جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه
وبلاگ مطالبه در یادداشتی بیان داشت:

۶۰۰۰ پیامک رایگان، ۶۰۰۰ دقیقه تماس صوتی رایگان و ۱۲۰۰ مگابایت اینترنت رایگان، هدیه ی اپراتور رایتل به جوانان، به مناسبت ۱۸ ساله شدن است!

او ۱۸ سال دارد!

بر اساس تقسیم‌بندی‌های اجتماعی، ۱۸ سالگی، سن اتمام نوجوانی و ورود به دوره‌ی جوانی است. جوانان در این سن، تحولات عظیمی را در زندگی خود احساس می‌کنند؛ با پایان یافتن دوران تحصیلات متوسطه و ورود به دانشگاه، جوان وارد محیط اجتماعی وسیع‌تری می‌شود که می‌تواند سرآغاز رشد و یا انحطاط اخلاقی و اجتماعی وی شود. تفریح، ادامه تحصیل، استقلال، اشتغال و ازدواج، از مهمترین مشغله‌های فکری جوانانی است که تازه وارد مرحله جوانی شده‌اند!


۱۸ سالگی، سن گرایش جوانان به اعتیاد!

تحقیقات روانشناسی و علوم تربیتی، مبین این مطلبند که جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله در معرض اعتیاد هستند. این اعتیاد می‌تواند اعتیاد به مواد افیونی و یا اعتیاد مجازی باشد. اعتیاد جوانان به اینترنت، شبکه‌های به اصطلاح اجتماعی، بازی های آنلاین و... از جمله اعتیادهای مجازی هستند. با توجه به این مسائل، چرا اپراتور رایتل، چنین هدیه ی خاصی(!!!) برای ۱۸ سالگی جوانان در نظر گرفته است؟

تماس تصویری؛ هدیه ی رایتل به فرهنگ!

شرکت ارتباطات تامین شمس نوین، وابسته به سازمان تامین اجتماعی، سومین اپراتوری بود که توانست در بازار ایران، خودی نشان دهد. این شرکت، با نام تجاری رایتل، به عنوان اولین ارائه دهنده سیم کارت های نسل سوم، در سال ۹۲ وارد بازار رقابتی ایران شد. در همان آغازین روزهای فعالیت رسمی، کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی، دستور قطع تماس‌های تصویری این اپراتور را به دلیل نداشتن پیوست فرهنگی، صادر کرد.

در شرایطی که خانواده‌های ایرانی، هنوز به خاطر ورود اینترنت آمریکایی به خانه‌هایشان، آن هم بدون هیچ پیش بینی فرهنگی در شوک بودند و سعی داشتند با مدیریت اینترنت خانگی، آسیب های ناشی از این حمله نرم به فرزندانشان را برطرف کنند، شرکت ارتباطی رایتل که وابسته به سازمان تامین اجتماعی جمهوری اسلامیست، در عملی عجیب و سوال برانگیز، اقدام به ارائه نسل های جدید اینترنت پر سرعت برای تلفن همراه کرد. دستور قطع تماس های تصویری این اپراتور از سوی دستگاه های ذی‌ربط، این واقعیت را آشکار کرد که رفع برخی از محدودیت های اینترنتی، بدون هماهنگی با مراجع قانونی صورت گرفته است.

حتی همان نسل سوم و چهارم اینترنت همراه هم، دسترسی جوانان و حتی نوجوانان به مطالب، فیلم‌ها و عکس‌های مستهجن و فیلم‌هایی که ضدیت با اخلاق و عقاید اسلامی دارند را گسترش می‌دهد و تسهیل می کند. بنابراین اپراتور رایتل، با چه تفکر و پیش زمینه‌ی فرهنگی، جوانان ۱۸ ساله را محرم سیم کارت رایگان و اینترنت پر سرعت رایگان خویش دانسته است؟ گویا در حال حاضر ما در شرایطی هستیم که برخی می خواهند جوانان ما را به زور به جهنم ببرند!باید به این نکته ظریف نیز توجه داشت که در پس این چنین اقداماتی دولت بدنبال تیم کشی سیاسی با اعطاء برخی جذابیت های غیرفطری علی الخصوص به جوانان می‌باشد که این خود نیز خیانتی به این نسل و آینده انقلاب اسلامی است.

ارائه نسل‌های جدید اینترنت پر سرعت تلفن همراه، از سوی رایتل و دیگر اپراتورهای تلفن همراه، در شرایطی انجام شد که مرجع عالیقدر، آیت الله مکارم شیرازی، ورود اینترنت پر سرعت به جامعه‌ی مجازی کشور، بدون پیوست فرهنگی، را عملی عجولانه و خلاف موازین اخلاقی و انسانی دانستند، و حتی طبق قوانین جاری کشور نیز این عمل اقدامی مجرمانه محسوب میشد

فرهنگ را قربانی سود مادی نکنید!

شاید سود اقتصادی را بتوان به عنوان توجیهی برای این اقدام رایتل دانست. جوانان ۱۸ ساله شده، با شور و شوق، این سیم کارت های هدیه را دریافت و از آن حداکثر استفاده (!!!) را می‌کنند. پس از اتمام تمام هدیه ها، جوان ۱۸ ساله ای که به داشتن اینترنت پر سرعت و تماس های صوتی بدون مدیریت هزینه‌ها، اعتیاد پیدا کرده است، تبدیل به کاربری دائمی برای اپراتور رایتل می‌شود و سود سرشار اقتصادی را برای سازمان تامین اجتماعی به همراه می آورد.

شایسته است سازمان تامین اجتماعی، مانند گذشته، به وظایف ابتدایی و اصلی خود، که تامین بیمه برای اقشار مختلف مردم، من جمله اقشار مستضعف جامعه است برسد و مسائل فرهنگی را به عهده‌ی دستگاه های ذی ربط بگذارد؛ چون دخالت در مسائل فرهنگی، بدون پیوست های لازم، می‌تواند آسیب هایی جبران ناپذیر را به همراه داشته باشد.

 


  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۲/۱۴
  • ۶۱۱ نمایش
  • سرباز گمنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی