جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

قانون فیلترینگ یا فیلترینگ قانون؟!

سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۵۳ ق.ظ

وبلاگ صهبای حق در یادداشتی بیان داشت:


بسم الله الرحمن الرحیم

النعمتان مجهولتان الصحه و الامنیه

یکی از بزرگترین نعمت های الهی که انسان کمتر به آن توجه دارد نعمت امنیت است. در یک جامعه، دستگاههای زیادی عهده دار تامین امنیت فردی و اجتماعی هستند. یکی از این دستگاهها، قوه قضائیه است که می تواند با صدور احکامی قاطعانه نقش مهمی در ایجاد امنیت ایفا کند. بحمدالله قوه قضائیه کشور عزیزمان، در شناسایی ماهیت پلید نجس افزارهای صهیونیستی به خوبی انجام وظیفه نمود و به خاطر سرقت اطلاعات کاربران و جاسوسی از مردم و ضربه زدن به امنیت کشور و انگیزه های  بیشمار دیگر، در خرداد و شهریور 93 دستور فیلترینگ شبکه های ضداجتماعیِ پلید صهیونیستی از جمله واتس اپ، وایبر، اینستاگرام و ... را صادر نمود.

اما آنچه قابل تأمل و تذکر است این است که مطابق با اصل 156 قانون اساسی یکی از مهمترین وظایف قوه قضائیه، نظارت بر حسن اجرای قوانین است. اساساً مهمترین فرق گزاره های حقوقی با گزاره های اخلاقی، مساله ضمانت اجرای بیرونی است. اگر ضمانت اجرای قوی به دنبال صدور قوانین نباشد، می توان گفت صدور قانون امری لغو و بیهوده است؛ زیرا نتیجه مد نظر و غایت قانون، بدون ضمانت اجرایی مناسب حاصل نمی آید. اکنون جای بسی تامل است که بعد از صدور 5 دستور قضایی مبنی بر فیلترینگ این نجس افزارهای صهیونیستی، چرا تاکنون این قانون اجرایی نشده است و چرا ضمانت اجرایی مناسبی برای این قانون وجود ندارد؟ مگر عده­ای از فیلتر نشدن این محصولات شوم صهیونیستی سود می برند که اراده ای برای مقابله با این اغواافزارها دیده نمی شود؟ مگر این افراد که هستند و دارای چه قدرت و نفوذی هستند که تاکنون توانسته اند از اجرای حکم قوه قضائیه جلوگیری کنند؟

سوال دیگر این است که چرا با وجود اسناد و مدارک موجود درباره صهیونیستی بودن نجس افزار تلگرام، تاکنون دستوری مبنی بر فیلترینگ آن صادر نشده است؟ مدارک موجود آنچنان گویا هستند که حتی کشور چین، منادی کمونیسم در جهان نیز تلگرام را برای کاربرانش فیلتر کرد.

آنچه بیشتر موجب تعجب است سخن جناب آقای مصطفی پورمحمدی، وزیر  محترم دادگستری است که به نقل از افتانا در روز دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ گفته اند: "دولت تلاش دارد تا آن‌جا که می‌تواند با کنترل فنی و فیلترینگ‌های هوشمند از ادامه فعالیت این شبکه‌ها ممانعت نکند؛ اما این اقدام تا زمانی صورت می‌گیرد که این شبکه‌های اجتماعی از لحاظ اخلاقی به تهدید تبدیل نشوند". پورمحمدی تأکید کرده است: "اگر نتوانیم به‌طور هوشمند از گسترش بخش‌های ناسالم این شبکه‌ها جلوگیری کنیم، در نهایت ناچار می‌شویم که اصل شبکه‌ها را با محدودیت مواجه کنیم". حال سوال ما از جناب وزیر محترم این است که به فرض بتوانیم با فیلترینگ هوشمند جلوی فساد این محصولات شوم را بگیریم، آیا مساله جاسوسی، سرقت اطلاعات مردم و تهدید امنیتی این نجس افزارها نیز با فیلترینگ هوشمند قابل حل است؟ آیا سود هنگفتِ حاصل از استفاده از این شیطان افزارها که باعث تقویت رژیم نامشروع و کودک کشِ اسرائیل می گردد نیز با فیلترینگ هوشمند قابل کنترل است؟

از کنار این مسائل که بگذریم به هیچ وجه نمی توان توجیه کرد که چرا صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گاه و بیگاه، خواسته یا ناخواسته به صراحت اینستاگرام را تبلیغ می کند و در برنامه های مختلف مردم را تشویق به حضور در پیج های خاص کرده و از آنها لایک می طلبد. انتظار می رود که این دانشگاه عمومی در راستای آگاهی بخشیِ بیشتر به عامه مردم، مناظرات میان متخصصین فضای مجازی را در شبکه های سراسری بیشتر پخش کرده و فقط به چند برنامه رادیویی اکتفا نکند.

آنچه بیش از همه این مسائل، قلب انسان را رنجور می کند، حضور سایت خامنه­ای دات آی آر در فیس بوک و اینستاگرام است. هر چند در تحقیقات حضوری و استفتاء از دفتر مقام معظم رهبری، روشن شده است که این سایت تحت نظر دفتر مقام معظم رهبری نیست، ولی در این باره دو نکته را قابل ذکر می دانیم:

نکته اول خطاب به سایت خامنه­ای دات آی آر است. وقتی به شخصیت امام خامنه­ای حفظه الله می نگریم ایشان را پرچمدار مبارزه با صهیونیسم می بینیم. امام بصیرمان همیشه بر طبل رسوایی اسرائیل منحوس کوبیده اند و حتی استفاده از نرم افزارهای صهیونیستی را در صورتی که موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، حرام می دانند. ایشان حتی استفاده از فیلترشکن را  نیز جایز نمی دانند. حال آیا رواست که سایت خامنه­ای دات آی آر که عامه مردم آن را سایت رهبری می دانند، با استفاده از فیلترشکن وارد شبکه ضداجتماعی صهیونیستی فیس بوک شود و در اینستاگرام پیج داشته باشد؟ آیا این اقدامات به وجهه رهبر عزیزمان لطمه وارد نمی­کند؟ در ضمن مگر هدف وسیله را توجیه می کند که برای انتشار بیانات معظم له، به سراغ این محصولات شوم رژیم نامشروع صهیونیستی رفته اند؟ روح ایمانی بلند و شخصیت کاریزماتیک رهبر عزیزمان برای تبلیغ، محتاج این نجس افزارها نیست.

نکته دوم خطاب به دفتر مقام معظم رهبری است. از این دفتر انتظار داریم که در برابر حضور سایت خامنه­ای دات آی آر در این فضاهای پلید، صراحتاً موضع گرفته و به عموم مردم اطلاع رسانی کند تا چهره مقام معظم رهبری حفظه الله بیش از این در این باره مظلوم واقع نگردد.

در پایان از سازمان اطلاعات سپاه انتظار داریم تا قاطعانه از ورود این جنگ افزارهای اینترنتی صهیونیستی جلوگیری کرده و تهدیدات امنیتی، سیاسی و فرهنگی را که از طریق این نجس افزارها متوجه ایران اسلامی گشته است، خنثی نماید.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۶/۳۱
  • ۴۸۶ نمایش
  • سرباز گمنام

نظرات (۱)

  • سنگ مصنوعی
  • سلام
    وبلاگ خوبی دارید بهتون تبریک میگم به سایت ما هم سر بزنید خوشحال میشم ممنونم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی