جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

عهد­های یک طرفه!

سه شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۳۷ ب.ظ

وبلاگ صلابت در یادداشتی بیان داشت:


یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ؛ ای کسانی که ایمان آورده­اید! به پیمان ها وفا کنید. (مائده: 1)

حضرت علی(ع) به مالک اشتر می فرماید: "در آنچه به عهد گرفته­ ای، خیانت نکن و به عهد خود وفا کن." 1

و در فرازی دیگر می ­فرماید: "از این که به آنها وعده دهی و سپس تخلف کنی، بر حذر باش…خلف وعده، موجب خشم خدا و خلق است".2

"رهبر معظم انقلاب، دلایل اصلی ضرورت تشکیل شورای عالی فضای مجازی را آثار چشمگیر شبکه جهانی اینترنت در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، لزوم برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور صیانت از آسیب‌های ناشی از آن و بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌ها در جهت ارائه خدمات گسترده و مفید به مردم عنوان کردند و هم چنین فرمودند: مصوبات شورای عالی مجازی بسیار مهم است و باید معتبر شناخته شده و بر اساس آن عمل شود و شورای عالی فضای مجازی وظیفه دارد مرکزی به نام مرکز ملّی فضای مجازی کشور ایجاد کند."3 این مرکز به عنوان قرارگاه شورای عالی فضای مجازی وظیفه دارد با هماهنگی و رصد دقیق فضای مجازی، شناسایی و تکمیل ظرفیت­های داخلی در جهت اجرا و بهبود روند پژوهش­ های کاربردی، راهکارهایی اجرایی در طراز انقلاب اسلامی ایران ترسیم و به منصه ظهور برساند. اما عملکرد این مجموعه تا به امروز، حکایت از نقش کم رنگ آن در تحولات سریع فضای مجازی دارد، تا آنجا که حتی در جلسات گاه و بیگاه این شورا، نه تنها نشانه­ ای از ایفای وظایف مرکز دیده نمی­ شود بلکه اغلب نشست­ ها نیز به محلی برای تبادل نظر و ارائه گزارش تبدیل شده و عملا برگزار شدن یا نشدن آن تأثیری در تحولات این عرصه نداشته است. متأسفانه باید اذعان داشت که این سهل انگاری باعث بروز مشکلات عدیده ای چون اتلاف بیت المال و ضربات شدید و بعضا جبران ناپذیر در حوزه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، دینی، مذهبی و حتی امنیت ملی شده است؛ برای مثال اگرچه وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، دلایل عقب ماندگی کشور در حوزه­ ی فناوری اطلاعات را وجود تحریم، کمبود بودجه و برخی اختلافات میان نهاد ریاست جمهوری و این وزارتخانه، عنوان کرده است، اما مسلما بی­ توجهی به منویات مقام معظم رهبری، عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، افزایش نامتعارف پهنای باند اینترنت آمریکایی و مجوز فعالیت به سرویس های جاسوسی ـ تروریستی دولت های نجس صهیونیستی در قالب جنگ افزارهای اینترنتی وایبر، واتس اپ، تلگرام، توئیتر، فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب و... از مهمترین دلایل عقب ماندگی در حوزه فناوری اطلاعات است. این در حالی است که، بسیاری از مجامع بین‌المللی دنیا، برای تولید داخلی اطلاعات در جهت امنیت کشورشان، اهمیت و ارزش فراوانی قائل هستند. باعث تأسف است که در کشورمان سالانه دو تا سه هزار میلیارد تومان بابت هزینه پهنای باند اینترنت نجس آمریکایی به هدر می رود و حال آنکه، کشوری مانند کره جنوبی ۹۰ درصد اطلاعات فضای مجازی را در داخل کشور خود تولید می‌کند! حال آن که، بخش اعظمی از ظرفیت پهنای باند کشور در اختیار جنگ افزارهای دولت های صهیونیستی قرار دارد، در صورتی که بر مبنای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، شبکه های اجتماعی ایرانی در کشور باید توسعه می یافتند! امروز متأسفانه ۱۳ میلیون ایرانی عضو تلگرام هستند ولی دولت محترم، از شبکه‌های داخلی‌ برای جذب این کاربران حمایت نمی­ کند!

برهیچ کس پوشیده نیست که فضای مجازی یک فضای امنیتی است و دولت صهیونیستی آمریکا به شبکه اینترنت جهانی با دید نظامی نگاه می­کند و شاهد این مدعا نیز، بروز وقایع ناخوشایند فتنه­ ی 88 است؛ خائنین به نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی، به سرکردگی دولت­های صهیونیستی، با زیر سوال بردن انتخابات در سایتها و شبکه های داخلی و خارجی، پوشش غیر واقعیِ خبریِ اغتشاشات و دعوت به تجمعات غیرقانونی در سایتهای سیاسی توسط شبکه­ های ضد فرهنگ صهیونیستی مانند: وایبر، واتس اپ، تلگرام، توئیتر، فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب و... حمله هکری به سایت های اطلاع رسانی و خبرگزاری­های رسمی کشور، کوشیدند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره بیندازند. هم چنین با راه اندازی کمپین علیه انقلاب اسلامی به بهانه­ های مختلف در فضای مجازی با ایجاد نا امنی و آشوب و به قصد براندازی، فعالیت های وسیعی داشتند که با الطاف الهی و هوشیاری رهبر فرزانه و حضور نیروهای جان بر کف حزب الله و همه آحاد ملت شریف ایران در نطفه خفه شدند. حرکت خائنانه­ ی این مزدوران صهیونیستی، هوشیاری مسئولان نظام از جمله؛ اعضای محترم شورای عالی فضای مجازی را می طلبد. این اعضا باید با نگاهی دقیق تر، با بصیرت و بینش لازم، همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند: "اهمیت این فضا به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است"، نظارت قانونی دستگاه های امنیتی را در مقابل جاسوسی و تخلیه اطلاعاتی مردم و مسئولین و فضای داخلی کشور از طریق نرم افزارهای نجس صهیونیستی را به طور جدی پیگیری کنند. هم چنین ضمن توجه به اجرای آن 40 دستور بر زمین مانده مقام معظم رهبری، علاوه بر الزام همه نهاد­ها و سازمان ها به ترک نجس افزارهای صهیونیستی،  با جدیت مرکز ملی فضای مجازی را که تا به امروز منفعل باقی مانده، از وضیعت سکون خارج کرده و عملیاتی نمایند همان طور که تأکید رهبر معظم انقلاب بر نظارت مسئولین است؛ چرا که ضعف نظارت موجب می شود آثار فرهنگی معاندین و دشمنان اسلام که در مقاطع مختلف به دنبال براندازی بوده اند در جامعه منتشر شود و زمینه چهره سازی برای این افراد فراهم آید. همچنین غفلت از نظارت فرهنگی، موجب حیف و میل شدن بیت المال می شود." در قبال هجمه‌ای که امروز وجود دارد، نمی شود بیکار نشست و نظارت را از دست داد بلکه بایستی با دقت، مراقب رفتار و حرکت فرهنگی جامعه بود و برای آن برنامه‌ریزی کرد. این یکی از مهمترین وظایف حکومت است وحق بزرگی است که مردم بر گردن حکومت دارند."4

مسئولین محترم شورای عالی فضای مجازی! انتصاب مجدد شما و انتخاب اعضای جدید این شورا توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز چهارده شهریور سال جاری، مبین عهد و پیمانتان با آرمان های انقلاب و امت شهید پرور ایران اسلامی است. در حدیثی از حضرت علی(ع) آمده است که فرمودند: "در جهنم شهری است به نام حصینه، آیا از من نمی پرسید در آن شهر چیست؟ کسی عرض کرد: ای امیر مؤمنان! در آن شهر چیست؟ فرمود: دست های پیمان شکنان."5 مسئولین محترم شورای عالی فضای مجازی! امروز فضای مجازی کشورمان اهتمام هر چه بیشتر شما را می طلبد، مبادا در انجام وظایفتان از عهد شکنان باشید؟!

چه زیبا می فرماید خداوند بلند مرتبه: وَ أَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ کانَ مَسْوءُلاً6. به پیمان های خود وفادار باشید زیرا از پیمان ها سؤال خواهد شد. 

والسلام

 

1-نهج البلاغه نامه 53 

2-همان

3-بیانات رهبر در اولین دیدار هیأت دولت یازدهم، 6/6/92

4-بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با حکومت و فرهنگ،۱۳۸۲

5-بحار الانوار، ج 67، ص 186

6-اسراء/ 34

 

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۸/۱۹
  • ۴۹۱ نمایش
  • سرباز گمنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی