جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

تغافل مسئولان؛ به ضرر ما، به نفع دشمن...

جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۵۶ ب.ظ

وبلاگ مطالبه در بادداشتی بیان داشت:

 

 

 

در هفدهم اسفند ماه سال 90، رهبر معظم انقلاب، طی حکمی، دستور تشکیل شورای عالی فضای مجازی را صادر نمودند. در این دستور آمده است که آثار چشمگیر شبکه جهانی اینترنت در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، لزوم برنامه ریزی و هماهنگی به منظور صیانت از آسیب های آن و بهره گیری حداکثری از فرصت ها در جهت ارائه خدمات گسترده و مفید به مردم، از جمله دلایل تشکیل این شوراست. با نگاهی به اعضای حقیقی و حقوقی این شورا، می توان به اهمیت مضاعف آن پی برد؛ رئیس دولت جمهوری اسلامی، رئیس مجلس، رئیس قوه قضاییه، رئیس صدا و سیما، وزیر اطلاعات، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی و... . ضمن آنکه، همراه حکم تشکیل شورای مذکور که به تک تک اعضا به صورت جداگانه ابلاغ شد، پیوستی متشکل از 40 دستور کاربردی در جزئی ترین مسائل مرتبط با فضای مجازی – شامل مسائل سخت افزاری، نرم افزاری و محتوایی – به عنوان نقشه راه در اختیار اعضاء و دبیرخانه ای شورا قرار گرفت.

جلسات این شورا می بایست هر سه هفته یکبار با حضور حداکثری اعضاء، برگزار شود ولی متاسفانه این شورا، طی این سه سال تنها 22 جلسه تشکیل داده است. ضمن آنکه از خرداد ماه سال جاری تا آبان ماه، شورای عالی فضای مجازی هیچ جلسه ای تشکیل نداد و دلیل آن اختلاف بر سر تعیین دستور جلسه عنوان شد! رئیس این شورا، یعنی شخص رئیس دولت جمهوری اسلامی، موظف به تشکیل منظم جلسات است؛ ولی در صورت عدم انجام وظایف از سوی ایشان، روسای قوای مقننه و قضاییه و بعد از آن هم دیگر اعضای شورای عالی فضای مجازی، موظف به پیگیری تشکیل جلسات این شورا هستند. این سخن به آن معناست که عدم تشکیل منظم جلسات شورای عالی فضای مجازی، نشان دهنده ی سکوت و تغافل همگانی مسئولان کشوری ست! البته مساله وقتی جدی تر می شود که بدانیم، اکثر جلسات این شورا با صحبت کردن و صرفا بیان نظرات سپری شده و بیش از 90 درصد مصوبات جلسات این شورا هم اصلا اجرایی نشده است! و باز هم سکوت همه ی اعضاء!! چرا اعضای حقیقی و حقوقی، در مقابل انجام نشدن اهداف شورای عالی فضای مجازی، سکوت کرده اند؟ دلیل منفعلانه عمل کردن اعضای حقیقی این شورا چیست؟ چرا مسئولان، در انجام وظایف خود در باب فضای مجازی کوتاهی کرده و رهبری را تنها گذاشته اند؟

یکی از مهمترین اهداف تشکیل شورای عالی فضای مجازی، به وجود آوردن اینترنتی با چهار خصوصیت است؛ سالم، سریع، ایمن، ارزان. برای رسیدن به چنین هدفی، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات راهگشاست؛ با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، ضمن دسترسی کامل به تمام داده ها و مطالب اینترنت جهانی، چرخه اطلاعات در کشور می ماند و دیتا از کشور ما خارج نمی شود، و دشمن تروریست نمی تواند به سادگی از کاربران جاسوسی کند و حقوق شهروندی آنان را پایمال نماید. ولی متاسفانه، به وجود آوردن زیرساخت های لازم برای دستیابی به اینترنتی سالم و سریع و ایمن و ارزان، از سوی مسئولان مربوطه و اعضای این شورا، مورد سهل انگاری واقع شده است. بعضی از روی تغافل و بعضی با خیانت به اسلام و مسلمین، در مقابل راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ایستاده اند.

اگر پهنای باند در داخل کشور تولید و عرضه شود، ضمن داشتن اینترنتی بسیار سریع و ارزان، مانع از خروج ارز از کشور خواهیم شد. مع الاسف، نادان ها و خائنان، برای بدست آوردن سود بیشتر، سعی می کنند منفعت خود را بر مصلحت کشور و مردم ترجیح دهند و کارهایی را انجام دهند که مخالف دستورات مقام عظمای ولایت است. به عنوان مثال، ارائه ی اینترنت 3جی و 4جی، از جمله مسائلی است که باعث وابسته تر شدن ما به اینترنت نجس آمریکایی می شود و مصرف ترافیک کاربران را افزایش می دهد. نکته جالب آنست که این دست مسائل مورد تایید و درخواست دشمنان اسلام و مسلمین است؛ اوباما در پیام نوروزی خود 10 درخواست مطرح کرد که افزایش سرعت اینترنت و پهنای باند یکی از آنها بود. واقعا جای سوال دارد که چرا مسئولان ما، درخواست های دشمن نجس صهیونیستی را اطاعت می کنند ولی فرامین مقام عظمای ولایت، در باب فضای مجازی را مورد غفلت قرار می دهند؟ چرا دولتمردان ما، علیرقم تاکیدات فراوان رهبر گرانقدر، دست دشمنان صهیونیستی _ تروریستی را از زندگی فردی و اجتماعی مردم ما کوتاه نمی کنند؟ مگر این نیست که جاسوسی دشمنان اسلام و مسلمین، مصداق بارز پایمال کردن حقوق شهروندی ملت ایران است؟ پس چرا مسئولین سکوت کرده اند؟ حضور و فعالیت آزادانه نرم افزارهای نجس صهیونیستی در کشور ما، یکی دیگر از مصادیق تغافل و خیانت به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران است.

اگر شورای عالی فضای مجازی، دستور 40 ماده ای رهبر معظم انقلاب را با جدیت و تلاشی مسمتر پیگیری و اجرایی کند، به سرعت می توان دستان نجس دشمن صهیونیستی را از بدنه ی فرهنگی و اجتماعی ملت ایران کوتاه کرد. امیدست که مسئولان با غیرتمندی و عزت، روح خود باوری را در زمینه ی فضای مجازی نیز بدمند و استقلال جمهوری اسلامی در فضای مجازی را تثبیت کرده و انقلابی مجازی در این عرصه رقم بزنند.

 

 

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۲/۲۲
  • ۶۳۲ نمایش
  • سرباز گمنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی