جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

بلندگوی تبلیغاتی دشمن یا سلاح افسران جنگ نرم؟

دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۹ ق.ظ

وبلاگ سماوات در یادداشتی بیان داشت:


عزیزان من! امروز تهاجم فرهنگی با استفاده از ابزارها و فناوری های جدید ارتباطی خیلی جدی است. صدها وسیله و راهرو اطلاعات به سمت فکر جوان و نوجوان ما وجود دارد. از انواع شیوه های تلویزیونی و رادیویی و رایانه ای و امثال اینها دارند استفاده می کنند و همینطور بصورت انبوه افکار و شبهه های گوناگون را در آن می ریزند. باید در مقابل اینها ایستاد. امروز نمی شود به همان روش قدیمی خودمان اکتفا کنیم. البته که جوان نمی آید.... (مقام معظم رهبری)

انقلاب اسلامی ایران از نخستین روزهای پیروزی از گزند دشمنان داخلی و خارجی در امان نبوده است. دشمنانی که با ایجاد انواع بحران ها، فتنه ها و توطئه ها سعی در براندازی نظام مقدس اسلامی داشته اند. بحران ها و فتنه هایی که به گواه بسیاری از کارشناسان، هریک از آنها برای براندازی یک نظام قدرتمند و منسجم کفایت می کند. اما این نظام مبارک هر بار با لطف خداوند، به مدد رهبری هوشمند انقلاب و آگاهی مردم از گذرگاه های سخت تاریخ گذشته است.

پس از ناکامی دشمنان قسم خورده اسلام در هشت سال دفاع مقدس، دشمن با تغییر رویکرد از جنگ سخت به جنگ نرم با هدف دگردیسی در بنیان های ارزشی انقلاب اسلامی، همچنان به براندازی نظام اسلامی ایران می اندیشد. هدفی که تئوری پردازان آمریکایی نیز خود به آن اذعان دارند. دیوید کیو یکی از ماموران سیا سال ها قبل در این باره اظهار داشته: مهم ترین حرکت در جهت براندازی حکومت اسلامی، تغییر فرهنگ جامعه فعلی ایران است و ما به آن مصمم هستیم.

پس از افشای استراتژی نخست این جریان که سعی داشت با بازگرداندن عناصر فرهنگی غربزده به ایران، استحاله فرهنگی مردم به ویژه نسل جوان را دنبال کند، غرب و دولت های صهیونیستی بر آن شدند تا از راهکارهای کم هزینه تری برای تغییر فرهنگی– دینی ما استفاده کنند. به کارگیری رسانه های مختلف همچون شبکه های ماهواره ای و اینترنتی، تبدیل به عرصه های جدیدی شده اند تا دشمن بتواند از خارج از مرزها انقلاب اسلامی را مورد تعرض قرار دهد. مسئله ای که از نگاه تیزبین و هوشمند رهبری دور نمانده است؛ ایشان از همان سال های نخست خاتمه دفاع مقدس، بارها بحث جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی را گوشزد نموده و به مردم و مسئولین نسبت به آن هشدار داده اند.

دشمن اما با سرسختی خستگی ناپذیر، راه های بسیاری را برای آسیب رساندن به فرهنگ اسلامی آزموده است. از این میان رسانه ها در مقایسه با ابزارهای نظامی، کم هزینه ترین و پربازده ترین سلاح دشمن در جنگ نرم برای به نابودی کشاندن باورهای دینی مردم به شمار می روند. از راه اندازی ماهواره ها و شبکه های رادیویی گرفته تا ایجاد و توسعه شبکه های ضداجتماعی در فضای مجازی و تلفن های همراه هوشمند، همگی با هدف تغییر ذائقه فرهنگی_اجتماعی و سپس باورهای دینی و سیاسی مردم و رواج اندیشه ها و شبهه های مختلف، در دسترس مردم به ویژه جوانان قرار گرفته اند. به عنوان مثال اوباما در گزارشی به کنگره، یکی از دستاوردهای جنگ نرم با ایران را نفوذ تلفن های دارای سیستم عامل اندروید به بازار ایران عنوان کرده است.

امروزه امتداد خاکریز دشمن تا خانه های ما رسیده است. فعالیت رسانه های دشمنان اسلام و مسلمین مانند شبکه های 24 ساعته ماهواره به زبان فارسی، ایجاد شبکه ها و نرم افزارهای رایگان ضداجتماعی صهیونیستی در فضای مجازی و امکان دسترسی آسان از طریق تلفن همراه برای تمامی سنین، باعث پیشروی دشمن تا قلب خانه ها و ذهن خانواده ها و جوانان ما شده است. دشمن صهیونیستی با  طراحی شبکه های ناسالم گوناگون در فضای مجازی و جذب جوانان به آن، آسیب های جدی به اصول فرهنگی_ اخلاقی_ اجتماعی و باورهای اعتقادی ما وارد می کند. در واقع ورود تکنولوژی بدون معرفی روش های بهره برداری مناسب از آن و ضمائم و پیوست های فرهنگی برای خانواده ها و جامعه، آثار زیانبار و گاه جبران ناپذیری در پی دارد.

فقدان آگاهی در خانواده ها همراه با عدم مسئولیت پذیری مسئولین و خیانت آشکار و پنهان ایادی دشمن در داخل و خارج، همگی باعث تغییر تدریجی فرهنگ و سبک زندگی ایرانی_اسلامی شده است، مسئله ای که با دقت زیاد از سوی دشمنان پیگیری می شود. متاسفانه برخی افراد با توهم تاثیر گذاری، بر ماندن در شبکه های نجس صهیونیستی تاکید می کنند، غافل از آنکه صرف ماندن در این شبکه های ضد اجتماعی، برابر با سود رسانی اطلاعاتی، سیاسی، فرهنگی و مالی به دشمنان قسم خورده ی ملت ایران است.

در حالی که دشمن صهیونیستی با بکارگیری انواع رسانه ها مشغول طراحی زمین بازی و تغذیه فکری جوانان و نیروسازی برای اهداف شوم خود است، بررسی عملکرد رسانه های داخلی و مسئولین و متولیان فرهنگی در رسانه مالی، وزارت ارتباطات، سازمان تبلیغات، وزارت ارشاد، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و... قابل تامل است! متاسفانه بسیاری از مسئولین به جای هم اندیشی و بسیج نیروها در جهت انسجام روابط و گفتمان های حاکم بر فضای مجازی و رسانه ای، فعالیتهای فرهنگیِ جنگ نرم را در سمینارها، نشست های تجملی کم اثر و تبلیغاتی خلاصه کرده اند. این مسئولین و شخصیت های سیاسی_فرهنگی و در مواردی شخصیت های مذهبی، نه تنها برنامه هدفداری برای تربیت نیروهای متعهد، متخصص و دغدغه مند در این وادی ندارند بلکه خود با شرکت و حضور در این شبکه ها و نرم افزارهای صهیونیستی شائبه مشروعیت بخشی به این بلندگو های تبلیغاتی دشمنان اسلام و مسلمین را در ذهن ها ایجاد می کنند. در واقع نداشتن یک توپخانه رسانه ای واحد و متمرکز در جنگ نرم باعث انفعال جبهه خودی شده و ضریب نفوذ رسانه ای دشمن را بالا برده است.

در این میان یکی از اساسی ترین و مهم ترین مسئولیت های تمامی متولیان در این زمینه، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در فضای مجازی با هدف دسترسی به اینترنتی ایمن، ارزان، سریع و همیشه در دسترس است. از دیگر نتایج راه اندازی این شبکه، افزایش سواد رسانه ای و سایبری در میان مردم به منظور فرهنگ سازی و ارتقاء سطح آگاهی عمومی از آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی می باشد. مسئله ای که بارها از طرف مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده است.

در جایی که دشمنان نجس صهیونیستی برای قتل عام فرهنگی-عقیدتی مسلمانان، از تمام دستگاه های تبلیغاتی خود کمک گرفته و با اتحاد در تمامی عرصه ها، از کم کاری مسئولین و ناآگاهی مردم و خانواده ها سوء استفاده می کنند، زمان آن رسیده که رسانه ها به عنوان ابزارهای اصلی در خدمت افسران جنگ نرم به کار گرفته شوند. جنگ نرم مدت هاست شروع شده و با تلفاتی بیشتر نسبت به جنگ سخت در حال پیشروی است. و افسران جنگ نرم در این میدان بیش از پیش نیازمند بصیرت و همدلی هستند...

در میدان تنظیم شده از سوی دشمن بازی نکنید! چون چه ببرید, چه ببازید به نفع اوست. (امام خامنه ای)




  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۳/۱۸
  • ۷۲۷ نمایش
  • سرباز گمنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی