جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

فناوری ارتباطات صهیونیستی!

سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۶ ب.ظ

وبلاگ صلابت در یادداشتی بیان داشت:


وَ مَکَرُواْ وَ مَکَرَ اللّهُ وَ اللّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ، و [منکران‏] مکر ورزیدند و خداوند هم [در پاسخشان‏] مکر در میان آورد، و خداوند بهترین مکر انگیزان است.‏ (آل عمران/۵۴)

اکنون بیش از سه سال از تشکیل شورای عالی فضای مجازی می گذرد؛ شورایی که با مرکز ملی فضای مجازی وابسته به آن، به عنوان نقطه کانونی مواجهه ی هوشمندانه و مقتدرانه با تحولات پرشتاب فضای مجازی، برای استفاده از فرصت ها و ظرفیت ها و مقابله با آسیب ها و تهدیدات آن شناخته شده است.

"وظیفه اصلی این تشکیلات سیاستگذاری، مدیریت کلان و برنامه ریزی و تصمیم گیری های لازم و به هنگام و همچنین نظارت و رصد کارآمد و روزآمد در این عرصه می باشد. لذا لازم است با توجه به تحولات سریع و پیچیده در این میدان از یک طرف و نیازهای واقعی و متراکم کشور از طرف دیگر، خود را برای انجام رسالتی سنگین در یک دوره چهار ساله آماده کند1."

از آنجایی که طبق تاکید رهبر انقلاب، پیدایش فضای مجازی در چند دهه‌ی اخیر یکی از بزرگترین نمادهای تحول جهانی است و"تأثیرات شگرف آن هر روز در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و دفاعی در عرصه‌ی ملی و بین‌المللی نمود بیشتری پیدا می‌کند، باید به طور ویژه بر روی این مساله حساسیت به خرج داد و سرمایه‌گذاری نمود". متاسفانه رویکرد عجیب و معنادار دولت یازدهم در این زمینه و عدم توجه کافی و دقیق به اهمیت برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی سبب شده تا در سال های اخیر، شاهد آسیب پذیر شدن منافع ملی کشورمان در این فضا باشیم.

 در این زمانه ای که پاک ترین و رشید ترین فرزندان این ملت، جهت پاسداری از نظام مقدس اسلامی و دستاورد های انقلاب، جان بر کف، خون پاک خود را بذل می نمایند تا درخت تنومند نظام اسلامی هر روز قدرتمندتر از گذشته شود، باید با همه جزم خود از خون شهیدان پاسداری کنیم و در همه حال گوش به فرمان ولی فقیه باشیم، همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند:"پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد" اما متأسفانه و علی رغم تاکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت فضای مجازی، طی چهار سال اخیر و به خصوص دو سال مربوط به دولت یازدهم، درگیری و دوگانگی بین شورای عالی فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی و... به حدی رسیده که عملا به تشکیل‌ نشدن جلسات شورای عالی فضای مجازی منجر شده است؟! آیا رئیس جمهور محترم نمی دانند که در واقع می توان از شورای عالی فضای مجازی به عنوان شورای امنیت فرهنگی نام برد؟! آیا نمی دانند که مهترین هدف این شورا کسب استقلال و خروج از سلطه دولت های صهیونیستی در فضای مجازی است؟! پس چگونه با واگذاری اختیارات به شوراهای مصوب در گذشته که موازی شورای عالی فضای مجازی فعالیت می کنند، به تروریست های مجازی اجازه می دهند که مشغول قتل عام فرهنگی کاربران حاضر در فضای مجازی ایران شهید پرور باشند؟! هم چنان که مقام معظم رهبری فرمودند: "لازمه حضور فعال و تأثیرگذار در فضای مجازی، «تمرکز در تصمیم‌گیری»، «جدیت در اجرا بدون از دست دادن زمان»، «هماهنگی میان دستگاه ها» و «پرهیز از موازی‌کاری و تعارض» است."(16/6/94)

طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب،" آثار چشمگیر شبکه جهانی اینترنت در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، لزوم برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور صیانت از آسیب‌های ناشی از آن و بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌ها در جهت ارائه خدمات گسترده و مفید به مردم، از دلایل اصلی ضرورت تشکیل شورای عالی فضای مجازی است و شورای عالی فضای مجازی وظیفه دارد مرکزی به نام مرکز ملّی فضای مجازی کشور ایجاد کند.2"

اکنون باید پرسید که چرا دولت محترم، بر طبل اهمیت شورای عالی فناوری اطلاعات که موازی کار با شورای عالی فضای مجازی است، می کوبد و به شورای عالی فضای مجازی اهمیتی نمی دهد؟! این موضوع از آنجایی حائز اهمیت است که برگزار نشدن جلسات این شورا در دو سال گذشته بارها با انتقاد مواجه شده و گفته می شود حتی محمود واعظی وزیر ارتباطات در پاسخ به برخی مسئولان بیان داشته که او خواستار برگزاری این جلسات است اما به دلیل مخالفت شخص رئیس جمهور، کاری از دستش بر نمی آید3! مصرانه از نمایندگان محترم مجلس انتظار داریم که ضمن تصویب طرح حذف ماده ۴ قانون وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یعنی انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات، اجرایی شدن طرح فوق را با قاطعیت پیگیری کنند.

 آیا ممکن است اصلی‌ترین علت موازی کاریِ شورای عالی انفورماتیک، سازمان فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و... با شورای عالی فضای مجازی، بحث عدم تمایل این شوراها به ایجاد و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و فیلترینگ و بهره‌برداری از پهنای بانداینترنت آمریکایی در قالب جنگ افزارهای نجس صهیونیستیِ تلگرام، اینستاگرام، وایبر، واتس اپ، توئیتر، فیس بوک و... باشد؟! آیا دولت محترم و وزارت ارتباطات عملا اعتقادی به شبکه ملی اطلاعات دارند؟! آیا از اهمیت راه‌اندازی و عملیاتی کردن شبکه ملی اطلاعات مطلع نیستند؟! آیا نمی دانند که با چرخش اطلاعات در داخل کشور و در نتیجه عدم نیازمندی به پهنای باند نجس آمریکایی، دست جاسوس خانه های دولت های صهیونیستی از فضای مجازی کشور، کوتاه خواهد شد؟!

چرا باید کار نظام اسلامی به جایی برسد که عده ای نااهل و نامحرم که بعضاً دارای سوابق سوء هستند و در شوراهای موازی با شورای عالی فضای مجازی سمت و جایگاه دارند، موازی با شورای عالی فضای مجازی فعالیت کنند؟! و چرا این جریان افراطی که بعضاً از احزاب منحله و برانداز حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب می باشند، جهت نیل به اهداف پلید سیاسی خود، برای مردم و نظام اسلامی که برآمده از خون شهدای گرانقدر نظام اسلامی است، در فضای مجازی تصمیم سازی می کنند و به دنبال اجرائی نمودن آن هستند؟! آیا رئیس محترم دولت نمی دانند که برخی از این افراد، با اصول و مبانی انقلاب زاویه قابل توجهی دارند؟! چه زیبا و پر معناست فرمایش بنیان گذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) که فرمودند:"من در میان شما باشم و یا نباشم، به همه شما وصیت و سفارش مى‏کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد، نگذارید پیشکسوتانِ شهادت و خون در پیچ و خم زندگى روزمره خود به فراموشى سپرده شوند"4.

 مسئولین محترم دولت! آن چیزی که در فضای مجازی کشور باید به عنوان یک راهبرد پیگیری شود، پیاده سازی بستری بر پایه اندیشه های ناب انقلاب اسلامی ملت ایران است، نه بستری برگرفته از پهنای باند اینترنت منحوس آمریکایی و نه سود رسانی به دولت های جاسوسی صهیونیستی! همان طور که رهبر معظم انقلاب بارها بر لزوم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تأکید کرده اند، ولی متأسفانه این امر مهم تاکنون به منصه ی ظهور نرسیده است و اگر به همین منوال پیش برود باید منتظر عواقب بی توجهی به فرامین معظم له باشیم. چه دلنشین است کلام مولا علی (ع):" هر کس که به وقت یاری رهبرش در خواب باشد، زیر لگد دشمنش بیدار می شود".5

اعضای محترم شورای عالی فضای مجازی! غلبه بر اندیشه ها و نقشه های شوم دولت های نجس صهیونیستی، مهمترین هدفی است که باید در شورای عالی فضای مجازی کشور دنبال شود. پس با ایمان به خدا و قاطعیت با خاطیانِ قانون گریز که مانع اجرای 40 دستور بر زمین مانده مقام معظم رهبری در عرصه فضای مجازی شده اند، مقابله کنید. یکی از مهمترین نکات در حکم جدید معظم له، حذف شوراهایی است که موازی با شورای عالی فضای مجازی فعالیت می کنند، مصّرانه اجرای آن را به شما گوشزد می کنیم که: "برای انحلال شوراهای عالی مصوب در گذشته که موازی شورای عالی فضای مجازی فعالیت می کنند، اقدام مقتضی کنید تا شما هم در جهت تحکیم جایگاه فرا قوه ای و موقعیت محوری و کانونی این شورا و نیز انتقال وظایف شوراهای منحل شده به این شورا و در جهت اعتلا ی اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران، سهمی داشته باشید"."علی‌رغم رجزخوانی‌هایی که استکبار میکند و تلاش فراوانی که از لحاظ مالی و نظامی و سیاسی و امنیّتی، استکبار و همراهان استکبار و دنباله‌های استکبار انجام می دهند، در این منطقه و در کلّ دنیای اسلام، آینده قطعاً متعلّق به اسلام است؛ روز به ‌روز إن‌ شاء الله عزّت اسلام بیشتر خواهد شد، قدرت اسلام بیشتر خواهد شد. شعارهایمان را، حرکتهایمان را، کلماتمان را، فعّالیّتهایمان را باید در این جهت قرار بدهیم و یقیناً خدای متعال کمک خواهد کرد. اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم6، ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد. (محمد/7) ".6   والسلام 


1-بخشی از حکم رهبر معظم انقلاب به اعضای شورای عالی فضای مجازی(16/6/94)  2- حکم رهبر معظم انقلاب درباره تشکیل شورای عالی فضای مجازی تشکیل و انتصاب اعضای حقیقی و حقوقی آن (17 /12/90)  3-www.eghtesadi.org      4- پیام [به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه (قبول قطعنامه 598)]      5-غررالحکم ص422    6-بیانات در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام و اتحادیه‌ی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی(26/05/94)    

 


  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۷/۱۴
  • ۵۰۷ نمایش
  • سرباز گمنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی