جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

بسم الله الرحمن الرحیم

خدا علی‌بن‌ابی‌طالب را حفظ کرده و حفظ می‌کند.

در روز جمعه 13 رجب سال سى‌‏ام عام الفیل، بانویی در حالی که هنگام تولد فرزندش فرا رسیده بود به زیارت خانه‌ی خدا رفت و با خدا نجوا کرد: "خدایا من به تو و به آن چه از رسولان و کتاب‌ها از جانب تو آمده‏اند ایمان دارم و سخن جدم ابراهیم خلیل را تصدیق می‌کنم و اوست که این بیت عتیق را بنا نهاده است. به حق آن که این خانه را ساخته و به حق مولودى که در شکم من است ولادت او را بر من آسان گردان"

در این هنگام به فرمان خدا، دیوارهای خانه‌ی خدا (کعبه) شکافته شد و بانو به درون خانه رفت و دیوار به هم بر آمد. پس از سه روز دوباره همان شکاف دیوار باز شد و بانو در حالی که  فرزندی زیبا را در آغوش داشت از کعبه خارج شد.

 

 

این بانو کسی نبود جز فاطمه بنت الاسد بن هاشم، همسر ابوطالب فرزند عبدالمطلب بن هاشم بن عبد مناف، عموی پیامبر(صلوات الله علیه و آله).

بانو فاطمه بنت الاسد بعد از خارج شدن از کعبه گفت: من به خانه خدا وارد شدم و از میوه ‏هاى بهشتى و بار و برگ آنها خوردم و چون خواستم بیرون آیم هاتفى ندا کرد: "اى فاطمه نام او را على بگذار که او على است و خداوند على الاعلى می‌فرماید من نام او را از نام خود گرفتم و به ادب خود تأدیب‌اش کردم و او را به غامض علم خود آگاه گردانیدم و اوست که بت‌ها را در خانه من می‌شکند و اوست که در بام خانه ‏ام اذان می‌گوید و مرا تقدیس و پرستش می‌نماید. خوشا بر کسی که او را دوست داشته باشد و فرمانش را اطاعت کند و واى بر کسى که با او دشمنی کرده و از او نافرمانی کند."1

و چنین افتخاری منحصر به مولا امیرالمؤمنین علیه السلام است و برای احدى از عموم افراد بشر به دست نیامده است.

شبلی شمیل دانشمند مسیحی می‌گوید: «ای کاش این روزگار هر قرن یک علی به این مردم می‌داد». اما این امکان ندارد چون علی علیه السلام تنها یکی است. اما جلوه‌ای از این علی علیه السلام هست و وجود دارد و آن وجود مقدس آقا حجت بن الحسن ارواحنافداه است.2

 ما این عید بزرگ 13 رجب را به وجود مقدس امام زمان علیه السلام تبریک می‌گوییم و امیدواریم خداوند به برکت این روز بزرگ برکات و عنایات خودش را شامل حال همه ما بفرماید و فرج و گشایشی کامل و شامل برای عامه شیعه و دوستداران علی‌بن‌ابی‌طالب علیه السلام مقرر بفرماید. و ظهور حضرتش را نزدیک بفرماید.

و اما صحبت کردن در مورد کسی که حضرت زهرا سلام الله علیها با آنهمه شأن و مقام، خودش را برای او قربانی میکند کار ساده ای نیست! همین قدر میتوان گفت که علی ابن ابی طالب علیه السلام کسی است که خداوند در معراج با صدای او با پیامبر عظیم الشأنش صحبت کرد و فاطمه زهرا سلام الله علیها با همه عظمتش مدافع علی‌بن‌ابی‌طالب بود و برای او فدا شد و رسول اکرم صلوات الله علیه وآله او را میزان و ترازوی اعمال انسانها در روز قیامت معرفی میکند. «یا علی انت میزان الاعمال». یعنی فردای قیامت ترازو تو هستی. او کسی است که در جنگ صفین وقتی که قرآن را بالای نیزه کردند مولا امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: «انا کلام الله الناطق». «این کاغذها را از بالای نیزه بزنید و پایین بیندازید. انا کلام الله الناطق. قرآن من هستم». و رسول گرامی اسلام در مورد ایشان فرمودند: «علی مع الحق و الحق مع علی».

حضرت سلمان میفرماید: از پیامبراکرم صلی الله علیه وآله شنیدم که مَثَل علی(علیه السلام) در قران مانند مَثَل سوره توحید است. شنیدم پیامبر خطاب به امیرالمومنین علیه السلام می فرمود: یا علی اگر کسی تو را با قلب دوست داشته باشد یک سوم ایمان را دارد، اگر با قلب و زبان دوست داشته باشد دو سوم و اگر با قلب و زبان و عمل تو را دوست داشته باشد ایمانش کامل است. از پیامبر شنیدم که یا علی، خدا فرمود اگر آنچنان که آسمانیان تو را می شناسند، زمینی ها هم تو را می شناختند جهنم را خلق نمی کردم.3

امام علی علیه السلام، تجسم ارزش های دینی و اسلام مجسّم است، آن حضرت نه تنها از آنِ شیعیان که الگوی همه مسلمانان و جمله آزادگان جهان است. اکنون که چهارده قرن از زمان حیات ایشان می گذرد، علیرغم فتنه های عظیمی که برای تخریب و نابودی شخصیت و عظمت امیرالمؤمنین علیه السلام طی تمام این سالها صورت گرفته و نباید حتی نامی از ایشان باقی مانده باشد گویی او، انسان امروز جامعه ماست و یکایک ویژگی های وی، به مثال آفتاب عالم تاب، تمامی افراد و جوامع بشری را از ظلمت های زندگانی رهایی می بخشد. کتاب فضل علی علیه السلام چندان پربرگ وبار است که برای خواندن آن چند نقدِ عمر باید و تنها می توان شمه ای از فضایل ناپیدای علوی را واکاوید و پیش روی همگان نهاد.

این روز عزیز بر همه شما مبارک باد.

 

 

  1.  صابری یزدی،‌علیرضا، هزار حدیث در فضائل امام علی ـ علیه السلام ـ ، ترجمه، محمد رضا انصاری محلاتی، قم: دفتر انتشارات اسلامی، 1380، صفحات 32،31، محمد بن فتّال نیشابوی، روضه‌ الواعظین، قم، رضی، 1386ق، ج1، ص 76 و ابی محمد الحسن بن محمد دیلمی،‌مؤسسه اعلمی بیروت، ص 211 و علی بن عیسی اربلی، کشف الغمه ج1، ص 59، و شیخ طوسی، امالی، ص 80، 1313، شیخ صدوق علل الشرایع، ص 56.
  2. https://hawzahnews.com/x5wXD
  3. همان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی