جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

پیشرفت آمریکایی هرگز!

چهارشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۳ ب.ظ

وبلاگ صلابت در یادداشتی بیان داشت:

 

 

 

به نام خدا                                                     

وَمَکَرُواْ وَمَکَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ

آنها مکر کردند و خدا هم [در پاسخ آنها] مکر در میان آورد و خدا ماهرترین مکر کنندگان است. آل عمران / 54

بی‌تردید در عصر دانش و فناوری مهم‌ترین ثروت و اندوخته قابل‌تبادل مردم دنیا، اطلاعات آن‌هاست. بر همین پایه استعمارگران که قبلاً فقط به دنبال تسلط بر منابع نفت و انرژی بودند، اکنون به دنبال تسلط بر شریان‌های تولید، تبادل و ذخیره اطلاعات در سطح جوامع، و حتی جزئی تر، به دنبال تسلط بر تک‌ تک افراد جامعه هستند. چرا که با کنترل اطلاعات متعلق به افراد می‌توانند منابع مادی و معنوی افراد را نیز تحت تسلط خود داشته باشند. همزمان با گسترش دانش‌ و فناوری پردازش و فراوری اطلاعات از قبیل فن‌های داده‌کاوی، تحلیل شبکه و غیره، استعمارگران دیروز می کوشند تا در قالبی جدید، سران کشورها را به بهانه "پیشرفت" متقاعد کنند که از تقویت فناوری بومی و شبکه ملی اطلاعات خود صرف‌نظر نموده و آنان را با نسخه‌های وارداتی این فناوری یعنی گسترش نفوذ اینترنت آمریکایی، سرگرم نمایند. بدین وسیله فرایندهای ارتباطاتی ملت‌ها را در چارچوب منافع خود کنترل کرده و مانع پیشرفت سریع و مستقل آن‌ها شوند.

حال این سوال مطرح می شود که چگونه ممکن است وزارت ارتباطات هم اختیار قانون‌گذاری، هم در بسیاری از حوزه‌ها انحصار در اجرا و هم وظیفه نظارت بر حسن انجام مأموریت‌های خویش(!) را دارا باشد؟ در صورتی که این وزارت خانه تنها مجری بخشی از قانون است و نباید و نمی تواند که وظایف تمام قوا را راسا انجام دهد! چرا چنین وزارت خانه ای در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در باب فضای مجازی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، در سکون به سر می برد؟! آن هم در شرایطی که این وزارتخانه، مانند مجلس قانون می‌گذارد، خلاف اصل ۴۴ در دولت انحصار اجرا دارد و در جایگاه قوه‌ قضاییه اختیار نظارت و حتی صدور حکم را نیز برای خویش قائل شده! چرا زمانی که انتظار می رفت وزیر محترم پس از دریافت کارت زرد، متوجه ضرر و زیان های افزایش پهنای باند بدون ارائه ی پیوست های فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی بشود، وزیر محترم اعلام کرد که "افزایش پهنای باند اینترنت، ادامه می یابد..."؟!

آری! به قول رییس‌جمهور محترم، وقتی همه این اختیارات یکجا جمع شود، فساد می‌شود!

متاسفانه با توجه به اینکه سیاست‌های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، ولی وزارت ارتباطات با جسارت تمام دقیقاً عکس آن را عمل کرده و نه تنها شبکه ملی اطلاعات آماده نشده بلکه برنامه ای نیز برای توسعه آن وجود ندارد! در عوض دولت تمام هم و غم خود را به افزایش پهنای باند اختصاص داده و به جای اجرای 40 دستور مقام معظم رهبری، به طور اعجاب انگیزی مجری 10 دستور اوباما در مورد آزادی دسترسی به سرویس های جاسوسی-تروریستی شده است که این خود نشان دهنده وجود دست های پشت پرده و خائن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است! امروز متاسفانه افزایش پهنای باند بدون ارائه‌ی پیوست های فرهنگی، قانونی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی تنها باعث شده نجاست این پهنای باند آمریکایی، افراد بیشتری را آلوده کند! امروز متاسفانه بهره‌مندی از اینترنتی پر سرعت، امن، ارزان و همیشه در دسترس، که از حقوق مسلّم هر کاربر ایرانی است، اهمیتی ندارد، اما پهنای باند و اینترنت آمریکایی موجود که هیچ کدام از این چهار مؤلفه را ندارد در اولویت قرار گرفته و بدین ترتیب حقوق شهروندی و امنیت ملی، بازیچه‌ی دست دشمنان صهیونیستی شده است! امروز این سوال مطرح است که چرا دولت محترم پهنای باند را به اپراتورهای مختلف فروخته و آنها نیز آن را به چند برابر قیمتی که از دولت خریده اند مجددا به مردم می فروشند و لذا دولت به جای متنوع کردن سرویس ها تنها دلالی می کند؟! در حالی که پر واضح است راهکار این مساله راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است. امروز مردم حق دارند در فضای مجازی حضور پیدا کنند که باطل نباشد و تنها فضای سالمی که تحت عنوان شبکه ملی اطلاعات شناخته می شود، می تواند به عنوان محیطی امن و ایمن معرفی شود...

دولت محترم چرا وقتی یکی از مراجع معظم، هشدار می دهد که به جای افزایش پهنای باند و شتاب برای دستیابی به نسل های بعدی اینترنت پرسرعت، فضای فرهنگی را در جهت استفاده بهتر از ظرفیت ها، به جای اشتراک گذاری محتواهای غیر اخلاقی آماده کنیم، افراد روشن فکر نما معترض می شوند که دین مخالف رشد و توسعه رسانه‌ای است؟ و این اقدام به جای مرجع عالیقدر را هم رتبه ی تندروی های طالبانی و داعشی می کنند؟

مسئولین محترم آیا واقعا به خواب رفته اید یا خود را به خواب زده‌اید که این چنین مسئله را گم کرده و در تاریکی به دنبال روشنایی می گردید؟

وزیر محترم ارتباطات! آیا در مورد توسعه پهنای باند پیش از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات که از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد واکنش تند خود را به یاد می آورید که: "این حرف درستی نیست. مگر امکان دارد که کار کشور را تعطیل کنیم تا شبکه ملی اطلاعات اجرا شود؛ شبکه ملی به این معنا است که شبکه فعلی ICT کشور به طور مداوم باید توسعه یابد و خدمات متعددی بر بستر آن ارائه شود!" وزیر محترم آیا راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در حیطه کارهای کشور نیست؟؟! از شما انتظار می رفت که پس از دریافت کارت زرد، متوجه ضرر و زیان های افزایش پهنای باند بدون ارائه ی پیوست های فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی بشوید اما برخلاف انتظارات، اعلام کردید که "افزایش پهنای باند اینترنت، ادامه می یابد!"

مسئولین محترم دولت! نیاز به یک شبکه پیشرفته در فضای ‌مجازی که بر پایه مزیت‌های ملی رشد و شکوفایی ظرفیت‌های علمی و اقتصادی کشور بوده و در نتیجه موجبات پیشرفت فرهنگی را به ارمغان بیاورد، در قالب تکلیف ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه و نیز اسناد بالادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی در خصوص مأموریت شورای عالی فضای‌مجازی کشور نهادینه ‌شده و با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکیدات مراجع تقلید، متخصصان و دلسوزان کشور به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است... این مطالبه عمومی شما را مکلف می‌کند که پهنای باند در دسترس مردم را در قالب طرح پیشرفته «شبکه ملی اطلاعات» و اخذ مجوزهای مربوطه از «شورای عالی فضای ‌مجازی» و رعایت مصالح ملی و پس از تصویب «پیوست فرهنگی» مربوطه که متضمن رعایت مصالح جامعه ارزشی و انقلابی کشور باشد، افزایش دهید تا بتوان از فرصت‌ های فضای ‌مجازی به مطلوب‌ترین شکل بهره برد و پیشرفت علمی و اقتصادی را رشدی شتابان بخشید.

تا شاید کلام مولا علی(علیه السلام) شامل حالتان نشود که در خطبه34 نهج البلاغه مى فرماید: "به خدا سوگند! کسى که دشمن را بر خویش مسلّط کند تا گوشتش را بخورد و استخوانش را بشکند و پوستش را بشکافد، عجز و ناتوانیش بسیار بزرگ و آنچه در درون سینه دارد [یعنى قلب و اراده و تصمیمش] بسیار ضعیف و کوچک است."     والسلام

 

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۴/۳۱
  • ۵۲۷ نمایش
  • سرباز گمنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی