جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

عکس العمل های جهادی یا رفتارهای کبک مآبانه؟!

چهارشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۱ ق.ظ

وبلاگ مطالبه در یادداشتی بیان داشت:


ظهور فضای مجازی را، شاید بتوان بزرگترین تحول در صنعت فن‌آوری اطلاعات دانست. خصوصیات این فضا به گونه ایست که همواره شاهد اتفاقات و تحولات جدیدتری در آن هستیم. برای کشوری به عظمت ایران که در منطقه و جهان اسلام تاثیرگذاری فراوانی دارد، همگامی با چنین فضای بی نهایتی، امری بسیار مهم و ضروری می نماید. از این رو ولی امر مسلمین جهان، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، با صدور فرمان تاسیس شورای عالی فضای مجازی، مردم و مسئولان نظام را متوجه ضرورت آمادگی برای تاثیرگذاری در این فضا نمودند. از دیگر نمودهای میزان اهمیت شورایی این چنین، اعضای حقوقی آن هستند؛ "رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی، دادستان کل کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر اطلاعات، وزیر آموزش و پرورش، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور، معاون علمی و فن‌آوری رئیس‌جمهور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران". گردآوردن این شخصیت ها، که مهمترین مقامات کشوری پس از ولایت فقیه هستند، نشان از اهمیت این شورا و وظایف محوله دارد. مقام معظم رهبری، در ابتدای تاسیس این شورا، دستوری راهبردی شامل 40 ماده که مبنای آن بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است، به اعضای حقیقی و حقوقی، ابلاغ نمودند. 

متاسفانه طی سه سال و نیمی که از تشکیل شورا می گذرد، جلسات آن با تاخیر و به طور نامنظم برگزار شده، و همان جلساتِ گهگاه نیز، به کم اهمیت ترین مسائل حوزه فضای مجازی، مانند پیامک های تبلیغاتی پرداخته است. به واقع تفکر و دوراندیشی که در پسِ تشکیل این شورا توسط امام خامنه ای نهفته بود، با روند تشکیل جلسات و دستور جلسه های این شورا و همچنین با نتایج حاصل از آنها، به هیچ وجه همخوانی ندارد. این مسئله باید اعضای شورا را به اندیشه وادارد که چرا نسبت به انجام دستورات مقام عظمای ولایت در باب فضای مجازی و خصوصا راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، تا این اندازه سهل انگارانه رفتار کرده اند؟...   

دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی، دلیل عدم تشکیل منظم جلسات شورا را مشغله های بسیار زیاد سران سه قوه عنوان کرده است؛ لیکن در پاسخ به این ادعا باید یادآوری کرد که رهبر معظم انقلاب بیش از همه از مشغله های سران قوا آگاهی دارند و اگر احتمال می دادند که این افراد نتوانند از عهده چنین مسئولیتی برآیند، مطمئنا شخصیت های حقوقی و حقیقی دیگری را برای این مسئولیت خطیر، انتخاب می فرمودند. عدم برگزاری یا برگزاری نامنظم جلسات شورای عالی فضای مجازی، مبین آن است که اعضای حقوقی و حقیقی، به اهمیت این شورا و تاثیرگذاری تصمیمات آن در فضای مجازی کشور، اشراف کافی و وافی نداشته اند... به علاوه اگر به عنوان مثال، رئیس جمهور به خاطر مشغله هایی _که البته قابل قبول نیست_ موفق به برگزاری جلسات نشدند، چرا رئیس مجلس شورای اسلامی این وظیفه را برعهده نگرفتند؟ یا اگر ایشان هم به خاطر مشغله های زیاد (!!!) نتوانستند، چرا رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان صداوسیما، دبیر شورای عالی یا دادستان کل کشور، مسئول تشکیل جلسه شورایی با این اهمیت نشدند؟ اگر دولتمردان برگزاری این جلسات را تقبل نمی نمایند، چرا بقیه اعضای غیر دولتی از خود رفتار کبک مآبانه به نمایش می گذارند؟ آیا اهمیت برگزاری منظم جلسات شورای عالی فضای مجازی بر اعضای آن، اعم از اعضای دولتی و غیر دولتی پوشیده است؟

گذشته از برگزاری نامنظم جلسات شورا، موضوعات کم اهمیتی که در این جلسات مطرح می شود نیز جای تامل دارد؛ پرداختن به مسائل غیر ضروری، موازی کاری در شورا و برخی نهادهای دولتی، عملیاتی نشدن شبکه ملی اطلاعات، بها ندادن به شبکه های اجتماعی بومی و رشد و پیشرفت آنها و ... نشان می دهد که اعضای محترم شورای عالی فضای مجازی، عزم جدی برای اجرای اوامر مقام معظم رهبری که در همان حکم 40 ماده ای و همچنین در اسناد بالادستی آمده است را ندارند... به واقع این مسائل، جدای از منفعت طلبی برخی افراد، نشان از رخوت و خمودگی اعضای غیر دولتی شورا در رابطه با عملیاتی کردن اوامر امام خامنه ای در مورد خودکفایی در عرصه فضای مجازی دارد. اگر رئیس جمهور و اعضای دولتی شورا، به عللی، موافق راه اندازی سریع شبکه ملی اطلاعات نیستند، چرا اعضای غیر دولتی، مثل روسای قوای مقننه و قضائیه، رئیس سازمان صداوسیما، یا دیگر اعضای حقوقی، اقدامی جدی در جهت اجرای اسناد بالادستی در رابطه با شبکه ملی اطلاعات انجام نمی دهند؟

وظیفه اعضای حقیقی هم اگر بیش از اعضای حقوقی نباشد، کمتر نیست... این افراد در سایه اعتماد مقام عظمای ولایت به توانمندی های آنها برای پیشبرد اهداف نظام در باب فضای مجازی، به این شورا فراخوانده شده اند. پس این سستی و سکوت در قبال اجرایی نشدن دستور 40 ماده ای، چه معنایی دارد؟ آیا حق جلسه، تنها در قبال حضور افراد به آنها تعلق می گیرد یا در ازای فعالیت موثر و برخورداری از عزمی جهادی برای اجرای دستورات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی؟

جناب آقای دکتر حمید شهریاری؛ از شما که بحمدلله تجربه خدمت گذاری در چند مقام مرتبط با فضای مجازی، فناوری اطلاعات و علوم اسلامی را دارا هستید، انتظار می رود به منظور اجرایی شدن منویات امام خامنه ای و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و همچنین پدید آوردن محیطی سالم در فضای مجازی کشور، حضوری موثرتر در شورای عالی فضای مجازی داشته باشید.

جناب آقای دکتر رسول جلیلی؛ شاید شما بیش از سایر اعضا به این مسئله اِشراف داشته باشید که تا زمانی که شبکه ملی اطلاعات راه اندازی نشود، نمی توان امنیت را در فضای مجازی ایران جستجو کرد؛ در اینترنت نجس آمریکایی که الف تا یای آن، جاسوسی از کاربران و تضییع حقوق شهروندی است، چگونه می توان از امنیت در تبادل اطلاعات و حریم خصوصی کاربران سخن گفت؟

جناب آقای مهندس مسعود ابوطالبی؛ شما در مقام عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی و همچنین رئیس مشاوران سازمان صداوسیما، می بایست قدم های بزرگی جهت روشنگری مردم درباره شبکه ملی اطلاعات و همچنین ماهیت صهیونیستیِ بسیاری از شبکه های به اصطلاح اجتماعی نظیر تلگرام، واتس اپ، وایبر و اینستاگرام، بردارید. به علاوه مسدود سازی چنین نرم افزارهای جاسوسی، که سودهای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتیِ بسیاری به دشمنان اسلام و مسلمین می رسانند، باید در اولویت تصمیمات شورا قرار گیرد.

جناب آقای دکتر کامیار ثقفی؛ همانطور که خود شما فرموده اید، نگاه غالب در تشکیل شورا، تأکید بر وجود فرصتی است که استفاده از آن باید در جهت پیشرفت کشور باشد. پس چه دلیلی باعث شده است که اعضای شورا، در مقابل عدم تشکیل منظم جلسات، سکوت کرده و هدف از تشکیل شورا را فراموش نمایند؟ آیا این شورا نباید فرصتی برای وقوع انقلاب در فضای مجازی ایران فراهم آورد؟

شایسته است اعضای محترم شورای عالی فضای مجازی، با عزمی راسخ، پیگیر برگزاری منظم جلسات شورا بوده و به یاد داشته باشند که در این شورا، مهمترین تصمیمات نسبت به فضایی گرفته خواهد شد که امام خامنه ای به فرموده خودشان، اگر رهبر انقلاب نبودند، ریاست آن فضا را برعهده می گرفتند. پس می بایست با مدیریتی جهادی، و به لطف توانمندی هایی که آنان را به شورای عالی فضای مجازی رسانده است، به اجرای دستورات بالادستی نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری در باب راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بپردازند و همت نمایند تا دستورات 40 ماده ای معظم له، هرچه زودتر به نحو احسن اجرایی گردد.

والسلام

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۷/۱۵
  • ۵۴۶ نمایش
  • سرباز گمنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی