جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جبهه اقـــدام
پیوندهای روزانه

به گزارش اقدام به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا  برنامه "گفت‌وگوی فرهنگی" رادیو گفتگو با موضوع تروریسم فرهنگی و راه های مبارزه با آن و با حضور ابوذر منتظرقائم کارشناس فضای مجازی و سید مقداد صادقی کارشناس فضای مجازی روانه آنتن شد.

ابوذر منتظرقائم با بیان اینکه تروریسم را عموما اقدامات ددمنش تلقی می کنند، اظهار داشت: ترور به قصد کشتن است و مرگ به شکل پنهانی خیلی فجیعی رخ می دهد. تروریسم فرهنگ نیز به معنای ترور فرهنگ به شکل پنهان و به روش های غیر قابل قبول صورت می گیرد.

وی افزود : چیزی که در حال حاضر درگیر آن هستیم، شبیخون فرهنگی است که یکی از نمودهای آن ترور می تواند می باشد.

در ادامه صادقی کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه اصولا تروریسم فرهنگی ناشی از اصل غفلت زایی در جامعه است، گفت: یعنی قبل از هجوم، تروریست های فرهنگی از غفلتی که ایجاد کرده اند و همچنین از رخنه های فرهنگی که وجود دارد، استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه دست های پشت پرده در حوزه تروریست فرهنگی خیلی اهمیت دارد، تاکید کرد: باید عواملی که باعث رخنه کردن تروریست های فرهنگی در جامعه می شوند را شناسایی کرد. در این موضوع دو بخش وجود دارد؛ یکسری افراد خائن وجود دارند که به قول حضرت آقا نقش پیاده نظام دشمن را بازی می کنند و یکسری هم افراد جاهل هستند که با جهالت مسیر را هموار می کنند.

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: مسئله مهم این است که تزریق سم در جامعه توسط تروریست های فرهنگی طوری صورت می گیرد که معمولا دست های پشت پرده تشخیص داده نشود و عوامل میدانی فقط دیده شوند ولی طی چند سال اخیر تروریست های فرهنگی و دست های پشت پرده به صحنه وارد شدند و عوامل میدانی آنها بر اساس نقشه دشمن عمل می کنند.

صادقی با اشاره به ضعف درونی به عنوان یک عامل نفوذ اشاره کرد و بیان داشت: تروریست های فرهنگی به راحتی نمی توانند نفوذ کنند و آن رخنه و ضعیفی که در داخل وجود دارد باعث نفوذ تروریست ها می شود و آن نیز ناشی از جهل یا خیانت افراد داخلی است.

در ادامه منتظرقائم به بیان تفاوت تروریسم فرهنگی و تهاجم فرهنگی در گفت‌وگوی فرهنگی پرداخت و گفت: بعضی از اقداماتی که تروریسم در میدان انجام می دهد که بعضی از صحنه های بزرگ آن در میدان جنگ رخ می دهد. در تهاجم فرهنگی بحث غفلت را داریم. وقتی کسی بخواهد ترور کند باید جامعه مقصدش را بشناسد و شبیه آنها شود و در میان آنها زندگی کند و بتواند هدفش را با ابزاری ترور کند و در همین راستا امروز باید تروریست های فرهنگی که لانه کرده اند را شناسایی کنیم.

وی افزود: یکی از این رخنه های فرهنگی ماهواره است که البته من حیف می دانم کلمه ماه عزیز را با آن همراه کنم؛ دجال واره! یعنی چشم شیطان. امروز خوشبختانه یا متاسفانه بخشی از مردم فهمیده اند که ماهواره چه مشکلاتی ایجاد می کند.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به مکانیزم عملکرد ماهواره گفت: ماهواره ها پیام هایشان را به طور مستقیم انتقال نمی دهد و در قالب برنامه های تفریحی و سریال ها انجام می دهند و گرایش های سیاسی شان خیلی کمرنگ شده است.

وی در معرفی دومین خانه تیمی مهاجمان فرهنگی گفت: دومین خانه آنها اینترنت است. بعضی ها فکر می کنند با تکنولوژی مشکل داریم در حالی که اصلا چنین نیست، زیرا رشته خود بنده فنی است. اینترنت ابزاری است که اگر مدیریت آن دست خودمان نباشد، حتما مخرب است زیرا اینترنت مانند یک چاقو است که می تواند هم میوه پوست کند و هم اینکه سر یک انسان را جدا کرد؛ زیرا نکته مهم این است که دسته چاقو را به دست چه کسی داده ایم.

منتظرقائم ادامه داد: محیط دیگری که در آن نفوذ وجود دارد، محیط کسب و کار است. شاهد هستیم که امروز یکی از پارادایم های مهم انقلاب یعنی احیای ارزش زن و جلوگیری از بدن زن جهت استفاده در کسب وکار، امروز دارد تحت عنوان کار کثیفی به نام مدلینگ و کسب و کار به جامعه برگردد.

این کارشناس فضای مجازی در خصوص راهکار برای حل مشکلات فرهنگی گفت: بهترین راه حل بالا بردن اطلاعات و شناخت مردم است. امام راحل فرمودند همه مردم باید با وزارت اطلاعات همکاری کنند و آنها چشمان وزارت باشند و مردم نیز همکاری خوبی برای مقابله با تروریست ها داشتند و الان نیز باید با آگاهی مردم، ایشان چشم هایی باشند تا خانه های تیمی فساد و تروریسم فرهنگی را کشف و نابود کنند.

در ادامه صادقی با بیان این که یکی از وظایف مهاجمین فرهنگی این است که جامعه را ارزیابی و تست کنند، گفت: به عنوان مثال، آنها بررسی می کنند که جامعه به کلماتی مانند صهیونیسم عکس العمل دارد یا خیر. متاسفانه دستگاه های فرهنگی کشور در حوزه دشمن شناسی کار نکردند. در حقیقت امروز مردم ما هرچه در این زمینه فعالیت می کنند، رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی بیان داشت: هر زمان که اعلام کردیم طرح و برنامه دشمن این است، برخی از داخل صدایشان درآمد. و گویی برخی در داخل با بصیرت افزایی و بصیرت بخشی مشکل دارند.

وی با اشاره به فضای التقاطی کشور در حوزه فرهنگ، درباره علت آن اظهار داشت: این فضا ناشی از این می شود که یک متولی خاصی وجود ندارد که مردم را جهت دهد و دشمن از همین فضای غفلت عمل می کند. صهیونیست ها یک شبکه مالی قدرتمند هستند که علنا با شناسنامه وارد فضای اجتماعی شده است.

صادقی گفت: این افراد مطرح هستند مانند مارک زاکر صاحب فیس بوک و واتس اپ که برای شبکه های جاسوسی به طور علنی فعالیت می کنند و اساسا کارمند آنها هستند ولی با وجود اینکه آنها علنا کار می کنند، دستگاه های ما هیچ عکس العملی نشان نمیدهند.گویا که حساسیت را از مسئولین ما گرفته اند.

صادقی به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: رهبری چند سال قبل فرمودند که من صحنه را می بینم، چه کنم برخی صحنه را نمی بینند؟ آن زمان و این زمان افراد مسئولی که باید صحنه را مشاهده می کردند و وضعیت فعلی فرهنگی ما را جوابگو باشند، کجا هستند؟ دشمن آن زمان علنا ورود نکرد ولی بعد از فتنه 88 سیاستمداران صهیونیستی اعلام کردند، ما علنا در این فتنه فعالیت کردیم و حتی وزیر امور خارجه آمریکا گفت با وجود اینکه قرار بود توییتر تغییراتی داشته باشد، ولی ما اعلام کردیم، باید در این وضعیت به فعالیت خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد: اعلام علنی آنها حاصل ضعف های متولیان فرهنگی و امنیتی ما در داخل است؛ اینکه حساسیتی برای مسئولین ایجاد نشده است.

کارشناس فضای مجازی در بیان فعالیت های فرهنگی ضد ایرانی گفت: یکی از مثال های آن می تواند همین مشهد باشد. با وجود اینکه این شهر پایتخت فرهنگی و مذهبی ایران است، ولی در آنجا تفرجگاه ها می سازند و آنجا را به شهر توریستی و گردشگری تبدیل کرده اند. اینکه زائران را 12 کیلومتر از شهر خارج می کنند تا به تفرجگاه ببرند، دست هایی پشت پرده وجود دارد تا مردمی که برای زیارت می آیند را دچار غفلت کند.این چیزی جز معنویت زدایی نیست.

 

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۶/۱۰
  • ۶۲۳ نمایش
  • سرباز گمنام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی