جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

عملیاتی با رمز تفکر انقلابی

سه شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۲۷ ب.ظ

وبلاگ صهبای حق در یادداشتی بیان داشت:


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

امام خامنه ای مد ظله العالی درحکم انتصاب اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی، علاوه بر بیان  اهمیت این شورا «مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه با تحولات این عرصه» و همچنین تبیین وظیفه این مرکز؛ «سیاست‌گذاری، مدیریت کلان و برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های لازم و به‌هنگام و نظارت و رصد کارآمد و روزآمد در فضای مجازی»فرمودند:"پیدایش فضای مجازی در چند دهه‌ی اخیر یکی از بزرگترین نمادهای تحول جهانی است. رخدادی که تأثیرات شگرف آن هر روز در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و دفاعی در عرصه‌ی ملی و بین‌المللی نمود بیشتری پیدا می‌کند."

ایشان علاوه بر تأکید بر مفاد حکم اول تشکیل شورا و پیوست آن، اهتمام و توجه جدی رئیس و اعضای محترم شورای عالی فضای مجازی را به آنچه در حکم انتصاب جدید ذکر می نمایند، امری ضروری می دانند، و دربند دوم این حکم با اشاره به اهمییت جایگاه مرکز ملی فضای مجازی به عنوان بازوی شورای‌عالی فضای مجازی می فرمایند:       
« تثبیت و تقویت جایگاه مرکز ملی فضای مجازی به عنوان بازوی شورای عالی فضای مجازی در جهت تحقق تصمیمات آن شورا با وظایف: رصد وضعیت جاری فضای مجازی و پیش‌بینی و آینده‌نگری تحولات در این فضا در سطح ملی و بین‌المللی، ‌ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی میان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف ذی‌ربط در ابعاد علمی، فنی، ‌اقتصادی، ‌بازرگانی، ‌حقوقی، انتظامی، ‌امنیتی و دفاعی مرتبط با فضای مجازی و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌ها و بخش‌های ذی‌ربط در چارچوب مصوبات شورای عالی«.

بر اساس حکم امام بصیرمان، «رصد وضعیت جاری»، «پیش‌بینی و آینده‌نگری در سطح ملی و بین‌المللی»، «ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین نهادهای مختلف ذی‌ربط» و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌ها»، این مرکز را به یک مرکز کاملاً کاربردی و اجرایی تبدیل می کند.           

عملکرد ضعیف و عملا نا کار آمد شورای عالی فضای مجازی و بی  نظمی های مکرر دربرگزاری جلسات و اهتمام به طرح و بررسی موضوعاتی که در اولویت کار شورا نبوده است؛ همچنین مهمترین عملکرد این شورا که در نتیجه نتوانسته است، انتظارات ولی امر مسلمین را جامه ی عمل بپوشاند؛ پشت گوش انداختن و زمین گذاشتن فرامین معظم له در ایجاد شبکه ملی ارتباطات می باشد. علاوه بر آن ایجاد بستری مناسب برای اینترنت نجس آمریکایی و جولان زدن شبکه های ضد اجتماعی و ضد فرهنگی صهیونستی _تروریستی مثل واتس اپ، تلگرام، وایبرو...می باشد.خلاء واحساس نیاز شورای عالی فضای مجازی به عنوان یک ستاد، عدم وجود یک قرارگاه عملیاتی و اجرایی بوده است _امری که مورد تاکید امام خامنه ای نیز بوده است_ قرارگاهی که می بایست به عنوان بازوی اجرایی تصمیمات و مصوبات شورای فضای مجازی وارد عرصه عمل شود.

وجود تفکر انقلابی، اعتقاد و باور نسبت به اصل امداد و نصرت الهی، خود باوری ملت و ایمان به همت و توان نیروهای داخلی قطعه های گمشده شورای عالی فضای مجازی بوده که عدم وجود چنین اصولی این مرکز را به یک نماد سمبلیک مبدل ساخته بود. لکن من بعد کارهای عملیاتی و اجرایی این مرکز باید با رصد دقیق وضعیت کنونی و حال جبهه خودی و جبهه دشمن ، علم و تسلط به نقشه های دشمن و تکیه بر ظرفیت های داخلی علاوه بر کارهای پژوهشی کاربردی در صدد ترسیم راهکارهای اجرایی در طراز انقلاب اسلامی برآیند .ضعف همه جانبه این شورا در قبل ناکار آمد بودن آن در شناسایی دشمن و نقشه های شوم آن ها که نمونه ی از آن حضور آزادانه ی نجس افزارهایی چون واتس اپ، تلگرام،اینستاگرام و...می باشد و طرح های غیر کاربردی مانند فیلترینگ هوشمند که عملا جز صرف هزینه های از بیت المال هیچ مزیتی در پی نداشته است. چشم پوشی نسبت به توان وقدرت نیروهای داخلی همه ناشی از اهمال وسوءتدبیر افکار حاکم و رأس این شورا بوده است.

این نالایقی و سوء مدیریت عملی در طول عمر شورا، وظیفه ی مدیریتی و عملی شورا را به مراتب سنگین تر خواهد کرد.

لذا لازمه ایجاد این مهم، ورود دستگاه ها و نهاد ها و سازمان ها و وزارت خانه های مرتبط می باشد، که می بایست با نگاه ملی و بین المللی صورت بگیرد.

عدم توفیق مرکز در سنوات قبل و یا کج سلیقگی های اعمال شده در برخی طرح ها باعث اتلاف بیت المال و ضربات مهلک و بعضا غیر قابل جبرانی چون؛

عقب ماندگی در حوزه فن آوری اطلاعات و صرف مصرف کننده بودن جمهوری اسلامی ایران، ایجاد بحران های امنیتی نظامی ایجاد شده مانند فتنه 88، حضور سرویس های جاسوسی تروریستی دولت های صهیونیستی در قالب جنگ افزارهای صهیونیستی چون واتس اپ ، تلگرام ، اینستاگرام و .... گردیده است.

حداقل انتظار ایجاد شده از مرکز ملی فضای مجازی جامه عمل پوشاندن به منویات امام خامنه ای مد ظله العالی و به کارگیری تمامی دستگاه های مرتبط در کمیسیون های مخصوص به خود می باشد. لکن با اجرای اوامر حضرت امام می بایست اهمال در نظارت قانونی خود نیز نکنند، و با ملزم کردن دستگاه های امنیتی جهت قطع ید جاسوس کده های صهیونیستی _تروریستی، مانند؛ واتس اپ، تلگرام، اینستاگرام... و همچنین با جلوگیری از تخلیه اطلاعاتی مردم و مسئولین وفضای داخلی کشور، برخورد سلبی و قاطع و بدون مماشات انجام گیرد.

با منع استفاده ی نهادهای حکومتی و دولتی از این اغوا افزارها، فضای مجازی آلوده شده کشور را توسط نجس افزارها صهیونیستی تطهیر کنند. البته نباید از زخم های کاری و صعب العلاجی که این شبکه های ضد اجتماعی بر پیکره ی فرهنگ جامعه ایرانی _شیعی ما وارد کرده است، غفلت نمود. دیوارهای امنیتی و فرهنگی تخریب شده ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط بمباران جنگ افزارهای صهیونیستی به سرعت نیازمند ترمیم و ایمن سازی می باشند و این فریضه جز با ایجاد شبکه ی ملی اطلاعات و نرم افزارهایی متکی بر فرهنگ بومی در بستر اینترنت ملی و حاصل فکر و توانایی نخبگان و متخصصین داخلی میسر نخواهد بود.

والسلام علی عبادالله الصالحین

 

 

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۸/۱۹
  • ۵۲۲ نمایش
  • سرباز گمنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی