جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

دشمن شناسی

شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۵۳ ق.ظ


من نام لم ینم عنه

هر که آسوده بخوابد دشمن او بیدار و هوشیار است1


 امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) اولین و بزرگترین دشمن انسان ها را نفس خود انسان می داند. دشمنی که همیشه و همه جا، از بدو تولد تا هنگام مرگ کنار انسان است.

  اگر انسان بتواند این دشمن بزرگ وبی رحم و فریب کار را مهار کند و آن را به زمین بزند قطعا دشمنان بیرونی انسان نمی‌توانند انسان را از پای درآورند. و باعث گمراهی و نابودی او شوند.

 دشمنان بیرونی فقط از طریق تحریک و تهییج این دشمن درونی، می توانند به اهداف شوم خود برسند، لذا اسلام تاکید فراوانی به تهذیب و کنترل نفس دارد.



اما دومین دشمن بزرگ انسان در نهج البلاغه، شیطان رجیم معرفی شده است. کسی که قبل از ورود انسان به عالم خاکی، شمشیر دشمنی را از رو بسته و قسم خورده که تا قیامت انسان ها را گمراه خواهد کرد.


 جامعه ای که انسان ها نتوانند بر نفس خویش چیره شوند و عنان آن را در دست بگیرند، باید فاتحه انسان ها و انسانیت خوانده شود، زیرا خدای این افراد، نفس ها و امیالشان خواهد بود و جولانگاه امنی برای شیطان هستند...


مولا امیرالمؤمنین (علیه السلام) در خطبه قاصعه، به انسان ها نسبت به دشمنی های شیطان هشدار می دهند و می‌فرمایند: "ای بندگان خدا از دشمنی با خدا پرهیز کنید، مبادا شما را به بیماری خود مبتلاء سازد و با ندای خود شما را به حرکت در آورد و با لشکرهای پیاده و سواره خود بر شما بتازد و به جان خودم سوگند که  شیطان تیر خطرناکی را برای شکار شما در چلّه کمان گذاشته و تا حَدِّ توان کشیده و تا نزدیکترین مکان شما را هدف قرار داده است."

متأسفانه مدتهاست که این تیر به قلب افراد زیادی اصابت کرده و اکنون در سپاه شیطان حرکت می کنند. 

مولا امیرالمؤمنین (علیه السلام) در جای دیگر می فرمایند:

"لاعدو یحاربه اعدی کن ابلیس" انسان در جنگ، با دشمنی کینه‌توزتر از شیطان روبه‌رو نیست. قرآن کریم نیز تصریح می‌کند که شیطان را دشمن خود بگیریم.

...إِنَّ الشَّیْطَانَ کَانَ لِلإِنْسَانِ عَدُوًّا مُّبِینًا؛ ...شیطان همواره براى انسان دشمنى آشکار است» (اسراء: ۵۳) 


پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و آله) فرمودند: من از مؤمنان و مشرکان بر امتم هراسی ندارم، چرا که ایمان مؤمنان مانع ضرر آنهاست و مشرک را نیز خداوند رسوا می‌کند، اما از منافقان بر شما هراس دارم چرا که از زبانش علم می‌ریزد اما در دلش جهل و کفر است. سخنانی می‌گوید که برای شما دلپذیر است اما در پنهان‌کارهایی زشت انجام می‌دهد.


متأسفانه برخی از افراد به ظاهر روشنفکر ادعا می‌کنند که جامعه ما دشمن ندارد و وجود دشمن توهمی بیش نیست! آنان با خیال خام خود گفتمان دشمن‌شناسی را به جوامع غیرمتمدن نسبت می‌دهند. چنین افرادی آگاهانه و مغرضانه برای ایجاد زمینه‌های نفوذ فرهنگی دشمن و تسلط آنان تلاش می‌کنند و سخنان دروغین خود را در قالب‌های روشنفکری ارائه می‌دهند.

اتابکی


1_ نهج‌البلاغه، نامه ها، شماره۶۲، صفحه۴۵۲

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۵/۱۳
  • ۵۷۹ نمایش
  • سرباز گمنام

جبهه اقدام انقلاب اسلامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی