جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

تأمین امنیت با شبکه ملی اطلاعات

شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۶ ب.ظ


دولت تاجیکستان خرید اینترنت از کشورهای همسایه را ممنوع اعلام کرده و علت این امر، تأمین امنیت ملی و مبارزه با تروریسم و افراطی گری عنوان شده است. به این ترتیب از این پس شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی در تاجیکستان موظفند، فقط از شرکت دولتی «تاجیک تله کام» اینترنت بخرند.

اکثر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه برای ایجاد امنیت و رفع نیازهای مردمِ خود در حوزه فضای مجازی تصمیم به راه اندازی "اینترنت ملی" یا همان "شبکه ملی اطلاعات" گرفته‌اند.

حقیقت آن است که سرعت بیشتر، کیفیت بهتر ، ارزانتر بودن و تأمین امنیت کاربران، از فواید اصلی شبکه ملی اطلاعات است. اینترنت ملی می تواند تاثیرات مثبتی در افزایش سرعت توسعه بومی و ملی ما داشته باشد. اما مهمتر از آن مسئله امنیت ملی است.

اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۶، برای تامین امنیت ملی آمریکا در حوزه فضای مجازی، بودجه‌ای معادل ۱۹ میلیارد دلار را از کنگره درخواست کرده بود؛ چرا که از نظر غربی ها هم یکی از راه های برقراری امنیت در این حوزه، راه اندازی شبکه اینترنت ملی است.

در کشور ما نیز مدتی بحث راه اندازی شبکه ملی اطلاعات سر زبان ها بود. وزارت ارتباطات، دائما خبر از راه ‌اندازی شبکه ملی اطلاعات می‌‌ داد اما بعد از گذشت چند سال، هیچ کس نتایج این گزارشات و فعالیت‌ها را ندیده است.

بیش از ده سال است که از اوامر فرماندهی کل قوا در رابطه با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات می گذرد اما همچنان این موضوع مغفول مانده است. آیا به خاطر آن نیست که با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، سود سرشاری که نصیب دلالان اینترنت نجس آمریکایی می شود متوقف خواهد شد؟!!

در جایی که حتی کشور کمونیستی همچون چین، خطرات امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی و... فضای مجازی کنترل نشده ی غیر بومی را درک می کند، جای سؤال است که چرا مسئولین ایران اسلامی از درک این مهم عاجزند؟؟؟!!!

جریان افتتاح فازهای مختلف شبکه ملی اطلاعات، یادآور داستان پادشاهی است که خیاطهای مکار می گفتند، لباس پادشاه چه زیباست... ولی کودکی راستگو، واقعیت را فریاد زد و گفت: "پادشاه لخت است!"

اتابکی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۴/۰۲
  • ۲۶۳ نمایش
  • سرباز گمنام

جبهه اقدام انقلاب اسلامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی