جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

وبلاگ رشحه قلم در یادداشتی بیان داشت:


بسمه تعالی

امروزه با توجه به سیر تحولات جهان و بالاخص تحولاتی که در کشورهای اسلامی رخ داده است، کشور عزیزمان به مرکز ثقلی تبدیل شده که نگاه بسیاری از جهانیان و مسلمانان جهان را به این نقطه از کره زمین معطوف کرده است. همین امر مسئولیت مسئولین و جوانان این مرز و بوم را چند برابر کرده که نگاه خود را به حکومت جهانی اسلامی به طرز عملی و فرامنطقه ای معطوف گردانند. برای رسیدن به این مهم، نیاز است که مسئولین و مردم کشور عزیزمان بالاخص ما جوانان، هوشیار و دوشادوش یکدیگر تحت فرماندهی مقام ولایت آماده هر گونه اقدامی باشیم و وظایف یکدیگر را گوشزد و رصد کرده تا از مسیر اصلی خویش خارج نشویم. یکی از مطالبی که مقام معظم رهبری در طی سالیان سال از جوانان ایران اسلامی خواسته اند بحث مطالبه و مطالبه گری است، به طوری که فرموده اند یک لحظه از درخواست و مطالبه خود کوتاهی نکنید! و نفس روحیه مطالبه گری و نشاط را همان چیزی می دانند که جوان امروز ما به آن احتیاج دارد. از آن جایی که مستکبران عالم، اسلام و این انقلاب را تهدیدی برای منافع خود می دانند، در صدد محو کردن آن و سرمایه های این مملکت، یعنی جوانان و نوجوانان هستند و هر روز با ترفندی نو وارد فضای فکری و فرهنگی ما می شوند. چیزی که امروزه مبتلا به جامعه ماست بحث عصر ارتباطات و اطلاعات و فناوری های آن است که به دنبال خود فرصت ها و تهدیدهایی داشته است که اهمیت آن را به اندازه اهمیت خود انقلاب اسلامی کرده است. فضای مجازی و به دنبال آن شبکه های به اصطلاح اجتماعی، یا بهتر بگوییم ضد اجتماعی، فرصت جاسوسی و تخلیه اطلاعاتی از کاربران را برای کشورهای متصدی آن ها و سرویس های جاسوسی_تروریستی دولت های صهیونیستی به وجود آورده است. برای اثبات این مدعی به جملات زیر دقت کنید:

"من اجازه نمی دهم دختر 18 ساله ام وارد شبکه های اجتماعی بشود!" ... "من الان نگران فیس بوک هستم. البته متولیان فیس بوک انقلاب بزرگی در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند اما چون مالیا (دخترم) شخص معروفی است من به حفظ حریم خصوصی اش علاقه مندم."

اینها سخنان باراک اوباما رئیس جمهور کشوری است که با حمله نظامی، دموکراسی و آزادی را برای کشورهای دیگر به ارمغان می آورد!! و البته از متولیان این شبکه های ضداجتماعی است!! اکنون وی نگران حریم خصوصی و تخلیه اطلاعاتی فرزند خویش است! حتی خبرنگاری از همسر اوباما پرسید: اجازه می دهید دخترانتان وارد این شبکه های اجتماعی بشوند؟ او از خود خبرنگار پرسید: "آیا خودت اجازه می دهی که فرزندت به جایی برود که نمی توانی کنترلی روی آن داشته باشی!!؟؟" نا امنی و ماهیت جاسوسی این شبکه های ضد اجتماعی، در سخنان اوباما و همسرش، به وضوح دیده می شود.

از جمله این جاسوس کده های همیشه همراه، برنامه وایبر است که مالک آن، تالمون مارکو، افسر اطلاعات سابق موساد است. سرور این برنامه در خاک فلسطین اشغالی قرار دارد. شبکه های ضد اجتماعی دیگر مثل واتس اپ، فیس بوک و اینستاگرام هم ضمن آنکه متعلق به مارک زاکربرگ ضد خدا هستند، از جمله ی مهمترین جاسوس کده های صهیونیستی_تروریستی می باشند که ماهیت جاسوسی آن ها، بر کسی پوشیده نیست. تلگرام نیز، تحت مدیریت مایکل میری لاشویلی، افسر نظامی ارتش جنایتکار صهیونیستی اداره می شود و با شعار دروغ تضمین امنیت کاربران، به جاسوسی و تخلیه اطلاعات آنان مشغول است.

در حالی که در قانون اساسی آمریکا ورود به شبکه های اجتماعی (بخوانید ضد اجتماعی و جاسوسی) برای افراد زیر 13سال ممنوع است و پیگرد قانونی دارد، و حتی حضانت فرزند از خانواده گرفته می شود، در کشور اسلامی ما بدون هیچ گونه تاملی اجازه ورود به حریم خصوصی افراد جامعه داده شده است. در حالی که مسئولین کشور باید در زمینه ی فضای مجازی از همه هوشیار تر باشند، گویی بی خبرند و یا خود را به بی خبری زده اند! به گونه ای که گوشی های هوشمند تلفن همراه، در زمان اوج تحریم ها، یعنی زمانی که دشمنان اسلام و مسلمین اجازه ورود داروهای بیماران خاص را نمی دادند، به راحتی و بدون ایجاد هیچگونه علامت سوالی در ذهن مسئولان، به کشور وارد شود. به دنبال آن، شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی، شروع به فعالیت و سوء استفاده از کاربران نمودند. حال آن که اگر متخصصان داخلی، قصد ساخت و راه اندازی یک شبکه اجتماعی را داشته باشند، می باست از هفت خان مراحل گرفتن مجوز، کاغذ بازی های متداول (بوروکراسی)، دادن مالیات، عوارض، حق السهم نهاد های گوناگون دولتی و...، نیز عبور کنند! این کار، تحرک و اشتیاق را از متولیان داخلی می گیرد، ولی کدام یک از این شبکه های ضداجتماعی و جاسوسی که همه آن ها قوانین جمهوری اسلامی را نقض می کنند، مجوز دارند؟! در عین حال تمام درآمد این شبکه ها متعلق به کشورهای متولی آنهاست، بدون این که حق السهمی به دولت ما پرداخت کنند!

وقتی این شبکه ها وارد ژاپن شد، این کشور که قوانین خود را نقض شده می دید و ارز بسیاری را از دست می داد، برنامه "لاین" را ایجاد و حتی مخاطبانی را از کشورهای آمریکایی، اروپایی و... جذب کرد و تحت تاثیر خود قرار داد. ولی مسئولین ما چگونه با این شبکه ها برخورد می کنند؟ چه قدر قوه قضائیه، قوه مقننه و قوه مجریه در انجام دستورات و مصوبه های خود قاطع هستند و برخورد می کنند؟ در اسفند ماه1390 از سمت مقام ولایت، شورای عالی فضای مجازی تاسیس شد، ولی با گذشت سه سال از ابلاغ 40 فرمان از سمت مقام معظم رهبری خطاب به اعضای این شورا، شاهد هیچ گونه فعالیت و پیگیری خاصی از سمت این شورا نبوده ایم!! در حالی که دشمن اسلام و مسلمین از همه امکانات مادی، فرهنگی، اجتماعی، بصری، مجازی و... برای ضربه زدن به نظام اسلامی ما استفاده می کنند و حتی مسئولین ما از جاسوسی بودن این شبکه ها اطلاع دارند ولی تا به حال اقدام اساسی از سمت آنان دیده نشده است. حتی در سال گذشته وقتی با حکم قضایی در صدد فیلتر برخی شبکه های ضد اجتماعی مانند وایبر و تانگو برآمدند، با واکنش شخص رئیس جمهور روبرو شدند! حتی مقامات بلند مرتبه ما از این شبکه ها استفاده می کنند که این مسئله، خود عواقب امنیتی به دنبال دارد! در سنای آمریکا تصویب شده که این کشور هر گونه حمله سایبری را حمله نظامی تلقی می کند و با حمله نظامی جواب می دهد! ولی ما چگونه با آنان مقابله به مثل می کنیم؟ دشمن صهیونیستی و آمریکایی شوخی ندارد!

 از جمله مطالبات ما جوانان بالاخص از صدا و سیما به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که هر چه بیشتر و سریع تر برنامه هایی مناسب در این راستا برای آگاهی دادن و فرهنگ سازی، البته در ساعاتی که پر مخاطب تر است، تولید نماید! امیدواریم با این سرعت و جدیتی که از دشمن دیده می شود اقدامات ما نوش دارو پس از مرگ سهراب نشود!!!!

از نسل جوان و مطالبه گر نیز انتظار می رود از هر یک از سه قوه بخواهند با تمام قدرت به وظیفه خود عمل کرده و دولت همان طور که قوه قضاییه حکم داده است جلوی این جاسوس خانه های همیشه همراه را بگیرد و قوه مقننه قوانین لازم را برای حفظ حقوق نظام و ملت و حفظ حقوق شهروندی و خانواده صادر کرده و قوه قضاییه بدون مماشات خائنین را مجازات کند و دست دشمنان اسلام و مسلمین را کوتاه نماید. در واقع این مطالبه ی یک جامعه، یک کشور و یک ملت بیدار از مسئولین است. البته به گفته مقام معظم رهبری "در کنار آن مطالبه و طلبکاری و مدعا داشتن، پیگیری کردن، مطالعه کردن، درباره مسئله اندیشیدن و... و راهکار اجرایی دادن و بالاخره خود وارد میدان کار شدن جزء وظایف و تکالیف جوان ماست که این را باید جوان ما درک کند".  

 

  • سرباز گمنام

وبلاگ عمار فضای مجازی در یادداشتی بیان داشت:


 

باید در این نکته مهم تامل کرد که شبکه ملی اطلاعات مرز بین چه اهداف مبارک و نا مبارکی است که رهبر جامعه برای راه اندازی آن، خود عملا وارد میدان می شود و دستورات لازم را صادر می نمایند و باز مسئولین در اجرای آن مسامحه می کنند تا این که افشاگری کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا ادوارد اسنودن  ذلت پذیری ما را و سلطه دولت های صهیونیستی بر فضایی که رهبر انقلاب اسلامی اهمیت ان را به اندازه انقلاب اسلامی می داند بر همگان اشکار می کند.بعد از انتشار اسناد اسنودن اوامر مقام معظم رهبری در راستای شبکه ملی اطلاعات دیگر تنها یک سند بالادستی که برخی آنرا تعمدا مغفول قرار میدادند محسوب نمی شود، بلکه امری بود که اگر خللی برای ایجاد آن صورت می گرفت، عالمانه و عامدانه صورت گرفته است چرا که همه ی عالمان و عقلاء دست های کثیف و نجس دولت های صهیونیستی را در پشت ماجرای عدم توفیق ساخت شبکه ملی اطلاعات می بینند. ولی آنچه که جای سوال دارد این است که در کشور ما که اسنودن با صراحت اعلام میدارد نقطه کور اطلاعاتی ندارد و به راحتی دشمن نمایندگان جاسوسی خود را در پستو های خانه های کاه گلی روستاهایمان هم فرستاده و در حال سرقت فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و هویتی ما می باشد. چرا دولتمردان ما خود علاوه بر اجرا نکردن این طرح حیاتی، به طرق مختلف عملی و گفتاری مانع از اجرای آن می شوند؟! متخصصین به خوبی می دانند اجرای چنین طرحی علاوه بر حفظ مرزهای اقتصادی و فرهنگی و امنیتی زمینه شغلی بسیاری از جوانان علی الخصوص دانشگاهیان را فراهم می نماید و اما چه چیز گنگ و مبهمی در این میان وجود دارد جز آنکه هیچ قدمی در این جهت بر نداشته اند و حتی خلاف منویات مقام معظم رهبری نیز عمل نموده اند حال به عنوان مجری اجرای طرح های دولت آمریکا نیز خود را موظف دیده و با تمام وجود کشور را در عرصه فضای مجازی به دست دشمن تسلیم می دارند. در این بین آنچه حائز اهمیت است این است که مدیران دولتی خود را در سطح مشوق و مبلغ برای حضور در سایت ها و  نرم افزارهای جاسوسی- صهیونیستی تنزل داده اند و لب به تعریف و تمجید از این ابرجاسوسان عرصه سایبر باز نموده اند ...حال اگر به فرض محال مشکلاتی موجه برای عدم راه اندازی شبکه ملی ارتباطات وجود داشته باشد که ندارد دیگر خوش رقصی برخی مسئولین دولت فعلی در قبال شبکه های جاسوسی صهیونیستی چه معنایی می تواند داشته باشد؟؟؟!!!

 بزرگ‌ترین تهاجم فرهنگی، حمله به شعار «ما می‌توانیم» است. نمونه‌هایی از اقدامات چند ساله کشورمان در عرصه علم و دانش و فناوری از قبیل دانش هسته‌ای، فضایی، نانو، پزشکی، دفاعی و... نشان داده که می‌توانیم خود را در عرصه برترین‌های این حوزه در جهان مطرح سازیم و به اذعان مجامع جهانی که برخی این آمار را بیشتر از آمارهای داخلی قبول دارند، رشد دانش در جمهوری اسلامی  در رتبه اول جهان قرار دارد. با این شرایط آیا نباید مرزی برای منافع ملی با منافع دشمنان اسلام، مسلمین و مستضعفین وجود داشته باشد؟! و یا هنوز تفکر قجری و غربزدگی بر افکار برخی دولتمردان حاکم است و معتقدند  که ایرانی را چه به صنعت...!!!! عده ای اعتقاد دارند که ما باید مصرف کننده محض باشیم و نگاه شان این است که ما به هیچ جا نخواهیم رسید، گویا امام راحل هم روزهای بی تدبیری را در کشور ما به وضوح می دیدند و فرمودند: «ما را در غفلت و در خواب نگه داشتند که ما هیچ یک از امور صنعتی را قادر بر تحققش نیستیم. ملت ما فقط لولهنگ می‌تواند بسازد. کار دیگر از او نمی‌آید. باور کرده بود این ملت بیچاره روی تبلیغاتی که قدرت‌های پیشرفته و بزرگی کرده بودند. تبلیغات داخلی که وابستگان به آن‌ قدرت‌ها کرده بودند به اینکه ما باید همه چیزمان از خارج باشد؛ و ما باورمان آمده بود یا بسیاری از ما، که غرب یک نژاد برتر است... اعتقادمان این بود که اصلاً از ما کاری ساخته نیست. ارتش ما اگر بخواهد ارتش بشود مستشار لازم دارد. از آمریکا یا از اروپا باید مستشارانی بیایند تا ارتش ما را بتوانند سر و سامان بدهند. ما راجع به صنایع اصلاً نباید صحبتش را بکنیم. ما یک ملت لولهنگ‌ساز هستیم. این صنایع دربست به عهده اروپایی‌ها و آمریکایی‌هاست.» (صحیفه امام، ج 13، ص 533)
عناصری مشکوک در وزارت ارتباطات و سازمان های تابعه مانند "زیر ساخت" و سازمان انفورماتیک و شورای مرتبط با عرصه فضای مجازی در این وزارت خانه نیز با اعمال سیاستهای خطرناک خود در حوزه فضای مجازی باعث شدند ضمن آنکه شبکه دلالی خود را قدرتمندتر نمودند کشور را در زمینه ی محصولات و خروجی تکنولوژی های کشورهای غربی و شرقی، هر چه بیشتر بدان ها وابسته تر نمایند و استقلال کشور را از بین ببرند. دولت و دستگاه های مرتبط با آن، خصوصا وزارت ارتباطات علاوه بر اینکه به صراحت بی اعتنایی خود را نسبت به 40 دستور مقام معظم رهبری به شورای عالی فضای مجازی آشکار ساخته اند، اعمال متضاد با این فرامین هم انجام می دهند!!!

یکی از این موضوعات راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است که استقلال در داشتن اینترنت سالم، سریع، امن و ارزان می باشد که دولت  با فعالیت های خود طوری وانمود کرده است که راه اندازی این شبکه امری سخت و محال است. همچنین دولت با ایجاد بخش هایی در درون خود ضمن موازی کاری با کار شورای عالی فضای مجازی به تقویت این بخش ها پرداخته و اقدامات فراقانونی در حوزه قانون گذاری انجام می دهد. مسائلی چون پیامک های تبلیغاتی را هم ردیف این مهم قرار داده و دغدغه ی  خود را رفع فیلترینگ و افزایش پهنای باند می‌دانند و  اگر آقایان به جای تلاش برای رفع فیلترینگ، به حمایت از نخبگان سایبری کشور پرداخته بودند و به جای حمایت از اینترنت داخلی با بیگانگان و دولت های نجس صهیونیستی، هم صدا نمی شدند و برای جاسوس کده های همیشه همراه آنها تبلیغ و تعریف نمی کردند، تاکنون مشکل مرتفع شده بود و شبکه اجتماعی داخلی و بومی در دسترس عموم افراد جامعه قرار گرفته بود.و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان فراهم و کشور متحمل این همه هزینه های گزاف اخلاقی و اقتصادی نمی شد!!!

وزارت ارتباطات با حمایت وزارت ارشاد و رییس دولت علاوه بر اینکه مقابل احکام قضایی متعدد در رابطه با نرم افزارهای جاسوسی  که ساخته ی دست سرویس های جاسوسی 0 تررویستی دولت های صهیونیستی است ایستاده اند، با تبلیغات خود از این شبکه ها و نرم افزارها به تعریف و تمجید پرداخته اند. حال سوال اینجاست وزارت ارتباطات و ارشاد و دیگر نهادهای مرتبط با آنها چه سودی از این شبکه های ضد اجتماعی- صهیونیستی می برند و یا چه ارتباطی با این جاسوس کده های همیشه همراه دارند که به این صورت مقابل احکام قضایی ایستاده اند!!!؟؟؟

ماجرای گرفتن کارت زرد وزیر ارتباطات این وضعیت را بیشتر آشکار می کند که چگونه وزارت ارتباطات  بدون راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، اقدام به توسعه شبکه و پهنای باند اینترنت و همچنین بحث نسل سوم و چهارم اینترنت تلفن همراه را کرده است، آن هم بدون هیچ پیوست فرهنگی و قانونی؟؟؟؟ چرا دولت و وزارت ارتباطات، انحصار آی ایکس پی را که نقاط تبادل اطلاعات ترافیک اینترنت است را به دست گرفته است و اجازه ورود بخش خصوصی را به این قسمت نمی دهد با اینکه مصوبه قانونی شورای عالی فضای مجازی است که باید به شرکت های خصوصی واگذار کند؟؟؟ و این بی قانونی باعث شده است که شرکت های خصوصی استقلال خودشان را از دست بدهند. تسامح دولتمردان برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در باب فضای مجازی قابل اغماض نیست و 40 دستور ایشان در این زمینه و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را همچنان بر زمین نهاده است!!! مسئولین از تغافلی که دچار شده اند بیدار شوند که تاوان ثانیه های غفلت ایشان را جوانان و نوجوانان و کودکان این مرز بوم باید پس بدهند... تغافل شما موسیقی مست کننده ی دولتهای صهیونیستی است.

امام علی علیه السلام می فرمایند:

«هر کس که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد زیر لگد دشمنش بیدار می شود». غررالحکم، ص422

 

 


  • سرباز گمنام

وبلاگ مطالبه در یادداشتی بیان داشت:


در هفته های اخیر، شاید کمتر روزی پیش می آمد که شاهد اخبار جدید در رابطه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نباشیم. از جنجال کارت زردی که مجلس شورای اسلامی به وزیر ارتباطات داد تا اظهار نظرهای عجیب و غریب وزیر در مورد شبکه های اجتماعی. اظهار نظرهایی که باعث می شد فعالان فضای مجازی، به حال چنین وزارتخانه ی با اهمیتی، افسوس بخورند؛ که چگونه وزیر محترم، از کمبود اطلاعات تخصصی مردم سوء استفاده کرده و مطالبی خلاف واقع مطرح می کند، تا از ورای این شانتاژهای خبری، شخصیت حقوقی خود و وزارتخانه ی مربوطه را تطهیر نماید! البته بسیاری از افراد آگاه، از مدت ها پیش، چنین جنجال آفرینی ها و فریب افکار عمومی از سوی این وزارت خانه را پیش بینی کرده بودند و سعی داشتند با روشنگری و آگاه سازی مردم، مانع از سوءاستفاده ی مدیران دولتی از این جریان شوند.

مجلس شورای اسلامی، سه شنبه 25 فروردین، وزیر ارتباطات را برای پاسخگویی به برخی ابهامات به صحن علنی دعوت کرد؛ توسعه شبکه و پهنای باند اینترنت توسط وزارت ارتباطات بدون پیوست فرهنگی، آن هم قبل از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و همچنین بی توجهی به ظرفیت داخلی، از مسائلی بود که وزیر ارتباطات برای آن ها پاسخ قانع کننده ارائه نداد. پس از دریافت کارت زرد، وزیر ارتباطات مدعی شده بود که به خاطر توسعه ی اینترنت، کارت زرد گرفته است! ولی این تفسیر نادرست، تنها باعث هدایت افکار عمومی به مسیری غلط شد تا متوجه تغافل و بعضا، خیانت های برخی عناصر خود فروخته داخلی و دشمنی دشمنان خارجی در این عرصه نشوند.

افزایش پهنای باند بدون ارائه ی پیوست های فرهنگی، قانونی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی، نه تنها موجب رونق علمی، فرهنگی و سیاسی کشور نمی شود، بلکه باعث می شود نجاست این پهنای باند آمریکایی، افراد بیشتری را آلوده کند. نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کرد، آنست که بهره مندی از اینترنتی پر سرعت، امن، ارزان و همیشه در دسترس، از حقوق مسلم هر کاربر ایرانی است؛ اما پهنای باند و اینترنت آمریکایی موجود، هیچ کدام از این چهار مولفه را ندارد. متاسفانه وزارت ارتباطات، تنها به افزایش سرعت اینترنت و ورود نسل های سوم و چهارم اینترنت تلفن همراه پرداخته است، غافل از آنکه "امنیت" در این بستر، معنایی ندارد؛ و افزایش سرعت، به معنای باز گذاشتن هر چه بیشتر دست سرویس های جاسوسی_تروریستی برای سوءاستفاده از کاربران است. بدین ترتیب حقوق شهروندی و امنیت ملی، بازیچه ی دست دشمنان صهیونیستی خواهد شد.

طرح توسعه ی "شبکه ملی اطلاعات" در مرداد ماه سال 93، تصویب و برای اجرا به وزرات ارتباطات ابلاغ شد؛ این همان اینترنت پیشرفته ایست که چهار مولفه سرعت، امنیت، قیمت کم و دسترسی همیشگی را داراست. مقام معظم رهبری که اشراف کامل بر تهدید ها و فرصت های فضای مجازی دارند، ضمن تشکیل شورای عالی فضای مجازی، 40 دستور مهم، که پایه آن بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است، را به اعضای این شورا ابلاغ فرمودند. ولی متاسفانه با گذشت 3 سال از تشکیل این شورا، شاهد آن هستیم که هیچ کدام از دولت ها، برای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در باب فضای مجازی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، از جدیت لازم و عزم راسخ برخودار نبوده و نیستند. علاوه بر دشمنان اسلام و مسلمین که سعی بر سیاه نمایی شبکه پیشرفته ملی اطلاعات دارند، برخی از مسئولان داخلی نیز، به صورت جاهلانه _و ان شاء الله نه به صورت عامدانه_ تصویری متفاوت از واقعیات این شبکه پیشرفته را در سایت ها و فضای مجازی منعکس می کنند. برخی مسئولان، ضمن انحراف درون محتوایی این طرح، و سخت و محال نشان دادن ساختار اجرایی آن، به جای شعار "ما می توانیم"، شعار "ما نباید بتوانیم" را سر لوحه ی اقدامات خود قرار داده اند. متاسفانه اولویت های کنونی کشور در فضای مجازی بر انجام طرح های کم ارزشی مانند پیامک های تبلیغاتی گذاشته شده، که اجرا یا عدم اجرای ﺁﻥ ﺗﺎﺛﯿﺮﯼ بر سرنوشت کشوﺭ ندارد.

ساختار شورای عالی فضای مجازی به گونه ایست که بخش مهمی از وظایف شورای عالی انفورماتیک، شورای عالی اطلاع‌رسانی و شورای عالی فن‌آوری اطلاعات برایش تعریف شده است؛ بنابراین برای جلوگیری از موازی کاری، دولت موظف شد ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ این بخش ها را متوقف نماید. ولی متاسفانه این بخش ها، نه تنها متوقف نشدند، بلکه ضمن تقویت خود، به انجام اعمال فرا قوه ای روی آوردند؛ بدین صورت که با اقداماتی فراقانونی، به قانون گذاری، اجرا و نظارت در زمینه ی فناوری اطلاعات پرداخته اند. به عنوان مثال، وزارت ارتباطات و سازمان هایی مانند زیرساخت و شوراهای درونی مرتبط با این نهاد ها، با اعمال سیاست های خاصی در حوزه ی فضای مجازی و فناوری اطلاعات، علاوه بر قدرتمند کردن شبکه ی دلالی پهنای باند و انحصار نقاط اصلی ترافیک اینترنت و ممانعت از ورود بخش خصوصی به آن، کشورمان را در زمینه محصولات فناوری، به قدرت های پوشالی شرق و غرب، وابسته نگه داشته است. وزیر ارتباطات به تازگی گفته بود:"مردم نباید انتظار داشته باشند من بیایم برای آنها شبکه اجتماعی بزنم زیرا نمونه‌های واتس‌اپ، وایبر و فیس‌بوک نیز کاملا خصوصی هستند." در پاسخ به این صحبت، نخست باید گفت که برخی دولت ها مانند دولت ژاپن، در مواجهه با هجمه ی جاسوسی و حیله های این شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی برای کسب سود اقتصادی، برای آنکه به سرعت بتوانند مانع از سوء استفاده ی سرویس های جاسوسی_تروریستی شوند، نرم افزار "لاین" را راه اندازی کردند. به علاوه حتی اگر بگوییم که دولت جمهوری اسلامی، موظف به تخصیص بودجه ی کافی، برای ممانعت از جاسوسی سرویس های صهیونیستی_تروریستی نیست، حداقل ملزم به ارائه تسهیلات برای اخذ مجوزهای لازم به بخش خصوصی، به صورت سریع و بدون گذراندن مراحل پیچیده ی بروکراسی است. مسئله ی مهم دیگر آنست که این نرم افزارها و شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی، که ماهیت جاسوسی آن ها بر کسی پوشیده نیست، با چه مجوزی در کشور ما فعالیت می کنند؟ آیا با دولت و وزارت ارتباطات، قراردادی بسته اند که حضورشان در فضای مجازی کشور، مشروع خوانده می شود؟ چگونه است که مسئولان بلند مرتبه ی کشورمان، علاوه بر استفاده از این شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی، در جایگاه ویزتور بدون مواجب، این شبکه ها را تبلیغ می کنند؟ دولت پس از دریافت احکام قضایی در رابطه با مسدود سازی این شبکه های ضد اجتماعی، با چه پشتوانه ی فکری، در مقابل این احکام ایستاده است؟

انتظار می رفت که وزیر محترم پس از دریافت کارت زرد، متوجه ضرر و زیان های افزایش پهنای باند بدون ارائه ی پیوست های فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی بشود و با عزمی راسخ و روحیه ای جهادی، به دنبال انجام دستورات مقام معظم رهبری در باب فضای مجازی و راه اندازی سریع شبکه ملی اطلاعات برود؛ اما برخلاف انتظارات، وزیر محترم، در حاشیه گردهمایی سراسری مدیران پستی کشور اعلام کرد که "افزایش پهنای باند اینترنت، ادامه می یابد!" چنین واکنش های عجیبی، باعث می شود که انتظار داشته باشیم مجلس محترم شورای اسلامی، در قدم بعدی، نه کارت زردی دیگر برای وزیر ارتباطات، بلکه کارت قرمزی برای تفکرِ دشمن پسندِ حاکم بر وزارت ارتباطات کنار گذاشته باشد.

 


  • سرباز گمنام
وبلاگ مطالبه در یادداشتی بیان داشت:

۶۰۰۰ پیامک رایگان، ۶۰۰۰ دقیقه تماس صوتی رایگان و ۱۲۰۰ مگابایت اینترنت رایگان، هدیه ی اپراتور رایتل به جوانان، به مناسبت ۱۸ ساله شدن است!

او ۱۸ سال دارد!

بر اساس تقسیم‌بندی‌های اجتماعی، ۱۸ سالگی، سن اتمام نوجوانی و ورود به دوره‌ی جوانی است. جوانان در این سن، تحولات عظیمی را در زندگی خود احساس می‌کنند؛ با پایان یافتن دوران تحصیلات متوسطه و ورود به دانشگاه، جوان وارد محیط اجتماعی وسیع‌تری می‌شود که می‌تواند سرآغاز رشد و یا انحطاط اخلاقی و اجتماعی وی شود. تفریح، ادامه تحصیل، استقلال، اشتغال و ازدواج، از مهمترین مشغله‌های فکری جوانانی است که تازه وارد مرحله جوانی شده‌اند!


۱۸ سالگی، سن گرایش جوانان به اعتیاد!

تحقیقات روانشناسی و علوم تربیتی، مبین این مطلبند که جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله در معرض اعتیاد هستند. این اعتیاد می‌تواند اعتیاد به مواد افیونی و یا اعتیاد مجازی باشد. اعتیاد جوانان به اینترنت، شبکه‌های به اصطلاح اجتماعی، بازی های آنلاین و... از جمله اعتیادهای مجازی هستند. با توجه به این مسائل، چرا اپراتور رایتل، چنین هدیه ی خاصی(!!!) برای ۱۸ سالگی جوانان در نظر گرفته است؟

تماس تصویری؛ هدیه ی رایتل به فرهنگ!

شرکت ارتباطات تامین شمس نوین، وابسته به سازمان تامین اجتماعی، سومین اپراتوری بود که توانست در بازار ایران، خودی نشان دهد. این شرکت، با نام تجاری رایتل، به عنوان اولین ارائه دهنده سیم کارت های نسل سوم، در سال ۹۲ وارد بازار رقابتی ایران شد. در همان آغازین روزهای فعالیت رسمی، کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی، دستور قطع تماس‌های تصویری این اپراتور را به دلیل نداشتن پیوست فرهنگی، صادر کرد.

در شرایطی که خانواده‌های ایرانی، هنوز به خاطر ورود اینترنت آمریکایی به خانه‌هایشان، آن هم بدون هیچ پیش بینی فرهنگی در شوک بودند و سعی داشتند با مدیریت اینترنت خانگی، آسیب های ناشی از این حمله نرم به فرزندانشان را برطرف کنند، شرکت ارتباطی رایتل که وابسته به سازمان تامین اجتماعی جمهوری اسلامیست، در عملی عجیب و سوال برانگیز، اقدام به ارائه نسل های جدید اینترنت پر سرعت برای تلفن همراه کرد. دستور قطع تماس های تصویری این اپراتور از سوی دستگاه های ذی‌ربط، این واقعیت را آشکار کرد که رفع برخی از محدودیت های اینترنتی، بدون هماهنگی با مراجع قانونی صورت گرفته است.

حتی همان نسل سوم و چهارم اینترنت همراه هم، دسترسی جوانان و حتی نوجوانان به مطالب، فیلم‌ها و عکس‌های مستهجن و فیلم‌هایی که ضدیت با اخلاق و عقاید اسلامی دارند را گسترش می‌دهد و تسهیل می کند. بنابراین اپراتور رایتل، با چه تفکر و پیش زمینه‌ی فرهنگی، جوانان ۱۸ ساله را محرم سیم کارت رایگان و اینترنت پر سرعت رایگان خویش دانسته است؟ گویا در حال حاضر ما در شرایطی هستیم که برخی می خواهند جوانان ما را به زور به جهنم ببرند!باید به این نکته ظریف نیز توجه داشت که در پس این چنین اقداماتی دولت بدنبال تیم کشی سیاسی با اعطاء برخی جذابیت های غیرفطری علی الخصوص به جوانان می‌باشد که این خود نیز خیانتی به این نسل و آینده انقلاب اسلامی است.

ارائه نسل‌های جدید اینترنت پر سرعت تلفن همراه، از سوی رایتل و دیگر اپراتورهای تلفن همراه، در شرایطی انجام شد که مرجع عالیقدر، آیت الله مکارم شیرازی، ورود اینترنت پر سرعت به جامعه‌ی مجازی کشور، بدون پیوست فرهنگی، را عملی عجولانه و خلاف موازین اخلاقی و انسانی دانستند، و حتی طبق قوانین جاری کشور نیز این عمل اقدامی مجرمانه محسوب میشد

فرهنگ را قربانی سود مادی نکنید!

شاید سود اقتصادی را بتوان به عنوان توجیهی برای این اقدام رایتل دانست. جوانان ۱۸ ساله شده، با شور و شوق، این سیم کارت های هدیه را دریافت و از آن حداکثر استفاده (!!!) را می‌کنند. پس از اتمام تمام هدیه ها، جوان ۱۸ ساله ای که به داشتن اینترنت پر سرعت و تماس های صوتی بدون مدیریت هزینه‌ها، اعتیاد پیدا کرده است، تبدیل به کاربری دائمی برای اپراتور رایتل می‌شود و سود سرشار اقتصادی را برای سازمان تامین اجتماعی به همراه می آورد.

شایسته است سازمان تامین اجتماعی، مانند گذشته، به وظایف ابتدایی و اصلی خود، که تامین بیمه برای اقشار مختلف مردم، من جمله اقشار مستضعف جامعه است برسد و مسائل فرهنگی را به عهده‌ی دستگاه های ذی ربط بگذارد؛ چون دخالت در مسائل فرهنگی، بدون پیوست های لازم، می‌تواند آسیب هایی جبران ناپذیر را به همراه داشته باشد.

 


  • سرباز گمنام

وبلاگ عمار فضای مجازی در یادداشتی بیان داشت:


«إِنَّکُمْ لَعَلَى الْحَقِّ وَ إِنَّ الْقَوْمَ لَعَلَى الْبَاطِلِ فَلَا یَصْبِرِ الْقَوْمُ عَلَى‏ بَاطِلِهِمْ‏ وَ یَجْتَمِعُوا عَلَیْهِ وَ تَتَفَرَّقُوا عَنْ حَقِّکُمْ»

«همانا شما برحق هستید و قطعا این قوم(کفار) بر باطل، شما بر باطل شان و اجتماع آنان بر این باطل صبر نکنید و از حق خودتان پراکنده نشوید»[1]. امام علی(ع)

دشمنان اسلام و مسلمین برای کم رنگ کردن و از بین بردن اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی، به کمک رسانه های داخلی و خارجی، و در سایه انفعال نهادها و رسانه های جبهه حق توانستند فرهنگ و اعتقادات اسلامی مردم را مورد هجوم قرار دهند. در حقیقت این هجمه می بایست از سوی این "رسانه ها" صورت می گرفت، چرا که تهاجم فرهنگی اسلام به جبهه کفر و شرک بیش از 1400 سال است، حضور خود را به رخ می کشد و همین تاثیرگذاری بی امان اندیشه توحیدی شیعه، موجب دفاع دیوانه وار سپاه شرک و کفر گردیده است. دشمن صهیونیستی توسط رسانه های 24 ساعته آنلاین خود در حوزه ی فضای مجازی طوری بستر را فراهم و زمین بازی را طراحی کرده است که جبهه ی خودی با تحلیل اشتباه و با این تفکر که زمین دشمن را به دست گرفته و در زمین او بر ضد او تلاش و تبلیغ می کند. در صورتی که قواعد این زمین را دشمن طراحی کرده است و ما هر اندازه هم تلاش کنیم که بر ضد آن عمل کنیم باز هم در زمین دشمن شکست و بازی خورده ایم. همانطور که امام خامنه ای فرمودند: «در میدان تنظیم شده از سوی دشمن بازی نکنید، این را مراقب باشید، همه مراقب باشند، مطبوعاتی ها هم مراقب باشند، جوان ها هم مراقب باشند، خود مسئولین هم مراقب باشند، دشمن طراحی میکند. در میدانی که او درست کرده، بازی نکنید چون چه ببرید، چه ببازید به نفع اوست». 13/8/1387

ما باید رسانه ای واحد و قدرتمند داشته باشیم تا بتوانیم هم پیاممان را برسانیم و هم بتوانیم در مقابل دشمن در این حوزه بایستیم. ولی ما مانند دشمن یک رسانه ی واحد، قدرتمند و متمرکز نداریم که متحد در این حوزه باشیم، این نشان می دهد دشمنان در باطل خودشان تا چه اندازه متحدند ولی ما در حق خودمان پراکنده ایم همانطور که مولای متقیان امیرالمومنین(ع) می فرمایند: «وَ اللَّهِ یَمِیثُ الْقَلْبَ وَ یَجْلِبُ الْهَمَّ مِنِ اجْتِمَاعِ هَؤُلَاءِ عَلَى‏ بَاطِلِهِمْ‏ وَ تَفَرُّقِکُمْ عَنْ حَقِّکُمْ فَقُبْحاً لَکُمْ...، به خدا قسم قلب می میرد و غم و اندوه بوجود می آید از اجتماع این کفار در باطلشان و پراکندگی شما در حقتان، پس زشتی بر شما باد»[2].

ولی واقعیت این است که حرف حق همیشه زنده و پیروز است و این باطل است که از بین می رود و این در صورتی محقق می شود که مسلمانان در جبهه حق متحد و یکصدا باشند و اگر تاکنون در این زمینه موفقیتی کسب نکردیم و نفوذ رسانه ای دشمن در این حوزه موفق بوده است به دلیل انفعال ما در این حوزه است. هر چقدر در حوزه فضای مجازی منفعل عمل کنیم دشمن گستاخ تر می شود. ما در حوزه پیام انقلاب و پیام ایران اسلامی، در حوزه فضای مجازی عملکرد خوبی نداشته ایم. متاسفانه باید اذعان داشت که به دلیل هجمه و نفوذ گسترده ی فرهنگی دشمن صهیونیستی از طریق شبکه های ضداجتماعی و سرویس های جاسوسی خصوصا در سال های پس از پایان جنگ تحمیلی، آن جبهه فرهنگی(در حیطه ی دستگاه های مسئول) به هیج وجه نتوانست پا به پای جبهه سیاسی انقلاب رشد کند و نقش خود را ایفا نماید. اگر چه همچنان و با شدت تمام اسلام و انقلاب و آرمان های امام خمینی(ره) در اقصی نقاط جهان انتشار یافت و جنگ عقیده میان اسلام و شرک و انقلاب و استکبار در هر کجای این کره خاکی بر پا گشت، اما در کمال تاسف نسبت به این تهاجم، دستگاه های مربوطه خصوصا دستگاه های فرهنگی ما عقب ماندند و حتی برخی مواقع در جبهه دشمن قرار گرفته و به طرف خودی شلیک کردند!! ولی مقام معظم رهبری به همین خاطر مدام هشدار می دادند و سعی می کردند مردم و مسئولین را هشیار کنند. و ما چون در این حوزه دچار انفعال شده ایم هرآنچه در این زمینه از طریق شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی بخواهیم عمل کنیم باز شکست خواهیم خورد نمونه ی آن تشکیل کمپین هایی در زمینه های مختلف از جمله کمپین امام هادی و کمپین حمایت از شیخ نمیر که صورت گرفت و نتیجه ی آن به شکست انجامید. اگر در این زمینه نامه ی مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی موفقیتی کسب کرده به دلیل متن نافذ و مقتدر نامه ی معظم له می باشد، نه عملکرد عده ای که فکر می کنند از طریق شبکه های صهیونیستی و معاند با ولایت این پیام نفوذ پیدا کرده و نتیجه دلخواه بدست خواهد آمد. ما باید به این نتیجه واحد برسیم که خودمان سیادت دشمن صهیونیستی را در این حوزه پذیرفتیم و این یکی از ضعف های بزرگ است که به دلیل انفعال ما در حوزه ی فضای مجازی صورت گرفته است. جامعه ما باید به یک هم صدایی و اتحاد نظر در این حوزه دست یابد، تا شاهد اظهار نظرها و عملکردهای متعارض در این زمینه نباشیم، اگر قوای مجریه، دستگاه قضا و دیگر بخش ها نتوانند به اتحاد نظری دست یابند، عملکردشان متداخل و نافی یکدیگر خواهد بود و به هدف مورد نظر نخواهیم رسید. و فقط از یک طریق از این انفعال می توانیم خارج شویم و آن این است که خودمان زمین بازی را تعریف کنیم و در این مسیر دستگاه ها باید متحد باشند و اتفاق نظر داشته باشند. ما با داشتن یک رسانه ی داخلی قدرتمند می توانیم زمین بازی را خودمان تعریف کنیم و بدست بگیریم و به هدف مورد نظر خود برسیم.که این اتحاد مسولین و ملت را می طلبد.



[1].  شیخ صدوق، امالی، ص 406.

[2]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج5، ص5.






  • سرباز گمنام

زنبور بی عمل!

۱۲
ارديبهشت
وبلاگ صلابت در یادداشتی بیان داشت:

   به نام خدا                                          

امروز جنگ نظامی با ما، خیلی محتمل نیست؛ لکن جنگی که وجود دارد، از جنگ نظامی، اگر خطرش بیشتر نباشد، کمتر نیست؛ اگر احتیاط بیشتری نخواهد، کمتر نمی خواهد .در جنگ نظامی، دشمن به سراغ سنگرهای مرزی ما می آید؛ مراکز مرزی ما را سعی می کند منهدم بکند؛ تا بتواند در مرز، نفوذ کند؛ در جنگ روانی و آن چه که امروز به آن جنگ نرم گفته می شود در دنیا، دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می آید که آنها را منهدم کند؛ به سراغ ایمان ها، معرفت ها، عزم ها، پایه ها و ارکان اساسی یک نظام و یک کشور [می آید]. دشمن به سراغ اینها می آید که اینها را منهدم بکند و نقاط قوت را در تبلیغات خود به نقاط ضعف تبدیل کند؛ فرصت های یک نظام را به تهدید تبدیل کند.(بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای نگهبان 2/7/88)

از آنجایی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی معتقد بودند که فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و در مقام تشبیه فرمودند که این فضا مثل یک رودخانه‌ی پر از آب و خروشان است که می‌آید و دائماً هم بر آب آن افزوده و خروشان‌تر می‌شود، اگر ما برای این رودخانه تدبیر کنیم و برنامه داشته باشیم؛ زه‌کشی کنیم و هدایت کنیم این رودخانه را تا به سد بریزد، می‌شود فرصت. اگر رهایش کنیم و برنامه‌ای برای آن نداشته باشیم، می‌شود یک تهدید. و به همین جهت معظم له طی حکمی شورای عالی فضای مجازی را راه اندازی کردند و در ادامه به پیوست این حکم مهم 40 مأموریت را به این شورا ابلاغ نمودند اما متاسفانه تا به امروز حتی یک مأموریت از 40 مأموریت انجام نگرفته است ؛ در حالی که دیگر بر کسی پوشیده نیست که فضای مجازی ، بستری است که دشمن آن را مهیا نموده است تا از طریق آن فرهنگ مورد پسند خود را به کشورهای اسلامی صادر کند و به عبارتی جنگی بدون خونریزی است. قطعا از دولت تدبیر و امید انتظار می رود که در این جنگ سرد، نه به عنوان یک تماشاچی؛ نه به عنوان پیاده نظام دشمن صهیونیستی ؛ نه به عنوان مبلغ سرویس های جاسوسی ؛ نه به عنوان حامی جاسوسکده های همیشه همراه صهیونیستی ؛ بلکه به عنوان یک نیروی موثر وارد عمل شده و دفاع همه جانبه نسبت به هجوم بی وقفه به ارزش ها و آرمانهای نظام اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهد؛ چیزی که متاسفانه تاکنون از وزارتخانه های دخیل در این موضوع از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دیده نشده است!!!

و اما بعد...

مسئولین محترم وزارت ارتباطات؛ از شما می پرسم که چگونه مبلغ نرم افزارهای رژیم منحوس صهیونیستی شده اید؟؟ به گمانتان ادامه ی این سیاق، معرف ارتباطتان با سرویس های جاسوسی- تروریستی ایجاد کننده و کنترل کننده ی این نرم افزارها نخواهد بود؟؟! آیا فکر کرده اید که پافشاری بر اعمال قدرتتان در مقابل احکام قضایی متعدد جهت بستن جاسوسکده های رژیم نجس صهیونیستی، چه چیز را در اذهان عمومی برجسته می کند؟؟! مسئولین محترم وزارت ارتباطات ؛ چرا در اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات تعلل می ورزید؟!  چرا کار شکنی می کنید؟؟!

دولت محترم؛ چگونه به جای تقویت شورای عالی فضای مجازی، سرسختانه به فکر تقویت سازمان های وابسته به خود، مانند شورای عالی انفورماتیک، سازمان فن آوری اطلاعات و... هستید؟؟! چگونه بعد از 5 ماه عدم برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی و با اینکه از حساسیت کار این شورا مطلعید، در مورد حذف یا تقویت پیامک های تبلیغاتی دستور جلسه می دهید؟؟! آیا واقعا تمام همّ و غمّ شما در عرصه جنگ نرم با دولت های دشمن صهیونیستی، در ارسال و یا عدم ارسال پیامک های تبلیغاتی خلاصه می شود؟؟! مسئولین محترم دولت! مسئولین محترم وزارت ارتباطات! مسئولین محترم وزارت ارشاد! چگونه 40 دستور کاربردی مقام معظم رهبری در جزئی ترین مسائل مرتبط با فضای مجازی را بر زمین گذاشته اید و دغدغه ی پیامک های تبلیغاتی را دارید؟؟!! آیا راه اندازی شبکه اینترنتی سریع و امن و ارزان را در راستای حقوق شهروندی در اولویت برنامه های خود قرار داده اید؟؟ در پاسخ به پرسش "برای راه اندازی شبکه ی ملی اطلاعات چه کرده اید" چه می گوئید؟؟!

آیا به خاطر دارید  حکم  مقام معظم رهبری را در مورد لزوم و ضرورت تشکیل شورای عالی فضای مجازی... اکنون از شما می پرسم! جهت نیل به اهداف حساس شورای عالی فضای مجازی چه تصمیماتی اتخاذ کرده اید؟؟! برای صیانت از آسیب های این فضا چه کرده اید؟؟!

اگر هیچ! پس نخستین کارت زرد به وزیر محترم ارتباطات، گوارای وجودتان!!!

 یاأَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ ﴿۲﴾ کَبُرَ مَقْتًا عِندَ اللَّهِ أَن تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ ﴿۳

 اى مؤمنان چرا چیزى مى‏گویید که انجام نمى‏دهید/  نزد خداوند بس منفور است که چیزى را بگویید که انجام نمى‏دهید(سوره صف)

والسلام

 


  • سرباز گمنام
وبلاگ جهاد مجازی در یادداشتی بیان داشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم

آیه 139 سوره مبارکه نساء

الَّذِینَ یَتَّخِذُونَ الْکَافِرِینَ أَوْلِیَاء مِن دُونِ الْمُؤْمِنِینَ أَیَبْتَغُونَ عِندَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ العِزَّةَ لِلّهِ جَمِیعًا

آنان که کافران را بجاى مؤمنان، سرپرست و دوست خود میگیرند آیا عزّت را نزد آنان میجویند؟ همانا عزتّ به تمامى از آن خداست.

مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۰ خطاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی، وضعیت اینترنت را نابسامان عنوان کرده و ضمن هشدار برای کنترل و پالایش پایگاه‌های مخرب، برخورد با تخلفات اینترنتی را در راس اولویت های فرهنگی دانسته و برای این کار مهلت یک ماهه مقرر فرمودند. معظم له در مورخه 26/09/81 در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند: "اینترنت یکی از نعم بزرگ الهی است، اما در عین حال یک نقمت بزرگ هم هست؛ یعنی یک چاقوی دو دم و خطرناک… اینترنت الان مثل یک جریان افسار گسیخته است… این مثل آن است که کسی یک سگ وحشی را بیاورد، بگویند قلاده‌اش کو؟ بگویند سفارش کرده‌ایم آهنگر قلاده را بسازد..."

و اکنون در سال 94 شاهد آن هستیم که  بعد از سیزده سال، اینترنت ما مصداق عینی همان مثالی است که حضرت امام خامنه ای در فرمایشات خود به آن اشاره داشته اند ..اگر آن موقع بحث فضای مجازی به بزرگی امروز نبود، لیکن تدبیر وحکمت امام امت چنین روزهایی را می دید... شبکه ملی اطلاعات همان تدبیری ست که عدم اجرای به موقع آن، باعث تخریب دیوارهای امنیتی،  فرهنگی و اقتصادی کشورمان شد و جناب وزیر را به پای پرسش و پاسخ بهارستانی ها کشاند... پرسش و پاسخی که نتیجه آن یک کارت زرد دیگر را برای دولت به ارمغان آورد! این کارت زرد یعنی جناب وزیر ارتباطات! چرا با عقاید مردم، با اقتصاد مردم، با هویت ملی و بالاتر از آن امنیت ملی مردم بازی می کنید؟!... اهمیت پیامک های تبلیغاتی و شبکه ملی اطلاعات را در چه سطحی می بینید که اولی را در اولویت قرار می دهید و اجرای دومی را به بهانه های واهی به بعد موکول کرده اید؟!...با توجه به آنکه نتیجه عدم اجرای شبکه ملی اطلاعات، پر شدن جیب دلالان پهنای باند و وابستگی کشور به دشمنان اسلام و مسلمین در زمینه محصولات فناوری است، ضرر بزرگ مالی، تخریب بنیان خانواده ها و تباهی نسل جوان و نوجوان وحتی کودکان را نیز به دنبال دارد. شبکه های به اصطلاح اجتماعی، یکی از همان محصولات فناوری است که مصداق بارز جاسوس کده های دولت های صهیونیستی هستند و بیشترین سود فرهنگی، اقتصادی و امنیتی را برای دشمنان اسلام و مسلمین به ارمغان می آورند. این در حالیست که دولت  مقابل احکام قضایی مبنی بر فیلترینگ این فحشا خانه های همیشه همراه صهیونیستی ایستاده است، و حتی خود دولتمردان از این نرم افزارهای جاسوسی استفاده می کنند و در مرتبه ی بالاتر به عنوان مبلغ، دست به تعریف و تمجید می زنند و با حضور در این شبکه های ضد اجتماعی، اهداف دشمنان اسلام و مسلمین را دنبال می کنند.

وقتی ایجاد شبکه ملی اطلاعات  باعث ارائه اینترنتی سالم، سریع، امن، ارزان ارزان، و در دسترس به کاربران ایرانی می شود، این همه تعلل چه معنایی می تواند داشته باشد؟!

طبق ماده 2 قانون برنامه پنجم، دولت موظف است نسبت به تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌های مهم و جدید اقدام نماید؛ علت عدم ارائه پیوست فرهنگی در توسعه شبکه و پهنای باند چیست؟ چرا قبل از ارائه پیوست فرهنگی، بر خلاف قانون، وعده توسعه پهنای باند داده شده است؟

 توسعه و افزایش پهنای باند ، طبق استاد تکلیفی بالا دستی بدون راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات ممنوع است.و وزیر ارتباطات، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را به آخر سال 1394 موکول کرده‌ است؛ و درعین حال به توسعه پهنای باند اینترنت آمریکایی مشغول شده اند؛ باید مشخص شود که علت این اقدامات ضد قانونی چیست؟!

اکنون باید پرسید که مسئولین خوابیده اند یا خود را به خواب زده اند؟!... در هرصورت خواب گرانی است...
 

 


  • سرباز گمنام

وبلاگ صهبای حق در یادداشتی بیان داشت:


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم


برنامه پنجم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ملزم به ایجاد شبکه ملی اطلاعات کرده است. در ماده 46 برنامه پنجم توسعه، این وزارت‌خانه مکلف شده است نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی امن و پایدار با پهنای باند مناسب با رعایت موازین شرعی و امنیتی کشور اقدام مناسب صورت داده و با استفاده از توان و ظرفیت بخش‌های عمومی غیردولتی، خصوصی و تعاونی، امکان دسترسی پرسرعت را فراهم نماید.


با طرح موضوع راه اندازی شبکه ملی اطلاعات یا به تعبیری اینترنت پاک، زمینه ی نگرانی تعدادی از موتورهای جستجوگر که بنابر شواهد موجود و اعتراف مالکان آنها، ابزار جاسوسی از کاربران دنیای مجازی‌ و آلت دست سرویس های جاسوسی دولت های صهیونیستی می باشند، را بوجود آورده است. این موتور های جستجوگر که با فروش اطلاعات کاربران،  سودهای سرشاری به دست می آورند ماشین های مخوف جاسوسی عرصه سایبر محسوب می آیند و در چنین شرایطی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات می تواند باعث کمرنگ شدن نفوذ و اشراف اطلاعاتی این ابرجاسوسان همیشه آنلاین شود، که پیش از این بارها شواهدی مبنی بر ارتباط پنهانی و آشکارشان با دولت‌های مستکبر و سلطه‌گر صهیونیستی  در فضای مجازی منتشر شده است.

ایجاد شبکه ملی اطلاعات زمینه ارائه اینترنتی سالم،سریع، امن، ارزان و همیشه در دسترس را برای کاربران کشور ایجاد می کند؛ که در آن ارتباط با اینترنت جهانی نیز حفظ خواهد شد. اما در این میان این اولویت مهم و حیاتی در برنامه های دولت دیده نمی شود و وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات نیز با تفسیری انحرافی ازین شبکه، از اجرای آن سر باز میزند.

 این نکته حائز اهمیت است که وزارت ارتباطات و دستگا های مرتبط با این عرصه نیز به وظایف خود عمل نکرده و حتی در بسیاری از موارد خلاف قوانین جاری کشور نیز عمل کرده اند،دولت یازدهم به صراحت در مقابل احکام قضایی، مبنی بر مسدود سازی شبکه های ضداجتماعی صهیونیستی موجود، که با توجه به ضربات سنگینی که بر پیکره فرهنگ اجتماعی علی الخصوص خانواده ها و امنیت ملی کشورمان زده است، مخالفت کرده و در بعضی موارد برخی از اعضای دولت پارا فراتر نهاده و علاوه بر تعاریف لفظی از این فحشاخانه های همیشه همراه  صهیونیستی، با حضور خود در این نرم افزارهای جاسوسی، مهر تائید و مشروعیتی بر آنها زده اند.

آنچه که مشهود به نظر می آید آنست که دولت با اجرای این سیاست ها به دنبال قدرتمند کردن شبکه دلالی پهنای باند است. اما باید دانست که خروجی این سیاست بازی ها، استقلال کشور را با خطر رو به رو و وابستگی را در زمینه تکنولوژی بر ما تحمیل خواهد کرد.

دولت و وزارت ارتباطات آن که اراده ای برای اجرای شبکه ملی اطلاعات ندارند با انحصارگرایی در زمینه IT و مشخصاً بحث IXP فرصت را از شرکت های خصوصی و یا حکومتی در این عرصه گرفته اند.با آنکه بخش خصوصی بارها اعلام نموده است در شش ماه می تواند این پروژه را به سرانجام برساند.در اینجا این سوال پیش می آید که به راستی  چرا قبل از اجرا و توسعه شبکه ملی اطلاعات و حمایت مزیت ‌ساز برای فعالان و تولید‌ کنندگان محتوای داخلی (اعم از سایت‌های اطلاع ‌رسانی اینترنتی، ارائه ‌دهندگان محتوا و بازی‌های رایانه‌ای اینترنتی، سرویس‌های جستجوگر، شبکه‌های اجتماعی و ایمیل داخلی) تا این مقدار حمایت از شرکت های غالباً جاسوسی خارجی از طرف مدیران دولتی صورت می پذیرد؟!

  چرا وزارت ارتباطات با ارائه وعده‌های کاذب و اقدامات عجولانه درباره اینترنت تلفن همراه، بدون در اولویت قرار دادن اجرای صحیح و قانونی شبکه ملی اطلاعات، باعث افزایش تقاضای مصرف کننده  در نتیجه پر شدن ظرفیت پهنای باند فرکانسی در دسترس شبکه تلفن همراه و نهایتا اختلالات بی‌ سابقه و افزایش شکاف توان تامین پهنای باند نسبت به تقاضای مصرف فزاینده شده است؟

با توجه به ماده 2 قانون برنامه پنجم که دولت موظف است نسبت به تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌های مهم و جدید اقدام نماید علت عدم ارائه پیوست فرهنگی در توسعه شبکه و پهنای باند چیست؟چرا قبل از ارائه پیوست فرهنگی خلاف قانون، وعده توسعه پهنای باند داده شده است؟

  توسعه پهنای باند اینترنت ناکارآمد، طبق استاد تکلیفی بالا دستی بدون راه‌ اندازی شبکه ملی اطلاعات ممنوع بوده و دولت و وزیر ارتباطات با چه مجوزی قبل راه اندازی شبکه ملی اطلاعات که آن را به پایان سال 94 موکول کرده‌ دست به چنین اقدام ضد قانونی زده اند و علت این کار چه بوده است؟

 در توسعه این شبکه و پهنای باند به چه دلیل به ظرفیت داخلی اعتنا نشده است؟ ضوابط اینترنت تلفن همراه چیست در حالی که اینترنت خانگی ضوابط مشخصی دارد؟

و این هجمه رسانه ای که توسط رسانه های مرتبط با جریان های معلوم الحال مرتبط با دولت در راه سیاه نمایی علیه ایجاد شبکه ملی اطلاعات با چه اهدافی صورت می پذیرد؟

این سوال مطرح است که چرا عناصر مشکوک و مرتبط با جریان فتنه 88 در بدنه وزارت ارتباطات که با 24 جاسوس آمریکایی دیدار و به نوعی میزبان آنان نیز بوده است مشغول به اجرای دستورات علنی دولت آمریکا در رابطه با فضای مجازی می باشند؟

 باید به این نکته اشاره داشت که شبکه ملی اطلاعات نه تنها به هیچ عنوان منافاتی برای ارتباط با فضای خارج ندارد، بلکه تسهیل ‌کننده ارتباطات داخلی کشور و راه‌ حلی برای مدیریت و حاکمیت تام در این فضا و تبدیل تهدیدات بزرگ خارجی به فرصت‌های راهبردی برای کشور است. به علاوه مزیت‌های متعدد حاکمیتی، موجب رونق کسب و کار، کسب پیشرفت‌های  فنی، علمی و فرهنگی، بالارفتن ملموس سرعت و پهنای باند در اختیار مردم و افزایش پایداری و امنیت شبکه ارتباطات و اینترنت کشور و کاهش هزینه‌ها  و ممانعت از خروج فزاینده ارز خواهد بود.

والسلام علی عبادالله الصالحین

 

 

  • سرباز گمنام

وبلاگ عمار فضای مجازی در یادداشتی بیان داشت:


با اشاره به فعالیت سه ساله شورای عالی فضای مجازی می­توان گفت: از تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب راه اندازی شورای عالی فضای مجازی برای پرداختن به فرصت‌ها و پرهیز از آسیب‏های این فضای تأثیرگذار است. اعضای شورای عالی فضای مجازی در فرصت سه ساله خود متأسفانه قادر به پی گیری مناسب مطالبات رهبر انقلاب نبودند و برای عدم کنترل فضای مجازی استقبال مردم را بهانه کردند. متأسفانه در دولت، نگاه اقتصادی حاکم است و فرهنگ و آسیب‏های وارداتی فرهنگ غرب به کشور مورد توجه نیست و این نیز یکی از مهم‏ترین دلایل ضعف عملکرد فضای مجازی است. سودآور بودن اینترنت آمریکایی برای دولت و برخی واسطه‏ها و نگاه اقتصادی صرف از دلایل عدم تشکیل شبکه ملی اطلاعات از سوی این شورا بوده است. این شورا که در 17اسفند 90 با چهل دستور امام خامنه ای در حوزه های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری و محتوایی به عنوان شورای عالی فضای مجازی که سطح آن از شورای عالی امنیت ملی هم بالاتر است، تشکیل شد.

«گسترش فزاینده‌ فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی بویژه شبکه‌ی جهانی اینترنت و آثار چشمگیر آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، و لزوم سرمایه‌گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های ناشی از آن در جهت پیشرفت همه جانبه کشور و ارائه خدمات گسترده و مفید به اقشار گوناگون مردم و همچنین ضرورت برنامه‌ریزی و هماهنگی مستمر به منظور صیانت از آسیب‌های ناشی از آن اقتضا می کند که نقطه‌ی کانونی متمرکزی برای سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در فضای مجازی کشور بوجود آید. به این مناسبت شورای عالی فضای مجازی کشور با اختیارات کافی به ریاستِ رئیس جمهور تشکیل می گردد و لازم است به کلیه‌ی مصوبات آن ترتیب آثار قانونی داده شود.»مقام معظم رهبری 17/12/90

حال با توجه به حکم حضرت آقا و ترکیب این شورا به خوبی میزان اهمیت آن مشخص می­شود تا اندازه ای که امام خامنه ای تاکید دارند «اهمیت فضای مجازی، به اندازه­ی اهمیت انقلاب اسلامی است» و باید در فضای مجازی انقلابی رخ دهد. در چنین سطح بالایی این شورا همراه با 40دستور آماده که همه آن­ها باید اجرایی شود، تشکیل می­شود که اصل و بنیان این دستورها بر یک پایه­ی مشخصی به اسم شبکه ملی اطلاعات گذاشته شده است. شبکه ملی اطلاعات یک پروژه­ی خیلی مهم و حیاتی است که در دولت جدید افرادی با هویت مشخص به علت سودها و رانت­های میلیاردی که با وضعیت فعلی بدست می­آورند، سوء مدیریت، نفوذ برخی افراد پشت پرده که بدون انتخاب رهبر انقلاب به این شورا نفوذ داشتند، طمع درآمد کلان وزارت ارتباطات از تولیدات اینترنتی خارجی،که مهم‏ترین موانع پیش روی این شورا است، نمی­گذارند و نمی­خواهند که این پروژه عملیاتی شود. این شورا تا امروز22 جلسه برگزار کرده که اکثریت این جلسات فقط در قالب حرف و بیان نظر بوده است و بیشتر آن­ها یعنی تقریبا99 درصد عملیاتی نشده است. حال این تصور به ذهن می رسد اینکه بعضی­ ها نمی­خواهند در فضای مجازی این اتفاق رخ دهد و به فرموده­ی حضرت آقا انقلاب اسلامی در فضای مجازی بوجود آید دلیل آن، همان رانت­های مالی اقتصادی است و این افراد با خارج از کشور ارتباطاط مشکوکی دارند و دشمنان داخلی و خارجی خواستار آن هستند که کشور ما در حوزه ی فضای سایبر ضربه پذیر باقی بماند. با توجه به آنکه شبکه ملی اطلاعات در اینترنتی سالم، سریع، امن و ارزان خلاصه می شود، مسئولان مربوطه از اینکه این شبکه را در اختیار کاربران قرار دهند، طفره می روند؟ به نظر می­رسد، این آقایان در مورد این 4مساله مهم به شدت مقابله می­کنند و نمی­گذارند این اتفاق رخ دهد.و دولت و دستگاه های مرتبط باآن از جمله وزارت ارشاد و ارتباطات خلاف دستورات امام خامنه ای در این زمینه عمل می­کنند که نمونه­ی آن افزایش پهنای باند خارجی است که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تولید داخل خلاف بیانات معظم له می­باشد. پهنای باندی که از خارج خریداری می‏شود در انحصار شرکت زیر ساخت است که متأسفانه به چند برابر قیمت به مردم کشور فروخته می‏شود. متأسفانه مسؤولان مربوط، ارتباطات نسل سوم و چهارم را به راحتی در اختیار کاربران قرار می‏دهند، در حالی که نسل جدید ارتباطات، تناسبی با فرهنگ ما ندارد و هیچ‏گونه فرهنگ سازی نیز از سوی دولت و شورای عالی انجام نشد.  با توجه به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر تلاش بر عدم وابستگی فرهنگی به بیگانگان می­توان گفت: وابسته بودن در تکنولوژی بدون تردید وابستگی فرهنگی را به دنبال دارد و اگر بخواهیم از فرهنگ اصیل خود دفاع کنیم باید زیر ساخت‏های اساسی برای پیشرفت تکنولوژی را فراهم آوریم. اگر مسؤولان در آمد زایی فعلی اینترنت، تحت سرور خارجی را کنار بگذارند و به فکر درآمد زایی از تولیدات اینترنت داخلی باشند هم از فرهنگ بومی کشور دفاع خواهند کرد و هم اشتغال برای جوانان و متخصصان ایجاد خواهد شد. مقام معظم رهبری افزایش سرعت و پهنای باند را در صورتی می دانند که شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود بلکه ایشان معتقدند که ما نباید صرفا مصرف کننده باشیم و هجم عظیمی از دلار و ارز از کشور بدون هیچ دلیل منطقی خارج کنیم.و اطلاعات مردم را به سرویس­های تروریستی-جاسوسی دولت های نجس صهیونیستی بدهیم چون این خلاف حقوق و مقرارت شهروندی است. چرا وقتی شخص رییس جمهور که موظف بوده است به عنوان رییس شورای عالی جلسه را برگزار کند نکرده است؟؟ و چرا دو قوه مقننه و قضائیه هم که طبق قانون باید این کار را انجام می­دادند، ندادند؟؟ و اعضای حقیقی و حقوقی این شورا وقتی می بینند دولتی­ها  که در راس ان­ها رییس جمهور است و ریاست شورا را بر عهده دارد علاوه بر اینکه به وظایف خودشان در اجرای این دستورات عمل نکردند و مخالف ان دستورات هم انجام دادند چرا سکوت کردند و هیچ اعتراضی نکردند؟؟ و این ضعف بزرگی است برای اعضای حقیقی این شورا که به جای دفاع از دستورات امام خامنه ای  و پافشاری بر انجام آن، ایشان را تنها گذاشتند وسکوت کردند. چرا دولت به راحتی در بستر وب و تلفن همراه و... اجازه حضور و فعالیت به شبکه های ضداجتماعی- صهیونیستی می­دهد و با فیلتر نکردن و اجازه ی فعالیت دادن به آنها به راحتی مهر تایید به آن­ها می­زند؟؟ شبکه هایی که به آسانی به تخلیه اطلاعات مشغول هستند. متأسفانه نرم افزارهای آمریکایی در وزارت ارتباطات از اولویت‏های این وزارت‏خانه است و این مشکل جاسوسی دشمنان از منابع اطلاعاتی کشور را تشدید می‏کند.همه این برنامه‏ها و نرم‏افزارها تولید غرب است و اگر بخواهیم در این فضا مقاومت کنیم، باید استقلال خود را حفظ کنیم و با تولید بومی به مبارزه با هجوم فرهنگی غرب برخیزیم چرا که در زمینی که آنها طراحی کرده‏اند پیروزی برای ما معنا نخواهد داشت. پس برای این منظور لازم است 40دستور امام خامنه ای در باب شبکه ملی اطلاعات حتما عملیاتی شود، که از این طریق بسیاری از مشکلات فضای مجازی حل خواهد شد ان شاالله.

 

  • سرباز گمنام

وبلاگ مطالبه در یادداشتی بیان داشت:


از نظر اسلام که مکتبی انسان ساز است ، خانواده اصلی ترین نهاد اجتماعی است. چون در این نهاد اجتماعی کوچک است که انسان هایی بزرگ پرورش می یابند. در خانواده است که مسائل مهمی مانند انتظار، پیروی از ولایت، روحیه ی جهاد و شهادت طلبی، اخلاق نیکو، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، و مسائل مهم دیگر در روح و جان فرزندان و البته خود پدر و مادر، نهادینه می شود.

از این رو دشمنان اسلام و مسلمین، به دنبال به انحراف کشاندن این نهاد مهم اجتماعی بوده و هستند. دشمن صهیونیست به این مهم پی برده است که خانواده از منظر اسلام ناب محمدی (صلوات الله علیه)، نهادی تمدن ساز است ؛ از این رو سعی بر آلوده کردن این نهاد مقدس دارد

چون اگر خانواده ای از مسیر متعالی خود خارج شود و نتواند رسالت الهی خود را به سرانجام برساند، افراد آن خانواده دیگر نسبت به دشمن و حیله های دشمن هیچ حساسیتی به خرج نمی دهند و به راحتی بازیچه ی دشمن خواهند شد. بنابر این دشمن صهیونیست، خانواده ها را هدف قرار داده است... 

یکی از حربه های دشمن صهیونیست، که متاسفانه در سایه ی بی توجهی مسئولین و غفلت خانواده ها توانست به قلب خانه های ما نفوذ کند ، شبکه های ضد اجتماعی پیام رسان ، نظیر وایبر ، واتس اپ ، تلگرام، ویچت ، کوکو و غیره است

فناوری تلفن های همراه هوشمند به قدری سریع و با برنامه ریزی های دقیق دشمن صهیونیستی و با ظاهری زیبا و فریبنده ، وارد کشور ما شد که مسئولان و متفکران نتوانستند به موقع خانواده ها را در مورد مضرات این جاسوسکده های همیشه همراه، آگاه کنند. تا جایی که هم اکنون ، نه تنها فرزندان ، بلکه خود والدین هم به این ابزار جاسوسی دشمن نجس صهیونیستی ، آلوده شده اند

این مسئله وقتی خطرناکتر می شود که مشاهده می کنیم افراد و خانواده های مذهبی هم به این گوشی ها و شبکه های ضد اجتماعی بسیار وابسته شده اند. به طوری که در مهمانی ها، نه تنها نوجوانان و جوانان، بلکه حتی بزرگتر ها هم سرشان در گوشی است! روش این قبیل نرم افزارها و شبکه های به اصطلاح اجتماعی آنست که شما را از نزدیکان دور و به غریبه ها نزدیک می نماید، که این خود باعث از هم گسستگی بنیان خانواده و همچنین از میان رفتن رسم بسیار مهم اسلامیایرانی صله رحم به مرور زمان خواهد شد. این موضوع شاید در نگاه اول باعث مهم جلوه نکند، اما در واقع برای این بلای خانمان سوز، باید فکری اساسی کرد

وقتی مادر بیشتر وقت خود را در محیط مجازی این شبکه ها با دوستان آشنا و غریبه مجازی سپری می کند، از وظایف خانم خانه بودن خود غافل می شود؛ وقت کمتری را صرف انجام کارهای منزل می کند، از تربیت فرزندان خود غافل می شود، به خواسته های همسر خود بی توجهی می کند و ... . 

مگر این نیست که به فرموده امام علی (علیه السلام) جهاد زن خوب شوهر داری کردن است ، یا به فرموده پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) هرگاه زنی برای مرتب کردن خانه چیزی را از جایی به جای دیگر ببرد خداوند به او نظر رحمت میکند. پس چرا با روند کنونی، زنی که می‌تواند با انجام کارهای روزانه ، مراتب معنوی خود را افزایش دهد و کارگزار خداوند باشد، تبدیل به زنی می شود که شیطان و اصحاب شیطان، که همان دشمن خونخوار صهیونیستی است، را شاد می کند؟

این فراگیری گرچه در میان خانم ها بیشتر است، ولی منحصر به آنها نیست. متاسفانه بسیاری از مردان هم درگیر این شبکه های ضد اجتماعی شده اند. وقتی زن و شوهری مدام در این شبکه ها و در گروه های مختلف مجازی هستند، خواه ناخواه از نیازهای یکدیگر در دنیای واقعی، غافل می شوند؛ وقتی کمتر با یکدیگر صحبت می کنند، مجبور می شوند برای حل مشکلات خود به دوستان مجازی پناه ببرند

این مسئله آنجا اهمیت بیشتری پیدا کرده است که شاهد حضور افراد مذهبی در گروه های مختلط هستیم. هرچند افراد سعی بر رعایت حدود دارند، ولی بنا بر فرموده مولایمان حضرت علی(علیه السلام) اختلاط و گفتگو مردان با زنان نامحرم سبب نزول بلا و بدبختی خواهد شد ، و دلها را منحرف میسازد

این شبکه ها با ایجاد شک و تردید، سبب سرد شدن کانون خانواده ها و طلاق عاطفی می شوند. در جایی که پدر و مادر سرگرم این شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی می شوند، دیگر از فرزندان جوان و نوجوان آنها، نمی توان انتظار داشت که سعی کنند در دنیای واقعی و با دوستان حقیقی، رفت و آمد کنند. رفته رفته دشمن صهیونیستی تمام زهر خود را می ریزد و نسل جوان ما را تبدیل به انسان‌هایی شهوتران، مصرف گرا، بی بصیرت و نادان می کند. ورود این شبکه های ضد اجتماعی به خانه هایمان، چه معضلاتی که بر سرمان فرود آورده و چه مقامات معنوی که از کفمان ربوده است... ای کاش بیدار شویم... 

با آنکه پرواضح است که حکومت و علی الخصوص دولت وظیفه ی فراوانی در این راستا بر عهده دارد، اما خانواده ها نیز باید با یک مدیریت درونی سعی نمایند ضمن شناخت دقیق از آسیب ها با کمک و مساعدت یک یک اعضاء، اساس این نهاد مهم و حیاتی را ضمن حفظ و صیانت، به سوی تعالی رهنمون و تمامی موانع را از مسیر آن بردارند

 

  • سرباز گمنام