جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

شهادت؛ برای حفظ ولایت زیباست!

دوشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۵۹ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

فَوقَ کُلِّ ذی بِرّ بِرٌّ حَتَّی یُقتَلَ الرَّجُلُ فی سَبیلِ اللهِ فاذا قُتِلَ فی سَبیلِ اللهِ فَلَیسَ فَوقَهُ بِرٌ؛  برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه خدا کشته شد برتر از آن کاری وجود ندارد.1 ولا تقولوا لمن یقتل فی سبیل اللّه امواتٌ بل احیاءٌ ولکن لاتشعرون؛2 به کشته شدگان در راه خدا، مرده نگوئید چرا که زنده اند، لکن شما درک نمی کنید. ظاهرا درک مقام شهید و جایگاه شهادت در تفکر شیعی، از حیطه شعور و فهم بشر، در این دنیا خارج است.

 

مهمترین دستآورد انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (قدس سره)، احیای فرهنگ جهاد، شهادت و ایثارگری بود. انقلاب اسلامی، پیروزی و دوام چهل ساله خود را مدیون فرهنگ شهادت طلبی و ایثارگری است. چرا که در بحرانها و طوفانهای سخت، زمانی که حق و باطل آنچنان بهم مخلوط میشوند که فقط با حرکتهای تند و پرحرارت از هم جدا خواهند شد، این شهادت و روحیه شهادت طلبی است که چنان حرارت و سوزی می آفریند و چنان حرکت و تکانی را بوجود می آورد که حق و طرفدارانش را از باطل و پیروانش به خوبی جدا می کند. فراگیر شدن فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی از محبوب ترین فرهنگ ها و جداکننده حق از باطل است. امام صادق (علیه السلام) از رسول اللّه (صلی الله علیه وآله) نقل فرمودند: اشرف الموت قتل الشّهاده؛3 با شرافت ترین مرگها، کشته شدن به نحو شهادت است. زیرا که در تفکر اسلام ناب محمدی، بزرگ ترین پیروزی و والاترین مقام، رسیدن به فیض عظمای شهادت است.

برای شهید زیباترین زمان، ساعتی است که جام شهادت را جرعه جرعه سرمیکشد و به مرگ شرافتمندانه نائل میگردد. شهید زیباترین الگو و معیاری، برای تمام بشریت است. عامل بقای جوامع انسانی و تداوم ارزش هایی چون انسانیت، شرف، عدالت و آزادی، جهاد مقدس شهید و خون پاکی است که در این راه بر زمین ریخته می شود و به جامعه جانی دوباره میبخشد.

زمانی که دشمنان قسم خورده انقلاب، بالاجبار کشور اسلامی ما را وارد معاهدات بین المللی کردند! -بخوانیم دسیسه های بین المللی- یکی از اهداف پلیدشان پاک کردن فرهنگ جهاد و شهادت از ذهن جوانان و نوجوانان و در کل، نسل امروز و فردای این جامعه بود. معاهداتی چون 2030 از مهمترین اهدافش جهت دادن به اذهان نسل جوان جامعه است. اگر مسئولان ما خواب هستند یا خائن و مزدور! در عوض دشمنان کاملا بیدار و هشیارند و حساب شده و دقیق عمل میکنند (گرچه به لطف و عنایت مولای مهربانمان و تدبیر رهبری عزیز که همه از الطاف مولاست، اکثرا تیرشان به سنگ میخورد) اما دشمن به خوبی میداند که گسترش فرهنگ جهاد و شهادت یعنی تزریق خون تازه به پیکر اجتماع و تقویت روحیه انقلابی در آحاد مردم و زنده نگه داشتن جامعه است.

آمریکای جنایتکار می داند! گسترش فرهنگ جهاد و شهادت، یعنی پرورش نسلی که اطاعت بی چون و چرا از مقام عظمای ولایت تا پای جان، مهمترین خط قرمز آنهاست.

گسترش فرهنگ جهاد و شهادت، یعنی وادار کردن مسئولان به سازش ناپذیری در مقابل دشمن و زیر بار ظلم نرفتن و داشتن عزت نفس در برابر دشمنان. صهیونیسم جهانی که روزانه میلیونها دلار برای نابودی انقلاب اسلامی و در نهایت ملت ایران، هزینه میکند؛ میداند که اگر فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه ای گسترش پیدا کند، کم کم خدا محوری جایگزین خود محوری در قلوب انسانها خواهد شد و جامعه ای که ملت آن خدا محور شوند قدرتمندترین ملت جهان خواهند شد و بزودی فاتحه آنان خوانده میشود.

 گسترش فرهنگ جهاد و شهادت، یعنی به درجه ای رسیدن که میتوان زیباترین نوع مردن را انتخاب کرد. جهاد و شهادت و ایثارگری سکه پربهایی است که یک روی آن نشان از والاترین ارزشهای الهی دارد و روی دیگر آن آثار و برکات بی بدیل جهاد و شهادت را نشان میدهد.

درود بر رسول بزرگوار اسلام (صلوات الله علیه وآله) که چگونه زیستن را به ما آموختند و درود به فرزند رشیدشان حسین بن علی (علیه السلام) که در واقعه عاشورا، چگونه مردن را به ما آموخت و درس شهادت را به همه نسلها و آیندگان تا روز قیامت داد و این درس بزرگِ چگونه زیستن و چگونه مردن یعنی نابودی کامل یزیدیان و مستکبران زمان. همانان که اینروزها لرزه بر اندامشان افتاده و از نفوذ در دژهای اسلام، مأیوس و ناامید شده اند و برای رسیدن به اهدافشان، به پلیدترین و ناجوانمردانه ترین روشهای ممکن که ازجمله تربیت افرادی گرگ صفت به نام داعش یا حمله های بیوتروریستی است؛ متوسل شده اند. چه بسیار پر برکت و زیباست فرهنگ جهاد و شهادت، برای مسلمانان و چه وحشتناک است برای دشمنان اسلام.

 گسترش فرهنگ جهاد و شهادت، یعنی استقرار عدل جهانی و جدا شدن از این فرهنگ، یعنی ذلّت و حقارت یک جامعه و در ضلالت و بدبختی فرو رفتن یک ملت و تحت سلطه بیگانگانِ فرصت طلب قرار گرفتن.

فرهنگ جهاد و شهادت، یعنی ایستادن، نترسیدن، تکه تکه شدن، اما در مقابل دشمنان غرب و شرق و مستکبران عالم سرخم نکردن و عزت و سربلندی را به جامعه هدیه دادن.

اما نعمت بزرگ شهادت را خدا تنها به برگزیدگان خاص خود عنایت میکند. زیرا که شهید زنده کننده است و کسی است که دنیا را به استخدام خود در آورده است.

 فرهنگ جهاد و شهادت، یعنی افشای موانع و دشمنان و راه رسیدن به خدا. فرهنگ جهاد و شهادت، یعنی همزیستی و زندگی با اهل بیت علیهم السلام و راه رسیدن به رضوان الهی.

شهید حاج قاسم سلیمانی و شاگردان باوفایش، شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم، مدافعان امنیت و سلامت، در جای جای ایران نمونه های عینی از گسترش فرهنگ جهاد و شهادتند.

ما افتخار می کنیم که به برکت این فرهنگ عظیم، توانسته ایم برای اولین بار نظامی ولایی را چهل سال با همه دشمنی ها حفظ کنیم. چرا که نعمت ولایت سنگ تمام خدا، برای بندگان است و ما این نعمت را تا امروز علیرغم تمام خائنین داخلی و دشمنان خارجی، با قطره قطره خون عزیزانمان حفظ کرده ایم و تا ظهور مولا نیز از آن پاسداری خواهیم کرد... ان شاءالله

امام صادق علیه السلام از پدران خود و از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل فرمود: سه گروهند که روز قیامت شفاعت می کنند و شفاعت آنها مورد پذیرش خداوند قرار می گیرد، انبیاء و علما و شهداء.4 ان شاءالله در قیامت دست لطف و شفاعت شهدا بر سرمان قرار بگیرد.

اتابکی

 

  1. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، کافی(ط-الاسلامیه) ج 2 ، ص 348 ، ح 4
  2. سوره بقره آیه 154
  3. بحارالانوار، ج 100، ص8
  4. بحار الانوار، ج97، ص14، حدیث24

 

 

 

گرافیست:

Boshraaa6@

در سروش، ایتا، هورسا، بله

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی