جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه


این روزها بازار فعالیت در شبکه های اجتماعی عجیب پر رونق است! حزب اللهی ها... مفسدین، منافقین و معاندین نظام، همه با جدیت در شبکه های صهیونیستی فعالیت می کنند. البته تکلیف لشکر شیاطین مشخص است؛ آنان جیره خواران آمریکا و صهیونیسم جهانی هستند و به انجام مأموریت خود مشغولند... اما فعالیت حزب اللهی ها در شبکه های صهیونیستی، زیر لوای این جمله ی امام خامنه ای که "اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است" جای بسی تعجب دارد(!) و صد البته باعث تأسف است.
به طور خاص، موضوع فعالیت اقشار حزب اللهی در زمین دشمن این پرسش را در اذهان تکرار می کند که چرا فضای مجازی در ایران اسلامی چنین "رها شده"، "غیر منضبط" و‌"غیر قابل کنترل" است؟!! چرا بعد از گذشت نزدیک به یک دهه از فرمان فرمانده کل قوا مبنی بر تشکیل شورای عالی فضای مجازی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، ایران اسلامی همچنان در این حوزه وابسته به قدرت های نجس صهیونیستی است؟!!

 

فرمان رهبری در مورد چگونگی کنترل فضای مجازی

"حوزه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد" این فضا مثل یک رودخانه پر از آب و خروشان است که می آید و دائماً هم بر آب آن افزوده و خروشان تر می شود. اگر ما بر این رودخانه تدبیر کنیم و برنامه داشته باشیم، زه کشی کنیم و هدایت کنیم این رودخانه را تا به سد بریزد، می شود فرصت. اگر رهایش کنیم و برنامه ای برای آن نداشته باشیم می شود یک تهدید.۱

پیش بینی و دور اندیشی های مقام معظم رهبری بسیار قابل توجه است. ایشان از ۳۰ سال پیش یعنی از سال ۱۳۶۸ با تأسیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، حضوری فعال و تأثیرگذار در فناوری اطلاعات کشور داشته‌اند. و در تمام سیاست‌های ابلاغی، به تمام حوزه‌ها و از جمله حوزه‌های فرهنگی، دولتی و قضایی همواره لزوم استفاده‌ی حداکثری از فناوری اطلاعات و ارتباطات را گوشزد کرده‌اند. و در سال ۱۳۷۷ نیز سیاست‌های شبکه‌های اطلاع‌رسانی رایانه‌ای را ابلاغ نمودند که بسیاری از بندهای آن همچنان بر زمین مانده است. جالب اینست که ایشان قبل از نخبگان و دست اندرکاران در این حوزه به اهمیت آن پی بردند و همواره توجه عمیقی به لزوم استفاده‌ی حداکثری از فناوری اطلاعات و ارتباطات داشتند.

و اما در ۱۷ اسفند ۹۰  معظم له در حکمی با عنوان تشکیل شورای عالی فضای مجازی، تصمیمی حیاتی را برای موجودیت و ثبات انقلاب اسلامی در این عرصه ای حساس اتخاذ نمودند. اداره فضای مجازی کشور نیازمند حرکتی انقلابی بود و تشکیل چنین شورایی، آن هم در سطح شورای “عالی” و عضویت سران سه قوه، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس سازمان صدا و سیما، دادستان کل کشور و چندین شخصیت برجسته دیگر، خود گویای اهمیت موضوع فضای مجازی است.

ایشان در ۱۹ مهر ۹۱ نیز در دیداری با علما و روحانیون خراسان شمالی تأکید کردند: "ظرفیت بی سابقه فضای مجازی برای ترویج معارف اسلامی.. ابزارهای تسهیل کننده، مثل رایانه ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست. اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، می توانید یک کلمه حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمی شناسید، برسانید؛ این فرصت فوق العاده‌ای است؛ مبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده هایی کردید؟"

حضرت آقا برای جلوگیری از وضعیت حال پیش آمده در فضای مجازی، سال ها قبل دستورات بسیار قوی جهت مواجهه فعال و مبتکرانه در این فضا را در سطح ملی و جهانی و توسعه آن به میزان آمادگی قطعی نظام برای استفاده از فرصت ها و مقابله با تهدیدات آن، صادر کردند. اما با وجود بودجه های کلانی که به این پروژه ی حیاتی تخصیص داده شده بود، نه تنها اقدام مقتضی ای صورت نگرفت که شاهد افزایش بی رویه ی پهنای باند اینترنت نجس آمریکایی- صهیونیستی توسط وزارت ارتباطات نیز هستیم.

 

 بررسی تولد بعضی از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی خارجی و داخلی!

فیس بوک ابتدا به شکلی ساده و با اسم Facemash در سال ۲۰۰۳ (۱۳۸۱) طراحی و پیاده سازی شد. این پروژه چندان موفق نبود و بعدها با تغییر ساختار و تغییر نام، در سال ۲۰۰۴ (۱۳۸۲) مجدداً توسط مارک زاکربرگ و چهار نفر دیگر از دوستانش در دانشگاه هاروارد به شکل رسمی معرفی و راه اندازی شد.

وی‌کی در سال ۲۰۰۶ (۱۳۸۴) توسط برادران دروف (سازندگان اصلی تلگرام) با الهام از فیس‌بوک، در روسیه تاسیس شد و اکنون بزرگترین شرکت اینترنتی در روسیه است.

توئیتر را "جک دورسی" در مارس ۲۰۰۶ (۱۳۸۴) ابداع و در ژوئیه همان سال راه‌اندازی کرد. این سرویس به سرعت محبوبیتی جهانی پیدا کرد.

واتس اپ به عنوان یکی از اولین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان موبایلی، کار خود را در سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۷) شروع کرد در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۱۴(۱۳۹۲)  شرکت فیسبوک اعلام کرد که واتس اپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرده است .

وایبر برای اولین بار توسط شرکت اپل و در گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۸) کار خود را آغاز کرد و موسس این شرکت فردی آمریکایی-اسرائیلی به نام "تالمون مارکو" Talmon Maroc است.

لاین اپلیکیشنی پیام‌رسان مخصوص تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی است و در سال ۲۰۱۱ (۱۳۸۹) در ژاپن راه‌اندازی شد و تنها با گذشت دو سال به بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی ژاپنی بدل شد.

 وی چت شبکه اجتماعی موبایل‌-بنیان است که توسط "شرکت tencent" "چین" طراحی و تولید شده است و اولین نسخه آن در ژانویه ۲۰۱۱ (۱۳۸۹) منتشر شد. کشور چین بسیاری از سرویس‌های اینترنت مثل موتور جستجوی گوگل، فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب، ویکی‌پدیا، واتس‌اپ، تلگرام و غیره را بر اساس سیاست‌های خود مسدود کرده، اما معادل‌های قدرتمند بومی به ازای آنها ایجاد کرده به‌گونه‌ای که اکثر مردم چین خلاء چندانی احساس نمی‌کنند.

تلگرام برای اولین بار در ۱۴ آگوست ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) توسط برادران دروف برای آیفون راه‌اندازی شد و سپس، نسخه آلفا برای اندروید را در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۳ بیرون داد. 

اینستاگرام در اکتبر سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۸) میلادی بوسیله کوین سیستروم و مایک کریگر خلق و راه‌اندازی شد. اما در آوریل ۲۰۱۲ (۱۳۹۰)، فیسبوک با یک میلیارد دلار اینستاگرام را خریداری کرد. سپس با موفقیت سریعی رشد کرده و محبوب شد.

 

سروش در بهمن ۱۳۹۴ نسخه آزمایشی خود را به بازار عرضه کرد و تا بهمن ۱۳۹۵ نزدیک به ۷۰۰ هزار کاربر فعال داشت. این نرم‌افزار تحت حمایت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گسترش یافته و بخش عمده‌ای از سهام این شرکت متعلق به صدا و سیماست. اما وزارت ارتباطات حمایت لازم را از این پیام رسان نکرده و نمی کند! لذا رشد چندانی نداشته است.

آی‌گپ از دیگر پیام‌رسان‌های بومی که در سال ۱۳۹۴ توسط شرکت «روی خط مدیا» پشتیبانی و تاسیس شده است. این پیام رسان هم بهیچوجه مورد حمایت وزارت ارتباطات نبوده و نیست!!

ایتا از دیگر مدعیان در میان پیام‌رسان‌های بومی است که در سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت کرد و اولین نسخه‌اش برای اندروید و همزمان نسخه وب آن آماده بهره‌برداری شد.

والبته پیام رسان های ایرانی زیادی ساخته شد که به علت عدم حمایت دولت و وزارت ارتباطات، یا شکست خوردند مانند شبکه اجتماعی پاک سلام، که هم اینستاگرام بود و هم تلگرام. و یا با تعداد کمی کاربر به طور خصوصی فعالیت میکنند.

با یک بررسی کوتاه متوجه میشویم زمانی که حضرت آقا فرمان تشکیل شورای عالی فضای مجازی را دادند، هنوز این فضا کاملا قابل کنترل بود چنانچه در همان سال ها، روسیه، چین و ژاپن با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات برای کشورشان و نرم افزارهای بومی که به تدریج قوی و فراگیر شدند؛ حسابشان را از آمریکا و شبکه های صهیونیستی جدا کردند. نه تلگرام متولد شده بود نه اینستاگرام.

زمانی که امام خامنه ای فرمودند: "اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است"؛ ایران راهی روشن برای مانورهای چشگیر پیش رو داشت و ملت ایران بدون هیچ وابستگی آماده پذیرش نرم افزارهای بومی را داشت. اما با بیخردی بعضی مسئولان خودفروخته و غرب گرا فرمان امام را زمین گذاشتند و با استفاده از تبلیغات گسترده ملت را به سمت شبکه های صهیونیستی سوق دادند تا آنجا که دیگر خود مردم نمیتوانند خود را از اسارت این شبکه های صهیونیستی نجات دهند.

فهمیدن اینکه شبکه های اجتماعی صهیونیستی همانند پادگانی در خاک دشمن است سخت نیست!

فهمیدن اینکه میلیون ها سال هم در این اسارت خانه ها فعالیت کردن، ذره ای مفید نیست؛ سخت نیست!

فهمیدن اینکه حزب اللهی ها هرگز نمیتوانند این گوآنتاناموهای مجازی را به تسخیر خود درآورند، سخت نیست!!

فهمیدن اینکه برای رصد فعالیت دشمن فقط یک گروه زبده و ناشناس در این فضا کافیست، سخت نیست!!

اما اینکه چرا همچنان (میلیونها نفر) خود را زبده و هوشمند می دانند و با پرچم هایی کاملا شناخته شده در این اسارتگاه ها فعالیت میکنند قابل درک نیست!!!

و اینکه این روزها شاهدیم که اینستاگرام دسته دسته صفحات ایرانیان انقلابی را از دسترس خارج و مسدود می کند؛ در عوض صفحات منتسب به منافقین و داعش آزادانه به فعالیت خود ادامه می دهند، اتفاق عجیبی نیست و کاملا قابل پیش بینی بود.

اما شما مسئولان محترم! که خود بیش از دیگران آگاهید که این فضا تحت سیطره صهیونیسم نجس است و هیچگونه امنیت و حریم شخصی در آن وجود ندارد و به خوبی واقفید که این شبکه های صهیونیستی برای نابودی ارزش های اسلامی و ملت های مسلمان به خصوص ملت شیعی ایران ساخته شده است! اما اینکه چرا سکوت کرده اید و ساخت و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را به تعویق می اندازید، معلوم نیست؟!! آیا می دانید بی توجهی شما مسئولان نسبت به اوامر مقام معظم رهبری، باعث گردیده تا جبهه انقلاب اسلامی در این فضا بشدت دچار بحران شده و ضعیف گردد؟! چگونه می توانید مسئولیت عواقب فاجعه بار اهمال کاری خود را بر عهده گیرید؟!!

وزارت ارتباطات! باید با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و یک شبکه پیام رسان وسیع با ظرفیت حداقل ۲۰۰ میلیونی، همراه با تمامی جذابیت ها و امکاناتی که شبکه های خارجی دارند و چه بسا بیش از آنها، کاری کند که مردم دیگر نیازی به تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و... نداشته باشند. در این صورت است که فعالیت های چشمگیر قشر حزب الله به زبان های مختلف و تبلیغ و گسترش اسلام و بیداری ملت ها در فضای مجازی شکل خواهد گرفت و در تمام دنیا همان تأثیری را خواهد داشت که انقلاب اسلامی در منطقه و دنیا دارد. و این همان جامه عمل پوشاندن به فرمایش مقام معظم رهبریست.

 برای رصد دشمن و ورود هوشمندانه به این شبکه های صهیونیستی نیز، یک گروه زبده از سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات، حوزه‌ و دانشگاه‌ و... کافیست و نیازی به فعالیت میلیونها کاربر ندارد.

و اما کسانی که خود تولید‌کننده مسایل انحرافی هستند! کسانی که با قصد و نیت شوم خویش در صدد برهم زدن آرامش جامعه و مردم هستند! کسانی که اخبار دروغ را در فضای مجازی منتشر می‌کنند تا در جامعه فتنه به پا کنند! بدانند؛ خداوند در باره آنان فرموده است:

«لَّئِن لَّمْ یَنتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِی الْمَدِینَةِ لَنُغْرِیَنَّکَ بِهِمْ ثُمَّ لَا یُجَاوِرُونَکَ فِیهَا إِلَّا قَلِیلًا * مَّلْعُونِینَ أَیْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِیلًا * سُنَّةَ اللَّـهِ فِی الَّذِینَ خَلَوْا مِن قَبْلُ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّـهِ تَبْدِیلًا»۲

اگر منافقان و بیماردلان و آنها که اخبار دروغ و شایعات بی‌اساس در مدینه پخش می‌کنند دست از کار خود برندارند، تو را بر ضدّ آنان می‌شورانیم و جز مدّت کوتاهی نمی‌توانند در کنار تو در این شهر بمانند! آنها از همه جا طرد می‌شوند و هر کجا یافت شوند، دستگیر و به سخت‌ترین مجازات خواهند رسید! این سنّت خداوند در اقوام پیشین است و برای سنّت الهی هیچ‌گونه تغییری نخواهی یافت!
پایان آیه نشان دهنده آنست که این قانون فقط برای اسلام نیست. هر حکومتی، با فرد یا افرادی که امنیت جامعه را به خطر بیندازند، برخورد سخت می‌کند.

 

هدف تمام امتحانات الهی سنجش میزان عزم و ایمان انسان‌هاست

روی سخنم با شما مسئولان است؛ بدانید! ملت شجاع، غیور و بصیر ایران با لطف و عنایات الهی و با عزم و ایمانی قوی از پس این امتحان بزرگ با سربلندی بیرون خواهند آمد و در مواجهه با این عرصه، هوشمندانه و مسئولانه برخورد خواهند کرد، و با نشان دادن قدرت معنوی خود تجلی حکمت پروردگار متعال در خلقت انسان را نشان خواهند داد... ان شاءالله

ادامه دارد...

اتابکی

 

  1. امام خامنه ای ۱۳۹۱/۷/۱۹
  2. (احزاب/۶۰-۶۲)

 

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۱/۳۰
  • ۴۳۰ نمایش
  • سرباز گمنام

جبهه اقدام انقلاب اسلامی

نظرات (۱)

  • سرباز سایبری 313
  • احسنت
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی