جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحمیم

نذری در ظرف نجس

 

مبحث فضای مجازی یک امر حاکمیتی است و این احکام مطلقا در ید ولایت فقیه  است. ولی امر مسلمین، حضرت امام خامنه ای با صراحت گفتند: «هرگونه عضویت و فعالیت در شبکه های اجتماعی که باعث تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود جایز نیست.»

 

به تازگی با نزدیک شدن به ایام انتخابات، بعضأ پیام هایی در شبکه های اجتماعی ایرانی منتشر میشود که حاکی از تشویق جوانان حزب اللهی به فعالیت در اینستاگرام صهیونیستی است! این پیام ها با عناوینی چون، "اَینَ حزب اللهی؟! اَینَ عمار؟! لشگر حزب الله کجاست تا در شبکه ای چون اینستاگرام، روشنگری کند...؟" در حال انتشار است.

دوستان! این پیامها اگر زمزمه هایی از طرف دشمن نباشد، قطعا از طرف دوستان ناآگاه است! مراقب باشید گول جملاتی مانند "با آمدن، جوانان حزب اللهی به اینستاگرام و روشنگری هایشان، تا حدود زیادی از آسیب های این شبکه، کاسته شده و جلوی لجن پراکنی ها و شایعات و سیاه نمایی های ضدانقلاب خارج نشین گرفت شده و..." را نخورید.

  • سرباز گمنام

 

نفوذ!
 

 

 

حسن روحانی 98/7/17 در جلسه هیئت دولت:
«به همه فرصت بدیم بزاریم همه در این اجتماعات شرکت بکنند. خب ما بهترین مجلس شورای اسلامی در تاریخ ایران مجلس اول ما بود بهترین مجلس! نمیدونم شورای نگهبانی نبود که بخواد اینجوری نظارت بکنه! (با حالت تمسخر) این همه دفاتر نظارتی نبود (با حالت خنده)! همه آمدند ثبت نام کردند از جناح های مختلف حتی منافقین آمدند ثبت نام کردند! منافقین حق ثبت نام داشتند. دفتر اونوقت دفتر هماهنگی که حالا اون همه روش حرف و حدیث بود ثبت نام کرد. نهضت آزادی ثبت نام کرد. جبهه ملی ثبت نام کرد. همه ثبت نام کردند. همه ی جناح ها همه ی احزاب. همه ی گروه ها. بهترین انتخابات داشتیم بهترین مجلسم داشتیم. اینقدر سختگیری نکنیم فشار نیاریم. فکر نکنیم ما این فیلتر رو هرچه تنگ تر بکنیم این قیف رو هر چه روش فشار بیاریم! نتیجه اش نتیجه مثبته! ...»

  • سرباز گمنام

بسم الله الرحمن الرحیم

 

دعا اسلحه ی مؤمن!

 

دعا حالت انس و الفت روح و دل، با ذات خدا اقدس الهی است که نتیجه آن، آرامش و سکون برای نفس می باشد. پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ فرموده اند: «دعا اسلحه مؤمن و ستون دین و نور آسمانها و زمین است»۱ و در جایی دیگر، کم شدن دعا را موجب افزایش بلا دانسته‌اند و می‌فرمایند: إذا قَلَّ الدَّعاءُ نَزَلَ البَلاءُ؛ هرگاه دعا کردن کاستی گیرد، بلا فرود می‌آید.

 

 

«فقدان دعا و نیایش در میان ملتی برابر با سقوط آن ملت است، اجتماعی که احتیاج به نیایش را در خود کشته است معمولا از فساد و زوال مصون نخواهد بود، منتهی باید نیایش را پیوسته و در همه حال انجام داد تا اثر عمیق خود را در انسان همیشه حفظ کند».۲ امام علی (علیه السلام) می فرمایند: «دعا کلید پیروزی و مفتاح رستگاری است و بهترین دعا، دعائی است که از سینه پاک و قلب پرهیزگار برخیزد».۳ دعا باعث تقویت کف نفس (خودداری، خویشتنداری و پرهیزکاری) می شود. کف نفس دقیقا مانند یک ماهیچه عمل می کند و ممکن است خسته شود، این دعاست که می تواند به فرد کمک کند تا ماهیچه های کف نفس خود را تقویت کند و افرادی که هر روز دعا می کنند، نه تنها بر رفتار خود تسلط بیشتری دارند که بسیار شادتر، مهربانتر و بخشنده تر هستند و اعتماد به نفس بیشتری دارند و به راحتی میتوانند احساسات افراطی خود را کنترل کرده و از اثرات مخرب استرس و اضطراب در امان باشند و بالطبع عمر طولانی تری خواهند داشت.

  • سرباز گمنام

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مَثَلُ الَّذینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ فی‏ کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ یُضاعِفُ لِمَنْ یَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ.
خداوند در آیه ۲۶۱ بقره میفرماید:

کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد (و شایستگی داشته باشد) دو یا چند برابر می کند و خدا (از نظر قدرت و رحمت) وسیع و (به همه چیز) داناست.

 

 

امروزه، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بحث محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات مردم است و همواره به نهادهای مردمی و جهادی توصیه کرده‌اند در رفع محرومیت‌زدایی از جامعه تلاش کنند. یکی از گفتمان‌های انقلاب نیز همین توجه به رفع مشکلات محرومان و نیازمندان در هر سطحی است.

  • سرباز گمنام