جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

وبلاگ صهبای حق در یادداشتی بیان داشت:


گفت وگو و تبادل نظر، ابزار مفیدی برای مقابله با بحران ها است. ریشه یابی بحران های متعددی که انسان در مواجهه با آن قرار می گیرد جز از راه گفت وگو و گفتمان، حل نخواهند شد.گفتمان بر اساس ارزش ها و اصول مشترک، فرصتی تمهید می کند، تا در مفروضات، اندیشه ها و احساس های فردی یا جمعی به آنچه که موجب تعالی ارزش های جامعه ی مورد نظر است، رسید.

از آنجا که گفت وگو ماهیتی جست و جو گرایانه دارد؛ الگوهای ضد ارزشی و ناسازگاری که جامعه را با خطر روبه رو ساخته، منافی با امنیت ملی است و با فرهنگ ملی در تعارض است، را شناسایی و به انزوا می کشاند.
هر چند انسانها دارای تفکرات مختلف هستند؛ این امر را ضروری می سازد که در مواجهه با بحران هایی که موازی ارزش ها و اصول دینی یک کشور است به کسب بصیرتی عمیق پرداخت، با توجه به آیه" ثُمَّ بَعَثْنَا مِن بَعْدِهِم مُّوسَى بِـَایَتِنَا إِلَى فِرْعَوْنَ وَمَلَإِیهِ "1  اصل گفت و گو و تبادل نظر امری ستوده از جانب خداوند سبحان است لذا، بر اساس آموزه های اعتقادی اسلام، زمـینه‌های فراوانی برای ایجاد تفاهم، همکاری و در نهایت رسیدن به اصول مشترک وجود دارد. اسلام،‌ دارای سیاست دروازه‌های باز و منطق آزاد اندیشی است و بندگان‌ راستین‌ خداوند را کسانی می‌داند که اهل تحقیق و پژوهش باشند، از شنیدن سخنان دیگران وحشت نداشته باشند،‌ ‌تـسلیم بی قید و شرط نمی‌شوند و تابع وسوسه ها نیستند.

تاریخ اسلام، شاهد  گـفت و گـوهای فـراوانی از جانب پیامبر خاتم "صلى اللّه علیه و آله و سلّم"  و ائمه اطهار علیهم السلام است. به عنوان مثال می توان به گفت و گوی پیامبر رحمت "صلى اللّه علیه و آله و سلّم" با نصرانی های مدینه و جریان مشهور مباهله اشاره داشت، همچنین گفت و گوهای علمی و عقیدتی امام صادق علیه‌السلام در مسجدالحرام با صاحبان افکار الحادی و زنادقه همچون ابـن مـقفع ،ابـو شاکر‌ دیصانی‌ و... و یا گفت و گوهای عالمانه علی بن موسی الرضا عـلیه‌السلام‌ بـا‌ دانشمندان‌ مسیحی و یهودی و را ذکر نمود.

البته شایان ذکراست کـه گفت و گو به‌ تنهایی هدف نیست، و تنها‌ یک راه است برای نیل به اهداف مهمتر و والاتـر، و هدف والاتر و مهمتر همان رسیدن به راه حق و صراط مستقیم است. آنجا که شخص تمایلی نسبت به رسیدن بحق ندارد، خداوند نیز امر به قطع گفتگو می دهد. با نگاهی به آیه" فَبَشِّرْ‌ عِبادِ‌ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحـْسَنَهُ أُولئِکـَ الَّذِینَ هَداهُمُ اللّهُ وَ أُولئِکَ هُمْ أُولُوا الأَْلْبابِ"2 علاوه بر اثبات گفت و گو ، خداوند سبحان خردمند و صاحب اندیشه‌ را کسی می داند، که از میان سخنان گوناگون، بهترین را انتخاب کند.

یکی از این مهمترین عرصه هایی که از خلاء گفت و گو و گفتمان در جمهوری اسلامی رنج می برد و بنا به فرموده ی حضرت امام خامنه ای اهمیت آن با اهمیت انقلاب اسلامی برابری می کند، فضای مجازی کشور است. فضای مجازی که به فرموده معظم له غیر قابل کنترل و غیر منضبط است و لکن مسئولین نیز آن را رها کرده اند. اختلافات عدیده ای که در کشور به دلیل تنفس اینترنت نجس آمریکایی به طور عام و شبکه های ضد اجتماعی و ضد تعاملی صهیونیستی به طور خاص ایجاد شده است و راه نفوذ، که منشأ  سلطه گری، استثمار و غارت فرهنگ و اعتقادات کاربران ایرانی در این فضا هستند، را برای دشمنان صهیونیستی هموار و کوتاه کرده است.

گفتمان با حضور نخبه های متعهد و متخصص، زمینه ی دفع دشمنان صهیونیستی و احیای اوامر بر زمین مانده ی امام خامنه ای را میسر نموده و علاوه بر ایجاد تفکری ارزشی و انقلابی در فضای مجازی کشور ، جمهوری اسلامی را می تواند از مرحله وابستگی و وارد کننده ی اینترنت نجس آمریکایی به قطبی محکم در صادر کردن اینترت به کشورهای همسایه مبدل سازد و مانع از خروج میلیاردها ارز از کشور گردد، زمینه ی هزاران شغل برای جوانان تحصیلکرده را ایجاد نماید و با در دست گرفتن فرمان این فضا کنترل اخلاقی آن را مطابق فرهنگ اسلامی و ایرانی داشته باشد و از انواع رذایل اخلاقی جلوگیری گردد.

اینکه در راستای حل بحران های جمهوری اسلامی با چه کسانی گفت و گو کنیم و بـا چـه کسانی نباید گفت و گو کنیم‌، بایست این مهم را در نظر داشته باشیم که سردمداران رژیمی کـه مـسلمانان را بـه قتل می‌رسانند، به فرزند در رحم مادر رحم نمی کنند و مسلمین را از سرزمینهای خود بیرون‌ می‌رانند‌ و به آنها ظلم می‌کنند، فرزندان همان هایی هستند که در یک بین الطلوعین، هفتاد پیامبر خدا را سر بریدند، و مصداق آیه" لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ ٱلنَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ ءَامَنُوا ٱلْیَهُودَ "هستند، جایی برای گـفت و گـو نداریم‌.

البته نباید چشم بر واقعیت های موجود در جامعه بست. خوشبختانه متولیان امر، راه بلد گفتمان در بحران های کشور هستند!!!ا اما متاسفانه به جای ایجاد گفتمان بین نخبه های فضای مجازی برای حل بحران های این فضا در کشور، به دنبال گفتمان با مدیران صهیونیستی این فضا هستند . مسئولین محترم به جای قطع دستان دشمنان صهیونیستی، به ایشان چراغ سبز نشان می دهند و مهلت یک ماهه برای انتقال سرور های جاسوسکده های صهیونیستی می دهند و به دلیل قانون مند بودن جناب پاول دروف بی خدا، تحریم ها مانع از اجابت در خواست وزیر محترم می شود و به ناچار در جلسه ی شورای عالی فضای مجازی، با تمدید یکساله ی  انتقال سرورها در واقع مساله ی حضور، نفوذ و در نهایت سلطه را هموار می سازند!!!. 

جناب آقای واعظی "این را توجه داشته باشیم؛ هر آنچه را که دشمن بر روی آن تکیه می کند و نقشه‌ی راه دشمن و طرح کلی دشمن بر روی آنها متمرکز است، او می تواند برای ما هم یک طرح کلی و نقشه‌ی راهی را در اختیار بگذارد. همان چیزی را که آنها آماج حمله قرار می دهند، ما باید توجه داشته باشیم و بدانیم که آنها را بایستی حفظ کنیم، باید بر روی آنها تکیه کنیم." امام خامنه ای ۱۳۸۹/۰۷/۲۷

سایر دستگاه های اجرایی جمهوری اسلامی در جهت گفتمان های فضای مجازی چه قدمی برداشته اند؟ آیا توانسته اند از کشته شدن جان های عقیدتی جوانان ما در فضای مسموم اینترنت نجس آمریکایی جلوگیری نمایند؟

براستی صدا و سیمای جمهوری اسلامی، شما که باید تریبون دار ارزش ها ی انقلاب اسلامی بوده و برای حفظ انقلاب و ارزش های انقلابی در بر خورد با نفوذ و سیطره ی دشمن در فضای مجازی کشور تلاش می کردید، چه کرده اید؟ تولید برنامه های رفع تکلیفی و فرمایشی، آن هم محدود به چند کارشناس، کدام زخم عفونی و متعفنی که از قبل حضور شبکه های ضد تعاملی و ضد اجتماعی در کشور به وجود آمده است، را درمان می کند؟ آیا بر این امر آگاهید که تبلیغ بی امان فحشاخانه های صهیونیستی توسط شما، چگونه مسیر سلطه دشمنان اسلام و مسلمین را هموار ساخته است؟ تدارک گفتمان های ارزشی و انقلابی فضای مجازی با حضور متعهدینِ متخصص، حداقلی ترین کاری است که در جهت تحقق ایجاد شبکه ی ملی اطلاعات بایست صورت پذیرد تا در نهایت با قی کردن غذای مسموم و نجس کشورهای صهیونیستی که در این فضا به خورد جوانان و امنیت و فرهنگ جمهوری اسلامی داده اند، سلامت را به فضای مجازی کشور بر گردانند. ایجاد گفتمان برای حل بحران فضای مجازی کشور، کم ترین انتظاری است؛ که جوانان انقلابی از نهادی که دانشگاه عمومی است و مدیون انقلاب اسلامی و خون های پاک هزاران شهید است، دارد.

مسئولین ذی ربط به یاد داشته باشید"و لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلاً" و همچنین" وَالَّذِینَ اجْتَنَبُوا الطَّاغُوتَ أَن یَعْبُدُوهَا وَأَنَابُوا إِلَى اللَّهِ لَهُمُ الْبُشْرَى فَبَشِّرْ عِبَادِ".

 

.............................................................................................

1. 103/اعراف  "آن‌ گـاه‌ بـعد از آنـان، موسی را با آیات خود به سوی فرعون و سران قومش‌ فرستادیم "

2. (زمر/ 72)، " آنان (کسانی) که به سخن گوش فرامى‏دهند و بهترین آن را پیروى مى‏کنند؛ اینانند که خدایشان راه نموده و اینانند همان خردمندانند."

3. (نساء، ۱۴۱)، " هرگز خداوند برای کافران نسبت به اهل ایمان راه تسلط را باز نگذاشته و باز نخواهد نمود" .

4. (الزمر، 17)، "و آنان که خود را از طاغوت به دور مى‏دارند تا مبادا او را بپرستند و به سوى خدا بازگشته‏اند آنان را مژده باد، پس بشارت ده به آن بندگان من."

 

  • موافقین ۵ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۷/۱۰
  • ۴۳۳ نمایش
  • سرباز گمنام

جبهه اقدام انقلاب اسلامی

نظرات (۱)

  • کاظم لمسو
  • پست مفیدی بود.
    دنبال شدین.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی