جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

تهدید یا فرصت؟!

سه شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۳۹ ب.ظ

وبلاگ صلابت در یادداشتی بیان داشت:


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّکُمْ وَآخَرِینَ مِن دُونِهِمْ لاَ تَعْلَمُونَهُمُ اللّهُ یَعْلَمُهُمْ (انفال/60(

 و شما ( ای مؤمنان ) در مقام مبارزه با آن کافران خود را مهیا کنید و تا آن حد که بتوانید از آذوقه و تسلیحات و آلات جنگی و اسبان سواری زین کرده برای تهدید و تخویف دشمنان خدا و دشمنان خودتان فراهم سازید و نیز برای قوم دیگری که شما بر ( دشمنی ) آنان مطلع نیستید( مراد منافقانند که ظاهرا مسلم و باطنا کافر محض اند ) و خدا بر آنها آگاه است.

اگر چه توان سایبری ایران شهید پرورمان در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است و حتی برخی از کارشناسان اندیشکده ی"شورای آتلانتیک" بر این مهم تأکید کرده اند "که توان سایبری ایران بعد از حملات "استاکس نت" به طور قابل توجهی افزایش یافته است ."اما در همین حال وبگاه خبری روزنامه "رأی الیوم" چاپ لندن در مقاله ای به قلم "زهیر اندرواس" اعلام کرد"که رژیم صهیونیستی به قدرت سایبری ایران پی برده و در تلاش است با برنامه های مختلف با آن مقابله کند!"و این سخن گفتن از توانمندی ها در حالی است که "ادوارد اسنودن" با افشای اسنادی نشان داده است که سازمان های جاسوسی دنیا هم چون"NSA" در قالب پروژه های "پریزم، اشلون، ایکس کی اسکور" و با همکاری کشورهای موسوم به "شش چشم" که شامل؛ انگلستان، اسرائیل، آمریکا، استرالیا و نیوزیلند می شود نزدیک به هفتاد سال است تمامی اطلاعات سایبری کاربران جهان را شنود، ذخیره و کنترل می کنند و به این ترتیب یک استبداد اطلاعاتی را بر جهان حاکم ساخته اند و با وضع قوانین ظالمانه، به دنبال تسلط همه جانبه بر فضای مجازی جهانی هستند.

آیا عاقلانه و هوشمندانه است، در جهانی که تمامی مستکبران و ابرقدرتها و جنایتکاران به همه نوع تجهیزات و ادوات و تکنولوژی ها و فناوری های نظامی و فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مجهز هستند و همواره در صدد حمله و ضربه زدن و نابودی کشورهای اسلامی به خصوص جمهوری اسلامی ایران می باشند ، دست روی دست گذاشته و تنها نظاره گر باشیم؟! تا آنان هر چه اراده کرده اند، انجام دهند؟! شرع ، عقل و منطق حکم می کند که ما نیز همچون آنان از این حق طبیعی بهره گیریم و برای دفاع از کشور خود، آمادگی و استعداد در تمامی زمینه ها؛ اعم از نظامی، سیاسی و اقتصادی و علی الخصوص در زمینه "فرهنگی" داشته باشیم. و بدانیم که کسب رتبه اول در فناوری ، با تکیه بر تکنولوژی درون زا میسّر است؛ زیرا یکی از مهمترین طرق افزایش قدرت و توان سایبری، تسلط بر سخت افزار و نرم افزارهای بومی و ابزارهای مرتبط با آن است. لذا؛ تنها با اهتمام به زوایای روحی و جسمی کاربران در قالب فرهنگ متعالی اسلامی و اشاعه ی سبک زندگی اسلامی و شیعی و حمایت از تولیدکنندگان ایرانی، می توان بر بسیاری از رخنه های ضد فرهنگی فائق آمد.

اما آنچه در این میان اهمیت زیادی دارد و با تأکید بر شاخصه های اساسی و مهم تکوین می یابد، توجه متخصصین امر و مسئولین محترم به همنوایی سیاست گذاری ها در فضای مجازی با آموزه های دینی و حفظ استقلال، ایجاد فضای ابتکار، خلاقیت و توجه عمیق به مسائل اخلاقی است.

متأسفانه آنچه امروز دیده می شود نشر تصاویر و مطالب خلاف اخلاق و مستهجن در شبکه‌های ضد اجتماعی صهیونیستی، نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان، آموزش تخریب، آدم‌کشی، خیانت و غیره... مواردی هستند که قطعا مذموم جامعه اسلامی ایران است. نوشتن از موارد بی‌اخلاقی و پرداختن به اخبار دستگیری باندهای خلاف و ضداخلاق در فضای مجازی به تنهایی نمی‌تواند عامل بازدارندگی در برابر این‌گونه اقدامات باشد بنابراین فرهنگ‌سازی مهم‌ترین وسیله برای مهار بداخلاقی‌های سایبری است. به طوری که ضمن استفاده از تجربیات کشورهای پیشگام در این فضا، بتوانیم شرایطی خلق کنیم که متأثر از فرهنگ اسلامی-شیعی باشد و نه الگوبرداری از فرهنگ غربی! و این مهم میسر نمی شود مگر با کم کردن وابستگی به دولت های بیگانه و نجس صهیونیستی! مگر نه اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت دولتی و شرکت مخابرات ایران به صورت غیر دولتی عضو ITU هستند،پس چگونه حضور اعضاء محترم در جلسات فوق الذکر، تنها القای نوع خفت باری از وادادگی است؟! اگر می خواهیم در افق چشم انداز به توسعه و پیشرفتی دست یابیم باید اهداف و مأموریت ها، رسالت ها،  سیاست ها و پروژه های راهبردیِ مشارکت در فرایند استاندارد سازی ITU  را خودمان تدوین و تبیین کنیم و به اجرای آن متعهد باشیم! نه اینکه فقط حق عضویت بپردازیم و در همه مجامع بین المللی خودمان حقوق شهروندان ایرانی را زیر پا بگذاریم! چه تأسف بار است؛ درج این خبر در رسانه های داخلی و خارجی؛"کانال رسمی اخبار ریاست جمهوری در تلگرام راه اندازی شد!" آیا افشای اسناد جاسوسی از سران کشورهای فرانسه، آلمان و ژاپن که هم پیمانان شیطان بزرگ، آمریکا هستند، چالشی در ذهن اعضای محترم دولت ایجاد نمی کند؟! 

آیا اخبار دولت محترم از اهمیت ملّی بر خوردار نیست که در یک نرم افزار نجس صهیونیستی، آن هم با هدف سهولتِ دسترسیِ کاربران به عناوین اخبار ریاست جمهوری بیان می شود؟! چرا عناوین اخبار ریاست جمهوری اسلامی ایران شهید پرور در یک نرم افزار ایرانی و بومی عرضه نمی شود؟! همان طور که بنیان گذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) فرمودند:" دفاع از اسلام و کشور اسلامی ، امری است که در مواقع خطر تکلیف شرعی ، الهی و ملی است و بر تمام قشرها و گروهها واجب است."آیا تسلط دولت های صهیونیستی و انفعال کشور اسلامی ایران در فضای مجازی، موقعیت اضطرار و اعلام خطر نیست؟! آیا اعضای محترم دولت از اقشار و گروه های این جامعه نیستند؟! چرا هیچ فعالیتی در جهت قدرتمند سازی جمهوری اسلامی در فضای مجازی انجام نمی دهند؟! آیا قطع وابستگی از دولت های نجس صهیونیستی با افزایش بی رویه ی پهنای باند اینترنت آمریکایی امکان پذیر است؟! اعضای محترم دولت یازدهم! با ایستادن مقابل احکام متعدد قضایی، درباره مسدود سازی جنگ افزارهای جاسوسی دولت های صهیونیستی نمی توان به استقلال و خود کفایی در عرصه فضای مجازی رسید! بی توجهی شما به راه اندازی شبکه ی ملّی اطلاعات و پروژه های اقماری آن، تنها پای عناصر خود فروخته را به کشورمان باز می کند و جولانگاه شیاطینی می شود که با رواج فحشاء و بی بند و باری و تشویش اذهان عمومی می کوشند تا درخت تنومند انقلاب اسلامی را که با خون جوانان این مرز و بوم آبیاری شده است از ریشه بخشکانند! همان گونه که خداوند متعال در آیه ی 58 سوره نساء می فرماید:" إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلی‏ أَهْلِها، همانا خداوند به شما فرمان می دهد که امانت ها را به صاحبانش رد کنید ( واجبات را به خدا و حقوق مردم را به مردم)"؛ انقلاب اسلامی ایران امانتی است که با خون شهدا پا بر جاست، چگونه پاسخ گوی این امانت خواهید بود؟!

از شما توقع داریم ضمن توجه به اوامر مقام معظم رهبری، با خروج از نجس افزار صهیونیستیِ تلگرام و نرم افزارها و سایت های مشابه صهیونیستی، اولین گام در جهت حذف وابستگی و ارتقای جمهوری اسلامی ایران به قدرت سایبری جهانی را بردارید! از شما توقع داریم با حمایت از نرم افزارهای بومی و ایرانی، دست عناصر خائن به نظام مقدس جمهوری اسلامی و پایمال کنندگان خون شهدا را  قطع کنید! از شما توقع داریم با حضور انقلابی در جلسات مجامع بین المللی حافظ و پاسدار خون شهدا باشید! از شما توقع داریم با اهتمام به راه اندازی شبکه ی ملی اطلاعات و پروژه های اقماری آن،  ضمن آوردن اینترنت سریع، امن و ارزان از اشاعه ی فرهنگ مبتذل غربی به ایران اسلامی ممانعت کنید! از شما توقع داریم ضمن توجه بر قوانین تبعیضی و ظالمانه حاکم بر فضای سایبری جهان که مسبب حاکمیت شرایط نا عادلانه فعلی است، قوانین مبتنی بر فرهنگ اسلامی-شیعی را وضع کرده و بر اجرای ان پافشاری کنید! در اینصورت است که می توانیم به عنوان کشوری مقتدر و آماده در جهان مطرح شویم.

رهبر معظم انقلاب می فرمایند:"ابزارهای تسهیل‌کننده، مثل رایانه‌ها و ارتباطات اینترنتی و فضای مجازی و سایبری هم که الان در اختیار شماست. اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌ای است؛ نبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خدای متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد: براستی شما از فرصت این همه جوان، این همه استبصار، این همه میل و شوق به دانستن، جهت ترویج معارف اسلامی چه استفاده‌ای کردید؟!"2

--------------------------------------

1-صحیفه ی امام، جلد 12،ص160

2-بیانات رهبر معظم انقلاب 19/7/1391

 

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۸/۱۹
  • ۵۰۰ نمایش
  • سرباز گمنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی