جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

ایبوک ریدر یا کتابخوان الکترونیکی

يكشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۰۳:۰۷ ب.ظ

 "ایبوک ریدر یا کتابخوان الکترونیکی وسیله ای دستی است که قابلیت خواندن کتاب‌های مختلف را دارد. در واقع کتاب خوان الکترونیکی یک روش تازه است که به ما این اجازه را می‌دهد تا کتاب‌های مورد علاقه، روزنامه ها و یا مجلات خود را همیشه و در هر کجا همراه داشته باشیم. کتاب‌های الکترونیکی به دلیل زمینه نگهداری و آرشیو آسان تر و بدون اشغال فضای فیزیکی و همچنین سرعت بالای تهیه کتاب‌ها به یکی از پر طرفدارترین ابزارهای مطالعه تبدیل گشته است". وقتی وارد فضای یک کتابخوان الکترونیکی می شوید، شاید تصور کنید به اتاقی آرام قدم گذاشته اید و موقعیت یک مطالعه بسیار خوب برایتان مهیا است، اما این همه آن چیزی نیست که در واقعیت وجود دارد. چرا که هیچگونه نظارت رسمی برای چاپ این کتاب‌ها وجود ندارد و غالبا محتوای ارائه شده در این فضاها از نظر اخلاقی و اعتقادی به شدت مضر هستند. به طور مثال می توان به فعالیت گروه های ضد دینی، ضد اخلاقی و علی الخصوص عرفان های کاذب اشاره کرد که متأسفانه بوسیله این ابزار تقریباً نوظهور در انتشار رمان های غیر اخلاقی و کتاب های ممنوعه به شدت در این فضا فعال شده اند.



در این کتاب ها به طریقه ی ساخت بمب های دستی و مواد اولیه پایه در ساخت مواد منفجره و قلعه های انفجاری و بمب پرداخته اند. همچنین  در محتوای برخی از این نوع کتاب ها به کسب مهارت‌هایی در استفاده و پرتاب چاقو و سرنیزه و... به عنوان یک سلاح جنگی اشاره شده است یا حتی آموزش تکنیک‌های خفه کردن، ترور و نشان دادن راه های آدم ربایی و گروگانگیری و ...، که خود نشان دهنده آنست این کتاب های الکترونیکی به مأمنی جهت اخلال در امنیت جوامع مختلف بدل شده است. این ابزار به دلیل سهولت در تهیه، جوانان و نوجوانان را نیز تهدید میکند و آنان می توانند به راحتی وارد یک بازی خطرناک شده و موجب سلب آسایش و آرامش و امنیت جامعه و در پیش گرفتن راهی جهت نابودی آینده خود شوند. از طرفی برخی سودجویان بدین وسیله با آموزش ساخت انواع مواد مخدر و راه های استفاده از آن به قیمت انحطاط جوانان و نوجوانان ما پول هنگفتی را به جیب می زنند. آری! راه های نفوذ شیطان در جامعه، ایجاد تردید در باور های دینی و در نهایت کشاندن افراد به کفر و ایجاد نفاق و نا امیدی، جلوگیری از نیکی به یکدیگر و سرگرم کردن انسان به امور باطل است؛ و این دقیقا همان روندی است که ایبوک ها در پیش گرفته اند؛ یعنی ورود در حوزه روانی کاربران، ایجاد تخیل و توهم و سپس وارونه نشان دادن حقایق و آنچه بر خلاف واقعیت است! همان گونه که خداوند متعال می فرماید: " وَإِذْ زَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطَانُ أَعْمَالَهُمْ، چنین بود که شیطان کارهاى ایشان را در نظرشان آراسته جلوه داد". (انفال/۴۸)

گفته می‌شود که "این پدیده جدید باعث ایجاد تحول در نظام آموزشی و ترغیب دانش پژوهان به این سبک کتاب شده است"؛ اما هرگز گفته نمی شود که این وسیله الکترونیک در موارد متعددی چنان تبدیل به یک ضد فرهنگ شده است که بستر مقدس خانواده، ذهن خلاق و پاک کودکان و نوجوانان، و پایه اعتقادات جوانان ایران اسلامی را هدف قرار داده و بی مهابا و جهت دار پیش می رود!

گفته می شود که "از مهم‌ترین ویژگی های کتابهای الکترونیکی، سهولت انتقال در عین یکپارچگی مطالب است که می‌تواند به سرعت برق جابجا شوند". ولی نمی گویند  که دام های شیطان به سرعت برق در این فضا گسترده شده است و ارزش های جامعه ی اسلامی ایران را تهدید می کند.و هیچگاه نخواهند گفت امنیت در هر ساحتی مورد هجمه سنگین محتوای برخی ازین تسلیحات همیشه همراه واقع شده است. 

 یکی از جالب ترین حسن‌های ایبوک قابلیت صوتی بودن آن است که می تواند خودش برای شما کتاب را بخواند و این قابلیت مانع از خستگی چشمان شما می شود. اما در واقع با استفاده از این حسن که بسیار مورد توجه جوانان است، آنان با گوش دادن به رمان های ضد اخلاقی، بسیار نرم و بی صدا، ارزش های اخلاقی، انسانی و اسلامی خود را از دست خواهند داد! از آنجایی که استفاده از این کتاب‌ها بسیار سهل و آسانتر است، لذا در این کتاب‌ها، فرهنگ ارتجاعی غرب را در قالب داستان‌های جذاب و شنیدنی، در ذهن جوانان گسترش می‌دهند و در بسیاری از موارد آنها را آلوده ی فساد و فحشاء می‌کنند. و در کمال تأسف در موارد زیادی با القاء افکار سیاسی و تروریستی که عامل بوجود آمدن گروه‌های تروریستی است، افکار جوانان و نوجوانان را تحت الشعاع قرار می دهند که بسیار خطرناک است؛ چرا که آنها افکار جمع کثیری از مردم را مسموم می‌کنند و ارتجاعی ترین افکار را به خورد جامعه می‌دهند. از جهت دیگر اگر این کتاب‌های الکترونیکی به صورت غیر استاندارد عرضه شوند می‌توانند اثرات مخرب تری را داشته باشند؛ موضوعی که محی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر آن هشدار داده و گفته است: "عرضه کتاب‌های آموزشی غیر استاندارد الکترونیکی می‌تواند اثرات مخربی بر یادگیری دانش آموزان داشته باشد". اکنون این سوال به ذهن هر خواننده ای متبادر می شود که چرا مسئولین محترم دولت این مسئله ظریف و مهم را از نظر انداخته اند؟! چرا مسئولین محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمترین اهمیتی به موارد فوق الذکر نمی دهند؟! آیا دست یابی راحت کاربران به منابع و کتاب‌هایی که در آینده مشکل آفرین خواهد بود، برای مسئولین محترم، اهمیت و ارزشی ندارد؟!

و از همه مهمتر اینکه نشر اینگونه کتاب‌ها که در آن‌ها به قرآن و پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله هتک حرمت شده و نسبت های ناروایی به ایشان داده شده است به مبارزه با اسلام پرداخته‌اند؛ و نظام حقوقی اسلام را زیر سوال برده اند و با تحقیر و توهین به مبانی اسلام آن را در ذهن جوانان، کوچک و بی مقدار کرده‌اند و به اسم آزادی بیان، به ترویج و آموزش بی بند و باری و فساد و فحشاء پرداخته‌اند و با دهن کجی کردن به ارزش های اسلامی و ترویج باطل و مبارزه با باورهای دینی و مکتبی و بالاخره توهین به مقدسات مذهبی و صدها دهن کجی رنج آور دیگر، به طور علنی اقدام به مبارزه و نابودی اسلام کرده‌اند! چگونه هیچ برخوردی با این جریان منحرف از سوی شما مسئولان صورت نمی گیرد؟!

 

و اما شما مسئولین محترم دستگاه های امنیتی! در ایبوک های موجود در سایت های داخلی و خارجی، با ذکر اینکه رژیم ایران به دلیل فقدان نیروی کافی، دائما از نیروهای بسیار جوان یا نوجوان خود در میان بسیجیان و سربازان وظیفه استفاده می کند، و با تاکید بر اینکه این نیروها، از تجربه و کارایی مکفی برخوردار نیستند و می‌توانند زمینه های متعددی را برای خرابکاری فراهم آورند، به تعلیم و آموزش انواع فعالیت های تروریستی پرداخته اند! به این امید که مانع محکمی بر سر راهشان نیست. چون اینگونه القاء میکنند که نسل سوم انقلاب چندان هم موافق انقلاب نیستند!! با این حساب برخورد شما با این چنین اقداماتی علیه امنیت ملی چه خواهد بود؟!

دستگاه های امنیتی مرتبط با نیروهای مسلح نیز این فرموده ولی امر مسلمین و مستضعفین جهان حضرت امام خامنه ای را به خوبی به یاد آورده و بدان جامه عمل بپوشانند:

"آمادگی نیروهای مسلح فقط به معنای این نیست که در جنگ بر دشمن پیروز شوید، مصون نگه داشتن کشور از نیت بد دشمنان نیز هست. وقتی آماده و مجهز باشید دشمن جرأت نمی‌کند گامی از روی بدخواهی بردارد".

امام خامنه ای در دانشگاه علوم دریایی نوشهر ۸/۷/۹۴

اتابکی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۱۱/۱۴
  • ۲۹۵ نمایش
  • سرباز گمنام

جبهه اقدام انقلاب اسلامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی