جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

شبکه ملی اطلاعات منافی منافع اقلیت

شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۵۹ ق.ظ

وبلاگ صهبای حق در یادداشتی بیان داشت:


بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم


برنامه پنجم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ملزم به ایجاد شبکه ملی اطلاعات کرده است. در ماده 46 برنامه پنجم توسعه، این وزارت‌خانه مکلف شده است نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی امن و پایدار با پهنای باند مناسب با رعایت موازین شرعی و امنیتی کشور اقدام مناسب صورت داده و با استفاده از توان و ظرفیت بخش‌های عمومی غیردولتی، خصوصی و تعاونی، امکان دسترسی پرسرعت را فراهم نماید.


با طرح موضوع راه اندازی شبکه ملی اطلاعات یا به تعبیری اینترنت پاک، زمینه ی نگرانی تعدادی از موتورهای جستجوگر که بنابر شواهد موجود و اعتراف مالکان آنها، ابزار جاسوسی از کاربران دنیای مجازی‌ و آلت دست سرویس های جاسوسی دولت های صهیونیستی می باشند، را بوجود آورده است. این موتور های جستجوگر که با فروش اطلاعات کاربران،  سودهای سرشاری به دست می آورند ماشین های مخوف جاسوسی عرصه سایبر محسوب می آیند و در چنین شرایطی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات می تواند باعث کمرنگ شدن نفوذ و اشراف اطلاعاتی این ابرجاسوسان همیشه آنلاین شود، که پیش از این بارها شواهدی مبنی بر ارتباط پنهانی و آشکارشان با دولت‌های مستکبر و سلطه‌گر صهیونیستی  در فضای مجازی منتشر شده است.

ایجاد شبکه ملی اطلاعات زمینه ارائه اینترنتی سالم،سریع، امن، ارزان و همیشه در دسترس را برای کاربران کشور ایجاد می کند؛ که در آن ارتباط با اینترنت جهانی نیز حفظ خواهد شد. اما در این میان این اولویت مهم و حیاتی در برنامه های دولت دیده نمی شود و وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات نیز با تفسیری انحرافی ازین شبکه، از اجرای آن سر باز میزند.

 این نکته حائز اهمیت است که وزارت ارتباطات و دستگا های مرتبط با این عرصه نیز به وظایف خود عمل نکرده و حتی در بسیاری از موارد خلاف قوانین جاری کشور نیز عمل کرده اند،دولت یازدهم به صراحت در مقابل احکام قضایی، مبنی بر مسدود سازی شبکه های ضداجتماعی صهیونیستی موجود، که با توجه به ضربات سنگینی که بر پیکره فرهنگ اجتماعی علی الخصوص خانواده ها و امنیت ملی کشورمان زده است، مخالفت کرده و در بعضی موارد برخی از اعضای دولت پارا فراتر نهاده و علاوه بر تعاریف لفظی از این فحشاخانه های همیشه همراه  صهیونیستی، با حضور خود در این نرم افزارهای جاسوسی، مهر تائید و مشروعیتی بر آنها زده اند.

آنچه که مشهود به نظر می آید آنست که دولت با اجرای این سیاست ها به دنبال قدرتمند کردن شبکه دلالی پهنای باند است. اما باید دانست که خروجی این سیاست بازی ها، استقلال کشور را با خطر رو به رو و وابستگی را در زمینه تکنولوژی بر ما تحمیل خواهد کرد.

دولت و وزارت ارتباطات آن که اراده ای برای اجرای شبکه ملی اطلاعات ندارند با انحصارگرایی در زمینه IT و مشخصاً بحث IXP فرصت را از شرکت های خصوصی و یا حکومتی در این عرصه گرفته اند.با آنکه بخش خصوصی بارها اعلام نموده است در شش ماه می تواند این پروژه را به سرانجام برساند.در اینجا این سوال پیش می آید که به راستی  چرا قبل از اجرا و توسعه شبکه ملی اطلاعات و حمایت مزیت ‌ساز برای فعالان و تولید‌ کنندگان محتوای داخلی (اعم از سایت‌های اطلاع ‌رسانی اینترنتی، ارائه ‌دهندگان محتوا و بازی‌های رایانه‌ای اینترنتی، سرویس‌های جستجوگر، شبکه‌های اجتماعی و ایمیل داخلی) تا این مقدار حمایت از شرکت های غالباً جاسوسی خارجی از طرف مدیران دولتی صورت می پذیرد؟!

  چرا وزارت ارتباطات با ارائه وعده‌های کاذب و اقدامات عجولانه درباره اینترنت تلفن همراه، بدون در اولویت قرار دادن اجرای صحیح و قانونی شبکه ملی اطلاعات، باعث افزایش تقاضای مصرف کننده  در نتیجه پر شدن ظرفیت پهنای باند فرکانسی در دسترس شبکه تلفن همراه و نهایتا اختلالات بی‌ سابقه و افزایش شکاف توان تامین پهنای باند نسبت به تقاضای مصرف فزاینده شده است؟

با توجه به ماده 2 قانون برنامه پنجم که دولت موظف است نسبت به تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌های مهم و جدید اقدام نماید علت عدم ارائه پیوست فرهنگی در توسعه شبکه و پهنای باند چیست؟چرا قبل از ارائه پیوست فرهنگی خلاف قانون، وعده توسعه پهنای باند داده شده است؟

  توسعه پهنای باند اینترنت ناکارآمد، طبق استاد تکلیفی بالا دستی بدون راه‌ اندازی شبکه ملی اطلاعات ممنوع بوده و دولت و وزیر ارتباطات با چه مجوزی قبل راه اندازی شبکه ملی اطلاعات که آن را به پایان سال 94 موکول کرده‌ دست به چنین اقدام ضد قانونی زده اند و علت این کار چه بوده است؟

 در توسعه این شبکه و پهنای باند به چه دلیل به ظرفیت داخلی اعتنا نشده است؟ ضوابط اینترنت تلفن همراه چیست در حالی که اینترنت خانگی ضوابط مشخصی دارد؟

و این هجمه رسانه ای که توسط رسانه های مرتبط با جریان های معلوم الحال مرتبط با دولت در راه سیاه نمایی علیه ایجاد شبکه ملی اطلاعات با چه اهدافی صورت می پذیرد؟

این سوال مطرح است که چرا عناصر مشکوک و مرتبط با جریان فتنه 88 در بدنه وزارت ارتباطات که با 24 جاسوس آمریکایی دیدار و به نوعی میزبان آنان نیز بوده است مشغول به اجرای دستورات علنی دولت آمریکا در رابطه با فضای مجازی می باشند؟

 باید به این نکته اشاره داشت که شبکه ملی اطلاعات نه تنها به هیچ عنوان منافاتی برای ارتباط با فضای خارج ندارد، بلکه تسهیل ‌کننده ارتباطات داخلی کشور و راه‌ حلی برای مدیریت و حاکمیت تام در این فضا و تبدیل تهدیدات بزرگ خارجی به فرصت‌های راهبردی برای کشور است. به علاوه مزیت‌های متعدد حاکمیتی، موجب رونق کسب و کار، کسب پیشرفت‌های  فنی، علمی و فرهنگی، بالارفتن ملموس سرعت و پهنای باند در اختیار مردم و افزایش پایداری و امنیت شبکه ارتباطات و اینترنت کشور و کاهش هزینه‌ها  و ممانعت از خروج فزاینده ارز خواهد بود.

والسلام علی عبادالله الصالحین

 

 

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۲/۱۲
  • ۷۸۲ نمایش
  • سرباز گمنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی