جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

مسئولی برای پاسخگویی هست؟

سه شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۰۶:۰۵ ب.ظ

وبلاگ جهاد مجازی در یادداشتی بیان داشت:


بسم الله

یا أیها الذین آمنوا کونوا قوامین بالقسط شهداء لله

ای کسانى که ایمان آورده‏اید! برپا کنندگان عدل و داد باشید و براى خدا گواهى دهید.

حالا که خطر وارد شده است، و آن خطر یهود است...آقایان بدانند که خطر امروز به اسلام کمتر از خطر بنی امیه نیست. (امام خمینی)

ادوارد اسنودن، جاسوسِ پشیمان آژانس امنیت ملی آمریکا، با افشای دو سند PRISM و Boundless Informant که متاسفانه مورد توجه مسئولین قرار نگرفت بر این موضوع اشاره کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا NSA در ایران نقطه کور اطلاعاتی ندارد و توانسته است در یک ماه، ۱۴ میلیارد قطعه-داده از شبکه‌های تلفن و رایانه کاربران ایرانی جاسوسی کند و این اسناد نشان می‌دهد که ایران از نظر امنیت فضای مجازی ناامن‌ترین کشور جهان است.

حال با توجه به توطئه ای که توسط دشمنان اسلام برای این ملت در نظر گرفته شده است و افشاگری که در بالا به آن اشاره شد و حتی اگر با دید اینکه این اسناد قابل استناد کردن نیست به آن توجه کرد سوالاتی در اذهان عمومی شکل میگیرد که چرا مسئولین قوا و حتی مسئولین رسانه ملی راجع به این مسائل موضع گیری نمیکنند و به وظایف قانونی خود عمل نمیکنند.

در باب وظایف قوه قضائیه به چند نمونه از وظایف این قوه فقط اشاره میکنم که شاید کلیدی باشد بر بهبود عملکرد قوه قضائیه در موضوع فضای مجازی:

اهمیت موضوع حفظ اسناد و اطلاعات داخلی بقدری حائز اهمیت بوده است که در ماده سوم قانون جرایم رایانه ای به بحث جاسوسی رایانه ای اشاره شده است و در ماده چهارم این قانون به این موضوع اشاره دارد که هرکس به قصد دسترسی به داده ای سری موضوع ماده (3) این قانون،‌ تدابیر امنیتی سیستم های رایانه ای یا مخابراتی را نقض کند، به حبس از شش ماه تا دو سال یا جزای نقدی از ده تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد  و در ماده پنجم این موضوع را بیان میکند که چنانچه مأموران دولتی که مسؤول حفظ داده ای سری مقرر در ماده (3) این قانون یا سیستم‌ های مربوط هستند و به آنها آموزش لازم داده شده است یا داده‌ ها یا سیستم‌ های مذکور در اختیار آنها قرار گرفته است بر اثر بی احتیاطی، بی مبالاتی یا عدم رعایت تدابیر امنیتی موجب دسترسی اشخاص فاقد صلاحیت به داده ها، حامل های کداده یا سیستم های مذکور شوند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات و انفصال از خدمت از شش ماه تا دو سال محکوم خواهند شد.

حال با توجه به استراتژی اصلی سرویس های امنیت خارجی و دشمن صهیونیستی در جاسوسی اطلاعات و داده ها، چرا با عوامل و موانع داخلی که باعـث این دست اندازی و سواستفاده دشمن صهیونیستی شده است، برخورد انقلابی نمیکند!؟

و با توجه به قانون رسیدگی به تخلفات اداری، چرا وقتی  قوه مجریه به حکم قانونی دادستانی راجع به فیلتر نرم افزارهای صهیونیستی عمل نمیکند، قوه قضائیه با مسئولین مربوطه برخورد نمیکند؟

در باب وظایف قوه مقننه فی الحال فقط به کمسیون ها اشاره میکنم:

اصل نودم قانون اساسی رسیدگی به شکایات واصله از طرز کار قوا را به عهده مجلس گذاشته است. بنابراین مجلس حق نظارت بر « طرزکار » خود و قوای دیگر را دارد و باید نسبت به آن ارزیابی نماید و به شکایات وارده در این زمینه رسیدگی کند و در هر مورد که مربوط به «عموم» باشد گزارش کار خود را به اطلاع عامه برساند و طبعاً در کلیه مواردی که به تضییع حقوق­بیت­المال یا اشخاص حقیقی و حقوقی منجر می­شود حسب مورد پرونده را به قوه قضائیه یا مراجع ذی­ربط ارسال کند تا مقررات قانونی اعمال گردد.

مجلس این وظیفه مهم را به کمیسیون اصل 90 محول کرده تا براساس قانون اساسی و سایر قوانین موضوعه و طبق آئین نامه داخلی مصوب مجلس اجرا کند.حال این پرسش به ذهن می آید که چرا کمسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با توجه به تضییع حقوقی که از مردم، در حوزه جاسوسی نرم افزارهای ضد اجتماعی صهیونیستی می شود ورود پیدا نمیکند!؟

و یا کمیسیون امنیت ملی که وظایف محوله در زمینه امنیتی و اطلاعاتی را دارد با توجه به اسناد موجود، خود را درگیر موضوع نمیکند و کمیسیون فرهنگی برای انجام وظایف محوله خود در زمینه فرهنگی که این نرم افزارهای نجس صهیونیستی بوجود آورده اند اقدامات لازم رو صورت نمیدهند و از مسئولین مربوطه که باعث فراهم آوردن چنین بستری شده اند سوال نمیکنند؟

در باب وظایف صدا و سیما این موضوع مطرح است که بر اساس اصل 175 قانون اساسی آیا هدایت فرهنگ و افکار عمومی بر اساس موازین اسلامی و مصلحت کشور و مقابله با جنگ نرم و تولید و پخش برنامه های آموزشی و شتاب بخشیدن به حرکت تکاملی انقلاب اسلامی در حوزه فضای مجازی و بخصوص نرم افزارهای ارتباطی یا همان جاسوس خانه های همیشه همراه بخوبی و درست انجام شده است؟

صدا و سیما کدام برنامه  جذاب در حوزه جنگ نرم و فضای مجازی تولید کرده است؟ برنامه هایی هم که تولید شده است در زمانی بوده که ببننده نداشته و  در حد برنامه آموزشی نبوده!

امروزه نظام سلطه پیچیده ترین جریان را سازماندهی می کند، حال وظیفه صدا و سیما به مثابه دانشگاه عمومی این نیست که با توجه به توطئه و دسیسه ای که در حوزه فضای مجازی و بخصوص نرم افزارهای ضد اجتماعی صهیونیستی در جریان است، جریان سازی کند؟

حضرت علی (ع): دوام دولت ها وابسته به عدالت گستری است.

در باب مطالبه گری از قوه مجریه اختصارا به این موضوع اشاره میکنم که این شبکه ها به عاملی برای ایجاد نا امنی تبدیل می شود و برای مثال جریان اسیدپاشی اصفهان که هر چند موضوعی بسیار مهم نبود ولی به فتنه ای تبدیل می شود که شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی به آن دامن میزند؟

آیا نهادهای مربوطه در دولت توانایی کنترل این فتنه در بستر فضای مجازی را داشتند؟ و از قبل برای این موضوع برنامه ریزی کرده بودند؟

چرا دید دولت و مسئولین قوه مجریه به شبکه های اجتماعی و ارتباطی، فقط به شبکه های خارجی است؟ آیا شبکه اجتماعی فقط فیسبوک و وایبر و واتس اپ است؟ اینگونه دولت به فرمایشات رهبری در مورد تولیدات داخلی عمل میکند؟ چرا دولت بجای صرف هزینه بسیار گزاف برای فیلترینگ هوشمند شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی، از تولیدات وطنی حمایت نمیکند تا باعث رشد و شکوفایی استعدادهای داخلی شود!؟

چرا این نرم افزارها بدون پرداخت هیچ مالیاتی برای خود سود کسب میکنند و به راحتی کوچکترین قوانین کشور ما را به اجرا در نمی آورد؟

این سوال ها و بسیاری سوال بی جواب دیگر در اذهان عمومی بی پاسخ مانده است!!!

ما از دولت حقوق دان انتظار سعه صدر بیشتر و پاسخ در حوزه فضای مجازی را داریم.

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِذا لَقیتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُوا وَ اذْکُرُوا اللَّهَ کَثیراً لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ

ای کسانی که ایمان آورده اید! هنگامی که ( در میدان نبرد ) با گروهی رو به رو می شوید، ثابت قدم باشید! و خدا را فراوان یاد کنید، تا رستگار شوید!

آیه 45 سوره انفال

 

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۱/۲۱
  • ۵۰۲ نمایش
  • سرباز گمنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی