جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

لقمه لقمه ضلالت با دستان دولت!

يكشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۵۰ ق.ظ

وبلاگ صهبای حق در یادداشتی بیان داشت:


وَعَدَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دینَهُمُ الَّذِی ارْتَضى‏ لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنی‏ لا یُشْرِکُونَ بی‏ شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُون»[1] نور -55

پلورالیسم، که به همان هم زیستی فرهنگ ها و عقاید متفاوت تعریف شده است، خود را در قالب جنبش های نوپدید به جهانیان معرفی کرد. عرفان های کاذب، محصولی وارداتی و مولود نامشروع کشورهای غربی است، و کشور خبیث انگلستان میزبان فعالیت نیمی از این فرقه هاست، ایالات متحده آمریکا نیز علاوه بر بیشترین حضور و فعالیت و با تضمین قانون آزادی دینی، محل تولد و ظهور بسیاری از عرفان های کاذب و فرقه های نوظهورگردیده است.[2] ادیان بدیل، ادیان مجازی، عرفان‌های نوظهور، خورده‌ فرهنگ‌ها، عنوان های دیگری برای عرفان های وارداتی می باشند که مفهوم دین و دینداری مهمترین قربانی این جنبش های نو پدید است.

در روند تاریخی فرقه های کاذب نباید از نقش مهم و اساسی یهود چشم پوشی نمود. فرقه های نوظهور در جهت تحقق سلطه جهانی یهود در تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی و معنوی قدم بر می دارند. گاردون میلتون با اشاره به نقش یهودیان در به وجود آمدن عرفان های نوظهور می‌گوید: «با اینکه جمعیت یهودیان نسبت به دیگر ادیان کم است اما معمولاً یا پایه‌گذار ادیان جدید هستند یا به ادیان جدید وارد می‌شوند»[3]. افکار حاکم و ایدئولوژی این فرقه ها به صورت تحریف شده از سایر ادیان بزرگ می باشد که ویژگی های جوامع غربی همچون نسبی گرایی، هیچ انگاری، شالوده شکنی، فردگرایی، اباحی‌گری، سکولاریسم و... را با لباس معنویت و در قالب ادیان به مردم عرضه می کنند.

هم چنین، ریشه ی این جنبش ها را می توان در بعد از دوران رنسانس نیز جستجو کرد که مردم را به بهانه مدرنیته شدن در جهل مدرن غرق کردند و علم را برای بشر کافی و وافی جلوه دادند. عملکرد کلیساها و دیدگاه حاکم بر مسیحیت و پاسخ انحرافی نظریه پردازان غربی به امیال فطری انسان، زمینه سوء استفاده برخی سردمداران قدرت را ایجاد نمود و عرفان های کاذب را برای خدمت به استعمار وارد میدان کرد. تا جایی که این عرفان ها را در جهت گرایشات معنوی بشر و به سمت اهداف خود به کار برند.

عرفان های نوظهور میل فطری انسان ها را که همان خداجویی بشر و میل رسیدن به کمال نامحدود است و به صورت یک نیاز خود را نشان می دهد با پدیده های مادی پاسخگو هستند. آموزه های این فرقه ها همه ابعاد گسترده ی انسان را مد نظر نمی گیرد و در چند بعد انسان را محدود می کنند. حتی کرامت انسانی، اصلی غیر قابل قبول در این عرفان ها است.

 بر متن عرفان های کاذب جهان بینی و ایدئولوژی منسجم و قابل دفاعی حاکم نیست و ضعف عقیدتی حاکم بر آنها غیر قابل انکارند. بعد از انقلاب اسلامی ایران، احساس نیاز صاحبان استعمار به این فرقه ها جهت جلوگیری از گرایش مردم جهان به سمت فقه تشیع بیشتر شد و با قدرت بیشتری به میدان آمدند. ایجاد جاذبه و دادن شخصیت در این فرقه ها از طریق وعده دادن، فرار از خودِ فعلی به خودِ آرمانی، شست و شوی مغزی، پاسخ به علاقه مندی های شخص و ساپورت محبتی و مالی صورت می پذیرد. در این فرقه ها به هر ریسمانی جهت معرفی خود و جذب نیرو چنگ زده می شود. فضای مجازی در عرصه ی جنگ نرم زمینه سوء استفاده از فرصت های این فضا را در اختیار عرفان های نو ظهور قرار داده است و با تبلیغات گسترده و تسهیل عضوگیری به کمک این فرقه ها آمده است. ایجاد فضای مساعد برای عرض اندام افکار شوم عرفان های کاذب در این فضا، فضای مجازی را مسخر دست صاحبان عرفان های کاذب گردانده است. و امکاناتی که باید در خدمت به آرمان های انقلاب اسلامی و در جهت مبارزه با امواج مخالف اسلام و نظام  بپردازد، خود به آتش مبارزه به نفع دشمن دامن می زند.

از جمله خدمات اینترنت نجس آمریکایی در خاک مجازی جمهوری اسلامی ایران به این عرفان های کاذب، ایجاد زمینه جهت عرضه ی محصولات مربوط به این فرقه های نو ظهور می باشد، محصولاتی چون کتاب، فیلم، نمادها که در فضای حقیقی امکان توزیع آن ها وجود ندارد. 

باید اذعان داشت بسیاری از مکاتب معنویت‏گرا یا فرقه های نو ظهور در اینترنت، دارای پایگاه‏های مستقل‏اند. بسیاری از فعالیت های خود را در قالب سایت و وبلاگ دنبال می کنند و به انتشار و ترویج تعلیمات خود می‏پردازند و از این طریق به عضوگیری و جذب نیرو مشغول اند. سایت هایی که دین، مذهب و اعتقاد مردم را بازیچه قرارداده و از تقدس دین، ابزاری برای رسیدن به امیال اقتصادی و سیاسی خود ساخته اند.

عدم امکان پیگیری مبلغان و متفکران این فرقه ها از طریق فضای مجازی باعث گستردگی فعالیت عرفان های کاذب شده است که این خود، مبین ضعف فضای مجازی وارداتی کشور و البته زنگ خطر برای مسئولین مربوطه است.  نحله‌ های ساخته و جعلی که عامل اجرای طرح‌ها و اهداف آن جرثومه های پلید در کشورهای اسلامی به خصوص جمهوری اسلامی ایران شده‌اند، از سوی مراجع معظم به شدت دفع شده و مبارزه با آن ها را واجب دانسته اند.

 آیت الله العظمی مکارم شیرازی (دام ظله العالی)در این خصوص می فرمایند: "مقابله با جریان های فکری و شبه معنوی نوظهور در نگاه اول واجب کفایی است، که اگر من به الکفایه نباشد، تبدیل به واجب عینی می شود. در حال حاضر تصور می کنم که من به الکفایه وجود ندارد. پس تبدیل به واجب عینی می شود. و بر هر کس که توانایی این کار را دارد واجب است که قیام کند؛ تا زمانی که به حد کفایت برسد. لااقل این است که بگوییم شبه وجوب عینی در این کارها هست."[4]

مسئولین بیدار باشند و هوشیار، خدمت رسانی با هزینه ی بیت المال به کسانی که به دنبال استحاله عقیدتی و تخریب بنیان های سیاسی جمهوری اسلامی ایران می باشند گناهی نابخشودنی و غیرقابل جبران است...کاش مسئولین ندای سید اهل قلم را آن هنگام که زمزمه های خرامیدن این فرقه ها به گوش می رسید، می شنیدند که با بغض قلمش گوش فلک را کر کرد. ولی هزاران افسوس که بیست و اندی سال گذشت ولی باز هم باید تکرار کرد کلام نشنیده ی او را....

اما چه شد که هنوز خون قربانی بر مسلخ قطعنامه 598 نخشکیده، بار دیگر خروش عارفانه ی نی عرفان هندی (!) به صدا در آمد و مارهای هفت رنگ سر از هفت سوراخِ سبدهای ده ساله در آوردند و خمیازه کشان صحنه های تئاتر و شعر و ادبیات ژورنالیستی را از رقص های عارفانه انباشتند؟! چه شد که هنوز بسیجی های عارف از جبهه های عشق باز نگشته و جام زهر از گلوی نازنین آن زین العرفا پایین نرفته، بار دیگر لفظ عرفان به همان معنای فراموش شده خویش بازگشت و یک بار دیگر درِ باغ عرفان دروغین به روی عقده های تل انبار شده باز شد و…؟!

مقام معظم رهبری می فرمایند: "دشمنان می‌خواهند در داخل کشور، از طرق مختلف، پایه‌هاى ایمان مردم، بخصوص نسل جوان را متزلزل کنند؛ از اشاعه‌ بى‌بندوبارى و اباحیگرى، تا ترویج عرفانهاى کاذب، جنس بدلى عرفان حقیقى، تا ترویج بهائیت، تا ترویج شبکه‌ کلیساهاى خانگى؛ اینها کارهایى است که امروز با مطالعه و تدبیر و پیش‌بینى دشمنان اسلام دارد انجام می گیرد؛ هدفش هم این است که دین را در جامعه ضعیف کند.[5]

مسئولین محترم دولت یازدهم! آیا برای جذب جوانانی که از باب نوگرایی جذب عرفان‌های کاذب می‌شوند و برای سوق روح لطیف و خدا جوی آنان به سمت معنویت الهی چه اقدامات موثری انجام داده اید؟!

مسئولین محترم وزارت ارشاد! جوانان با فاصله گرفتن از معنویت و طی کردن راه‌های زندگی مبتذل غربی که مادی گرایی در آن موج می‌زند تقلیدی بیش نداشته‌ و یک شیوه تکراری و از مد افتاده زندگی غربی را به کار می‌بندند که در این میان تلخی‌ها و شکست‌های آن را نیز تجربه می‌کنند. شما برای هدایت معنویت به روند زندگی جوانان این مرز و بوم چه کرده اید؟!

وزارت ارتباطات -به عنوان یکی از دستگاه های متولی تربیت نسل آینده- و همچنین شورای عالی فضای مجازی روی سخن متوجه شماست؛ "چرا هنگامی که کشورهای دیگر برای حفاظت از فرهنگ خود، در استفاده از فضای مجازی چارچوب‌هایی قرار می‌دهند، ما فضای مجازی را رها کرده‌ایم؟[6]" و این در صورتی است که " غوغایی است در دنیا؛ در دنیای مجازی. در دنیای رسانه‌های صوتی و تصویری، صدها رسانه، و با یک اعتبار هزارها رسانه، در حال بمباران افکار جوانهای ما هستند؛ بعضی‌ از آنها سعی می کنند جوانها را از دین برگردانند، بعضی سعی میکنند آنها را از نظام اسلامی منصرف کنند، بعضی سعی می کنند آنها را به ایجاد اختلاف وادار کنند، بعضی سعی می کنند آنها را در خدمت هدفهای خبیث خود بگیرند، بعضی سعی می کنند آنها را به ولنگاری و بیکارگی سوق بدهند؛ این بمباران به‌طور دائم بر روی سر جوانهای ما و به‌وسیله‌ی همین دستگاه‌ها و رسانه‌های صوتی و تصویری و اینترنتی در حال انجام است."[7]

والسلام علی عبادالله الصالحین


 

 


[1] خداوند به کسانی از شما (مسلمانان) که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده اند وعده داده است که قطعا آنها را در روی زمین جانشین (خود) کند و حکومت بخشد همان گونه که کسانی را که پیش از آنها بودند (مانند مؤمنان قوم نوح و قوم هود و صالح و قوم یونس) جانشین ساخت، و حتما آن دینی را که برای آنها پسندیده است (دین اسلام) برای آنها مستقر و استوار سازد، و بی تردید حال آنها را پس از بیم و ترس به امن و ایمنی تبدیل نماید به طوری که تنها مرا بپرستند و چیزی را شریک من قرار ندهند. و هر که پس از این (نعمت بزرگ) کفران ورزد، چنین کسانی به حقیقت نافرمانند.

[2]. استفاده شده از مقاله "مقصود مراد خواهی" ، فرقه های نو ظهور.

[3] . بانک اطلاعات تخصصی فرقه های نوظهور،http://adyanuniv.com

[4] سخنان آیت الله مکارم در دیدار با رئیس و جمعی از اعضای هیئت مدیره موسسه علمی فرهنگی بهداشت معنوی 18/07/90

[5] بیانات امام خامنه ای در اجتماع بزرگ مردم قم 27/07/89

[6] بیانات امام خامنه ای 13/02/95

[7] بیانات امام خامنه ای 10/10/94

  • موافقین ۴ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۳/۳۰
  • ۹۴۵ نمایش
  • سرباز گمنام

جبهه اقدام انقلاب اسلامی

نظرات (۱)

سلام،احسنت.یا حق
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی