جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

۳۳ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است


  • سرباز گمنام

سومین نشست جبهه اقدام (جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی) و اولین جلسه واحد برادران، در مهرماه 95 در حوزه علمیه المهدی عجل الله تعالی فرجه در شهرستان آران و بیدگل برگزار گردید. در این راستا، چهار جلسه با سخنرانی آقای سید مقداد صادقی، تحلیل گر ارشد فضای مجازی تشکیل شد.

جلسه اول با حضور اساتید و کادر مدیریتی حوزه علمیه المهدی عجل الله تعالی فرجه بیدگل شکل گرفت. در این برنامه آقای صادقی به بیان راهکار مقابله با نجس افزار صهیونیستی تلگرام پرداختند. ایشان تاکید کردند: "اولین ضربه به صهیونیست ها خروج از تلگرام است. و بعد برای حضور فعال در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، باید در زمین طراحی شده از سوی خود و با قواعد خودمان بازی کنیم. الان بحمدالله نرم افزارهای خوب داخلی از قبیل سلام، سروش، لنزور، نسیم، ویسگون و... طراحی شده اند که حضور اساتید و طلاب محترم در این فضاها بسیار موثر و راهبردی بوده و اساتید محترم می توانند با حضور فعال خود، در جهت تقویت اعتقادات جامعه نقش بی بدیلی داشته باشند."


جلسه دوم و سوم با فعالان فرهنگی حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا سلام الله علیها و حوزه علمیه المهدی عجل الله تعالی فرجه به صورت جداگانه برگزار گردید. در این دو جلسه به تبیین اجمالی ماهیت تلگرام پرداخته شد و قسمت اعظم جلسه به پرسش و پاسخ حول شبهات موجود درباره تلگرام و فضای مجازی اختصاص یافت.

جلسه چهارم با حضور عموم طلاب و مبلغان حوزه علمیه المهدی عجل الله تعالی فرجه در ساعت 19 برگزار گردید. در این جلسه که با بیانات شیوای آقای صادقی، رنگ و بوی خاصی گرفته بود، ایشان به مساله بسیار با اهمیت جهاد کبیر و عدم تبعیت از دشمن پرداختند. در این راستا ایشان با معرفی بنیاد مرزهای الکترونیکی (EFF) یا همان (Electronic Frontier Foundation) و همچنین گروه موسوم به اصل 19 (ASL18) و پیشنهاد این جاسوسان صهیونیست به مردم ایران مبنی بر استفاده از تلگرام، تاکید کردند که استفاده از تلگرام تبعیت از دشمن محسوب می شود و طبق صریح آیات قرآن حرام است.

در ادامه این جلسه آقای صادقی به معرفی پاول دروف مالک بی دین و ضد خدای تلگرام پرداختند و با یادآوری مسائل اعتقادی بیان داشتند که: "غیرت دینی افراد باید مانع سود رسانی و مشهور کردن شخصی شود که خداوند و انبیاء الهی را به سخره گرفته است." در ادامه این بیانات، سخنران محترم، پروژه پشت پرده تلگرام یعنی "قلعه دیجیتال" و سرمایه گذار صهیونیست آن یعنی میخائیل میری لاشویلی را به تفضیل معرفی نمودند.

در پایان این جلسه که در حدود سه ساعت به طول انجامید آقای صادقی، به معرفی جبهه اقدام، ماهیت آن و فعالیت های انجام شده پرداختند و از علاقمندان به فعالیت در واحد برادران دعوت به عمل آوردند تا ضمن فعالیت در فضای مجازی، ندای امام خامنه ای را لبیک گفته و با دشمن ستیزی به خیر دنیا و آخرت دست یابند.

والسلام علی من اتبع الهدی

 

  • سرباز گمنام

واحد برادران جبهه اقدام
از میان دانشجویان انقلابی،طلاب و علاقمندان به جهاد در عرصه فضای مجازی،
 در قالب های مقاله نویسی، کلیپ سازی، فتوشاپ، انیمیشین سازی، سخنرانی و...  
عضو می پذیرد...

برای ثبت نام در اقدام عضو شوید یا برای شماره 09365649391 پیام دهید.




  • سرباز گمنام

وبلاگ آرمان ولایت در یادداشتی بیان داشت:


"یُخادِعونَ اللَّهَ وَ الَّذینَ آمَنوا وَ ما یَخدَعونَ إِلّا أَنفُسَهُم وَ ما یَشعُرونَ؛ می‌خواهند خدا و مؤمنان را فریب دهند؛ در حالی که جز خودشان را فریب نمی‌دهند؛ (اما) نمی‌فهمند."1

مقام معظم رهبری فرمودند: "امروز روشنگری لازم است، سعی کنید ذهن ها را به اعماق حقایق و مسائل برسانید تبین را اساس کار بدانید."2

متأسفانه علی رغم فرمایشات موکد مقام معظم رهبری در تسریع راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، یکی از مهمترین مطالبات رئیس جمهور از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزایش پهنای باند اینترنت نجس آمریکایی بوده که در کمال تعجب، مورد توجه قرار گرفته است!! این در حالی است که مسئولین به خوبی مطلع هستند که شبکه ملی اطلاعات دارای مزایای بی شماری است؛ از جمله آنکه ارز از کشور خارج نمی شود و می توانیم در جایگاه صادر کننده پهنای باند نیز قرار بگیریم، دست دلال‌ های پهنای باند کوتاه شده و هزینه ‌ها کاهش می یابد، وابستگی ما به کشورهای بیگانه کمتر می‌شود و...

با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات می توان دولت الکترونیک مستقلی ایجاد کرد. به طوری که اگر ایران اسلامی مورد تحریم واقع شد، ارتباطات اینترنتی کشورمان مختل نشود. با راه اندازی این شبکه علاوه بر تامین امنیت می توانیم نظارت کاملی بر محتوای مطالب در فضای مجازی داشته باشیم. همچنین نرم افزارها و شبکه های اجتماعی بومی می توانند در یک بستر امن و ایرانی فعالیت کنند و از سرقت اطلاعات کاربران به خارج از کشور جلوگیری شود. در حالی که هم اکنون اینترنت درجه 3 آمریکایی با واسطه 15 کشور تهیه می شود و هزینه های هنگفتی را به ساختار اقتصادی و فرهنگی کشور وارد می کند. آنچه مبرهن است، طبق اسناد بالا دستی، وزارت ارتباطات موظف است زیر ساخت شبکه ملی اطلاعات را آماده کرده و سپس پهنای باند را افزایش دهد؛ اما متأسفانه عملکرد دولت، نوعی سهل انگاری و بی توجهی به موارد فوق را نشان می دهد! چنانچه بر اساس سخنان وزیر ارتباطات: "پهنای باند اینترنت به 10تا 12 هزار گیگابایت بر ثانیه تا پایان سال افزایش خواهد یافت!"3

  • سرباز گمنام

وبلاگ آرمان ولایت در یادداشتی بیان داشت:


"و لقد ذرانا لجهنم کثیرا من الجن و الانس لهم قلوب لایفقهون بها و لهم اعین لایبصرون بها و لهم اذان لایسمعون بها اولئک کالانعم بل هم اضل اولئک هم الغفلون: و محققا بسیاری از جن و انس را برای جهنم واگذاردیم چه آنکه آنها را دل ­هایی است بی­ ادراک و معرفت و دیده­ های بی­ نور بصیرت و گوش­ هایی ناشنوای حقیقت آنها مانند چهارپایانند بلکه بسی گمراه ­ترند زیرا قوه ادراک مصلحت و مفسده داشتند و باز عمل نکردند آنان همان مردمی هستند که غافل شدند."1

اینترنت دریچه نفوذ به لایه های پنهان افکار و احساسات است؛ چرا که بسیاری از افراد اطلاعات شخصی و مهم، ارتباطات خانوادگی، دوستانه و رسمی، افکار و اعتقادات، احساسات و بسیاری موارد دیگر را به راحتی در آن منتشر و آن را تقدیم سازمان­ های اطلاعاتی و جاسوسی دشمنان اسلام و مسلمین می کنند. آرژانس امنیت ملی امریکا که به اختصار NSA خوانده می ­شود به عنوان صاحب اینترنت، آن را پایش اطلاعات می کند و اینچنین است که حتی در شرایط تحریم­ های ظالمانه امریکایی ­ها نیز، ابزارهای هوشمند مرتبط با فضای مجازی و اینترنت هیچ گاه به کشور ما تحریم نشد.

اینترنت در سال 1369 به ایران وارد شد و با سرعت عجیبی در کشور توسعه یافت. در واقع اینترنتی که در حال حاضر از آن استفاده می کنیم "اینترنت نجس امریکایی" است؛ و تمامی ارتباطات الکترونیکی ایران به مرکزی در امریکا متصل می ­شود. براساس اسناد اسنودن، تمام "سند و ریسوها" در بستر اینترنت وارد یک نقطه در امریکا می ‌شود و حتما از آن "بک ‌آپ" گرفته می‌شود، یک کپی در آژانس امنیت ملی آمریکا و یک کپی هم به اسرائیل ارسال می ‌شود.

مسئولین کشورهای زیادی این باور را داشتند که باید اینترنت کشور خود را از نجاسات و مشکلات موجود پاک کنند، در نتیجه مرحله به مرحله "اینترنت نجس امریکایی" را قطع و شبکه­ ی ملی اطلاعات مختص به خود را راه اندازی کردند. اما مسئولین دولت های جمهوری اسلامی همچنان با خیانت کاری و غفلت خود ایران را وابسته به "اینترنت نجس آمریکایی" کرده اند و هیچ گونه اقدامی برای راه اندازی شبکه ­ی ملی اطلاعات انجام نمی­ دهند.

  • سرباز گمنام
وبلاگ صهبای حق در یادداشتی ببان داشت:

"یأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ لَا تَتَّخِذُواْ بِطَانَةً مِّنْ دُونِکُمْ لَا یَأْلُونَکُمْ خَبَالاً وَدُّواْ مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَآءُ مِنْ أَفْوَهِهِمْ وَمَا تُخْفِى صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْأَیَتِ إِنْ کُنْتُمْ تَعْقِلُونَ1"

اى کسانى که ایمان آورده‏اید! از غیر خودتان همراز نگیرید. آنان در تباهى شما کوتاهى نمى‏کنند، آنها رنج بردن شما را دوست دارند. همانا کینه و دشمنى از (گفتار) دهانشان پیداست و آنچه دلهایشان در بردارد، بزرگتر است. به تحقیق ما آیات (روشنگر و افشاگر توطئه‏ هاى دشمن) را براى شما بیان کردیم اگر تعقّل کنید.

با نگاهی اجمالی به  واژه‏ى «وَدَّ» در قرآن کریم، به آمال و آرزوهاى دشمنان درباره مسلمین بر می خوریم از جمله:

·         او مى‏خواهد ما از سلاح و سرمایه‏ى خود غافل باشیم، "ودّالّذین کفروا لو تغفلون عن اسلحتکم و امتعتکم"2

·         او از ما سازش و نرمش مى‏خواهد، " ودوّا لو تُدهِن فیُدهِنون"3

·         او براى ما رنج و فشار و زحمت مى‏خواهد،" وَدوّا ما عَنِتّم"4

·         او براى ما ارتداد و بازگشت از دین را مى‏خواهد ، "وَدّ کَثیرٌ مِن اهل الکتاب لو یردّونکم من بعد ایمانکم کفّاراً"5

امروزه با حضور نجس افزارهای صهیونیستی تحقق مصادیق "ود" لحظه به لحظه بیشتر گردیده، مسئولان و جوانان را از سلاح و سرمایه ایمان و علم غافل، متصدیان مرغوب به سازش و نرمش با "أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُواالیهود و الذین اشرکوا"6 شده اند و هزینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بسیاری را متوجه نظام جمهوری اسلامی کرده و زمینه استحاله اعتقادی و تفکر االتقاطی را مهیا نموده اند.

با تعمق در آیه فوق مؤمن و عاقل بودن دو مقوله از هم جدا است، لذا در این آیه خداوند به مؤمنان مى‏فرماید: کفّار را محرم اسرار خود قرار ندهید، اگر عقل دارید: "یا ایها الّذین آمنوا... ان کنتم تعقلون"...




دشمنان صهیونیستی با اسباب اغواگرایانه خود مانند شبکه های ضد اجتماعی چون تلگرام، واتس اپ و... مرز میان "مومنان عاقل" و "مومنان بی عقل" را مشخص نمودند. یعنی کسانی که با بصیرت، متوجه نقشه های دشمنان اسلام و مسلمین می شوند و مراقب هستند پازل دشمن را تکمیل نکنند، در مقابل کسانی که چشم بر ماهیت این اغواگران صهیونیستی بسته اند و امروز، حرف مدیر بی خدای تلگرام، پاول دروف را تکرار می کنند! پاول دروف چندی پیش در جواب درخواست بی شرمانه و مغایر با عزت ملی مسئولین ما در مهلت یک ماهه، با زبان تحقیر گفت: "ما در حال طراحی پروتکلی هستیم که هیچگاه فیلتر نخواهیم شد7". و امروز شاهد آن هستیم که دبیر شورای عالی فضای مجازی به دنبال عملی کردن این پروتکل، زبان به بی فایده بودن مسدودسازی و فیلترینگ نجس افزارهای صهیونیستی می گشاید؛ حرفی که بیشتر به تکمیل پازل دشمن شبیه است تا نظر یک شخص متخصص متعهد! ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای در قبال فیلتر شبکه های مجازی گفته است: "سیاست بستن و مسدود سازی شبکه‌ های اجتماعی دیگر جواب نمی‌ دهد؛ این کار نه تنها مشکلی را حل نمی‌ کند بلکه برای مردم ایجاد مشکل خواهد کرد!"

  • سرباز گمنام

وبلاگ تا هدف در یادداشتی بیان داشت:


"یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِّن دُونِکُمْ لَا یَأْلُونَکُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ و َمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیَاتِ  إِن کُنتُمْ تَعْقِلُون"1؛ ای کسانی که ایمان آورده اید! محرم اسراری از غیر خود، انتخاب نکنید! آنها از هر گونه شرّ و فسادی درباره شما، کوتاهی نمی کنند. آنها دوست دارند شما در رنج و زحمت باشید. (نشانه های) دشمنی از دهان (و کلام) شان آشکار شده و آنچه در دلهایشان پنهان می دارند، از آن مهمتر است. ما آیات (و راه های پیشگیری از شرّ آنها) را برای شما بیان کردیم اگر اندیشه کنید!"

در این آیه شریفه، خداوند ما را از دوستی با دشمنان، بر حذر داشته و ما را متوجه ایجاد فساد از طرف دشمن می نماید. سعی دشمن همیشه بر جاسوسی و کسب اطلاعات حیاتی ملت ‌هاست که از طریق جلب اعتماد افراد بی بصیرت، ناآگاه و مغرض راه نفوذ خود را باز می کند و در صدد نابودی ارزش ها و آرمان های ملت بر می آید. در عصر حاضر استفاده از وسایل ارتباطی از جمله گوشی تلفن همراه به دلیل سهولت در دسترسی، رواج بسیاری پیدا کرده و قشر کثیر جامعه با نصب جنگ افزارهای اینترنتی صهیونیستی از جمله تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ، فیسبوک و... خواسته یا ناخواسته(!) دشمن را تا داخل خانه و حتی اتاق خواب خود راه داده اند و از نفوذ وی در فکر و اندیشه و عقاید خود غافلند.


وقتی دشمن با ترویج فحشاء، فساد و شبهات در شبکه های ضداجتماعی-صهیونیستی همچون تلگرام و اینستاگرام، افکار و عقاید باطل خود را به جوانان ما تحمیل می نماید و فکر و عقیده ملت ما را همسو و هم جهت با اندیشه های صهیونیستی خود قرار می‌دهد، چرا مسئولین کشور بدون هیچ توجهی، راه را برای فعالیت های این جنگ افزارهای مجازی باز گذاشته اند؟ با توجه به اینکه جنگ نرم، در ظاهر هزینه های مادی و معنوی جنگ نظامی را ندارد و چهره زشت و فریبکارانه متجاوزان دیده نمی شود، لذا طراحان جنگ نرم با سرمایه گذاری بر افکار و اندیشه ها، آسان تر و با شتاب بیشتر به اهداف خود دست می یابند. قرآن کریم جلوه های گوناگون جنگ نرم را از طریق داستان های انبیاء و رخدادهای عصر پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) بیان نموده است. از جمله این روش ها می توان به استهزاء و تحقیر مظاهر دینی در قالب شوخی، تفرقه افکنی به نام استقلال طلبی، پخش شایعات به نام روشنگری و تضعیف شخصیت های مذهبی با تهمت و تحقیر اشاره نمود. اما با تمسک به تعالیم دینی و اطاعت از رهبران آسمانی، و استفاده از راهکارهای قرآنی، و اطاعت از ولی امر مسلمین، می‌توان با نبرد روانی دشمن به آسانی مقابله کرد. چنان که قرآن کریم در مورد شیطان می فرماید: «او قسم خورد که من برای شما دو نفر (آدم و حوا) از خیر خواهانم.»2 از این رو شناسایی دشمن در جنگ نرم بسیار مهم است چرا که شناخت دشمن زیربنای مبارزه می باشد و از این طریق می توان بقای جامعه را تضمین نمود.

طبق بررسی های انجام شده اصولا دشمن در قبال افراد مؤثر جبهه مقابل و دشمنان خود چند نوع برخورد را در پیش خواهد گرفت که عبارتند از: تطمیع، تحقیر، تهدید و در نهایت حذف یا ترور.

  • سرباز گمنام

وبلاگ مجاهد حق در یادداشتی بیان داشت:


مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) می فرمایند: "... توطئه توهم نیست؛ اینجور نیست که شما خیال کنید توطئه نسبت به این کشور، یک توهم است؛ نه، یک واقعیت است؛ از همه طرف دارد توطئه می شود. ممکن است آن کسی که در جهت آن توطئه ها در داخل کشور محور حرکت قرار می گیرد، خودش اصلا نفهمد. فهمیدن این ذکاوت می خواهد. بعضی ها این ذکاوت را ندارند. ما آدمها را تجربه کردیم؛ نمی فهمند دارند به ساز کی می رقصند. ولی، این واقعیت را عوض نمی کند که آنها بفهمند یا نفهمند، بدانند یا ندانند."[1]

واقعیتی تلخ که دامنگیر جامعه اسلامی ایران در خصوص جنگ نرم گردیده، هشدار دیگر سکاندار انقلاب اسلامی در خصوص دشمنی دیرین دشمنان ایران اسلامی است که معظم له چنین می فرماید: "از روز اول، آمریکایی ها علیه جمهوری اسلامی توطئه کردند... می نشینند چهل و پنج میلیون دلار بودجه تصویب می کنند. برای اینکه جمهوری اسلامی را شکست بدهند! بودجه تصویب می کنند، که از طریق اینترنت، انقلاب ایران را از بین ببرند؛ جمهوری اسلامی را سرنگون کنند."2

امروزه فضای مجازی و محصولات آن مانند شبکه های ضد اجتماعی-جاسوسی همچون تلگرام، واتس اپ، وایبر، اینستاگرام و... امکان این توطئه و غافلگیری را برای دشمن راحت تر نموده است. از مؤثرترین ابزارهای جنگ روانی و از فاکتور های موفقیت در جذب مخاطب، این است که باید مخاطب خود را از لحاظ روانی بشناسند؛ روحیات او را بدانند و گرایش ها، حساسیت های گروهی، سنی، اجتماعی و مذهبی آنان را به دقت مورد بررسی قرار بدهند. که این مهم، از طریق این جاسوسکده های همیشه همراه به آسانی قابل انجام است. دولت ها و سازمان های اجرا کننده ی جنگ روانی پیش از ورود به این صحنه، مباحث علمی-روانی را بررسی می کنند و از متخصصان این رشته ی علمی مدد می جویند. تبلیغات و جنگ روانی را بر اساس همین شناخت های حاصل شده از یک جامعه، پایه ریزی می کنند.

بنابراین نباید هیچ گاه نباید فراموش کنیم که، دشمن چند فاز را در زدن دشمنان خود دنبال می کند: تطمیع، تحقیر یا بی حیثیت کردن، تهدید و حذف. و اصولا دشمن این چند نوع برخورد را در قبال همه افراد مؤثر جبهه ی مقابل و دشمنان خود دنبال می کند؛ چه در دنیای حقیقی و چه فضای مجازی.

 از مهمترین ابزار دشمن "تطمیع" کردن شخص می باشد تا

  • سرباز گمنام

وبلاگ ارتجال در یادداشتی بیان داشت:


«وَأَسْلِحَتَهُمْ وَدَّ الَّذِینَ کَفَرُواْ لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکُمْ وَأَمْتِعَتِکُمْ فَیَمِیلُونَ عَلَیْکُم مَّیْلَةً وَاحِدَة» و جنگ‏ افزارهاى خود را برگیرند [زیرا] کافران آرزو مى‏کنند که شما از جنگ‏ افزارها و ساز و برگ خود غافل شوید تا ناگهان بر شما یورش برند.»1

مقام معظم رهبری فرمودند: «امروز مسئله خطرناک این است که سررشته تحولات منفی در سطح بین المللی، در دست کسانی است که آنها به وسیله این تحوّلات می خواهند اهداف خودشان را که یا زر یا زور، تامین کنند و برای آنها چیزی به نام هویّت ملت ها اصلا ارزش ندارد؛ که متاسفانه این در صد و پنجاه سال اخیر، در دنیا اتفاق افتاده است؛ یعنی تحوّلات کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین در دام طراحی باندهای قدرت بین المللی افتاده است و طراح این ها صهیونیست و سرمایه داران بین المللی بوده اند. برای این ها آنچه مهم بوده، کسب قدرت سیاسی است که بتوانند در کشورها و دولت های اروپایی و غیره نفوذ کنند، قدرت سیاسی را در دست بگیرند و پول کسب کنند و این کمپانی ها، سرمایه های عظیم، کارتل ها و تراست ها را بوجود آورند.»2

یکی از توصیه های مهم قرآن کریم داشتن بصیرت، در برابر توطئه های دشمنان است. زیرا دشمنان اسلام و مسلمین و در راس آنها دولت های صهیونیستی به دنبال هر فرصتی برای ضربه زدن به ملت مسلمان ایران هستند. با پیروزی انقلاب و روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی در ایران، بسیاری از برنامه ها و محاسبات دشمنان بهم ریخت، زیرا با شعار نه شرقی نه غربی، به همه ی مستکبران جهان اعلام شد که ملت و دولت ایران دیگر زیر بار ظلم و ستم نمی روند. به همین علت دشمن با بهره گیری از ابزار رسانه به دنبال طرح و نقشه ای بود که بتواند فرهنگ ها، ارزش ها، هنجارها، اندیشه ها و عقاید ما را تغییر دهد؛ که بهترین راه را برای رسیدن به اهداف خود و تغییر شرایط، استفاده از جنگ نرم در فضای سایبری دید. آنان نرم افزارهای ضد اجتماعی صهیونیستی همچون فیس بوک، واتس اپ، وایبر، توییتر، اینستاگرام و تلگرام را به وجود آوردند تا ضمن رساندن پیام‌ ها و خبرهای مورد نظر خودشان به کاربران و ملت ‌ها، آرام آرام مردم را به سمت هدف های از پیش تعیین شده سوق دهند، چرا که این شبکه های ضد اجتماعی به عنوان تاثیر گذارترین و مهم ترین ابزارها در جنگ نرم هستند و می توانند اذهان، عقاید و باورهای جامعه را به منظور رسیدن به اهداف صاحبانشان تغییر دهند. چنانچه رهبر معظم انقلاب در این باره می فرمایند: «بسیاری از سرمایه های گوناگون بین المللی صرف ایجاد رسانه های اثرگذار می شود، از قبیل ماهواره و اینترنت و موبایل و امثال این ها، دارند سرمایه های زیادی را صرف می کنند برای اینکه برروی عقاید مردم و باورهای مردم اثر بگذارند و این ها را در واقع از حیطه ی نفوذ نظام اسلامی و ارزش های اسلامی خارج کنند؛ که البته پاد زهر آن هم این است که ما بتوانیم در سطوح مختلف، نسبت به باورهایمان طرح های تبیینی و اقناعی داشته باشیم؛ علمای ما، سازمان های فرهنگی ما، سازمان های تبلیغاتی ما، گویندگان ما، صداوسیمای ما باید بتوانند این باورها را در ذهن مردم تثبیت کنند و تعمیق کنند که البته ارتباط مستقیم علما با مردم، یک عامل و عنصر بی بدیلی است؛ هیچ چیزی جای این را نمی گیرد.»3

از فعالیت های این جنگ افزارهای اینترنتی صهیونیستی می توان به تبلیغات گسترده جهت خدشه دار کردن چهره های شاخص و مورد اطمینان جامعه، و در مقابل موجه نشان دادن بعضی از افراد و شخصیت های منفور و غیر قابل اطمینان اشاره کرد، آنها با استفاده از افراد ساده لوح و بعضا مغرض قصد دارند تا اعتماد و اطمینان مردم را نسبت به حکومت اسلامی و جایگاه ولایت فقیه و رهبری، از بین ببرند. به عنوان نمونه توییتر یکی از فعال ترین رسانه های جاسوسی-تروریستی در فتنه 88 بود که با فرستادن فیلم هایی باعث شد تا موج های کاذبی در بین فتنه گران ایجاد شود و با همراهی کردن آشوبگران در شعله ور شدن این فتنه نقش به سزایی ایفا کرد.

  • سرباز گمنام

امام خامنه ای (مدظلّه العالی) :

"پی گیری کردن، مطالعه کردن، درباره ی مسأله اندیشیدن، آن راپخته کردن، راه کار اجرایی را برای آن جستجو کردن، برای طرحش با مراکز دست اندرکار و مجری تلاش کردن و فعالیت کردن و بالاخره خود وارد میدان کارشدن و در کنار آن، مطالبه و طلب کاری و مدعا داشتن؛ این ها جزء وظایف و تکالیف جوان است که این را بایستی جوان ما درک کند. "1

امروزه با توجه به پیشرفت سریع علم و بالا رفتن سطح آگاهی عمومی ملت های جهان، بیش از یک قرن است که استعمارگران از طریق برنامه ها و سیاست های فرهنگی، روش نفوذ در کشورها را تغییر داده اند و تلاش می کنند از راه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به اهداف شوم خود برسند؛ چرا که فهمیده اند بهترین راه نفوذ در سایر کشورها، نفوذ در فرهنگ و استحاله ی درونی آنهاست. دشمنان می خواهند فرهنگ و ارزش های مورد پسند خود را، به عنوان الگوی مترقی در جامعه هدف جلوه داده و از این طریق به راحتی معیارهای بومی و ملی کشورها را مورد هجوم و شبیخون قرار دهند. بنابراین برای پیروزی در این تهاجم و نبرد نیاز به مهم ترین، دقیق ترین و راحت ترین ابزار جنگ روانی دارند و آن، شناخت و مطالعه روحیّات و خُلقیّات کشور مورد تهاجم می باشد تا بتوانند با محاسبه دقیق تری به جنگ علیه آن کشور بپردازند.


 در عصر کنونی، هیچ ابزاری مانند فضای مجازی و شبکه های به اصطلاح اجتماعی حاصل از آن، به این قدرت و سرعت نمی تواند به تحقق این جنگ روانی کمک کند؛ به گونه ای که به راحتی در این جاسوس کده های همیشه همراه، نقض حریم خصوصی و حقوق شهروندی و همچنین جاسوسی اتفاق می افتد؛ و این در حالی است که هیچ دولت و هیچ قانونی، در هیچ کشوری نمی پذیرد که یک سرویس جاسوسی_تروریستی، اطلاعات مردم و مسئولین و سازمان هایشان را تخلیه کند و منجرِّ به خطر انداختن امنیّت ملّی آن کشور شود.

از جمله نرم افزارهای جاسوسی جمع آوری اطلاعات2، شبکه فیس بوک و سرویس های موبایلی و اشتراک عکس آن کمپانی صهیونیستی یعنی "واتس اپ" و "اینستاگرام" است که مدیریت تمام این مجموعه ها به عهده "مارک زاکربرگ" تأثیر گذارترین صهیونیست جهان می باشد. جالب است بدانید تنها ده درصد افراد فعال در این شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی آمریکایی اند! اصولا روش کسب درآمد این شرکت ها، استفاده از داده های رد و بدل شده و کاوش میان آن هاست و این درحالی است که در این شرکت ها حقوق مردم قابل استیفا نخواهد بود.

  • سرباز گمنام

وبلاگ هوالحق در یادداشتی بیان داشت:


«إِنَّ اللَّهَ لَا یَغْفِرُ أَن یُشْرَکَ بِهِ وَیَغْفِرُ مَا دُونَ ذَٰلِکَ لِمَن یَشَاءُ ۚ وَمَن یُشْرِکْ بِاللَّهِ فَقَدِ افْتَرَىٰ إِثْمًا عَظِیمًا؛ هر آینه خدا گناه کسانی را که به او شرک آورند نمی آمرزد ، و گناهان، دیگر را برای هر که بخواهد می آمرزد و هر که به خدا شرک آورد، دروغی ساخته و گناهی بزرگ مرتکب شده است.»1

در درون ما، هم عناصر فرشته خوی و هم عناصر سبعیت وجود دارد؛ لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ. ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِینَ.2

استعداد ترقی و تعالی و استعداد تنزل و سقوط در ما انسان ها در حد بی نهایت وجود دارد. اما فلسفه ی آفرینش و خلقت انسان این است که با اختیار خود انسان و با مجاهدت های انسانی آن استعدادهای مثبت و آن ارزش های الهی را رشد داده و بر آن خصلت های حیوانی غلبه پیدا کند و آنها را در جهت درست قرار دهد.

در دنیای کنونی شخصیت پردازی کاذب یکی از قدیمی ترین شیوه های استکبار جهانی است که اکنون با بکارگیری جدیدترین وسایل تبلیغاتی و رسانه ای جهان، مجددا در دستور کار دشمنان اسلام و مسلمین قرار گرفته تا آنچه را که نتوانسته اند با زور القاء کنند از طریق نفوذ فرهنگی اعمال نمایند. در حقیقت ام الامراض، همان رواج روز افزون فرهنگ استعماری است. 



در سال‌های اخیر رشد قارچ گونه شبکه های صهیونیستی و سایت های ضدتوحیدی در فضای مجازی ایران باعث شده تا تفکرات شرک آمیز با سرعت زیادی در حال گسترش باشد. سال هاست سایت هایی با عنوان خودشناسی یا شناخت قهرمان درون، ویژگی‌های شخصیتی خاصی را به جوانان و نوجوانان ما تلقین می‌کنند و سعی در القاء وجود خدایان بی شمار دارند (خدابانوی عشق و زیبایی، خدابانوی شکار و ماه، خدای خورشید، خدای جهان زیرین، خدای جنگ، خدای خدایان، خدا بانوی ازدواج)، و ده ها خدایانی از این قبیل...

شاید بیشترین تأثیر این القائات بر روی دختران بوده! آنان با تلقین به اینکه شما زنانی جنگجو هستید و در زندگی نیازی به حضور دایم مردان ندارید، شما قهرمان، زاده شده اید، شما همانند کودک آزاد و رها هستید، تعهدات زندگی مشترک حکم زندان را برای شما دارد، شما اهل کار و محیط کار نیستید، شما نوجوان ابدی در وجودتان، و معصومیت و پاکی در چهره تان قابل مشاهده است اما اعتماد به نفس کمی دارید و دروغ زیاد می گویید، شما مشخصا فاقد توانایی اظهار وجود هستید و به نوعی نامرئی و بی هویت و گمنام هستید، شما از کشتن انسان ها لذت می‌برید زیرا لحظه خروج روح از بدن به زیبای همان لحظه دمیدن روح در جسم است، شما احساس غریزه مادر بودن و مادر شدن را ندارید... و هزاران تلقین نادرست دیگر و القاء شخصیت کاذب به جوانان و ساختن شخصیت دروغین برای آنان باعث می‌شوند که جوانان اعتماد به نفس خود را از دست بدهند و با باور اینکه شخصیت آنان همین است که در این سایت گفته شده، هرگز به دنبال خود سازی و رشد و تعالی نمی روند. تلقین اینکه شما رفتارهای سلطه جویانه، سختگیرانه و مستبدانه ای دارید باعث می‌شود که هرگز زیر بار حرف حق نخواهند رفت.

 آیا از جایی که رقص و رقصیدن را مانند نفس کشیدن لازم و ضروری می‌دانند، بی احترامی و ناسپاسی فرزندان را امری قدرتمندانه تلقی می‌کنند. از سویی شما را بسیار پر حرارت با انرژی فراوان همراه با قدرت تصمیم گیری بالا و منطقی بودن با مسئولیت پذیری بالا خطاب می‌کنند و از سویی دیگر شمارا بسیار پرحرف و حسود و لجباز و سمج و گستاخ معرفی می کنند، فقط به صرف اینکه گروه خونی شما آ یا ب و یا... است. می توان توقع داشت انسان وارسته و جوان با شعور بیرون آید؟!!

آنان با تلقین شادی‌های کاذب فرد را تبدیل به یک بنده، اسیر و برده می‌کنند زیرا، تابع معیارهایی چون قدرت، ثروت، پایگاه اجتماعی و زیبایی ظاهری هستند. در شادی واقعی افراد هیچ گونه قید و فشار بیرونی ندارند لذا ایده آل های خود را در نهایت قدرت و اختیار دنبال می‌کنند، اما شادی کاذب بندگی و بردگی آور است.

  • سرباز گمنام

وبلاگ مجاهد313 در یادداشتی بیان داشت:


اینترنت، یکی از نعمات بزرگ الهی است، اما درعین حال یک نقمت هم هست؛ یعنی یک چاقوی دودم وخطرناک! اینترنت، مثل یک جریان افسارگسیخته است! مثل آن است که؛ فردی یک سگ وحشی را بیاورد و به او بگویند: "قلاده اش کو؟! "بگوید: "سفارش کرده ایم؛ آهنگر قلاده را بسازد![1]"رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه ای _مدّظلّه العالی_ ضمن اشاره به فضای مجازی به عنوان یک قدرت نرم فوق العاده ی در عرصه های مختلف از جمله: فرهنگ، سیاست، اقتصاد، سبک زندگی، ایمان، اعتقادات دینی و اخلاقیّات بر لزوم طراحی مناسب و دقیق برای حفظ حریم امنیّت فکری و اخلاقی جامعه در این عرصه تأکید کرده اند که: " لازمه ی حضور فعّال و تأثیر گذار در فضای مجازی _تمرکز در تصمیم گیری و جدّیّت دراجراء ؛ بدون از دست دادن زمان_ هماهنگی میان دستگاه ها و پرهیز از موازی کاری و تعارض است.[2]"

جاسوسی مسئله ی تازه ای نیست؛ در هر برهه از زمان؛ این مسئله بوده و هست. اما به هر شکلی که باشد در هیچ جامعه ای مورد قبول نیست و فطرت انسان ها آن را خیانت می داند و بر این اساس است که همه ی کشورها در برابر آن قد علم می کنند. در ایران اسلامی هم طبق قانون 501 مجازات اسلامی، "اگر نقشه ها، اسناد و تمام برنامه ها راجع به سیاست های داخلی یا خارجی کشور عالماً و عامداً در اختیار افرادی قرار بگیرد که صلاحیت دسترسی به آنها را ندارند، جاسوسی محسوب می شود که چنین جاسوسی به10 سال حبس محکوم می شود." بنابراین طبق این قانون باید با هرگونه اقدام علیه امنیّت ملّی کشور برخورد شود.

امروزه بخش اعظم تلاش آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی برای جاسوسی، از طریق شبکه های مخابراتی و فضای مجازی است، از آنجا که دشمنان صهیونیستی، ایران را دشمن طراز اول خود می دانند سؤالی مطرح می شود که چرا باید تصوّر کنیم که کشورهای صهیونیستی از این ابزارها برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده نمی نمایند. هم چنین جای تعجب است که چرا آمریکای جنایتکار و دیگر کشورهای صهیونیستی که سر سختانه از هر فرصت و بهانه ای برای تحریم ایران اسلامی بهره می جویند، پیشرفته ترین نرم افزارهای خود را به مرزهای جمهوری اسلامی با این تعدد و به صورت ظاهرا رایگان روانه  می سازند.

 

شاهد مثال این گونه شبکه های به اصطلاح اجتماعی و به عبارت دقیق تر، شبکه های ضد اجتماعی-صهیونیستی که توانسته اند ساعت هایی از عمر طلایی جوانان این مرز و بوم را متعلّق به خود کنند، " تلگرام "، " وایبر"، " واتس اپ " هستند. مؤسّس شبکه ی ضد اجتماعی_صهیونیستیِ " وایبر"، "تالمون مارکو"ی صهیونیستی تبار است. نجس افزار "واتس اپ"، همان سرویس عکس فیسبوک، متعلق به "زاکربرگ " _تأثیر گزار ترین صهیونیست جهان_ است. دیگر ابزار نجس صهیونیستی که گویِ اعتمادِ کاربرانِ ایرانیِ خود را بیش از بقیه ی نجس افزارهای صهیونیستی ربوده، "تلگرام " است که با پشتوانه ی مالی "مایکل میری لاشویلی" عرض اندام کرده است. این نکته حائز اهمّیّت است که سرور شبکه ضد اجتماعی "تلگرام" در کاخی که متعلّق به خاندان سلطنتیِ انگلستان است، قرار دارد. در حالی که کشور انگلستان، کاربران بسیار معدودی در این شبکه ی ضد اجتماعی و ضد تعاملی دارد.

  • سرباز گمنام

وبلاگ صهبای حق در یادداشتی بیان داشت:


"متأسّفانه این ریشه‌ها طیّ سالیان متمادی، بتدریج در اعماق سیاست های فرهنگی غرب نیز رسوخ کرده و یک هجوم نرم و خاموش را سامان داده است. بسیاری از کشورهای دنیا به فرهنگ بومی و ملّی خود افتخار می کنند، فرهنگ هایی که در عین بالندگی و زایش، صدها سال جوامع بشری را بخوبی تغذیه کرده است؛ دنیای اسلام نیز از این امر مستثنی نبوده است. امّا در دوره‌ی معاصر، جهان غرب با بهره‌گیری از ابزارهای پیشرفته، بر شبیه سازی و همانند سازی فرهنگی جهان پافشاری می کند. من تحمیل فرهنگ غرب بر سایر ملّت ها و کوچک شمردن فرهنگ های مستقل را یک خشونت خاموش و بسیار زیان‌بار تلقّی می کنم. تحقیر فرهنگ های غنی و اهانت به محترم‌ترین بخش های آنها در حالی صورت می گیردکه فرهنگ جایگزین، به‌ هیچ‌ وجه از ظرفیّت جانشینی برخوردار نیست. به طور مثال، دو عنصر «پرخاشگری» و «بی‌بندوباری اخلاقی» که متأسّفانه به مؤلّفه‌های اصلی فرهنگ غربی تبدیل شده است، مقبولیّت و جایگاه آن را حتّی در خاستگاهش تنزّل داده است." امام خامنه ای 8/9/94




سیبل فرهنگی کشور ما آماج تیرهای دشمنان صهیونیستی است، که با تمام قوا برای استحاله عقیدتی فرهنگی جمهوری اسلامی به میدان  آمده اند؛ تا همراه با تغییر شناخت ها، عقاید، ارزش ها و رفتار به اهداف شوم و استکباری خود جامه­ی عمل بپوشانند. می توان ادعا کردکه ورود شبکه های ضد اجتماعی و ضد تعاملی فضای مجازی به جمهوری اسلامی ایران نوعی هژمونی1 محسوب می شود؛ که از قِبَل آن  مسئله "امپریالیسم فرهنگی" در حال شکل گیری است که این پدیده­ی شوم، مرهون سایه­ای نحس، به نام "نفوذ" است.

هر چه عمق این نفوذ بیشتر شده است،  به تناسب وادادگی فرهنگی ما نیز افزایش پیدا کرده است. شاهد ادعای ما ، حضور اینترنت نجس آمریکایی و ملموس تر از آن پرسه زدن شبکه های ضد اجتماعی و ضد تعاملی فضای مجازی در مرزهای جمهوری اسلامی است. شبکه های ضداجتماعی و ضد تعاملی فضای مجازی پدیده­ای است که از جدیدترین سلاح ها و حرکت های مرموز صهیونیزم جهانی در رویارویی با انقلاب اسلامی به شمار می رود و به جنگ فرهنگ و اخلاق، در ایران اسلامی آمده است؛ امنیت اخلاقی و فرهنگی خانواده های ایرانی را به  خطر انداخته و از آثار آن می توان به  ویرانی هایی هم چون روابط نامشروع، ازدواج سفید، طلاق، عشق های مثلثی، روابط ضربدری ،خشونت در رفتار، مادی گرایی صِرف و...  اشاره داشت.

 

  • سرباز گمنام

وبلاگ هوالحق در یادداشتی بیان داشت:

رسیدن به کمالات انسانی و شکوفا شدن استعدادهای روحی و ایمانی، علمی و تخصصی در مسیر رضایت پروردگار از اهداف اصلی داشتن یک زندگی مکتبی است. اما تاریخ نشان داده است که همیشه اشخاص و یا نیروها و گروه‌هایی مانع از رسیدن به این مرحله از رشد انسانی هستند؛ آنان دشمنان ما محسوب می‌شوند... و در میان این دشمنان، خطرناکترین آن دشمنی است که همیشه اظهار دوستی می‌کند و ما هم او را رها کرده و سرگرم مشغولیت‌های زندگی خود باشیم
. 

امروزه یکی از مهم‌ترین ابزارهای دشمن در جنگ نرم، فضای مجازی است که با زندگی مردم آمیخته شده و در بسیاری از خانواده‌ها، به عضوی جدید مبدل شده است. حضرت امام خامنه‌ای در مورد این فضا فرمودند:

«این فضای مجازی امروز از فضای حقیقیِ زندگی ما چند برابر بزرگ‌تر شده؛ بعضی‌ها اصلاً در فضای مجازی تنفّس می‌کنند؛ اصلاً آنجا تنفّس می‌کنند، زندگی‌شان در فضای مجازی است. جوانان هم سروکار دارند با فضای مجازی، با انواع‌ و اقسام چیزها و کارها، با برنامه‌های علمی‌اش، با اینترنتش، با شبکه‌های اجتماعی‌اش، با مبادلات و امثال اینها سروکار دارند؛ خب، اینجا لغزشگاه است. هیچ‌کس نمیگوید آقا جادّه نکش. اگر شما در یک منطقه‌ای جادّه‌ای لازم دارید، خیلی خب، جادّه بکش، جادّه‌ی اتوبان هم بکش امّا مواظب باش! آنجایی که ریزش کوه محتمل است، آنجا محاسبه‌ی لازم را بکنید. ما به دستگاه‌های ارتباطی خودمان، به مجموعه‌ی وزارت ارتباطات و شورای عالی مجازی -که بنده از آن هم گله دارم- سفارشمان این است. ما نمی‌گوییم این راه را ببندید؛ نه، اینکه بی‌عقلی است. یک کسانی نشسته‌اند، فکر کرده‌اند، یک راهی باز کرده‌اند به‌عنوان این فضای مجازی و به قول خودشان سایبری؛ خیلی خب، از این استفاده کنید منتها استفاده‌ی درست بکنید؛ دیگران دارند استفاده‌ی درست می‌کنند؛ بعضی از کشورها طبق فرهنگ خودشان این دستگاه‌ها را قبضه کرده‌اند. ما چرا نمی‌کنیم؟ چرا حواسمان نیست؟ چرا رها می‌کنیم این فضای غیرقابل کنترل و غیرمنضبط را؟»[1]

 

مقام معظم رهبری در 10 محور حکم دوم، راه را روشن کرده اند؛ اهتمام و سرمایه گذاری در ایجاد و توسعه انواع فناوری ها، ایجاد رشته های نوین دانشگاهی، تربیت نیروهای انقلابی متعهد و کارآمد، تسریع در راه اندازی شبکه ی ملی اطلاعات، سالم سازی و حفظ امنیت فضای مجازی و... از آن جمله اند؛ که اگر مسئولان محترم به همین 10 محور عمل کنند تمام مشکلات عمده در فضای مجازی کشور عزیزمان حل خواهد شد.

  • سرباز گمنام

وبلاگ ارتجال در یادداشتی بیان داشت:


لا یُقاتِلُونَکُمْ جَمِیعاً إِلَّا فِی قُرىً مُحَصَّنَةٍ أَوْ مِنْ وَراءِ جُدُرٍ بَأْسُهُمْ بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ تَحْسَبُهُمْ جَمِیعاً وَ قُلُوبُهُمْ شَتَّى ذلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا یَعْقِلُونَتحکا.

(آنان به صورت) دسته جمعی جز در قریه هایی که دارای استحکاماتند یا از پشت دیوارها با شما نخواهند جنگید؛ جنگشان میان خودشان سخت است. آنان را متحد می پنداری ولی دلهایشان پراکنده است، زیرا آنان مردمانی اند که نمی اندیشند.(حشر/14)

امام علی علیه السلام:  فَوَاللَّهِ مَا غُزِیَ قَوْمٌ قَطُّ فِی عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا فَتَوَاکَلْتُمْ وَ تَخَاذَلْتُمْ حَتَّى شُنَّتْ عَلَیْکُمُ الْغَارَاتُ وَ مُلِکَتْ عَلَیْکُمُ الْأَوْطَانُ. (نهج الباغه/ خطبه27ترجمه دشتی) به خدا قسم هیچ ملّتى در خانه اش مورد حمله قرار نگرفت مگر اینکه خوار شد. اما شما مسئولیت جهاد را به یکدیگر حواله کردید و به یارى یکدیگر برنخاستید تا دشمن از هر سو بر شما تاخت، وشهرها را از دست شما گرفت.

 

 


میل به زندگی جمعی و حضور در اجتماع انسانی از گرایشات فطری افراد است؛ خانواده، اقوام، مدرسه، روستا، شهر و... هر یک به نحوی به این نیاز فطری بشریت، پاسخ می دهند. اگرچه تا سال 2006 کسی گمان نمی کرد که اینترنت، توسط شبکه های به اصطلاح اجتماعی مجازی بتواند اجتماعات سنتی را تحت تأثیر خود قرار دهد، اما به تدریج این میهمان ناخوانده، وارد "فضای مجازی" خانه ها شد! پس از تحول در اینترنت و ارتقای فناوری، فتح خانه ها شتاب بیشتری گرفت و با ورود جنگ افزارهای اینترنتی صهونیستی مثل تلگرام، واتس اپ، وایبر، اینستاگرام و... تمام اجتماعات سنتی در معرض نوعی سونامی قرار گرفتند و در برخی موارد مغلوب حجمه آن شدند. اهمیت این موضوع تا بدان جاست که مقام معظم رهبری فرمودند: "امروز جاده رسانه ای و ارتباطات یک جاده دو جانبه و چند جانبه نیست، یک جاده یک طرفه است، یعنی باید گفت آنچه را صاحبان قدرت  های رسانه ای و امپراطوری رسانه ای می پسندد با استفاده از علم و فن آوری پیشرفته به زوایای دنیا منتشر و منعکس می کنند.[1]" بنابراین امروز دشمن از جبهه های مختلفی جنگ نرم را آغاز کرده و با وجود تحریم هایی که نشانی از دشمنی آشکار استکبار جهانی است، شبکه های ضد اجتماعی پر مخاطبی هم چون فیسبوک، تلگرام، واتس اپ و... را به صورت ظاهرا(!) رایگان در اختیار ما گذاشته و درب نفوذ را به روی ما نمی بندد! و اکنون ما مانده ایم و رگبارهای بی امان موشک به ظاهر سفید دروغین دشمن! و موشک ها و خمپاره هایی مجازی که همگی هدفمند پرتاپ می شوند و موج انفجاری که امروز نقاط بی شماری  از ارزش های میهن اسلامی و اعتقادات جوانانمان را تحت شعاع قرار می دهد!

 

  • سرباز گمنام

وبلاگ درنگ در یادداشتی بیان داشت:


حضرت امام خمینی (ره) در تحریرالوسیله بیان می دارنداگر در سکوت علمای دین و رؤسای مذهب (اعلی الله کلمتهم) تقویت ظالم و تأیید او باشد (العیاذ بالله) سکوت کردن بر ایشان حرام است و بر آن ها واجب است اظهار کنند؛ ولو این که در رفع ظلم او مؤثر نباشد".1

اگر افراد یک جامعه با بصیرت و آگاهی، مطالبه گر و ناظر بر دستگاه های تصمیم گیرنده و اجراکننده باشند، قطع به یقین خواهند توانست از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات و کمبودها در این نهادها جلوگیری کنند. زیرا اگر مسئولین بر بصیرت، مطالبه و نظارت مردم واقف باشند بدون شک جرأت کم کاری و قانون گریزی نخواهند داشت. حال جای تاسف است که اکثر مردم ما در برخورد با بی کفایتی ها و تخلفات برخی از مسئولان هیچ واکنشی نشان نمی دهند.

مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مد ظله العالی) می فرمایند: «... جوان باید مطالبه کند، باید احساس کند که این مطالبه سودمند است، ثمربخش است؛ و تشویق بشود بر این مطالبه و باید احساس کند که او فقط مسئولیتش طرح سؤال و پرتاب کردن یک شعار نیست، که بگوید خوب، ما کار خودمان را کردیم؛ نه، پیگیرى کردن، مطالعه کردن، درباره ى مسئله اندیشیدن، آن را پخته کردن، راه کار اجرائى را براى آن جستجو کردن، براى طرحش با مراکز دست اندرکار و مجرى تلاش کردن و فعالیت کردن و بالاخره خود وارد میدان کار شدن، این ها جزء وظایف و تکالیف جوان ماست که این را هم بایستى جوان ما درک کند...».2

اسلام برای حفظ امنیت مردم و جامعه اسلامی اهمیت بسیاری قائل است؛ بدین سبب با جاسوسی در امور شخصی و اجتماعی افراد و ملت ‌ها به شدت مخالف است. با نا امید شدن دشمنان از جنگ های نظامی و سخت علیه ایران اسلامی، امروز اسلام و جمهوری اسلامی ایران با جنگ نرم مواجه است و نبرد سایبری یکی از پرکاربردترین روش های جنگ نرم است که برای عملیاتی کردن آن نرم افزارهای جاسوسی ضد اجتماعی ابزاری مؤثر به شمار می روند

  • سرباز گمنام

وبلاگ مطالبه در یادداشتی بیان داشت:


"یکی از اصول این باشد که نگاه به جریان رسانه ‌ای دشمن -چه جریان رادیو تلویزیونی ‌اش، چه جریان ماهواره‌ای ‌اش، چه جریان فضای مجازی ‌اش- نگاه سوءظن‌ آمیز باشد.1"

فرمایشات رهبر معظم انقلاب همواره چراغ هدایتی در مسیر سرافرازی ایران اسلامی است که هر کس از این نور سود بَرد، می تواند گامهای محکم تر و سریعتری در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی بردارد. در مقابل، محرومیت از این نور، موجب گمراهی و قدم برداشتن در جهت رضایت شیاطین جن و انس خواهد بود. بنابراین مسئله پیروی واقعی از ولایت چه در بُعد اعتقادی و چه در بُعد اجرایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بر مسئولان و منتسبان مقام معظم رهبری در جایگاه های متفاوت فرض است که بیانات معظم له را نیوش کنند تا حرفی در تناقض با بیانات معظم له ایراد ننمایند.


جای بسی تاسف است که دبیر مهم ترین نهاد مرتبط با فضای مجازی، در اظهار نظری شتابزده، تفکرات شخصی و نادرست خود را در قالب دیدگاه شخصیت حقوقی خود مطرح می کند! سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، اخیرا اظهار داشته بود که "سیاست مسدودسازی و فیلترینگ کامل شبکه های اجتماعی دیگر جواب نمی دهد!"

در واکنش به این اظهارات باید از جناب دبیر سوال کرد که اگر فیلترینگ کامل پاسخگو نیست، آیا فیلترینگ هوشمند جواب می دهد؟!!! آنهم پس از شکست پروژه گران قیمت فیلتریگ هوشمند که علیرغم مخالفت کارشناسان حوزه فضای مجازی اجرا شد و 110 میلیارد تومان را هدر داد! یا نظر جنابعالی به عنوان مثال بر فیلترینگ رنگ لوگوی این برنامه هاست که به طور کامل فیلتر نشوند!

گذشته از آن، دلیل کارشناسی شده شما برای آنکه می گویید مسدودسازی کامل جواب نمی دهد، چیست؟ حال آنکه نظر مقام معظم رهبری درباره جریان رسانه ای دشمن، بر مسدود سازی کامل است!

  • سرباز گمنام

وبلاگ صلابت در یادداشتی بیان داشت:


"اسْتَحْوَذَ عَلَیْهِمُ الشَّیْطَانُ فَأَنْسَاهُمْ ذِکْرَ اللَّهِ أُولَئِکَ حِزْبُ الشَّیْطَانِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ الشَّیْطَانِ هُمُ الْخَاسِرُونَ؛ شیطان بر آنان چیره شده و خدا را از یادشان برده است آنان حزب شیطانند آگاه باش که حزب شیطان همان زیانکارانند."1 

بسیار تأمل برانگیز است؛ که کشور متخاصم آمریکا، سردمدار تولید و رشد سیستم های اینترنتی، با دقت و هوشیاری کامل، موضوع فیلترینگ را به طور جدی مورد توجه قرار داده است و جالب توجه تر اینکه این دولت صهیونیستی به عنوان یک "نگرانی ملی"چنان به این مهم پرداخته است که حتی قوانینی را به طور خاص جهت اجرای دقیق" فیلترینگ" تصویب کرده و با جدیت اجرا می کند! به طور مثال می توان به زنجیره ای از قوانین محدود کننده ی استفاده از اینترنت تحت عنوان" قانون صلاحیت ارتباطات((CAD" اشاره کرد! برطبق این قانون هرگونه اطلاع رسانی مستهجن و غیراخلاقی برای نوجوانان کمتر از ۱۸ سال ممنوع است! و لذا تمامی مدارس و کتابخانه ها موظف به بستن و فیلتر کردن سایت ها و عکس ها و... با مظامین غیر اخلاقی شده اند!3 جای تعجب است که دولت بی بند و بار، مستکبر و صهیونیستی آمریکا چنین قوانین قاطعانه ای با عنوان فلیترینگ تصویب کرده و اجرا می کند)! (در حالی که جناب فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی می گوید: " سیاست بستن و مسدودسازی شبکههای اجتماعی دیگر جواب نمیدهد؛ این کار نه تنها مشکلی را حل نمیکند بلکه برای مردم ایجاد مشکل خواهد کرد!" آیا فیلتر جنگ افزارهای اینترنتی_صهیونیستی و به طور خاص جاسوسکده ی صهیونیستی "تلگرام" که با وقاحت تمام دین، مذهب و فرهنگ شهروندان ایرانی را مورد تهاجم قرار داده اند مشکل ایجاد خواهد کرد؟! آیا توقف سود رسانی به خونخوارترین دولت های دنیا زیان بار خواهد بود؟! آیا جلوگیری از گسترش فساد و فحشا به واسطه ی تعطیلی جاسوسکده های همیشه همراه صهیونیستی این چنین باعث نگرانی جناب دبیر شورای عالی فضای مجاری شده است؟!

آیا اصلی ترین وظیفه ی شورای عالی فضای مجازی با توجه به آخرین حکم مقام معظم رهبری، مواجهه ی هوشمندانه و مقتدرانه با تحولات این عرصه عنوان نشده است؟! آیا بر اساس تأکید معظم له، مقابله با آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی از وظایف بارز و مبرهن شورای عالی فضای مجازی نیست؟! جناب دبیر شورای عالی فضای مجازی! آیا سرقت اطلاعات کاربران ایرانی، گسترش روز افزون بی بند باری، اباحی گری، دین ستیزی و... از مصادیق مشخص فعالیت نجس افزارهای صهیونیستی در فضای مجازی کشورمان نیست؟! آیا اخبار مربوط به افزایش بزه و جرائم دلخراش در بین نوجوانان ایرانی شما را ذره ای نگران نمی کند؟! چند نوجوان دیگر هم چون "امیرحسین" و چند کودک بی گناه دیگر هم چون "ستایش" باید به مسلخ حمایت همه جانبه شما از صهیونیست ها بروند و تاوان ساده اندیشی و سهل انگاری مسئولین را با جان، آبرو و شرف شان پرداخت کنند تا وجدان شما بیدار شود(؟!)

  • سرباز گمنام

تَاللَّهِ لَتُسْأَلُنَّ عَمَّا کُنْتُمْ تَفْتَرُونَ ﴿۵۶﴾ به خدا سوگند که از آنچه به دروغ برمى‏ بافتید حتما سؤال خواهید شد(آیه شریفه 56 سوره مبارکه نحل)

منتها از این [نفوذ موردی] خطرناک‌تر، نفوذ جریانی است. نفوذ جریانی، یعنی شبکه‌سازی در داخل ملّت؛ به‌وسیله‌ی پول که نقش پول و نقش امور اقتصادی اینجا روشن میشود. عمده‌ترین وسیله دو چیز [است‌]؛ یکی پول، یکی هم جاذبه‌های جنسی. افراد را جذب کنند، دور هم جمع کنند؛ یک هدف جعلی و دروغین مطرح کنند و افراد مؤثّر را، افرادی که میتوانند در جامعه اثرگذار باشند، بکشانند به آن سمت مورد نظر خودشان. آن سمت مورد نظر چیست؟ آن عبارت است از تغییر باورها، تغییر آرمانها، تغییر نگاه‌ها، تغییر سبک زندگی؛ کاری کنند که این شخصی که مورد نفوذ قرار گرفته است، تحت تأثیر نفوذ قرار گرفته، همان چیزی را فکر کند که آن آمریکایی فکر میکند؛ یعنی کاری کنند که شما همان‌جوری نگاه کنی به مسئله که یک آمریکایی نگاه میکند -البتّه یک سیاستمدار آمریکایی، به مردم آمریکا کاری ندارد- همان‌جوری تشخیص بدهی که آن مأمور عالی‌رتبه‌ی سیا تشخیص میدهد؛ در نتیجه همان چیزی را بخواهی که او میخواهد. بنابراین خیال او آسوده است؛ بدون اینکه لازم باشد خودش را به خطر بیندازد و وارد عرصه بشود، شما برای او داری کار میکنی؛ هدف این است، هدف نفوذ این است؛ نفوذ جریانی، نفوذ شبکه‌ای، نفوذ گسترده؛ نه موردی. اگر این نفوذ نسبت به اشخاصی انجام بگیرد که اینها در سرنوشت کشور، سیاست کشور، آینده‌ی کشور تأثیری دارند، شما ببینید چه اتّفاقی می‌افتد؟ آرمانها تغییر پیدا خواهند کرد، ارزشها تغییر پیدا خواهد کرد، خواستها تغییر پیدا خواهد کرد، باورها تغییر پیدا خواهد کرد.(ولی امر مسلمین و مستضعفین جهان حضرت امام خامنه ای)

باید دانست آنچه امروز گریبان نهادها و برخی تصمیم سازان و تصمیم گیران حاکمیتی را گرفته است تاثیر نفوذ جریانی و بمب شیمیایی است که متاسفانه اینان را مبتلاء به حق چند بینی یا باطل را حق بینی نموده است!!!

حقیر سابقاً در مقاله ای با عنوان "دروغی به اسم تلگرام روسی " آنچه برخی جاهلان و عده ای از خائنان داخلی بدنبال تحمیق آن به مردم بوده اند را ماهیت سنجی کرده و اسنادی مستدل و غیرقابل خدشه را به محضر مخاطبین حق جو و حق طلب ارائه و آنان را با واقعیت صهیونیستی بودن جنگ افزار اینترنتی تلگرام آگاهی داده بودم.اما گویا تریبون داران غش کرده به دامان صهیونیسم جهانی و سینه چاکان دلبسته ی صلیبیان پنهانی در ظاهری شبیه به مومنی ایرانی، این بار نیز در تلاشی مجددند تا دروغی بزرگ را به خورد مخاطبین خود دهند.

 

  • سرباز گمنام

وبلاگ ارتجال در یادداشتی بیان داشت:


"یَأ اَیهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْیهُودَ وَ النَّصرَی أَوْلِیَاءَ بَعْضهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ وَ مَن یَتَوَلهَّم مِّنکُمْ فَإِنَّهُ مِنهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظلِمِین» ای کسانی که ایمان آوردید، یهود و نصارا را دوستان خود مگیرید که آنان دوست یکدیگرند و کسی که (از شما) آنان را دوست بدارد خود او نیز از ایشان است، چون خدا مردم ستمکار را به سوی حق هدایت نمى‏کند."1

مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و سران نظام فرمودند: "به مسئولین دولت عرض می کنم اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرید. رئیس جمهور محترم گفتند، مسئولین دیگر هم کم و بیش اظهار کرده و گفته اند، منتهی باید عمل کرد: «وَ لا مِمَن هُوَ علی غَیرِ عَمَلِ یَتَکل» این جور نباشد که به زبان بگوییم، در عمل حرکت کنیم، در اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی و استحکام بنیه درونی اقتصاد است. رونق اقتصادی هم این است. رونق اقتصادی با تولید و فعال کردن فعالیت های درونی کشور حاصل می شود، نه با چیز دیگری."2

دولت های صهیونیستی در هر مقطعی از زمان و به هر شیوه ای به دنبال خواسته ها و منافع خود بوده اند، و امروزه نیز دشمنان صهیونیستی با استفاده از این جنگ افزارهای ضد اجتماعی و با شعار دفاع از آزادی بشر همچنان بر سلطه گری و زور گویی بر ملت های مظلوم جهان مشغولند. چندی پیش وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی (نفتالی بنت) اعلام کرد، این شبکه های ضد اجتماعی توانسته اند پاسخ مناسبی به جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی در جهان باشند. هدف از این جنبش، تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای به رسمیت شناختن حق میلیون‌ها فلسطینی مظلوم و آواره بوده است. اما صهیونیسم جنایتکار و خونخوار، با ساخت و تهیه نجس افزارهای ضد اجتماعی مانند واتس اپ، وایبر، تلگرام و اینستاگرام و همچنین فراهم کردن محیطی جذاب و متنوع و به ظاهر رایگان برای ملت‌ها، توانسته اند به آسانی و بدون هیچ مانعی، در قلب و افکار ملت های جهان نفوذ پیدا کنند! و مورد اسقبال افراد، با سلیقه و شرایط سنی مختلف قرار بگیرند.

  • سرباز گمنام