جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

سراب

سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۴ ب.ظ

وبلاگ صلابت در یادداشتی بیان داشت:


أَعْمَالُهُمْ کَسَرَابٍ بِقِیعَةٍ یَحْسَبُهُ الظَّمْآنُ مَاء حَتَّى إِذَا جَاءهُ لَمْ یَجِدْهُ شَیْئًا  (39/نور)  اعمالشان همچون سرابى در بیابانى است که تشنه، آبش مى‏پندارد، تا آنکه نزدیک آن رسد و آن را چیزى نیابد!

شاید هر فردی، پس از آشنایی با مفهوم و کاربردهای بازاریابی در فضای مجازی، تبلیغات را توانمندترین و تاثیرگذارترین ابزار جلب توجه کاربران بداند، اما آنچه مسلم است دامنه‌ی این تاثیرات محدود به فضای مجازی نیست و می تواند بخش زیادی از زندگی افراد را تحت تآثیر قرار دهد. چنین تاثیراتی که اغلب نتیجه اغراق تبلیغ کنندگان است، نوعی از فریبکاری را در اذهان تداعی می کند و این فقط بخشی کوچک از اتّفاقات ناگواری است که به واسطه ی تبلیغات ناصحیحِ توام با فریبکاری در سایت های تبلیغاتی رخ می دهد. با ورود به چنین سایت هایی با تبلیغاتی طبقه بندی شده در زمینه های مختلف روبرو خواهید شد که علی الظاهر، نشان دهنده ی خطری جدی نیست، اما متأسفانه در ورای ظاهری فریبنده، کلاهبرداران با استفاده از شیوه های خاص، به منظورکسب سود بیشتر، سعی می کنند کاربران را به انجام خواسته هایشان ترغیب نمایند. در بیشتر این موارد، این تبلیغ کنندگان که اغلب هویت های غیر واقعی دارند، با جدیت به پخش آگهی و تبلیغات مشغول هستند و برای رسیدن به اهداف شومشان با ترفند های مختلف مانند: ارائه ی شماره تلفن های موقت که به ثبت نرسیده است و یا با ارسال یک پیامک تبلیغاتی نامعتبر، اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری می کنند و متاسفانه به علت عدم توجه و نظارت مسئولین، با خاطری آسوده به فریب و سوء استفاده از اشخاص می پردازند!

اگر دقیق به این آگهی ها توجه کنیم، با حجمی وسیع از تبلیغاتی روبرو می شویم که ارسال کننده ی مشخصی ندارد و توسط هیچ مرجع معتبری مورد نظارت قرار نگرفته است. پس اگر بگوییم در این نوع از تبلیغات، حریم شخصی افراد شکسته شده و مورد توجه قرار نمی گیرد و کسب سود بیشتر به هر قیمتی و با هدفی خاص صورت می پذیرد، بی راه نگفته ایم! اما نگرانی از جایی آغاز می شود که هیچ پیگرد قانونی جهت احراز هویتِ شخص آگهی دهنده وجود ندارد و بدین ترتیب هر نوع سوءاستفاده و اخاذی از کاربران امری محتمل خواهد بود! شایان ذکر است، مهمترین مشخصه ی این سایت ها، تبلیغات رایگان، با تعرفه های ناچیز است که بستر مناسبی برای سود جویی های کلاهبرداران اینترنتی فراهم می کند. این در حالی است که روزانه بر تعداد کاربران چنین سایت هایی در کشور افزوده می‌شود. بی توجهی و سهل انگاری مسئولین تا جایی پیش رفته است که برخی سودجویان با سوء استفاده از علائق مردم دست به تولید تبلیغاتی با ظاهر موجه اما مروج خرافی‌گری، فساد، فحشا و فحشا و... می‌زنند و با ایجاد بازار کاذب و حتی دلالی در عرصه ی اقتصادی، بنگاه های کسب درآمد برای خود راه می اندازند!

 مسئولین محترم دستگاه های امنیتی! گردانندگان و صاحبان سایت های تبلیغاتی، بدون توجه به امنیّت ملی کشور و به منظور کسب درآمد کلان، بازی با دین و ایمان مردم را آغاز کرده اند؛ شما، در برخورد با این شیادان چه تدبیری اندیشیده اید؟!

 مسئولین محترم وزارت ارتباطات! حتما می دانید تبلیغات سایت هایی با محتوای مستهجن که آزادانه فساد و فحشا را تبلیغ می کنند در سراسرِ فضای مجازی پخش شده است و بر در و دیوار اکثر سایت‏ها خود نمایی می کند؛ مخصوصاً سایت‏هایی که مورد توجه نوجوانان و حتی کودکان و یا خردسالان قرارمی‏گیرند... این اشاعه ی فساد و فحشا را چگونه پاسخگو خواهید بود؟! چه تأمل برانگیز است کلام پروردگار متعال که می فرماید: أَوْ کَظُلُمَاتٍ فِی بَحْرٍ لُّجِّیٍّ یَغْشَاهُ مَوْجٌ ، [اعمالشان‏] همچون تاریکی هایى است در دریایى ژرف، که آن را موجى فرو پوشانده! (۴۰/ نور)

مسئولین محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی! موج بی رویه تبلیغات بی هویت اینترنتی، تبلیغاتی غیر اخلاقی که حریم‌های شرعی و عرفی جامعه را رعایت نمی کند، چگونه از جانب شما مورد اعتراض قرار نمی گیرد؟! چگونه به این بازار کاذب و دلال پرور اینترنتی اجازه ی فعالیت می دهید؟! چه زیبا فرمود نبی اکرم(ص): "قُلِ الحَقَّ و لَو على نفسِک؛ حق را بگو، هر چند به زیان خود باشد"1.

چگونه در برابر فعالیت این سایت های تبلیغاتی سکوت کرده اید؟! خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: "از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، شما برای ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟!2"

مسئولین محترم وزارت آموزش و پرورش! بخش قابل توجهی از کاربران فضای مجازی را نوجوانان تشکیل می دهند، حال که در قبال هدایت و تربیت نسل آینده احساس مسئولیت می کنید، آیا بهای اعتماد دانش آموزان نوجوان به تبلیغات بی نام و نشان و مشکوک سایت های تبلیغاتی را شما پرداخت خواهید کرد؟!

مسئولین محترم صدا و سیما! متأسفانه تبلیغات بسیاری از این سایت های تبلیغاتی به دفعات از رسانه ملی پخش شده است که این خود دلیلی روشن بر بی توجهی مسئولینی است که تصور می کنند، مسئولیتی در قبال این نوع تبلیغات متوجه آنها نیست، شما در برابر تبعات جبران ناپذیر پخش تبلیغات فوق الذکر بر ساختار اخلاقی جامعه، چه پاسخی دارید؟! امام خمینی(ره) به مناسبت 22 بهمن سال 1363 در پیامی به مسئولان و مدیران کشور می فرمایند:"هر یک در هر مقام احساس ضعف در خود می کند، چه ضعف مدیریت و چه ضعف اراده در راه هواهای نفسانی، بدون جو سازی، دلاورانه و با سر افرازی نزد صالحان از مقام خود استعفا کند که این عمل صالح و عبادت است".

والسلام


1-کنز العمّال، ح 6929

2- بیانات مقام معظم رهبری در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی 19/07/1391

 

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۷/۱۴
  • ۶۳۷ نمایش
  • سرباز گمنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی