جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

جبهه اقدام؛ تشکلی مردم نهاد

دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۳۱ ب.ظ
صادقی تحلیل گر ارشد فضای مجازی در جلسه جبهه اقدام گفت:

جبهه اقدام یک تشکل مردم نهاد در زمینه فضای مجازی


به گزارش جبهه اقدام؛ بعداز ظهر پنج شنبه دومین روز آذر ماه سال ۱۳۹۶ در سالن شهدای رسانه ی مرکز صدا و سیمای قم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله قرآن مجید، آغاز شد.

در ابتدا سید مقداد صادقی فرمانده جبهه اقدام و تحلیل گر ارشد فضای مجازی، با کلامی از مقام معظم رهبری که می فرمایند:" فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد" شروع به سخنرانی کرد و ادامه داد تفاوت جبهه اقدام با دیگر تشکل های فعال در فضای مجازی، مردمی و آتش به اختیار بودن در فضای مجازی است.

پس از آن صادقی از کاظم صائب مدیر قسمت برادران جبهه اقدام، درخواست کرد تا در مورد شکل گیری، اهداف و نحوه همکاری با جبهه اقدام، توضیحات لازم را بیان نماید.

این طلبه ی فعال فضای مجازی با بیان مردمی بودن جبهه آغاز کرد و توضیح داد: "این جبهه از نظر مادی و معنوی به هیچ نهادی وابسته نیست و تنها گروهی از دغدغه مندان فرهنگی ولایت مدار در مورد فضای مجازی هستند که در راستای اجرای فرامین امام خامنه ای فعالیت می کنند".

وی تصریح کرد: "سه سال از تشکیل این جبهه می گذرد و مقالات زیادی درباره ی روشنگری، مطالبه گری و نحوه ی فعالیت شبکه های مجازی صهیونیستی ارائه شده است".

در ادامه صائب با بیان مصداقی در مورد اثر بخش بودن مقالات، این گونه توضیح داد که: "بعد از نوشتن مقالات روشنگری در مورد ارتباط شرکت قلعه دیجیتال و پیام رسان تلگرام صهیونیستی، این مطالب از سایت متعلق به این شبکه ی ضد اجتماعی حذف گردید".

این طلبه دغدغه مند فرهنگی در صحبت های پایانی خود به اهداف این جبهه مردمی اشاره کرد و گفت: "اولین هدف جبهه اقدام مطالبه ی شبکه ملی اطلاعات از مسئولین است که مقام معظم رهبری در چند سال گذشته به طور مداوم به آن تاکید داشته اند. دومین هدف، روشن گری، بصیرت بخشی و بصیرت افزایی در فضای مجازی و علی الخصوص شبکه های اجتماعی است. سومین هدف مبارزه با طرح و برنامه و ابزار و جنگ افزارهای دشمنان در فضای مجازی".

وی در انتهای سخنرانی خود "سخنرانی، نگارش مقاله و دیگر فعالیت های فرهنگی سمعی و بصری" در این زمینه را مصداق جهاد فی سبیل الله دانست.

در ادامه جلسه، حضار به طرح سوالات و شبهات خود مشغول شدند و صادقی نیز به پاسخگویی سوالات آنها پرداخت. اولین پرسش به صورت شفاهی مطرح شد که "اگر شما با نهاد یا ارگانی در ارتباط نیستید چگونه توانسته اید در این مکان (سالن شهدای رسانه مرکز صداو سیمای قم) جلسه برگزار کنید؟"

این تحلیل گر ارشد فضای مجازی چنین پاسخ داد: "هر یک از ما که این جبهه را تشکیل داده ایم یک شخصیت حقیقی و یک شخصیت حقوقی داریم و دلیل نمی شود که اگر در محل خاصی فعالیت می کنیم جبهه اقدام به آن نهاد وابسته باشد".

" اسنادی را که شما در مورد مدیریت تلگرام ارائه کرده اید چیست و از کجا تهیه شده است؟" سوال بعدی بود که این گونه پاسخ داده شد: "مقاله ای با عنوان "نگاهی به ساخت بزرگترین مرکز جاسوسی جهان در یوتای آمریکا" در سایت  VAJA.IR(سایت رسمی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران) در تاریخ ۹۱/۰۸/۳۰ نمایش داده شد. در این مقاله "اورین هچ" رئیس وقت سنا و نماینده ایالت یوتای آمریکا توضیح می دهد که با ساخت این جاسوسکده (udc) 5 تا ۱۰ هزار فرصت شغلی موقت و پس از آن ۱۰۰تا۲۰۰ شغل پردرآمد ثابت بوجود خواهد آمد. این مرکز با نظارت EFF ساخته شده است. در جلسه ای در شهر والنسیا اسپانیا در سال ۲۰۱۵ با محوریت اصل ۱۹ برگزار شد به صراحت بیان شده است که بزرگترین مرکز جاسوسی آمریکا سیا را  به وجود آورده است. این سند ارائه شده در کنفرانس به زبان فارسی به مردم ایران می گوید و القا می کند که امن ترین شبکه پیام رسان تلگرام است." این یک مثال ساده از صحت اطلاعات ارائه شده در مقالات جبهه اقدام می باشد.

سوال شفاهی دیگری پرسیده شد که "اگر بچه حزب الهی ها از تلگرام خارج شوند اوضاع بد تر نمی شود؟" فرمانده جبهه اقدام پاسخ داد:" اکنون که اکثر حزب الهی ها در این پیام رسان صهیونیستی فعال هستند و به گفته ی پلیس فتا جرائم در فضای مجازی ۴۸ درصد افزایش یافته است و ۵ تا ۸ درصد جرائم پیچیده تر از قبل شده است و گاهی برای این جرائم قانونی وجود ندارد، پس چگونه می توان گفت که حزب الهی ها موفق بوده اند؟ این آمار نشان می دهد نه تنها با حضور و فعالیت افراد مذهبی و انقلابی جرائم کاهش و یا تثبیت نیافته است بلکه افزایش چشم گیری نیز دیده می شود."

وی جهت تکمیل این پاسخ از گفته امام علی (ع) درمورد کشیدن خلخال از پای زن یهودی در جامعه اسلامی استفاده کرد و افزود: "با داشتن چنین دستوراتی حزب الهی ها چگونه می توانند با فعالیت در این پیام رسان ها و درآمد هایی که برای صهیونیست ها ذخیره می کنند تا مردم مظلوم در گوشه هایی از دنیا زجر بکشند، آن وقت ما از مفید و موثر بودن در این فضا صحبت می کنیم؟"

وی برای پاسخ دادن به این پرسش از جهت دیگر نیز به مساله نگاه کرد و گفت: "همان طور که می دانید یکی از مدیران تلگرام (پاول دروف) جزو فرقه ی پاستافاریانیسم است و یکی از اهداف این فرقه توهین و هتاکی به خداوند، پیامبر و دیگر مقدسات ماست پس چرا باید حزب الهی ها و مذهبیون در این فضا به امید موثر بودن فعال باشند؟ همان افراد به اصطلاح حزب الهی هیچ عکس العملی به اهانت امام هادی (ع) در فیسبوک و توئیتر نشان ندادند و حتی این شبکه های مجازی حاضر نشدند طبق قوانین خودشان با اهانت کنندگان برخورد کنند و بالعکس با کاربرانی که در مقابل هتاکی ها مبارزه می کردند، مقابله کردند. تنها فعالیت آنها به ساختن چند هشتک خلاصه می شود که اگر منظورتان از موثر بودن این است؟ بفرمایید دیگر اهانتی به دیگر مقدسات ما در این فضا انجام نشده است؟ حداقل برخورد فعالان، خروج از این فضاست." سوال کننده اعلام کرد شاید ما بتوانیم حتی یک نفر را نجات بدهیم جواب شما چیست؟

صادقی در ادامه بیان کرد:" هر روز این اهانت ها جاری است و روزانه موضوعات جدیدی را آغاز می کنند چرا پس هشتک ساختن موثر واقع نمی شود؟ زیراکه ما در زمین دشمن بازی می کنیم و این دلیل شکست ما و موثر نبودن است. اگر هشتک کردن در مقابل اهانت ها اثربخش بود امام خمینی (ره) هم می فرمودند که در روزنامه ها و جراید برای سلمان رشدی لعنت بنویسند ولی ایشان عملا وارد میدان شدند و حکم اعدام برای او صادر کردند این نشان می دهد که در این میدان باید به طور عملی و فعال انجام وظیفه کرد".

وی به مشکل دیگری که با حزب الهی ها وجود دارد اشاره کرد و توضیح داد:" مشکل عمده ی دیگری که با مذهبیون داریم این است که به آنها مسئله را کامل توضیح می دهیم و می گوییم ولی امر مسلمین این گونه می گوید آنها می گویند که ما قبول داریم ولی... که این "ولی" به این معناست که ما هم نظری داریم. با این وجود است که چشم خود را خواسته به روی حقایق بسته اند و موثرانه می گویند که در شبکه های صهیونیستی فعال و اثر بخش هستند".  

این تحلیل گر ارشد فضای مجازی برای روشن شدن موضوع این گونه تصریح کرد:" مقام معظم رهبری در جلسه ای که با دانشجویان داشتند دو توصیه داشتند و فرمودند وقت خود را در فضای مجازی تلف نکنید و جلسه های بیهوده را ترک کنید. در ادامه ایشان دو راه جایگزین معرفی می کنند یکی انجام کار تشکلی قوی و دیگری مطالعه است. توجه داشته باشید که آقا به چه کسانی می گوید وقت خود را تلف نکنید؟ به افرادی که خود ایشان آنها را افسران جنگ نرم می خوانند".

فرمانده جبهه اقدام در ادامه ی این مطلب با مخاطب قرار دادن طلاب حاضر در جلسه افزود: "متاسفانه طلبه های ما از منبرها فاصله گرفته اند و خودشان در فضای مجازی غرق شده اند و فرمایشی را که امام خامنه ای در دیدار خود با طلاب این گونه بیان داشتند که موثرتر از صدا و سیما و فضای مجازی، منبرهاست، را متاسفانه فراموش کرده اند".

صادقی سوال "بهتر نیست با خواص جلسه گذاشته شود تا اثر بخشی بهتری داشته باشد" را این گونه پاسخ داد:"پیامبر اکرم (ص) در فضای عشیره ای و قبیله ای آن زمان دو نفر (سلمان و بلال) را انتخاب کردند و به آنها کار سپردند. ما نمی گوییم که خواص تاثیر گذار نیستند بلکه می گوییم آنها برای خود نظری دارند و همین باعث می شود تا برخی حقایق را نبینند. ما حاضریم با افرادی که در این زمینه رای و نظر دارند مناظره کنیم. ما به آینده ی جبهه اقدام امیدواریم زیرا که معتقدیم فعالیت توده مردم آن را اثر بخش تر می کند".

سوال بعدی با "استفاده از لپ تاپ و دیگر ابزار های صهیونسیتی چه کنیم" مطرح شد. صادقی هوشمندانه پاسخ داد:" کرامت و عزت مسلمان باید حفظ شود. ما با استفاده از این وسایل تا مچ پا در باتلاق هستیم و قرار نیست با فعالیت در تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی صهیونیستی تا سر در باتلاق فرو برویم. اگر دشمن تنها راه نفوذ ما را در گوگل در میافت دیگر نیازی نبود تا دیگر نرم افزار ها را به وجود آورد. من قبول دارم که خلاء اطلاعاتی وجود دارد اما باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم".

فرد دیگری در مورد اینکه ما دوست نداریم اطلاعاتمان در دست همه از جمله موسسان سروش (پیام رسان ایرانی) باشد پرسید و این گونه به جواب رسید که "ما با فعالیت در تلگرام اطلاعات خود را به دست دشمنان خود می دهیم آن وقت شما نگران دسترسی اطلاعات به دست مسئولین هستید؟ ما حتی با ساخت یک ایمیل و یا ورود به اینترنت اطلاعات خود را در دنیا پخش کرده ایم. برخی از این موسسات از جمله گوگل از فروش اطلاعات ما به کارخانجات بزرگ درآمد کسب می کنند".

 وی در ادامه افزود: به طور کلی هیچ کشوری حاضر نیست اطلاعات مربوط به افراد و کشورش به دست بیگانگان بیفتد تا بتوانند از آن علیه کشور و امنیت ملی استفاده کنند اما با وجود فعالیت در این پیام رسان ها اطلاعات خود را به صورت کاملا رایگان به دست آنها داده ایم".

در پایان با نزدیک شدن به اذان مغرب صادقی با بیان اینکه جبهه اقدام یک تشکل مردمی است، گفت: "همان گونه که مقام معظم رهبری می فرمایند "مطالبه گری تنها راه نجات کشور است" و همواره دانشجویان و افسران جنگ نرم را به کار تشکلی تشویق می کنند ما نیز باید در این راه قرار بگیریم زیرا که جبهه اقدام هم یک تشکل مردم نهاد است و هم مطالبه و روشنگری را سرلوحه ی کار های خود قرار داده است".

جلسه با معرفی فعالیت های انجام شده در سه سال اخیر جبهه اقدام (ساخت کلیپ، عکس نوشته، مقاله، خبرو...) به پایان رسید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۳/۲۸
  • ۲۷۵ نمایش
  • سرباز گمنام

جبهه اقدام انقلاب اسلامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی