جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

شورای عالی فضای مجازی

يكشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۰۳:۰۳ ب.ظ

در هفدهم اسفند ماه سال ۹۰، رهبر معظم انقلاب، طی حکمی، دستور تشکیل شورای عالی فضای مجازی را صادر نمودند. در این دستور آمده است که آثار چشمگیر شبکه جهانی اینترنت در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، لزوم برنامه ریزی و هماهنگی به منظور صیانت از آسیب های آن و بهره گیری حداکثری از فرصت ها در جهت ارائه خدمات گسترده و مفید به مردم، از جمله دلایل تشکیل این شوراست. با نگاهی به اعضای حقیقی و حقوقی این شورا، می توان به اهمیت مضاعف آن پی برد. ضمن آنکه، همراه حکم تشکیل شورای مذکور که به تک تک اعضا به صورت جداگانه ابلاغ شد، پیوستی متشکل از ۴۰ دستور کاربردی در جزئی ترین مسائل مرتبط با فضای مجازی _شامل مسائل سخت افزاری، نرم افزاری و محتوایی_ به عنوان نقشه راه در اختیار اعضاء و دبیرخانه ای شورا قرار گرفت.

 



اعضای حقوقی شورای عالی فضای مجازی عبارتند از:
۱. رئیس جمهور (رئیس شورا)
۲. رئیس مجلس شورای اسلامی
۳. رئیس قوه قضائیه
۴. رئیس سازمان صدا و سیما
۵. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
۶. وزیر اطلاعات
۷. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
۸. وزیر علوم و تحقیقات و فناوری
۹. وزیر آموزش و پرورش
۱۰. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
۱۱. دبیر شورا و رئیس مرکز ملی فضای مجازی
۱۲. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس
۱۳. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
۱۴. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
۱۵. فرمانده نیروی انتظامی
۱۶. معاون علمی و فنّاوری رئیس‌جمهور
۱۷. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

 

اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی که به دستور مقام معظم رهبری در سال ۹۴ و برای یک دوره ی ۴ ساله منصوب شده اند، عبارتند از:
۱. حجت الاسلام دکتر سید سعیدرضا عاملی
۲. حجت الاسلام دکتر حمید شهریاری
۳. دکتر رضا تقی‌پور
۴. دکتر مهدی اخوان بهابادی
۵. مهندس مسعود ابوطالبی
۶. دکتر کامیار ثقفی
۷. دکتر رسول جلیلی 
۸. مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی
۹. مهندس محمدحسن انتظاری
۱۰. دکتر محمد سرافراز

 

جلسات این شورا می بایست هر سه هفته یکبار با حضور حداکثری اعضاء، برگزار شود ولی متاسفانه طی این هفت سال تنها ۵۵ جلسه تشکیل شده است. ضمن آنکه گاهی چندین ماه هیچ جلسه ای برگزار نشده، مانند خرداد تا آبان سال ۹۳ که این شورا هیچ جلسه ای تشکیل نداد و دلیل آن اختلاف بر سر تعیین دستور جلسه عنوان شد! 
رئیس این شورا، یعنی شخص رئیس دولت جمهوری اسلامی، موظف به تشکیل منظم جلسات است؛ ولی در صورت عدم انجام وظایف از سوی ایشان، روسای قوای مقننه و قضاییه و بعدازآن هم دیگر اعضای شورای عالی فضای مجازی، موظف به پیگیری تشکیل جلسات این شورا هستند. این سخن به آن معناست که عدم تشکیل منظم جلسات شورای عالی فضای مجازی، نشان دهنده تغافل همگانی مسئولان است! 
البته مساله وقتی جدی تر می شود که بدانیم، اکثر جلسات این شورا باصحبت کردن و صرفا بیان نظرات سپری شده وبسیاری ازمصوبات جلسات این شورا هم اصلا اجرایی نشده است! وبازهم سکوت همه اعضاء! چرا اعضای حقیقی و حقوقی، در مقابل انجام نشدن اهداف شورای عالی فضای مجازی، سکوت کرده اند؟ دلیل منفعلانه عمل کردن اعضا چیست؟

 

دبیر اسبق شورای عالی فضای مجازی، دلیل عدم تشکیل منظم جلسات شورا را مشغله های بسیار زیاد سران سه قوه عنوان کرده بود؛ لیکن در پاسخ به این ادعا باید یادآوری کرد که رهبر معظم انقلاب بیش از همه از مشغله های سران قوا آگاهی دارند و اگر احتمال می دادند که این افراد نتوانند از عهده چنین مسئولیتی برآیند، مطمئنا شخصیت های حقوقی و حقیقی دیگری را برای این مسئولیت خطیر، انتخاب می فرمودند. عدم برگزاری یا برگزاری نامنظم جلسات شورای عالی فضای مجازی، مبین آن است که اعضای حقوقی و حقیقی، به اهمیت این شورا و تاثیرگذاری تصمیمات آن در فضای مجازی کشور، اشراف کافی و وافی نداشته اند... به علاوه اگر به عنوان مثال، رئیس جمهور به خاطر مشغله هایی _که البته قابل قبول نیست_ موفق به برگزاری جلسات نشدند، چرا رئیس مجلس شورای اسلامی این وظیفه را برعهده نگرفتند؟ یا اگر ایشان هم به خاطر مشغله های زیاد (!!!) نتوانستند، چرا رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان صداوسیما، دبیر شورای عالی یا دادستان کل کشور مسئول تشکیل جلسه شورایی با این اهمیت نشدند؟ اگر دولتمردان برگزاری این جلسات را تقبل نمی نمایند، چرا بقیه اعضای غیر دولتی از خود رفتار کبک مآبانه به نمایش می گذارند؟ آیا اهمیت برگزاری منظم جلسات شورای عالی فضای مجازی بر اعضای آن، اعم از اعضای دولتی و غیر دولتی پوشیده است؟

 

"وظیفه اصلی این تشکیلات سیاستگذاری، مدیریت کلان و برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های لازم و به‌هنگام و همچنین نظارت و رصد کارآمد و روزآمد در این عرصه میباشد. لذا لازم است با توجه به تحولات سریع و پیچیده در این میدان از یک طرف و نیازهای واقعی و متراکم کشور از طرف دیگر، خود را برای انجام رسالتیسنگین در یک دوره چهار ساله آماده کند." (حکم انتصاب اعضای جدید در سال ۹۴ از سوی امام خامنه ای)

یکی از مهمترین اهداف تشکیل شورای عالی فضای مجازی، به وجود آوردن اینترنتی با چهار خصوصیت است؛ سالم، سریع، ایمن، ارزان. برای رسیدن به چنین هدفی، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات راهگشاست؛ با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، ضمن دسترسی کامل به تمام داده ها و مطالب اینترنت جهانی، چرخه اطلاعات در کشور می ماند و دیتا از کشور ما خارج نمی شود، و دشمن تروریست نمی تواند به سادگی از کاربران جاسوسی کند و حقوق شهروندی آنان را پایمال نماید. ولی متاسفانه، به وجود آوردن زیرساخت های لازم برای دستیابی به اینترنتی سالم و سریع و ایمن و ارزان، از سوی مسئولان مربوطه و اعضای این شورا، مورد سهل انگاری واقع شده است. بعضی از روی تغافل و بعضی با خیانت به اسلام و مسلمین، در مقابل راه اندازیِ صحیحِ شبکه ملی اطلاعات ایستاده اند. 

جریان غربگرا با هدایت شبکه نفوذ با فضای مجازی رهاشده سن تحریک جنسی را در میان دختران و پسران پایین آورده اند بعد به بهانه مقابله با کودک همسری سن ازدواج را میخواهند بالا ببرند....

آیا شورای عالی فضای مجازی نباید خیلی پیش تر از این، مقابل چنین پروژه های نفوذی بایستد؟
اعضای حقوقیِ غیر دولتی و اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی، توان جریان سازی در شورا را دارند؛ لیکن حرکتی جهادگونه از آنها نمی بینیم.

علت انفعال این اعضا چیست؟
آیا علی رغم احکام ۴۰ گانه و ۱۰ گانه ای که در دستورات مقام معظم رهبری برای آنان تعریف شده است، شک و شبهه ای باقی مانده، که به جای مقابله با جریان نفوذ، به تماشای آن پرداخته اند؟!

 

گفتیم که در اسفند سال ۹۰ امام خامنه ای نکات اساسی مربوط به وظایف شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی را در قالب پیوستی ۴۰ ماده ای، به همراه این حکم به اعضای شورا ابلاغ نمودند.
ولی متاسفانه اجرای این دستورات به سبب کم اطلاعی برخی اعضای شورا و همچنین حضور خائنانی که حتی تا وزارت خانه ها هم رسوخ کرده بودند، به تعویق افتاد. این مسائل سبب شد که شهریور سال ۹۴، امام خامنه ای در حکم انتصاب اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی برای یک دوره چهارساله، برخی مسائل مهم را تکرار نموده و این بار برخی توضیحات را نه در قالب یک پیوست محرمانه، بلکه در توضیحات اصلی حکم و به صورت علنی مطرح نمایند. 
مگر نه اینکه به فرموده مولای متقیان حضرت امام علی علیه السلام، آفت لشکر و سپاه، مخالفت کردن با فرمانده و اطاعت نکردن از او است؟ (آفه الجند مخالفه القاده. (تصنیف غررالحکم، ح ۷۶۷۴)) چرا مسئولان گوش به فرمان ولایت نیستند تا آنجا که ولی امر مسلمین وادار به تکرار مسائلی می شوند که بارها اعلام و بر آنها تاکید نموده بودند؟

 

و در پایان، سخنی با اعضای شورای عالی فضای مجازی:
اعضای شورای عالی فضای مجازی! راه اندازی شبکه ملی اطلاعات _آن هم به همان صورتی که در اسناد بالادستی آمده و نه چیزی که فاز اول و دوم آن را افتتاح کرده اید!_ مسئله ای بسیار مهم است که اگر درست اجرا شود، دیگر فعالیت شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی در قالب آن امکان پذیر نخواهد بود. اگر شما مسئولان، دستورات مقام معظم رهبری را مو به مو و با جدیت و پشتکار، بدون اِعمال نظرات شخصی اجرا نمائید، تمام مشکلات مملکتی حل خواهد شد! مشکل آنست که مسئولان اجرایی، به جای اجرای اوامر رهبر انقلاب، به اعمال نظرات خود و اصرار بر درستی آنها می پردازند. شما در پیشگاه خداوند متعال مسئولید! شما مسئول اجرا هستید، نه ارائه ی نظریه! پس همانگونه که شایسته است، دستورات مقام معظم رهبری که یکی شامل ۴۰ دستور و دیگری شامل ۱۰ دستور است را به سرعت و با کیفیت لازم اجرا کنید. مردم ما آگاه هستند و متوجه صحت مطالب و کلام ها می شوند؛ بنابراین صادقانه و برای رضای خدا کار کنید که دعای مردم بدرقه راهتان باشد. 

 

خویی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۱۱/۱۴
  • ۳۴۶ نمایش
  • سرباز گمنام

جبهه اقدام انقلاب اسلامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی