاثیرگذار ترین رسانه می بایست در خط مقدم این جبهه حضور داشته باشد؛ ولی هم اکنون این نهاد نیز در صف تبلیغ کنندگان شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی قرار دارد. صدا و سیما با عدم نظارت بر محتوای اخبار و برنامه های پخش شده، باعث تبلیغ روز افزون فحشاخانه های همیشه همراه صهیونیستی و در نتیجه مشروعیت بخشی به آن ها شده است. انتظار می رود صدا و سیما در جایگاه یک دانشگاه عمومی، با عزمی انقلابی، مانع از تبلیغات گسترده این شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی شود و با پخش برنامه های روشنگرانه، ماهیت این نجس افزارها را برای همگان آشکار و مردم را از خطرات این ابرجاسوسان مطلع کند.

انتظار است قوه محترم قضائیه نیز، همچون همیشه،با قاطعیت و جدیت مثال زدنی، فیلترینگ جنگ افزارهای اینترنتی پیگیری نماید و با اقتدار، اجرای احکام صادر شده را ضمانت کند. در مورد برخورد با چنین ابرجاسوسان اینترنتی لازم است دستگاه قضا، دادستانی کل کشور و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اینترنتی نیز، احکامی با پشتوانه عملی صادر نمایند و از حسن اجرای آن اطمینان حاصل کنند. به علاوه لازم است مسئولان مستنکف را بدون مماشات به اشد مجازات برسانند تا نهاد ها و قوای دیگر نیز به احکام قضایی احترام گذاشته و در اجرای هرچه سریعتر و بهتر آن ها بکوشند. در پایان از رئیس محترم قوه قضائیه آیت الله آملی لاریجانی، دادستان کل کشور حجت الاسلام رئیسی و دبیر محترم کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اینترنتی جناب آقای خرم آبادی، تقاضامندیم که همچون همیشه، با عزمی جهادگونه، مانع از جاسوسی دولت های صهیونیستی به وسیله جنگ افزارهای اینترنتی مانند تلگرام، واتس اپ، وایبر و اینستاگرام شوند و دست دشمنان خارجی و برخی خائنان داخلی را در سوءاستفاده از ناآگاهی عمومی، کوتاه نمایند.

حمیده خوئی

 



[1] http://www.khoshyaran.ir/print.php?ToDo=ShowArticles&AID=13721

[2] http://isna.ir/fa/news/93062917355/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%DA%98%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%A8%D8%B1

[3] http://www.khoshyaran.ir/print.php?ToDo=ShowArticles&AID=13721


  • سرباز گمنام

وبلاگ مطالبه در یادداشتی بیان داشت:


در فروردین سال جاری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به علت افزایش پهنای باند اینترنت "بدون ارائه پیوست های لازم، از جمله پیوست های فرهنگی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی و..."، از مجلس محترم شورای اسلامی کارت زردی دریافت نمود. با این حال، پس از گذشت تنها دو ماه از این جریان، وزارت خانه متبوع، از سه برابر شدن ظرفیت پهنای باند اینترنت، تا پایان سال جاری خبر داد. خسروی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مصاحبه ای اعلام کرده است که دولت، اهدافی فراتر از اهداف بند الف ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه کشور دارد.[1]

با نگاهی به بند الف ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه، در می یابیم که متاسفانه وزارت ارتباطات و دولت محترم، پایه و اساس این بند را نادیده گرفته اند. طبق بند الف ماده 46 این قانون، "وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی امن و پایدار با پهنای باند مناسب با رعایت موازین شرعی و امنیتی کشور مناسب اقدام و با استفاده از توان و ظرفیت بخشهای عمومی غیردولتی، خصوصی و تعاونی، امکان دسترسی پرسرعت مبتنی بر توافقنامه سطح خدمات را به صورتی فراهم نماید که تا پایان سال دوم کلیه دستگاههای اجرائی و واحدهای تابعه و وابسته و تا پایان برنامه، شصت درصد ( 60 %) خانوارها و کلیه کسب و کارها بتوانند به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شوند."[2]

بنابر این بند، دولت و وزارت خانه مربوطه مکلف می شود که برای راه اندازی "شبکه ملی اطلاعات" اقدام نماید؛ سرعت، امنیت و همیشه در دسترس بودن، جزو خصوصیات شبکه ملی اطلاعات است، نه اینترنت ناامن و نجس آمریکایی! مایه تاسف است که مسئولان دولتی بدون اشراف اطلاعاتی کامل بر مسائل مربوط به اینترنت امن در کشور، که تنها در قالب شبکه ملی اطلاعات امکان پذیر است، به دنبال افزایش پهنای باند اینترنت نجس آمریکایی هستند. مضاف بر آنکه بدون توجه به لزوم استفاده از "توان و ظرفیت بخش های عمومی غیر دولتی، خصوصی و تعاونی"، نقاط اصلی ترافیک اینترنت (IXP) را در انحصار خود در آورده و مانع از ورود بخش خصوصی به آن می شود.

مقام معظم رهبری برای فضای مجازی اهمیت ویژه ای قائل شده اند؛ به نحوی که خود راسا وارد میدان شده و ضمن تشکیل شورای عالی فضای مجازی، دستوری 40 ماده ای بر محوریت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، به تک تک اعضای این شورا ابلاغ نمودند.[3] ولی متاسفانه پس از گذشت بیش از 3 سال از ابلاغ این دستورات، دولت علاوه بر ایجاد تحریف درون محتوایی در تعریف شبکه ملی اطلاعات، ساخت و راه اندازی این شبکه را محال و دور از دسترس می انگارد و بدون ارائه پیوست های لازم در مورد "رعایت موازین شرعی و امنیتی" که در همان بند الف ماده 46 قانون پنجم توسعه آمده است، به افزایش پهنای باند اینترنت کنونی پرداخته است. طبق اسناد بالادستی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در بند و-4-7-2- آمده است، این وزارت خانه ملزم به ایجاد شبکه ملی اینترنت برای دسترسی با کیفیت، امن و پایدار در سراسر کشور در هر زمان و هر مکان برای هر شخص می باشد.[4] لازم به ذکر است که اگر دولت محترم، نیمی از تلاش و عزم خود را که به افزایش پهنای باند آمریکایی معطوف کرده، به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اختصاص دهد، به زودی شاهد استقرار شبکه ملی اطلاعات بر فضای مجازی کشورمان خواهیم بود.

اوباما در پیام تبریک نوروزی خود در سال 91، ضمن اعلام نارضایتی از وضعیت اینترنت ایران(!)، از دولت ایران درخواست کرد با افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت، شرایطی فراهم آورند تا دسترسی کاربران ایرانی به شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و توئیتر تسهیل شود! ساده لوحانه است اگر تصور کنیم رئیس جمهور آمریکا برای افزایش صله رحم، تفریحات سالم، سعادت و راحتی جوانان ما نگران عدم دسترسی آزادانه به چنین شبکه هایی است! که اگر اینگونه بود، وی فرزندان خود را از عضویت در فیس بوک منع نمی نمود. با نگاهی تاریخی به سخنان و اعترافات مقامات آمریکایی پس از فتنه  88 در می یابیم که بستر اینترنت و پهنای باند نجس آمریکایی در ایران، برای دشمنان اسلام و مسلمین، به مثابه ابزاری تسهیل کننده برای جاسوسی از کاربران و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. شاهد مثال ما اعترافات وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، هیلاری کلینتون، مبنی بر بهره گیری دولت متبوع خود از شبکه مجازی توئیتر برای کنترل و هدایت آشوب های خیابانی در فتنه 88 است[5]؛ به علاوه آنکه باراک اوباما نیز، پس از خاموش شدن آتش فتنه 88، "انقلاب توئیتری" را، راهی برای دستیابی به انقلاب های رنگین عنوان نمود.[6]

در چنین شرایطی، تعجب آور است که وزارت ارتباطات دولت یازدهم، در پی افزایش پهنای باند اینترنتی است که نه تنها وسیله ی نابودی اعتقادات و استحاله فرهنگی و مکتبی کاربران ایرانی توسط دشمنان اسلام و مسلیمن است، بلکه این اینترنت نجس آمریکایی، حتی مولفه های یک فضای مجازی قابل قبول، که شامل سرعت، امنیت، دسترسی آسان و قیمت مناسب می شود، را نیز دارا نیست. ماحصل این افزایش باند، به جز نابودی فرهنگ و اعتقادات اسلامی_مکتبی جوانان این مرز و بوم، رونق بازار دلالی پهنای باند است! بسی تاسف آور است که اعتقادات جوانان ما قربانی سودهای کلان مادی می شود...

اکنون این سوال مطرح می شود که افزایش سه برابری پهنای باند اینترنت نجس آمریکایی، جزو منویات مقام معظم رهبری است یا دخالت های رئیس جمهور آمریکا، که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آن را در دستور کار خود قرار داده است؟! این اشتباه محاسباتی، ماحصل تغافل برخی مسئولان است یا نتیجه ی خیانت عناصر مشکوک و مدیران موثر در پشت صحنه این وزارت خانه؟! قضاوت را به عهده مخاطبان فهیم می گذاریم...

انتظار می رود که دستگاه های نظارتی، نسبت به چنین مسائل مهمی که بوی خیانت می دهد، حساسیت نشان داده و مانع خرسندی دشمنان اسلام و مسلمین شوند. شایسته است مجلس محترم در این مسئله وارد شده و مانع از ادامه فعالیت تفکر خائنانه حاکم بر این وزارت خانه حساس و حیاتی شود. بهره مندی از اینترنتی پر سرعت، امن، ارزان و همیشه در دسترس، از حقوق مسلم تمام کاربران فضای مجازی است؛ اینترنتی که جز در قالب شبکه ملی اطلاعات، دست یافتنی نیست. با این وجود افزایش سه برابری ظرفیت پهنای باند اینترنت آمریکایی، بدون ارائه پیوست های لازم، آن هم بعد از دریافت تذکرات نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، و با تغافل نسبت به راه اندازی سریع شبکه ملی اطلاعات، خیانتی است نابخشودنی...



[1] http://www.zoomit.ir/it-news/20997-three-times-the-internet-bandwidth

[2]  میزان پهنای باند اینترنت بین الملل و شاخص آمادگی الکترونیک و شاخص توسعه دولت الکترونیک باید به گونه ای طراحی شود که سرانه پهنای باند و سایر شاخصهای ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان برنامه در رتبه دوم منطقه قرار گیرد. حمایت از بخشهای عمومی غیردولتی، خصوصی و تعاونی در صنعت فناوری اطلاعات کشور به ویژه بخش نرم افزار و امنیت باید به گونه ای ساماندهی شود که سهم این صنعت در تولید ناخالص داخلی در سال آخر برنامه به دو درصد ( 2%) برسد. آئین نامه اجرائی این بند مشتمل بر حمایت از صنعت فناوری اطلاعات توسط وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنایع و معادن و بازرگانی و معاونت ظرف شش ماه اول برنامه تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

[3] http://www.dana.ir/News/260310.html

[4] http://www.matma.ir/documents/10180/13021/sanad-nezam.pdf

[5] http://weblognews.ir/news/5099/%D8%A2%D8%B4%D9%88%D8%A8-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AA%D9%88%DB%8C%DB%8C%D8%AA%D8%B1/

[6] http://www.planetenonviolence.org/Election-en-Iran-Obama-Lance-Les-Revolutions-Twitter_a1939.html

  • سرباز گمنام