جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

فناوری های پوشیدنی

يكشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۷، ۰۸:۲۵ ب.ظ

 «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ بِطَانَةً مِّن دُونِکُمْ لاَ یَأْلُونَکُمْ خَبَالًا وَدُّواْ مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاء مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الآیَاتِ إِن کُنتُمْ تَعْقِلُونَ.»

اى کسانى که ایمان آورده‏ اید از غیر خودتان [دوست و] همراز مگیرید [آنان] از هیچ نابکارى در حق شما کوتاهى نمى‏ورزند آرزو دارند که در رنج بیفتید، دشمنى از لحن و سخن شان آشکار است و آنچه سینه‏ هایشان نهان مى‏ دارند بزرگتر است در حقیقت ما نشانه‏ ها[ى دشمنى آنان] را براى شما بیان کردیم؛ اگر تعقل کنید! (آل عمران/ ۱۱۸)



 

به جرأت می توان گفت دلیل همه انحرافات سیاسی و اعتقادی که تا کنون ملت ها با آن روبرو بوده اند و به نابودی و انحطاط آنان نیز منجر شده، رفتارها، تصمیم گیری ها و موضع گیری های بدون بصیرت بوده است. اما جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و بصیرت و همدلی احاد ملت یکی از بارزترین و شگرف ترین رخدادهای قرن حاضر است. انقلابی که در ابعادی مختلف، منشاء پیامدهای بنیانی در سطح جهان گردید. و علاوه بر آن که به انسان ها "کرامت" به مسلمانان"شوکت" و به مؤمنان "عزّت و عظمت" بخشید، در ایران بر منافع بیگانگان خط بطلان کشید. بدون شک، ویژگی استعمارناپذیری این انقلاب عظیم، راه هرگونه سوء استفاده بیگانگان از منافع ملی را سدّ کرد و عزم دشمنان را در از بین بردن اهداف ضد استعماری نظام اسلامی دوچندان نمود. چنان که طرح نقشه های جدید در جهت دست یازی به "خاک، هویت، فرهنگ و منافع ملت" در دستور کار دشمنان قرار گرفت.

مقام معظم رهبری ضمن تأیید دشمن شناسی، به عنوان یک وظیفه مستمر می فرمایند: "ملت ایران به همان نسبت که دشمن، روش های خود را در توطئه علیه ایران اسلامی پیچیده تر می کند، باید بر هوشیاری و آگاهی خود بیفزایند و با آمادگی معنوی، فکری، سیاسی و حفظ وحدت و اتصال و ارتباط با یکدیگر، چهره دشمن را در هر لباسی که هست، شناسایی کند.۱"

 

با اطمینان می توان گفت که ورود سیستم عامل اندروید خصوصا در قالب فناوری های پوشیدنی مانند: عینک های متصل به اینترنت، ساعت و دست بندهای هوشمند و گجت های ردیابی سلامت و تناسب اندام و... یکی از هزاران نقشه ی نرم و برنامه ریزی شده ی دشمن جهت نیل به اهداف استکباری خویش است. شاید در ابتدا این طور به نظر برسد که تکنولوژی هایی از این قبیل، کمک شایان توجهی است به پیشرفت علم و تسهیل زندگی بشر. حتی در تبلیغات چنین ابزارهایی آنها را دستگاه هایی معرفی کنند که "اگر نباشند، هیچ خللی در زندگی ایجاد نمی شود، امّا وجود شان تسهیل گر روند زندگی خواهد بود!" چنین شعارهایی تنها ظاهر فریبنده ی بعضی از فناوری های پوشیدنی است و حقیقت تلخ آن ها هم چنان مخفی خواهد ماند! این ابزارها به دلیل حجم کمتر و حمل آسان تر نسبت به تبلت ها و لپ تاپ ها طرفداران بیشتری دارند. و متأسفانه اشتیاق به این ابزار روز افزون است در حالی که یکی از عوامل ایجاد اعتیاد در سیستم عصبی انسان ها ست. به طوری که  استفاده کنندگان آنها هرگز به این موضوع توجه نمی کنند که اعتیاد به اینترنت و لوازم جانبی آن یک اختلال روانیست!

 

ساعت های هوشمند یکی از انواع فناوری های پوشیدنی است که ظاهری شیک، ساده و بی خطر را در اذهان متبادر می سازد. اما در حقیقت، تنها پوششی جذاب و فریبنده است! این ابزار پوشیدنی، امکان افزایش مواجهه ما با پرتوافشانی را به همراه دارد. و می تواند رفتارهایی مانند بیش فعالی، حافظه ضعیف‌ و اختلال نقص توجه (ADHD) به خصوص در کودکی را موجب شود. جدا از بحث قرار گرفتن در معرض پرتوافشانی فرکانس رادیویی، این فناوری پوشیدنی می تواند توجه و تمرکز فردی که در حال رانندگی با خودرو، دوچرخه سواری و یا حتی پیاده روی است را از بین ببرد.

ساعت های هوشمند، از شخصی ترین ابزارهای پوشیدنی الکتریکی هستند که تا کنون تولید شده اند؛ محصولاتی که اطلاعات شخصی بسیاری را در مورد کاربر خود جمع آوری می نمایند. و این در حالی است که بر اساس گزارش  وب سایت سی نت،‌ محققان دانشگاه ” نیو هون”اذعان داشته اند: " که ساعت های هوشمند ساخته شده توسط برخی کمپانی های معروف، به سادگی قابلیت هک شدن را داشته و دارای آسیب پذیری امنیتی جدی هستند!۲" با این وجود؛ کمپانی با نام "Trivoly" اخیرا یک دیسک کوچک با همین نام را ساخته که می‌تواند یک ساعت معمولی را به نوع هوشمند هر چند اولیه تبدیل کند. با این دیسک کاربر قادر است دوربین موبایل را کنترل کند۳! امّا اینکه این دیسک و قطعاتی از این نوع، دقیقا چه عملکرد دیگری دارند، مسئله ای مهم و قابل بررسی است! این پوشیدنی های اندرویدی در حال سازگاری با شبکه ی "ال تی ای" هستند؛ به این معنی که می توان بدون نیاز به گوشی تلفن همراه در سطح شهر رفت و آمد کرد. و به عبارتی وجود نوعی مخابره گر قوی در ساختار این ابزار امری بدیهی به نظر می رسد. یعنی بدون اینکه متوجه هکرها و یا سازمان های جاسوسی و... شوید کاملا و بدون وجود نشانگر های فیزیکی یا بصری در هر لحظه از شبانه روز تحت کنترل و شناسایی قرار خواهید گرفت! نوع دیگری از این فناوری پوشیدنی، پهبادی است که در قالب نوعی دستبند به بازار عرضه شده است. این پهباد در دو حالت بومرنگ و تعقیب عمل می کند. در حالت بومرنگ دستبند از دست باز شده و پس از پرواز و طی مسافتی معلوم تصویر را ثبت کرده و به مکان اولیه خود که دور مچ دست کاربر است باز می گردد! و در حالت تعقیب، دستبند در حالت پهباد پشت سر کاربر پرواز می کند! علی الظاهر، تسهیل تصویر برداری و ثبت تصاویر سلفی برای صخره نوردان از دلایل طراحی و توسعه ی چنین ابزاری عنوان شده است!

زمانی که هیچ استانداردی در مورد شکل و فرم و اندازه پهبادها وجود ندارد و ارتش آمریکا پهپادی کوچک به نام " هورنت بل سیاه نانویی" را به طور خاص، برای جاسوسی در نظر گرفته است؛ این پهباد جاسوسی به قدری کوچک است که به سختی با نوک دو انگشت برداشته می شود و دوربین‌های حرارتی آن فاصله‌ای تا حدود یک کیلو‌متر را تحت مشاهده قرار می دهند! آیا سهل انگاری نیست که فناوری های پوشیدنی مدرن و شیک هم چون ساعت، دستبند، عینک و... را تنها با دید سرگرمی بنگریم؟!

چگونه در زمان تحریم که حتی سرنگ پلاستیکی هم از کشورمان دریغ می شود؛ به‌اصطلاح آخرین تکنولوژی آمریکا  هر لحظه وارد ایران شده و رئیس جمهور آمریکا با کمال خیرخواهی می گوید: "من این بودجه را صرف ورود اندروید به کشور ایران کرده‌ام!" و ما هم چنان در غفلت به سر می بریم؟!

 

آری! برای تصمیم گیری و چگونگی واکنش در برابر دشمن باید ابتدا او را شناخت، به اهدافش پی برد و روش های او را در ضربه زدن و رسیدن به اهدافش بازشناخت همچنان که باید نقاط ضعف و قوت او را مورد مطالعه قرار داد. همان طور که رهبر معظم انقلاب می فرمایند: " باید هوشیار بود؛ و من امیدوارم که ملت ایران در شناخت دشمن اشتباه نکند. دشمن، استکبار جهانی است. دشمن، آمریکاست و دشمن، صهیونیستها هستند.۴"

 

این مقال هشداریست به همه ی مسئولین محترم نظام جمهوری اسلامی ایران، علی الخصوص مسئولین محترم دولتی! زیرا که مولا علی علیه السلام فرمودند: "المُؤمِنُ هُوَ الکَیِّسُ الفِطن"؛  مؤمن، زیرک و باهوش است!

لذا از شما مسئولین محترم انتظار داریم با دیده ی دقت و بصیرت، ورود ابزار و فناوری های جدید را به ایران اسلامی کنترل و محافظت کنید. و دست عناصر سود جو را که بدون توجه به مضرات ابزار و وسایل فناوری و تنها به خاطر منفعت طلبی، فضای ایران اسلامی را ملتهب و مسموم می کنند کوتاه کنید.

از مسئولین محترم صدا و سیما انتظار داریم که در این دانشگاه عمومی روشنگر اذهان و پیرو آرمان های انقلاب اسلامی باشند. از شما می خواهیم با شجاعت و جدیت، ابزار فریبنده ی دشمن را معرفی و رسوا کنید! و همواره رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب، سرلوحه ی کارتان باشد. "اگر صحنه را نشناسیم، اگر دوست را نشناسیم، دشمن را نشناسیم، اگر امروز نظام سلطه را نشناسیم، استکبار را نشناسیم، چطور می توانیم با حکمت و درایت حرکت کنیم؟ چطور می توانیم درست برنامه ریزی کنیم؟ لذا باید بشناسیم.۶"

گردانی نژاد

 

 

۱- سخنرانی رهبری در اجتماع بزرگ نیروی مقاومت بسیج مردمی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج ۵/۹/۱۳۷۶

۲-www.digiato.com                   ۳-www.ghatreh.com

۴-فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۲۱/۸/۱۳۸۰

۵-خطبه همّام . نهج البلاغه (نسخه ی صبحی صالح، ص۳۰۳، خطبه ۱۹۳) . روایت، دیگری در اصول کافی (۱) از حضرت نقل شده که شبیه همان خطبه است.

۶- حضرت امام خامنه ای، دیدار با فرماندهان بسیج سراسر کشور، به تاریخ  ۲۹/۸/۱۳۹۲  

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۱۰/۳۰
  • ۳۲۹ نمایش
  • سرباز گمنام

جبهه اقدام انقلاب اسلامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی