جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

وبلاگ فاطمیون ایستاده اند در یادداشتی بیان داشت:


همان طور که از سخنان حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نمایان است و هر عقل سلیم آن را تایید می کند، هر جایی که یک شخص مؤمن و مسلمان مورد ظلم و ستم واقع شود و آبرو و جان و مال او به خطر افتد این حق را دارا است که از حاکمان و سردمداران آن نظام و کشوری که در آن زندگی می کند، حق خود را مطالبه نماید و افرادی که به عنوان مسئول و قانون گذار در این کشور خدمت می کنند، وظیفه شرعی و قانونی دارند که به مطالبات و شکایات مردم رسیدگی کرده و مشکلاتشان را حل بنمایند.

حال بحث بنده در مورد برخی شبکه های به اصطلاح اجتماعی در فضای مجازی، علی الخصوص تلگرام می باشد. آمارها نشان می دهد حدود 23 میلیون نفر ایرانی کاربر، این نجس افزار صهیونیستی می باشند و در این فضا تنفس می کنند و همچنین آمار نشان می دهد که حدود 8 میلیون از کاربران ایرانی در کانال های مستهجن و فاسد این شبکه ضد اجتماعی مشغول فعالیت هستند که اکثر آنها را جوانان تشکیل می دهند. اگر کسی غیرت دینی داشته باشد باید از این آمار به خود بلرزد.

مسئله آنست که مسئولین کشور ما که یک کشور اسلامی همراه با فقه اسلامی است، در مقابل این فاجعه چه عکس العملی باید داشته باشند!!

حال سوال بنده این است که چرا مسئولین حکومتی و قوه قضائیه در مقابل این فاجعه که عقل و شرع آن را تحمل نمی کنند، سکوت کرده اند و به فکر چاره ای برای آن نیستند؟!! چرا این جاسوسکده و جنگ افزار صهیونیستی را فیلتر نمی کنند؟؟ کدام مسلمان می تواند این فاجعه را تحمل کند که حدود 8 میلیون نفر از جوانان کشورش را در کانال های ضد اخلاقی و فاسد، که روز به روز در لجن زار بی عفتی و دین ستیزی فرو می روند، ببیند و سکوت کند؟!!! چه سیاستی پشت پرده است که این نجس افزار فیلتر نمی شود؟!! به بنده حق بدهید که از گفته ریاست محترم جمهوری که گفته است «من نگذاشتم تلگرام فیلتر شود» تعجب کنم!! زیرا یا رئیس جمهور ما واقعا از این مشکلات خبردار نیست، یا خبردار است و تغافل می ورزد. اگر می داند چرا اقدامی نمی کند؟؟ و اگر نمی داند وا أسفاه!!!

  • سرباز گمنام

وبلاگ کیمیایی شدن هنر توست در یاداشتی بیان داشت:


گذشت زمان بر آنها که منتظر می مانند، بسیار کند، و بر آنها که می هراسند، بسیار تند و بر آنها که زانوی غم در بغل می گیرند، بسیار طولانی تر، و بر آنها که بر سرخوشی می گذرانند، بسیار کوتاه است. اما برای آنها که در راه عدالت قدم و قلم می زنند نه زمان و نه مکان مطرح نیست، زیرا آنها به ابدیت وصل هستند.

خدای حکیم در قرآن کریم می فرماید: و لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا ( سوره نساء 141)

همانگونه که از آیه معلوم می شود کلمه "سبیل" معنای عموم می دهد لذا آیه هرگونه استیلاء و سلطه کافران بر مؤمنان را نفی می کند. یعنی کافران وجبهه کفر از نظر سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و از هیچ نظر نباید بر جبهه ایمان و مؤمنین سلطه داشته باشند.

این امر و فرمان خداست که مؤمنان حقِ پذیرفتن سلطه و سیطره کفر و کافران را ندارند زیرا سلطه پذیری نشانه نداشتن ایمان است. پس باید کاری کرد تا کفار و جبهه کفر، از سلطه حقیقی و مجازی بر مؤمنان برای همیشه مأیوس شوند.

هر طرح، برنامه و فضائی که راه نفوذ جبهه کفر را بر مسلمانان باز کند حرام است.

در زمانه ای زندگی می کنیم که مهد پیشرفت های دانش و بینش است. پیشرفت هائی که از جهان به این بزرگی، دهکده ای جهانی ساخته است که گردش اطلاعات در آن آنچنان سریع  و گسترده است که گاه انسان را به تعجب وا می دارد.

هیچ انسان آگاهی نمی تواند با توجه به این همه پیشرفت های لحظه ای فضای مجازی و گردش اطلاعات و میدان وسیعی که ایجاد شده، منکر اهمیت شناخت و ضرورت ورود و پرداختن به آن شود.

فضای مجازی می تواند هم یک فرصت باشد و هم یک تهدید! از آن جهت یک فرصت است که دارای ویژگی هائی همچون دسترسی آسان، کم هزینه و سریع بودن، تابع مکان و زمان نبودن و... است. این فضا می تواند ما را برای بیان حقیقت در کمترین زمان ممکن، با بیشترین مخاطب روبرو کند.

  • سرباز گمنام

وبلاگ مجاهد313 در یادداشتی بیان داشت:


إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلا فِی الْأَرْضِ وَ جَعَلَ أَهْلَها شِیَعاً یَسْتَضْعِفُ طائِفَةً مِنْهُمْ یُذَبِّحُ أَبْناءَهُمْ وَ یَسْتَحْیِی نِساءَهُمْ إِنَّهُ کانَ مِنَ الْمُفْسِدِینَ «آیه 4 سوره مبارکه قصص» همانا فرعون در سرزمین (مصر) سرکشى کرده و مردم آنجا را فرقه فرقه نموده است، گروهى از آنان را به زبونى و ناتوانى کشانده، پسرانشان را سر مى‌برد و زنانشان را (براى کنیزى) زنده نگه مى‌دارد. به راستى که او از تبهکاران است.

امروزه دشمن برای رسیدن به اهداف پلید خود از جنگ نرم استفاده می‌کند. او با استفاده از ابزار رسانه مانند اینترنت، ماهواره و فضای مجازی و علی الخصوص از طریق شبکه ‌های ضد اجتماعی و نفوذ در میان ملت‌ ها و دولت ‌ها به اهداف استعماری و استکباری خود جامه ی عمل می ‌پوشاند. فضای مجازی و به دنبال آن شبکه‌ های ضد اجتماعی و صهیونیستی یکی از بهترین فرصت‌ ها برای جاسوسی و تخلیه اطلاعاتی ملت‌هاست.

این در حالی است که سران این دولت ‌های استعمارگر خود هرگز از این نرم ‌افزار ها استفاده نمی‌کنند. به طور مثال رئیس جمهور آمریکا (اوباما) به دخترش اجازه وارد شدن به این نرم ‌افزار ها را نمی‌دهد، گر چه معتقد است متولیان فیسبوک انقلاب بزرگی در شبکه‌ های اجتماعی ایجاد کردند؛ اما شخصیت و جایگاه خود را برتر از این می ‌داند که از این نرم افزارها استفاده کند.

صاحبان این شبکه‌ های ضد اجتماعی با به اشتراک گذاشتن موضوعات ضد ارزشی و ایجاد شبهات و شایعات بی اساس، نشر اکاذیب، تهمت ها و ساخت گزارش های دروغین و نمایش مکرر آن‌ها، افکار مورد نظر خود را به کاربران القاء می‌کنند و در مقابل اگر مورد اعتراض قرار گیرند از روش تطمیع، تحقیر، تهدید و در نهایت حذف استفاده می‌کنند.

  • سرباز گمنام

وبلاگ طوفان نرم در یادداشتی بیان داشت:


یکی از بزرگترین و مهمترین وظایفی که برادران دینی و مسلمان برعهده یکدیگر دارند این است که نقاط ضعف و مشکلات یکدیگر را به هم گوش زد کنند تا آن مشکل و منکر برطرف و صفات حسنه و نیک جایگزین آن شود.

اهمیت  این مسئله تا جایی است که مقام معظم رهبری امام خامنه ای (حفظه الله) در دیداری با دانشجویان فرمودند: "این روحیه مطالبه گری و انگیزه برای خواستن و فکر کردن و پیشنهاد دادن و انتقاد کردن مطلوب است." (1/5/1393)

 پس مطالبه _یعنی امر به معروف و نهی از منکر مسئولان_ نه تنها بد نیست بلکه مطلوب و مورد پسند بزرگان دینی ما می باشد و مسئولین هم باید با جان و دل پذیرای انتقادات ما جوانان باشند.

بزرگترین مسئله ای که در حال حاضر بسیار مورد اهمیت است، جنگ افزارهای اینترنتی نظیر تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ و... است که مانند یک میدان جنگ نابرابر و یک طرفه همه ملت را به خود مشغول کرده است. سازندگان، طراحان، برنامه ریزان و مدیران آن، هنگام طراحی، برنامه ریزی و کنترل این بدافزارهای ضداجتماعی، بعضا با لباس های نظامی در جلسات حاضر می شوند و به دید یک فضای جنگی به آن نگاه می کنند. چرا که آنان نتوانسته اند در میدان حقیقی جوانان غیور و شجاع ما را شکست بدهند و ارزش های ضد دینی خود را به ملت القا کنند. لذا با زیرکی و حیله و نیرنگ، جوانان ما را به زمین طراحی شده خود برده و در محیطی به ظاهر جذاب و سرگرم کننده، اعتقادات و اخلاقیات فاسد و ضد دینی را، آرام آرام به آنها تزریق می نمایند.

  • سرباز گمنام

وبلاگ منهاج در یادداشتی بیان داشت:


"من بارها گفته ام از آن روزی باید ترسید که جوان ما، دانشجوی ما در دانشگاه انگیزه طرح مسأله، طرح سوال و درخواست نداشته باشد. همه همت ما باید این باشد این روحیه مطالبه، خواستن و مدعا داشتن در زمینه های گوناگون را در نسل جوان کشورمان – بخصوص جوان علمی– گسترش دهیم. اگر این شد ممکن است به همه آن مطالبات نتوان پاسخ داد کما این که در کوتاه مدت همین جور هم هست؛ به همه مطالبات در کوتاه مدت یقینا نمی شود پاسخ داد ظرفیت ها محدود است. لیکن یقینآ آینده خوب و یک افق روشن با چنین مطالباتی جلوی چشم است.1"

همان طور که می دانید یکی از ارکان اساسی هر کشور استقلال است که متاسفانه برخی کشور ها خود باخته شده و تحت استعمار غرب درآمده اند. بحمدالله جمهوری اسلامی ایران تا کنون سعی داشته این گونه نباشد و نیست البته برخی در عمل استقلال کشور را زیر سوال برده اگر چه به زبان نمی آورند.

استقلال فقط استقلال سیاسی نیست بلکه ما از جهت اقتصادی و فرهنگی هم باید مستقل عمل کنیم که استعمار فرهنگی از استقلال سیاسی و اقتصادی برتر است. همان طور که شهید آیت الله مطهری فرموده: " مگر ممکن است ملتی را استعمار اقتصادی و استعمار سیاسی بکنند بدون آن که استعمار فکری بکنند یعنی بدون آن که فکرش را هم طوری بسازند که با استعمار سیاسی و اقتصادی جور در بیاید؛ شخصیت فکری او را از او بگیرند، او را به آنچه مال خودش است بدبین کنند و به آن فکری که از ناحیه استعمارگر آمده خوشبین کنند...2" ایشان در جایی دیگر بیان داشته اند که "منطق اسلام برقراری عدالت توام با معنویت است.3"

با این حساب آیا نباید جلوی نفوذ دشمن را گرفت؟! واضح است وقتی معنویت از جامعه گرفته شود، مردم خود به خود به سوی فرهنگ دیگر کشانده و مرعوب آنها می شوند.

آیا باید با دست های خودمان راه را برای دشمن باز کنیم و فرهنگ اسلامی را که می بایست به جهان صادر کنیم، به دستان دشمنان صهیونیستی بسپاریم تا آن را تغییر دهند و جامعه اسلامی را به سوی نابودی بکشانند؟!

  • سرباز گمنام

وبلاگ تنویر در یادداشتی بیان داشت:


رهبر انقلاب، در دیدار به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار فرمودند: "امروز می‌خواهم دو خطا را تصحیح کنم که توسط استکبار و بعضی آدم‌ها در داخل که یا وابسته‌اند یا از نفس‌افتاده، ترویج می‌شود؛ خطای اول اینکه تبلیغ می‌کنند جمله «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید» از سر تعصب و جهالت است. خطای دیگر اینکه می گویند اگر با آمریکا سازش کنیم مشکلاتمان حل خواهد شد. (12/۰8/1395)

افتخار ما تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 37 سال قبل است؛ اما مهم تر از آن توجه به نفوذ بسیار گسترده شیطان بزرگ و استکبار جهانی در افکار و زندگی جوانان نسل سومی است که روزهای مبارزه تا پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی را با گوشت و پوست و خون خود لمس نکرده اند؛ مهم این است که امروز حرکات دشمن را با بصیرت تحت نظر داشته باشیم، وظیفه خود را بشناسیم و عمل کنیم چرا که هرگونه تعلل مساوی می شود با کشته شدن علی اکبر ها، قاسم ها و...

طرماح شاید تنها چند ساعت دیرتر به کربلا رسید اما شد خاسر دنیا و اخرت.

امروز هر جوان و نوجوان، مورد هجوم فرهنگی و اعتقادی دشمنان اسلام و مسلمین قرار دارد؛ چرا که استکبار جهانی با ابزار های هوشمندانه خود کاری کرده است که هر فرد برای او مثل کارمندان خبره و پر تلاش سفارت هایش در جهان اسلام عمل می کند و هر چه که وی بخواهد در اختیارش قرار می دهد. مثلا جنگ افزار اینترنتی صهیونیستی تلگرام که به مورد اعتماد ترین محیط در فضای مجازی برای بسیاری از مردم ایران در آمده است و همه حقایق و اطلاعات مردم جامعه ما را بدون صرف هیچ هزینه ای در اختیار شیطان بزرگ قرار می دهد.

باید یادآوری کنیم که دیتا سنتر اصلی شرکت قلعه ی دیجیتال(Digital Fortress) سرمایه گذار بد افزار تلگرام در شهر کینگ واشنگتن و منطقه تاکویلا در نزدیکی سیاتل در ایالت واشنگتن آمریکا قرار دارد، مرکزی فوق سری و امنیتی... آری امروز تلگرام، لانه جاسوسی استکبار جهانی در کشور ما گسترده تر و موثرتر از هر روز در حال فعالیت است.

  • سرباز گمنام

وبلاگ ارتجال در یادداشتی بیان داشت:


«و لَن یَجعَل اللهُ لِلکافرینَ عَلی المومنینَ سَبیلا؛ خداوند هرگز برای کافران راه تسلطی بر مومنان قرار نداده است.»1

بر اساس آیات الهی و رهنمود های ائمه اطهار علیهم السلام، مؤمنان همواره وظیفه دارند تلاش کنند تا وابسته به دشمنان نباشند. زمانی که کشوری مستقل باشد دیگر به بیگانگان باج نمی دهد و ظلم و زور را نمی پذیرد. امام راحل در خصوص اهمیت موضوع استقلال از شرق و غرب می‌فرمایند: "ایرانی بسازیم که بدون اتکا به آمریکا و شوروی و انگلستان این جهان‌ خواران بین‌المللی؛ استقلال سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی خویش را به دست گیرد و روی پای خود بایستد.2»

شورای عالی فضای مجازی در تاریخ هفدهم اسفند ماه 1390 به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل گردید. این شورا که متشکل از برجسته ترین مقامات کشوری در جایگاه اعضای حقوقی، و برترین متخصصان متعهد در زمینه فضای مجازی، در جایگاه اعضای حقیقی بود، فعالیت خود را مبتنی بر 40 دستور کاربردی مقام معظم رهبری در زمینه فضای مجازی آغاز کرد. از ضرورت تشکیل این شورا، افزایش فناوری اطلاعات و ارتباطات در سایه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، آماده کردن زمینه ای مستعد برای دفاع از زیر ساخت های حیاتی در مقابل حملات اینترنتی، ترویج و تحقق گفتمان انقلاب اسلامی برای ایجاد ارتباط و همکاری با ملت ها به ویژه ملت های مسلمان، دسترسی آسان به فضای مجازی در نهایت امنیت و سلامتی برای کاربران و حضور موثر و فعال ایران در فضای مجازی در دو عرصه سخت افزاری و نرم افزاری بود. اما اصلی ترین هدف شورای عالی فضای مجازی، فراهم ساختن اینترنتی سالم، سریع، ارزان و همیشه در دسترس است، که راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، تنها راه رسیدن به این اهداف می باشد.

شبکه ملی اطلاعات، باعث دسترسی کاربران به اینترنت پر سرعت و تولید پهنای باند داخلی می شود. همچنین در صورت اجرای صحیح و قانونی این شبکه، شرایط مناسبی برای مستقل بودن کشور، رقابت تولیدات داخلی با تولیدات خارجی، صرفه جویی در خروج ارز، داشتن محیطی سالم جهت انتشار محتوای مطلوب، اشتغال زایی جوانان و... را فراهم می آید.

  • سرباز گمنام
وبلاگ یاس انقلاب در یادداشتی بیان داشت:

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا قاتِلُوا الَّذینَ یَلُونَکُمْ مِنَ الْکُفَّارِ وَ لْیَجِدُوا فیکُمْ غِلْظَةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقینَ.1

ای کسانی که ایمان آوردید با کسانی از کفار که نزدیک شمایند بجنگید باید در شما خشونت و صلابت بیابند که خداوند با پرهیزگاران است.

خداوند در این آیه مومنان را به جهاد عمومی دستور می دهد؛ جهادی که اسلام با آن گسترش می یابد تا سراسر دنیا را فراگیرد.2 و اینکه ایمان باید همراه با عمل و مبارزه باشد.3

منظور از شدت و خشونت در این آیه، شدت عمل برای خداوند و دین اوست و اینکه صِرف داشتن شجاعت و شهامت درونی و آمادگی روانی در برابر دشمن کافی نیست؛ بلکه این آمادگی را باید به دشمن نشان داد. به تعبیر دیگر، وجود قدرت کافی نیست، باید در برابر دشمن نمایش قدرت داد.4 اگر آنان بر شما مسلط شوند، دشمن شما می گردند. مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مد ظله العالی) نیز بارها هشدار داده اند: مواظب دشمن های درونی باشید.5

زمانی که اسلام دشمنان حیله گر و هوشیاری دارد، وظیفه هر مسلمان این است که لحظه به لحظه بیدار باشد، در واقع بصیرت داشته باشد، نباید فریب زیرکی دشمن را خورد، از تمام حرکات و اهداف دشمنان نباید غافل شد، که "اگر غفلت کردیم دشمن ما را دور خواهد زد6"، دشمنی که به ما نزدیک شده و از تمام قوای خود برای ضربه زدن بهره می گیرد، ( إِنَّهُمْ یَکیدُونَ کَیْداً)7، مخالفان هر گونه توطئه ای را بر ضد شما بکار می برند. جنگ مجازی توطئه جدید دشمنان اسلام است. پیشرفته ترین سلاح های نرم افزاری و مجهزترین دستگاه های ارتباطی را در اختیار دارند، که فکر، اعتقادات و فرهنگ اسلامی ما را نشانه رفته اند. دشمنان اسلام با برنامه، نفوذ کرده اند و مرحله به مرحله پیش می روند؛ تطمیع، تحقیر، تهدید و حذف، چهار مرحله اصلی برنامه دشمنان اسلام برای مقابله با دشمنانشان است.

دشمن ابتدا سعی می کند فرد را با به طمع انداختن و ارائه امکانات متنوع و مناسب، سرعت زیاد، ظاهر جذاب و... گمراه کند و کاربر بدون آنکه خود متوجه باشد، با استفاده و تبلیغ مکرر برنامه، باعث گمراهی دیگران نیز می شود، (یَشْتَرُونَ الضَّلالَةَ وَ یُریدُونَ أَنْ تَضِلُّوا السَّبیلَ8). آنان گمراهی را می خرند و می خواهند شما نیز گمراه شوید.

  • سرباز گمنام

وبلاگ تا ظهور آقا در یادداشتی بیان داشت:


اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است. عمق استراتژیک این جمله را فقط گوینده آن می داند؛ کسی که می گوید: "اگر رهبر این مملکت نبودم رئیس فضای مجازی می شدم". ایشان در جایی دیگر می فرمایند: "اینترنت یکی از نعم بزرگ الهی است اما در عین حال یک نقمت بزرگ هم هست یعنی یک چاقوی دو دم و خطرناک، اینترنت الان مثل یک جریان افسار گسیخته است این مثل آن است که کسی یگ سگ وحشی را بیاورد بگویند قلاده اش کو؟ بگویند سفارش کرده ایم آهنگر قلاده را بسازد1!!!"

متأسفانه باید گفت دشمنان چه خوب اهمیت این ابزار را دریافته اند و چه قدرتمندانه از این ابزار برای نابودی حق استفاده می‌کنند. دشمنان صهیونیستی با کمک این ابزار، و ساخت جنگ افزارهایی همچون تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ و... از طرفی سعی در تغییر باورها و اعتقادات مردم و از طرفی دیگر، سعی در به دست آوردن اطلاعات در مورد جوامع مورد نظر خود را دارند. از این رو رفته رفته با آمدن گوشی های اندروید و فضای مجازی، برنامه هایی یکی پس از دیگری گوی سبقت را در جاسوسی از یکدیگر ربودند. به عقیده کارشناسان، خطر کنونی فضای مجازی یا اینترنت از خطراتی که در بیرون از خانه فرزندان ما را تهدید می کند بیشتر است. اینترنت فقط یک سرگرمی نیست بلکه این امکان را به ما می دهد تا با دنیای پیرامون خود در ارتباط باشیم.

با ارزش ترین سرمایه در عصر ارتباطات، اطلاعات است. دولت های صهیونیستی، با کمک همین نرم افزارهای جاسوسی از قبیل اینستاگرام، وایبر، واتس اپ و تلگرام اطلاعات مردم را غارت کرده و به مرزهای مجازی آنها تجاوز می کنند. موسس تلگرام فردی روس تبار به نام پاول دروف است که

  • سرباز گمنام

وبلاگ هوالحق در یادداشتی بیان داشت:


جرائم رایانه ای و سایبری موضوعی است که  سال ها در حال انجام است و همواره اتفاقاتی در اطراف ما رخ می دهد و اقداماتی صورت می گیرد که قانون گذار برای حفظ نظم و امنیت عمومی، امنیت خانواده، فرهنگ و نظام، ناگزیر از وضع قوانین جدید می‌شود.

به گفته اسنودن، ایران اولین هدف حملات سایبری آمریکا بوده است. به گزارش ای. وای. نیوز از خبرگزاری فارس به نقل از دیلی کالر، ادوارد اسنودن، (افشاگر جاسوسی های سایبری دولت آمریکا) می گوید: "اگر آمریکا هدف حملات سایبری قرار گرفته باید از این بابت تنها خودش را ملامت کند. زیرا این دولت روند جهانی برای انجام حملات سایبری تخریبی علیه دیگر کشورها را با حمله هکر ها به تاسیسات هسته ‌ای ایران آغاز کرد. آمریکا اولین کشوری بود که از بدافزار علیه دیگر کشورها استفاده نمود." اسنودن می گوید: "منصفانه است بگوییم، روند حملات سایبری را آمریکا با طراحی ویروس استاکس نت علیه برنامه هسته‌ ای ایران شروع کرد." این واقعیت که حمله یاد شده با مجوز آمریکا صورت گرفته نشانگر تحولی جدی در سبک تحلیل سنتی ما از سطوح خطراتی است که به دنبال مقابله با آنها هستیم. ویروس استاکس نت پیچیده ترین تهدید سایبری در زمان خود توصیف شده که علی رغم تصور دولت های صهیونیستی، ایران اسلامی توان مقابله با چنین تهدید هایی را دارد.



اما باید هشدار داد که با انتشار این ویروس ها در اینترنت، زندگی شخصی افراد به خطر افتاده و عجیب این که در حال حاضر این ویروس ها به طور رایگان در سایت های ایرانی قابل دانلود است! در همین راستا، باید به سایت های حاوی تصاویر و فیلم ‌های غیر اخلاقی یا همان هرزه نگاری نیز، توجه ویژه ای داشت، زیرا با توجه با فناوری‌ های جدید مانند محصولات اینترنتی نظیر شبکه های به اصطلاح اجتماعی، کودکان و نوجوانان نیز به راحتی به آنها دسترسی دارند.

  • سرباز گمنام