جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

درد بی درمان!

دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۸ ق.ظ

یسئَلُونَک عَنِ الْخَمْرِ وَ الْمَیسِرِ قُلْ فِیهِمَا إِثْمٌ کبِیرٌ وَ مَنَفِعُ لِلنَّاسِ وَ إِثْمُهُمَا أَکبرُ مِن نَّفْعِهِمَا وَ یسئَلُونَک مَا ذَا ینفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ کَذَلِک یبَینُ اللَّهُ لَکُمُ الاَیتِ لَعَلَّکمْ تَتَفَکَّرُونَ‏.(۱)
درباره شراب و قمار، از تو می‏پرسند، بگو: «در آن دو، گناهی بزرگ، و سودهایی برای مردم است، و[لی‏] گناهشان از سودشان بزرگتر است. »۱



از جمله گناهان کبیره از نظر دین اسلام خوردن مشروبات الکلی است. چرا که استفاده از مشروبات الکی آثار زیان بخشی بر روی مغز و عقل انسان می گذارد، به گونه ای که عملکرد مغز را دچار اختلال کرده و آن را از کار می اندازد. پر واضح است که با زایل شدن عقل، پرده شرم و حیا نیز در انسان دریده می شود. در نتیجه زمام عقل به دست غرایز حیوانى سپرده و خوی حیوانی و وحشی گری و افسار گریختگی به انسان دست می دهد. "مفضل از امام صادق علیه السلام می پرسد: چرا خداوند، شراب را حرام کرده است ؟ فرمودند: چون شراب معتاد به آن را، به ارتعاش مبتلا می سازد. روشنی و بینش را از او می گیرد، شرف و غیرت و جوانمردی اش را زایل می کند و او را به گناهکاری و به کشتن بی گناهان و ارتکاب زنا، دلیر می سازد... بر میگسار، جز بدی و پلیدی، چیزی افزوده نمی شود."۲

مضرات مشروبات الکی نه تنها در آیات و روایات بلکه از نظر علمی نیر به اثبات رسیده است.

 زیانهای جسمی شراب

  1. اثر شراب در مغز: الکل (شراب) در اثر تاثیر در سلول های مغز آن را از کار می اندازد و چه بسا در اثر پاره شدن رگ های نازک خونی و یا لخته شدن خون در مغز و جلوگیری از جریان عادی خون ، سکته (ناقص یا کامل) ایجاد می گردد و گاهی هم موجب تشنج و صرع و ورم مغز و فشار خون در سر گردیده و تولید فلج در اعضای بدن می نماید.
  2.  اثر شراب در اعصاب: الکل (شراب) موجب تولید امراض مختلفی از قبیل بیماری رعشه (لرزش دست و پا) در دست ها و پاها و توانایی نداشتن بر کنترل اعضاء و مور مور شدن بدن و ضعف حواس ظاهره و باطنه و دچار شدن به بیخوابی مفرط و دیدن خواب های پریشان می گردد.
  3. اثر شراب در معده: الکل (شراب) مخاط زبان و حس ذائقه را ضایع و بزاق دهان را کم و ترشح آنرا از نظم می اندازد و نیز مخاط معده را تحریک و ترشی آنرا کم می کند و با انعقاد عامل هضم که پیپسین نام دارد چه بسا موجبات استفراغ را که توام با مایعی به نام بلغم که اغلب با لخته های خون همراه است، فراهم می سازد و امراض مختلف معده و روده و گشادگی زیاده از حد معده، تورم و خراشیدگی روده ها و التهاب جهاز هاضمه، اسهال های سخت و یبوست شدید در اثر لطمه دیدن روده بزرگ، شخص شرابخوار را تهدید می کند.
  4. اثر شراب در کبد: الکل (شراب) جگر را ناتوان و متورم می سازد در اثر ضعف و خرابی کبد و صلابت آن با احساس درد و ناراحتی در طرف شکم آغاز میگردد و چه بسا ممکن است مرض مخصوصی به نام زردی در کلیه اعضای شرابخوار، حتی در چشمش هویدا می شود.
  5. اثر شراب در گردش خون: الکل (شراب) چون قابل مصرف برای کارگاه تن نیست به محض ورود به معده وارد خون گردیده گلبول های سفید خون را از بین برده و در اثر فشارهای کم تولید سکته می نماید.
  6. اثر شراب در دستگاه تنفسی: از مهمترین عوارض الکل (شراب) در دستگاه تنفس بیماری خانمانسوز سل و تنگی نفس است زیرا که الکل همراه خون وارد ریه ها شده، مخاط ریه را تحریک کرده آنرا متورم میسازد و این تحریک، کلسیم بدن را از بین برده و عمل ریه را مختل و منجر به مرض سل خواهد گردید.
  7. اثر شراب در کلیه ها: طبق آمار موجوده، صدی نود امراض کلیه در اثر این ماده شوم است زیرا مشروبات الکی در هنگام دفع، مجاری ادرار را تحریک و تولید عوارض بسیار ناراحت کننده ای از قبیل بیماری سلسلة البول و غیره می نماید.
  8. اثر شراب در قلب: الکل (شراب) چون در خون اثر می بخشد کم کم آنرا فاسد کرده، عمل تغذیه اعضاء مختل می گردد و مقدار زیادی پیه و چربی اطراف قلب را گرفته آنرا سنگین می نماید و حجمش را زیاد می گرداند در نتیجه، حرکات قلب ضعیف میشود و لذا نبض معتادین به شراب غالبا آهسته یا غیر منظم است.
  9. اثر شراب در قوه عاقله (فکر و تفکر): مشروبات الکلی اولین عامل جنون است، آمار دقیق تیمارستان ها نشان می دهد که اغلب دیوانگان کسانی هستند که سال های دراز عمر خود را با میخواری به سر برده اند. در کتاب بلاهای اجتماعی نقل از مجله تندرست می نویسد: در فرانسه به موجب تحقیقات اطباء دویست هزار نفر دیوانه مشروبات الکلی وجود دارد و نیز می نویسد هشتاد درصد دیوانگان و چهل درصد از بیماران آمیزشی در نتیجه استعمال شراب بوده است. و در انگلستان در اثر تحقیقات دانشمندان به ثبت رسیده که تقریبا نود درصد دیوانگان، دیوانه الکلی می باشند.
  10. اثر شراب در نسل: در کتاب مزبور می نویسد: الکل در سلول های نطفه اثر نامطلوبی نیز می گذارد چنانچه یکی از اطباء آلمان ثابت نموده که تاثیر سوء الکل (شراب) تا سه نسل به طور حتم باقی است به شرطی که این سه نسل الکلی نباشند.
    نسل الکلی (شرابخوار) همواره رو به نقص بوده و بالاخره به کلی منقطع می گردد دکتر نالین آمریکایی می گوید از یک مرد سالم ممکن است یازده طفل به وجود بیاید در حالی که از مرد معتاد به شراب از یک تا سه طفل (سالم) به وجود نمی آید تازه این فرزندان هم در معرض بیماری های مختلفی از قبیل سکته، صرع، عصبانیت، جنون، عدم رشد قوای عاقله و کم خونی و غیره بوده و دائما دچار تشنجات سایر امراض روحی و ناراحت کننده می شوند."۳

متخصصان می گویند، الکل به همان شکل خالص، بدون آنکه تغییر ماهیت دهد وارد خون می شود و دستگاه گردش خون در معرض آسیب آن قرار می گیرد. مشروب نه تنها دستگاه گردش خون بلکه تمام اعضا بدن را به آفت الکل دچار می کند و شراب خوار را به سوء هاضمه، تشنج معده و شکم درد مبتلا کرده و موجب فلج شدن فعالیت های مغزی و دستگاه تنفس و در نتیجه مرگ می گردد. ریمون پوانکاره رئیس جمهور اسبق فرانسه ، طی بیانیه ای به مردم کشور خویش، چنین گفت: «ای فرزندان فرانسه، بزرگترین دشمن شما مسکرات است، از آن پیش که با آلمان بجنگید به نبرد با الکلیسم برخیزید چرا که خسارت جانی و مالی حاصل از آن از سال ۱۸۷۰ به بعد در کشور ما، به مراتب بیشتر از خسارت های ناشی از جنگ با آلمان بوده است.»۴ «شدت رابطه ی جنون و الکل، از مطالعات روانی و آمار مبتلایان به خوبی آشکار می گردد؛ تا جایی که دکتر پارکر آمریکایی، نیمی از حوادث جنون و روان پریشانی ها را به الکل نسبت می دهد و معتقد است که در کشورهای بزرگ تعداد میخانه ها با شماره ی دیوانگان، تناسب مستقیم دارد. بنابراین نخستین ضایعه الکل از نظر روانی، همین زوال خرد و ادارک است.»۵

الکل فشار خود را بالا می برد، ضربان قلب زیاد و تنفس را مشکل می کند. موجب بروز «گاستریت» که سبب خونریزی شدید معده است، می گردد و هم باعث به وجود آمدن «سیروز» یا تشمع کبدی (التهاب شدید کبد) که خطر مرگ را به همراه دارد، می گردد.۶

البته لازم به ذکر است که اینها گوشه ای از مضرات شراب ناب و خالص است که کمتر پیدا میشود، اکثر مشروباتی که این روزها به دست جوانان و نوجوانان ما میرسانند تقلبی، مسموم و ناخالص است!!

حال با توجه به ضرر و زیان ها و مرگ و میرهایی که بر اثر مشروبات الکی (خالص و تقلبی) در کشور اتفاق می افتد، جای چندین سوال باقی است؟ چرا مشروبات الکی به صورت آنلاین در شبکه های نجس ضد اجتماعی-صهیونیستی چون تلگرام و اینستاگرام خیلی سریع و آسان خرید و فروش می شود؟ چرا در کانال ها و صفحات مجازی، قمارخانه های آنلاین و سایت ها انواع مواد مخدر و مشروبات الکی به صورت آسان فراهم و قابل دسترس است؟!! در حالی که پلیس فتا هر روز از مسدود کردن این سایت ها خبر می دهد اما روز به روز بستر فعالیت مشروب فروشان در این شبکه ها گسترده تر می شود؟ در شبکه هایی چون تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و بسیاری از سایت ها، مملو از تبلیغات انواع مواد مخدر و مشروبات الکی با سرویس رایگان به درب منازل است! این در حالیست که سالانه صدها هموطن به خاطر مصرف مشروبات الکی  در این شبکه ها جان خود را از دست می دهند، که بیشتر قربانیان آن نوجوانان و جوانان هستند. http://yon.ir/jZ5ya

با این همه! دلیل تعلل در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و جمع کردن بساط این شبکه های صهیونیستی چیست؟!! بر چه اساسی وزیر ارتباطات به خود اجازه میدهد که در مورد توئیتر فتنه گر اینگونه سخن بگوید؟! "توییتر شبکه‌ای بسیار موثر است و این واقعیت که من هم از این شبکه استفاده می‌کنم به این معناست که ما معتقدیم این شبکه ابزاری موثر است. من معتقدم باید تلاش کنیم همه ایرانیان به این شبکه دسترسی داشته باشند." و یا در جای دیگری می گوید: "برخی کشورهای عربی خلیج فارس و گروه‌های اپوزیسیون (برانداز) خارج از کشور از نبود صدای ایرانی در توییتر (سوء) استفاده می‌کنند و ایران‌هراسی را ترویج می‌کنند.۷

حاشا بر غیرت شما جناب وزیر که نه تنها صدای قربانیان این شبکه ها به گوشتان نرسیده است که کلام زیبای رهبر معظم انقلاب را نیز نشنیده اید!!! و بازی در زمین دشمن (یک شبکه آمریکایی) را -که در لحظه میتواند هزاران اکانت فعال را حذف کند- مایه افتخار می دانید!!!

حسینی

۱. سوره بقره آیه ۲۱۹ 
۲.وسائل ج ۱۷،ص۲۴۴
۳.گناهان کبیره جلد ۱،ص ۲۲۵-۲۲۷
۴.نشریه سمپوزیوم الکل در دانشکده پزشکی اصفهان
۵.همان
۶.همان
۷.تاریخ۹۸/۴/۲۱

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۴/۳۱
  • ۷۱۶ نمایش
  • سرباز گمنام

جبهه اقدام انقلاب اسلامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی